przez Edward20 » sobota 03 października 2009, 22:53
przez BOReK » sobota 03 października 2009, 23:15
przez BOReK » sobota 03 października 2009, 23:21
przez Edward20 » sobota 03 października 2009, 23:24
BOReK napisał(a):To nie jest zmiana prędkości o jakąś stałą wartość, tylko o pewien procent. Jak widać, mnie wyszło to jako mniej więcej 115% wartości przy trzynastkach. Wspomniałem już, że nie bawiłem się w przechodzenie między prędkością obrotową a liniową, a to może znacznie obniżyć ten współczynnik.
przez Edward20 » niedziela 04 października 2009, 09:18
BOReK napisał(a):Tak, ale 57,5 to jest 115% z 50. ;)
przez BOReK » niedziela 04 października 2009, 09:46
przez Edward20 » niedziela 04 października 2009, 12:14
BOReK napisał(a):Na korzyśc 15, nie 13. Poza tym jak już zmieniasz felgę to upewnij się, że z daną oponą koło nie będzie obcierało o nadkole przy maksymalnym obciążeniu, bo to wiekszy problem. Załóż nowe koła, wrzuć na pokład ludzi i sprawdź czy nie trze przy maksymalnym skręcie albo przy przechyle na którąś stronę.
W razie problemu wrzucenie niższej opony sporo da, ale jazda będzie twarda do bólu. ;)
przez jasiek23 » poniedziałek 05 października 2009, 12:13
przez BOReK » poniedziałek 05 października 2009, 13:09
przez Edward20 » poniedziałek 05 października 2009, 17:51
jasiek23 napisał(a):Mniejszy rozmiar opon = mniejsze opory toczenia = mniejsze zużycie paliwa, a więc po co zmieniac na większe skoro z powodzeniem jezdzi się na na tych mniejszych.
Argumentem moze być jedynie mniejsza słyszalność wpadnięcia w dziure czy najechania na kamyki na drodze ale zawsze są czegoś plusy i minusy.