3 pasy - 3 semafory świateł

Tu możecie podzielić się uwagami lub wątpliwościami związanymi z poruszaniem się na drogach

Moderatorzy: dylek, ella, klebek

3 pasy - 3 semafory świateł

Postprzez Baranek » środa 14 października 2009, 09:34

Witajcie. Chciałem was zapytać o takie rozwiązanie - które moim zdaniem (niestety) funkcjonuje u nas na drogach.

Otóż - są 3 pasy ruchu. 2 do jazdy na wprost i jeden do skrętu w lewo. Nad każdym pasem umieszczone jest semafor. Ale światła na semaforze nad każdym pasem są "zwykłe" - czyli bez wskazania kierunku ruchu (bez strzałek). Dochodzi do takiej sytuacji, że nad lewym pasem świeci się światło zielone, a nad 2 pozostałymi pasami czerwone (bo ci co mają skręt w lewo mają zielone).

I chciałem zapytać czy:

1. Jest to zgodne z przepisami (żeby w takiej sytuacji nie było semafora ze strzałkami kierunkowymi do skrętu w lewo, a był nad określonym pasem w tym wypadku lewym "ogólny" semafor bez strzałek)

a jeśli jest zgodne mimo wszystko z przepisami to czy:

2. jest to dobre rozwiązanie waszym zdaniem, czy nie wprowadza to zamieszania, ze dojeżdżamy do skrzyżowania, gdzie mamy 2 światła czerwone i jedno zielone.
Avatar użytkownika
Baranek
 
Posty: 507
Dołączył(a): piątek 23 stycznia 2009, 13:28

Postprzez s0wa » środa 14 października 2009, 10:40

Osobiście moim zdaniem nie powinno być w ogóle świateł ogólnych tylko kierunkowe. Poprawiło by to bezpieczeństwo. Ostatnio byłem światkiem jak kierowca skręcał w lewo mając ogólne widział zielone i nawet się nie zatrzymał i wjechał do gościa który też miał zielone ale jechał na wprost.
Pozdrawiam
s0wa
 
Posty: 44
Dołączył(a): czwartek 05 lutego 2009, 22:16

Postprzez cwaniakzpekaesu » środa 14 października 2009, 10:57

To, o czym rozmawiacie to efekt działalności firm typu kogucik.

I za takie szkolenie karę powinien ponosić nie tylko szkolący (!!!?), ale i szkolony.

Szkolący - bo gra w bambuko, a szkolony - że na to się godzi.

TANIO NIE RÓWNA SIĘ DOBRZE!!!
Powiem tak - szkolący tanio musi na czymś "wyruchać" szkolonego... Życie to nie je bajka... i nie ma nic za darmo.

Jak można - zakładając, że kursant zakończył szkolenie - w tej kwestii mieć jakiekolwiek wątpliwości?

Eeeh ten system... kiedy "ktoś" zrobi z tym porządek?
Avatar użytkownika
cwaniakzpekaesu
 
Posty: 1153
Dołączył(a): czwartek 06 września 2007, 00:31
Lokalizacja: Sosnowiec

Postprzez Baranek » środa 14 października 2009, 10:59

Nie bardzo rozumiem twój post... Może jaśniej??
Avatar użytkownika
Baranek
 
Posty: 507
Dołączył(a): piątek 23 stycznia 2009, 13:28

Postprzez cwaniakzpekaesu » środa 14 października 2009, 11:04

No jeżeli zakończyłeś szkolenie i nie znasz podstaw to ktoś Cię w konia zrobił... i jeszcze mu za to zapłaciłeś.

Jednym słowem - tylko mi się nie obraź* - zostałeś wyruchany.

Kończę wypowiedzi w tym temacie, bo z reguły nie oftopuję.

* - jeśli czujesz się urażony - przepraszam.
Avatar użytkownika
cwaniakzpekaesu
 
Posty: 1153
Dołączył(a): czwartek 06 września 2007, 00:31
Lokalizacja: Sosnowiec

Postprzez Baranek » środa 14 października 2009, 11:15

Wybacz - ale po twojej wypowiedzi zaczynam podejrzewać, że nie umiesz czytać ze zrozumieniem - a to jest poziom raczej podstawówki (!) - nie obraź się.

Spójrz raz jeszcze o co zapytałem! Zapytałem - czy to jest zgodne z przepisami a JEŚLI jest zgodne - to co forumowicze myślą o takim rozwiązaniu.

1. I co do pierwszego - mogę mieć wątpliwości czy to jest zgodne z przepisami - czy też takowych mieć nie mogę??

2. Czy mogę zapytać forumowiczów co sądzą o takim rozwiązaniu czy też nie??

Czytanie ze zrozumieniem...
Avatar użytkownika
Baranek
 
Posty: 507
Dołączył(a): piątek 23 stycznia 2009, 13:28

Postprzez cwaniakzpekaesu » środa 14 października 2009, 11:22

W takim razie podaję Ci akt prawny - który gdy przeczytasz ze zrozumieniem - rozwieje Twoje wątpliwości:


Dz.U. 2003 nr 220 poz. 2181

Rozporządzenie Ministra infrastruktury z dnia 3 lipca 2003 r. w sprawie szczegółowych warunków technicznych dla znaków i sygnałów drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i warunków ich umieszczania na drogach


Aha... nie musisz mi dziękować.
Avatar użytkownika
cwaniakzpekaesu
 
Posty: 1153
Dołączył(a): czwartek 06 września 2007, 00:31
Lokalizacja: Sosnowiec

Postprzez Baranek » środa 14 października 2009, 11:23

A może wkleisz jeszcze tekst konstytucji RP??
Avatar użytkownika
Baranek
 
Posty: 507
Dołączył(a): piątek 23 stycznia 2009, 13:28

Postprzez mk61 » środa 14 października 2009, 14:34

Najpierw pytasz, czy coś jest zgodne z PRZEPISAMI, a po ich podaniu jeszcze masz jakiś problem.

Coś tu jest chyba nie w porządku, nie sądzisz?
Pozdrawiam. Marcin.
All Rights Reserved. Ÿ
Nobody is perfect. I am nobody.
rusel napisał(a):realne to jest skur-wy-syństwo żeby wymagać od kogoś więcej niż wymaga się od siebie.
Avatar użytkownika
mk61
 
Posty: 2850
Dołączył(a): środa 09 kwietnia 2008, 14:09
Lokalizacja: Gdziekolwiek

Postprzez athlon » środa 14 października 2009, 16:03

Powiedzmy że zgodzę się z barankiem, ze wprowadzenie świateł kierunkowych by sprawiło skrzyżowanie bardziej przejrzyste. Tym bardziej że juz i tak są światła nad każdym pasem. Jednak częsciej spotykanym rozwiązniem stosowanie jest np dwuch sygnalizacji przy np 4ch pasach. Lewy pas do skrętu w lewo ma "swój" sygnalizator do skrętu w lewo. Pozostałe 3 pasy mają jeden wspólny sygnalizator do jazdy na wprost i skrętu w prawo. Wprowadzenie sygnalizacji dla kazdego pasa z wyrysowanymi strzałkami by stało się dla mnie bardziej przejrzyste, ale to tylko moje subiektywne odczucia.
Avatar użytkownika
athlon
 
Posty: 1184
Dołączył(a): środa 05 sierpnia 2009, 01:20
Lokalizacja: Francja, St-Brieuc

Postprzez jasiek23 » czwartek 15 października 2009, 14:17

Moim zdaniem jest to rozwiązanie które zwiększa przepustowosć skrzyżowania jesli chodzi o skrecających w lewo. W tym momencie ruch prostopadły ma czerwone oczywiscie.
jasiek23
 
Posty: 542
Dołączył(a): poniedziałek 30 marca 2009, 19:51

Postprzez ja:D » czwartek 15 października 2009, 14:37

Dobrze zrozumiałam: czemu zamiast strzałki kierunkowej jest zwykłe zielone (no dobra, sygnalizator ogólny), które wprowadza zamieszanie ? Bo przy kierunkowym możliwy jest tylko skręt w lewo a w przypadku sygnalizatora ogólnego można też zawracać ? :wink: Zawsze to prościej zawrócić bezpośrednio na skrzyżowaniu niż kluczyć po przyległych uliczkach w poszukiwaniu trasy :D Jak na razie jeszcze się nie zamieszałam na takim skrzyżowaniu, może dlatego że mam krótko prawo jazdy i się po prostu mocno rozglądam (nawet jak jest sygnalizator kierunkowy) :D Według mnie rozwiązanie dobre, przynajmniej póki sygnalizator kierunkowy zabrania zawracania...
29.04.2009 1 i ostatnie podejście :D
Skoro to mi się udało, to uda się wszystko :)
ja:D
 
Posty: 50
Dołączył(a): środa 18 marca 2009, 14:18
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez F-X » czwartek 15 października 2009, 20:43

Zdajesz sobie sprawę, że na pasie do skrętu w lewo nad którym wisi "zwykły" sygnalizator masz możliwość ewentualnego zawrócenia, a przy strzałce kierunkowej w lewo już nie? Oto cała różnica... A bynajmniej tak mi się wydaje.
WORD ŁÓDŹ ul. Smutna:
09.10.2009 - egzamin teoretyczny (+)
13.10.2009 - egzamin praktyczny: placyk (+); jazda w mieście (-)
21.10.2009 - egzamin praktyczny: placyk (+); jazda w mieście (+)
Obrazek
F-X
 
Posty: 27
Dołączył(a): poniedziałek 12 października 2009, 20:34
Lokalizacja: Łódź

Postprzez bac » czwartek 15 października 2009, 21:30

Oto cała różnica...


Bynajmniej nie cała.
Pozostaje jeszcze przynajmniej jedna "drobna" kwestia ustąpienia pierwszeństwa jadącym prosto, skręcającym w prawo, pieszym, rowerzystom...

PS. klik
bac
 
Posty: 589
Dołączył(a): poniedziałek 16 lutego 2009, 12:58

Postprzez BOReK » czwartek 15 października 2009, 21:43

Dokładnie. Sygnalizacja kierunkowa przynajmniej w założeniu zapewnia jazdę bezkolizyjną, więc również "czyste" przejścia dla pieszych. Czasem jednak - głównie przy prawoskręcie - "równoległe" przejście ma sygnał zielony pomimo naszej sygnalizacji kierunkowej, na szczęście jest to bardzo rzadkie. Przy lewoskręcie na sygnale kierunkowym nie spotkałem się jeszcze z takim przypadkiem.
Avatar użytkownika
BOReK
 
Posty: 3051
Dołączył(a): niedziela 25 lutego 2007, 13:02

Następna strona

Powrót do Sytuacje na drodze

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 37 gości