z cyklu stuki, puki, piski... ;)

Tutaj mile będą widziane wypowiedzi na temat techniki kierowania, oraz wszelkie porady dotyczące kupna, obsługi i eksploatacji pojazdu.

Moderatorzy: ella, klebek

z cyklu stuki, puki, piski... ;)

Postprzez Driver'ka » niedziela 04 października 2009, 12:43

Mam takie pytanko. Podczas ruszania we Fiacie GP coś hałasuje przez kilka sekund jakby w zawieszeniu... Odgłos jest podobny do stukania. Nie wiem czy to dokładnie w zawieszeniu, ale wydobywa się spod samochodu no i tylko podczas ruszania, więc tak się domyślam, że może to mieć związek z podwoziem... :roll: Czy coś tam jest wybite, poluzowane...?
A drugie pytanie dotyczy rozruchu. Podczas odpalania wozu, coś piszczy. Czyżby rozwalony rozrusznik? :>
Pytam orientacyjnie.
Obrazek

Obrazek
Avatar użytkownika
Driver'ka
 
Posty: 950
Dołączył(a): piątek 12 października 2007, 22:29
Lokalizacja: z domu

Postprzez Maćka » niedziela 04 października 2009, 13:17

A może alternator??
Obrazek
Maćka
 
Posty: 170
Dołączył(a): czwartek 12 lutego 2009, 14:23

Postprzez BOReK » niedziela 04 października 2009, 13:26

Jak piszczy podczas odpalania, to może pasek klinowy się ślizga? Ale to jest bardzo charakterystyczny dźwięk, poznałabyś. Jak nie, to obstawiam rozrusznik, alternator hałasowałby cały czas. Zresztą zanim altek zacznie hałasować, to z reguły nierówno podaje napięcie i są problemy z ładowaniem.

Natomiast z tymi stukami to sprawdź czy są podczas maksymalnego skręcania. Pojedź na jedynce z kierownica w skrajnym położeniu. Jeśli są i to jeszcze zależne od prędkości, to któryś przegub napędowy umiera (zakładam, że masz napęd przedni albo 4x4). Niezbyt droga zabawa, a warto wymienić zawczasu bo potrafi nabruździć jak się zatrze albo wyleci - ale spoko, koła nie zgubisz.
Avatar użytkownika
BOReK
 
Posty: 3051
Dołączył(a): niedziela 25 lutego 2007, 13:02

Postprzez Driver'ka » niedziela 04 października 2009, 13:31

Tak, tylko podczas odpalania. Włącza się zapłon, samochód odpalił i sekundę po odpaleniu jest ten chwilowy pisk.
A ten przegub od czego mógł się rozpierniczyć?
Obrazek

Obrazek
Avatar użytkownika
Driver'ka
 
Posty: 950
Dołączył(a): piątek 12 października 2007, 22:29
Lokalizacja: z domu

Postprzez BOReK » niedziela 04 października 2009, 13:40

Jak piszczy pasek, to niedługo zacznie piszczeć cały czas na niższych obrotach, wtedy będzie pewność. A jak nie, to może coś się załącza i postanowiło przy tym hałasować. Podnieś maskę i nasłuchuj skąd to dochodzi, wróżyć nie umiem. ;)

A przegub rozlatuje się ze starości, po prostu. Może osłona pękła, syf się dostał, smar wyleciał? Najpierw sprawdź czy to na pewno to.
Avatar użytkownika
BOReK
 
Posty: 3051
Dołączył(a): niedziela 25 lutego 2007, 13:02

Postprzez silossi » niedziela 04 października 2009, 13:59

Również mam pytanie, co do stuków.

W moim VW Polo 86C2F podczas zmiany biegów (tylko, jeżeli chodzi o zmianę z biegu drugiego na trzeci, w innych przypadkach problem nie występuje) podczas końcówki wciskania pedału sprzęgła słychać taki właśnie "stuk". Jeżeli pedał wcisnę wolniej i wolniej popuszczę pedał gazu problem nie występuje. Co się dzieje? :P
silossi
 
Posty: 81
Dołączył(a): środa 03 czerwca 2009, 13:16

Postprzez szerszon » niedziela 04 października 2009, 19:27

Driverko wymień pasek i po problemie.stukać może wiele rzeczy,choćby obluzowany tlumik,trzeba pofatygować się na kanał.
szerszon
 
Posty: 16316
Dołączył(a): sobota 11 lipca 2009, 15:03

Postprzez Maćka » poniedziałek 05 października 2009, 08:00

[quote="BOReK"]Jak piszczy podczas odpalania, to może pasek klinowy się ślizga? Ale to jest bardzo charakterystyczny dźwięk, poznałabyś. Jak nie, to obstawiam rozrusznik, alternator hałasowałby cały czas. Zresztą zanim altek zacznie hałasować, to z reguły nierówno podaje napięcie i są problemy z ładowaniem.



Niekoniecznie :lol: U mnie nie było nic słychać non stop i beztrosko sobie jeździłam, samochód był kilkakrotnie u mechanika i też nic nie widział by coś się działo.
Pewnego dnia jak jechałam do sklepu nawalił mi ni z gruszki ni z pietruszki alternator, odgłos wówczas był taki jakbym gubiła silnik po drodze w częściach :p
Udało mi się szybko zaparkować, ponowne uruchomienie silnika kończyło się na spalaniu paska klinowego.
Nie miałam problemu wcześniej z ładowaniem napięcia, czasem coś zastukało, zapiszczało w różnych sytuacjach, nie cały czas tylko "okazjonalnie" i nagle awaria alternatora.
Obrazek
Maćka
 
Posty: 170
Dołączył(a): czwartek 12 lutego 2009, 14:23

Postprzez dma3 » poniedziałek 05 października 2009, 10:01

Driverko wymień pasek i po problemie.stukać może wiele rzeczy,choćby obluzowany tlumik,trzeba pofatygować się na kanał


zeby to było takie proste ...

piszczec w okolicach paska akcesoriów (nieszczesna nazwa klinowy), moze wieeele rzeczy, któraś z rolek, pompa wspomagania, czy sprężarkla klimatyzacji.
dma3
 
Posty: 87
Dołączył(a): piątek 13 lipca 2007, 17:12

Postprzez Driver'ka » poniedziałek 05 października 2009, 10:21

Jedno odpada na pewno - sprężarka klimatyzacji. W tym fiacie nie ma klimy :)
Piszczenie wydobywa się tuż po zapłonie, później już się nie odzywa, więc podejrzenia padały raczej na rozrusznik... :roll:
Obrazek

Obrazek
Avatar użytkownika
Driver'ka
 
Posty: 950
Dołączył(a): piątek 12 października 2007, 22:29
Lokalizacja: z domu

Postprzez Pinhead » poniedziałek 05 października 2009, 12:01

Dowiesz się co to może być i co z tego ? Pójdziesz sama wymienić ? I tak auto do serwisu musi pojechać gdzie sprawdzą co faktycznie powoduje ten problem więc takie zgadywanki na odległość nie mają sensu. Piszczeć może wiele rzeczy. Pasek, koło pasowe, rolka napinacza, alternator, pompa wody. Stukać może jeszcze więcej rzeczy, można sobie zgadywać w ciemno ale co to da.
Avatar użytkownika
Pinhead
 
Posty: 1320
Dołączył(a): poniedziałek 20 listopada 2006, 07:34

Postprzez Maćka » poniedziałek 05 października 2009, 12:21

A może to dać wiedzę mniej więcej by nie trafić na mechanika naciągacza z jakim to ja miałam okazję się spotkać :/ Dzięki poradom internautów i sympatykom fiata którym ja pomykam nie dałam się naciągnąć na 300zł.
Obrazek
Maćka
 
Posty: 170
Dołączył(a): czwartek 12 lutego 2009, 14:23

Postprzez Pinhead » poniedziałek 05 października 2009, 12:22

Mechanik stwierdzi że alternator piszczy to co zakwestionuje jego opinie bo na forum ktoś napisał że piszczeć może pasek ? I tak serwis musi sprawdzić co powoduje problem.
Avatar użytkownika
Pinhead
 
Posty: 1320
Dołączył(a): poniedziałek 20 listopada 2006, 07:34

Postprzez Maćka » poniedziałek 05 października 2009, 14:02

Pinhead napisał(a):Mechanik stwierdzi że alternator piszczy to co zakwestionuje jego opinie bo na forum ktoś napisał że piszczeć może pasek ? I tak serwis musi sprawdzić co powoduje problem.


No ja trafiłam na mechanika który chicał wszystkie możliwe części po kolei wymieniać :roll:
Obrazek
Maćka
 
Posty: 170
Dołączył(a): czwartek 12 lutego 2009, 14:23

Postprzez Pinhead » poniedziałek 05 października 2009, 14:17

Możliwe ze trafiłaś na nieuczciwego partacza ale zdarza się że czasami nie ma innej możliwości niż stopniowo wykluczać wszystkie możliwe przyczyny zaczynając od tych najmniej kosztownych. Miałem kiedyś piski dochodzące z okolic kół pasowych, nie było wiadomo na 100% co je powoduje. Po wymianie paska i rolki napinacza winnym okazało się łożysko od koła pasowego kompresora klimatyzacji.
Avatar użytkownika
Pinhead
 
Posty: 1320
Dołączył(a): poniedziałek 20 listopada 2006, 07:34

Następna strona

Powrót do Porady techniczne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 7 gości