Pasy ruchu wyznaczone czy nie ?

Temat ten służy wymianie spostrzeżeń i doświadczeń pomiędzy instruktorami i egzaminatorami.

Moderatorzy: ella, klebek

Pasy ruchu wyznaczone czy nie ?

Postprzez cih » czwartek 08 października 2009, 14:31

Witam,

Mam pewien dylemat, zresztą temat ten był już kilka krotnie poruszany i ciężko było znaleźć konkretną odpowiedź.

Poniższe zdjęcie przedstawia drogę dwukierunkową jedno jezdniową (teren zabudowany)

a.) z wyznaczonymi pasami ruchu
b.) bez wyznaczonych pasów ruchu

problem polega na tym jak interpretować zadanie egzaminacyjne jazda drogami dwu kierunkowymi jedno jezdniowymi o wyznaczonych i nie wyznaczonych pasach ruchu.

Obrazek


Poniżej sytuacja czytelna droga dwukierunkowa jedno jezdniowa o wyznaczonych pasach ruchu. Ale chodzi mi o sytuacje powyżej.

Obrazek
Ostatnio zmieniony piątek 09 października 2009, 14:01 przez cih, łącznie zmieniany 1 raz
cih
 
Posty: 88
Dołączył(a): wtorek 17 kwietnia 2007, 12:27
Lokalizacja: Gliwice

Postprzez oskbelfer » czwartek 08 października 2009, 19:51

Ja widzę to tak :

Art 2. pkt 7. Pas ruchu to każdy z podłużnych pasów jezdni wystarczający do ruchu jednego rzedu pojazdów wielośladowych, oznaczony lub nieoznaczony znakami drogowymi.


Linia podwójna ciągła znak P4 - rozdziela pasy ruchu o kierunkach przeciwnycfh i oznacza zakaz przejeżdżania przez tę linię i najeżdżania na nią (paragraf 85 - dz u 170 )

Natomiast jest jeszcze zapis z dziennika ustaw 220 że znak ten zawsze umieszcza si na na trzy i więcej pasowych jezdniach dwukierunkowych na których pasy ruchu są wyznaczone na całej długości odcinka takiej jezdni.


Ten zapis trochę mąci i może powodować różne interpretacje.


Moja interpretacja jest taka

rysunek u góry droga dwkierunkowa 4 pasowa bez wyznaczonych pasów ruchu, a na dole z wyznaczonymi pasami ruchu.
sorry taki mamy klimat....sorry - na autostradach nie ma skrzyżowań, am sorry
N'attendez pas le Jugement dernier. Il a lieu tous les jours.
Avatar użytkownika
oskbelfer
 
Posty: 3596
Dołączył(a): czwartek 18 września 2008, 19:17
Lokalizacja: Polska

Postprzez Olin » piątek 09 października 2009, 08:56

Krótko:
Sytuację z punku a/ należy traktować jako drogę jedno jezdniową, dwukierunkową bez wyznaczonych pasów ruchu. W sytuacji b/ - pasy są wyznaczone.

Mnie natomiast interesuje to:
Czy należy wyciągnąć wskaźnik (bagnet), czy też wystarczy go wskazać ? Chodzi mi zwłaszcza o odpowiedzi osób które już zdawały tą część egzaminu praktycznego - jak to jest interpretowane przez komisję.
I jeszcze jedno: czy w czasie jazdy informujemy osobę kierująca jakiego rodzaju błąd popełniła ? Czy tylko informujemy o nieprawidłowym wykonaniu jakiegoś zadania ? Z par. 11 ust. 6 wynika, że informujemy tylko o nieprawidłowo wyk. zadaniu - nie wskazując rodzaju błędu.
Olin
 
Posty: 490
Dołączył(a): piątek 02 marca 2007, 10:38

Postprzez cih » piątek 09 października 2009, 13:38

Olin

Osoba egzaminowana powinna co najmniej wskazać, gdzie
i przy użyciu jakich przyrządów lub wskaźników
sprawdza się poziom odpowiednich płynów w pojeździe.

Wystarczy wskazać że poziom oleju sprawdzamy za pomocą miarki poziomu oleju (bagnet to można założyć na broń) na końcu miarki znajduje się podziałka określająca stan minimum i maksimum, poprawny jest gdy poziom oleju znajduję się pomiędzy stanem minimum i maksimum. Tyle wystarczy miarki nie musisz wyciągać.

Jeżeli osoba popełni błąd podczas realizacji zadania pierwszy to ją nie informujesz jeżeli popełni drugi błąd w tym samym zadaniu to przerywasz egzamin.

A swoją droga par. 11 ust. 6 dotyczy kandydatów na kierowców a nie egzaminatorów.

Egzaminatorów dotyczy paragraf poniżej.

§ 61. 1. Egzamin praktyczny polega na:
1) wykonaniu na placu manewrowym i w ruchu drogowym dla poszczególnych kategorii prawa jazdy zadań określonych w tabeli 1 w załączniku nr 17 do rozporządzenia;
2) dokonaniu przez kandydata na egzaminatora oceny prawidłowości wykonanych zadań egzaminacyjnych na placu manewrowym i w ruchu drogowym, przy zastosowaniu kryteriów określonych w tabeli 2 w załączniku nr 17 do rozporządzenia;
2. Egzamin praktyczny przeprowadzany jest jednocześnie dla dwóch osób egzaminowanych, z tym że jedna z osób egzaminowanych wykonuje zadania egzaminacyjne siedząc za kierownicą pojazdu egzaminacyjnego, a druga osoba ocenia ich wykonanie. Osoba egzaminowana w trakcie egzaminu wykonuje zadania za kierownicą pojazdu, a następnie ocenia ich wykonanie przez inną osobę egzaminowaną. Ocenie podlega umiejętność wykonania zadań egzaminacyjnych w ruchu drogowym oraz umiejętność oceny ich wykonania.
3. W przypadku egzaminu w zakresie prawa jazdy kategorii A zadania egzaminacyjne, określone w tabeli 1 w załączniku nr 17 do rozporządzenia, przeprowadza się w następującej kolejności: poz. 1, poz. 6, poz. 5, poz. 15, poz. 16.
§ 62. 1. Osoba egzaminowana uzyskuje negatywny wynik egzaminu praktycznego w zakresie określonego rodzaju uprawnienia i egzamin ten ulega przerwaniu, jeżeli:
1) dwukrotnie nieprawidłowo wykona to samo zadanie egzaminacyjne;
2) nieprawidłowo ustali ocenę z egzaminu;
3) w czasie wykonywania zadań egzaminacyjnych dojdzie do zagrożenia bezpieczeństwa ruchu drogowego, spowodowanego przez osobę egzaminowaną;
4) zachowanie osoby egzaminowanej, kierującej pojazdem, narusza przepisy ruchu drogowego w sposób określony w tabeli nr 12 załącznika nr 5 do rozporządzenia;
5) zachowanie osoby egzaminowanej, kierującej pojazdem lub prowadzącej egzamin, świadczy o możliwości stworzenia zagrożenia dla bezpieczeństwa ruchu drogowego;
6) osoba egzaminowana zaproponowała członkom komisji przyjęcie korzyści majątkowej lub osobistej w zamian za uzyskanie pozytywnego wyniku egzaminu.
1a. Zachowaniem osoby egzaminowanej świadczącym o możliwości stworzenia zagrożenia dla bezpieczeństwa ruchu drogowego jest:
1) działanie mogące skutkować stworzeniem zagrożenia dla zdrowia lub życia osób - w przypadku osoby egzaminowanej kierującej pojazdem lub prowadzącej egzamin;
2) przejechanie kołem przez linie wyznaczające zewnętrzne krawędzie stanowisk - w przypadku osoby egzaminowanej kierującej pojazdem;
3) najechanie albo potrącenie pachołka lub tyczki - w przypadku osoby egzaminowanej kierującej pojazdem.
2. Osoba egzaminowana uzyskuje pozytywny wynik egzaminu praktycznego w zakresie określonego rodzaju uprawnienia, jeżeli nie zachodzą okoliczności, o których mowa w ust. 1.
cih
 
Posty: 88
Dołączył(a): wtorek 17 kwietnia 2007, 12:27
Lokalizacja: Gliwice

Postprzez cih » piątek 09 października 2009, 14:02

W tej sytuacji też są w moim odczuciu wyznaczone pasy ruchu.

Obrazek
cih
 
Posty: 88
Dołączył(a): wtorek 17 kwietnia 2007, 12:27
Lokalizacja: Gliwice

Postprzez Olin » piątek 09 października 2009, 14:15

Jeżeli tak uważasz to sięgnij do definicji pasa ruchu - art 2 ustawy.
Olin
 
Posty: 490
Dołączył(a): piątek 02 marca 2007, 10:38

Postprzez oskbelfer » piątek 09 października 2009, 18:23

cih napisał(a):

Wystarczy wskazać że poziom oleju sprawdzamy za pomocą miarki poziomu oleju (bagnet to można założyć na broń) na końcu miarki znajduje się podziałka określająca stan minimum i maksimum, poprawny jest gdy poziom oleju znajduję się pomiędzy stanem minimum i maksimum. Tyle wystarczy miarki nie musisz wyciągać.


Bagnet można założyć na karabin, a co to jest miarka - to również moga być różne skojarzenia :) Miarka coś mierzy a wskażnik wskazuje. Osobiscie uważam że wskaźnik bagnetowy jest określeniem prawidłowym - ale ponoć czepiają się o bagnet.

WSKAZNIK POZIOMU OLEJU. Można wyjąć ale nie jest to wymagane. Należy pokazać palcem i powiedzieć że poziom oleju powinien zawierać się pomiędzy znakami wyznaczającymi poziom minimalny i maksymalny
sorry taki mamy klimat....sorry - na autostradach nie ma skrzyżowań, am sorry
N'attendez pas le Jugement dernier. Il a lieu tous les jours.
Avatar użytkownika
oskbelfer
 
Posty: 3596
Dołączył(a): czwartek 18 września 2008, 19:17
Lokalizacja: Polska

Postprzez wooly » piątek 09 października 2009, 19:06

Witam
Miarka tez jest prawidlowa odpowiedzia, moge przeslac zdjecie z ksiazki opla i tam jest napisane miarka
wooly
 
Posty: 250
Dołączył(a): środa 07 października 2009, 11:41
Lokalizacja: СЕКТОР ГАЗА

Postprzez oskbelfer » piątek 09 października 2009, 19:35

wooly napisał(a):Witam
Miarka tez jest prawidlowa odpowiedzia, moge przeslac zdjecie z ksiazki opla i tam jest napisane miarka


o ile się nie mylę - to renault storia - podaje że jest bagnet.

Jak zwał tak zwał - najbezpiecznijszy jest wskaznik kontrolny poziomu oleju.
sorry taki mamy klimat....sorry - na autostradach nie ma skrzyżowań, am sorry
N'attendez pas le Jugement dernier. Il a lieu tous les jours.
Avatar użytkownika
oskbelfer
 
Posty: 3596
Dołączył(a): czwartek 18 września 2008, 19:17
Lokalizacja: Polska

Postprzez cih » piątek 09 października 2009, 19:40

Olin napisał(a):Jeżeli tak uważasz to sięgnij do definicji pasa ruchu - art 2 ustawy.


pas ruchu - każdy z podłużnych pasów jezdni wystarczający do ruchu jednego rzędu pojazdów wielośladowych, oznaczony lub nie oznaczony znakami drogowymi,

A co masz na myśli bo nie rozumiem ?
cih
 
Posty: 88
Dołączył(a): wtorek 17 kwietnia 2007, 12:27
Lokalizacja: Gliwice

Postprzez Borys_q » piątek 09 października 2009, 21:52

Rys 1 Droga z niewynaczonymi pasami ruchu.

Inaczej droga na której istnieją NIEWYZNACZONE pasy ruchu.

Panie i Panowie robicie z igły widły, powoli zaczyna to być śmieszne, prawo o ruchu drogowym naprawde jest w większości proste.
Szybka jazda nie wymaga odpowiednich umiejętności. Trzeba jedynie wiedzieć który pedał odpowiada za jej zwiększanie.
Borys_q
 
Posty: 3480
Dołączył(a): sobota 22 marca 2008, 16:36
Lokalizacja: Gdańsk

Postprzez kopan » sobota 10 października 2009, 19:15

No tak bardzo proste.
To tak - niech będzie w osi przerywana linia i szerokość tych pasów identyczna jak na rys 1.
To proszę w prosty sposób wytłumaczyć ile jest pasów ruchu i czy są wyznaczone i niewyznaczone do kupy czy razem a może osobno ??
Avatar użytkownika
kopan
 
Posty: 1956
Dołączył(a): poniedziałek 09 sierpnia 2004, 18:59
Lokalizacja: Klikowa d. Tarnowa

Postprzez Borys_q » sobota 10 października 2009, 19:43

Z niewyznaczonymi.

Z ilości rzędów pojazdów wielośladowych wychodzi, że na drodze są 4-ry pasy, jest jedna linia wiec są (istnieją) tam niewyznaczone pasy ruchu.
Szybka jazda nie wymaga odpowiednich umiejętności. Trzeba jedynie wiedzieć który pedał odpowiada za jej zwiększanie.
Borys_q
 
Posty: 3480
Dołączył(a): sobota 22 marca 2008, 16:36
Lokalizacja: Gdańsk


Powrót do Dyskusje szkoleniowców i egzaminatorów

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Majestic-12 [Bot] i 14 gości