Diesel a benzyna...

Tutaj mile będą widziane wypowiedzi na temat techniki kierowania, oraz wszelkie porady dotyczące kupna, obsługi i eksploatacji pojazdu.

Moderatorzy: ella, klebek

Diesel a benzyna...

Postprzez Maximilianus » czwartek 03 września 2009, 17:44

Czy to prawda, że samochód na benzynę jest bardziej czuły na brak dodania gazu przy ruszaniu? -tzn. często gaśnie, jak się nie doda gazu przy ruszaniu, albo doda się za mało?

Słyszałem opinię, że diesle "są mniej czułe" na tym punkcie. Ponoć potrzeba im minimalnie dodać gazu przy ruszaniu i nie zgasną.

Pytam, bo jeżdżę L na kursie na benzynę i często mi gaśnie, a egzamin będę miał na dieslu.
Avatar użytkownika
Maximilianus
 
Posty: 43
Dołączył(a): wtorek 28 lipca 2009, 14:37
Lokalizacja: Kraków

Postprzez Borys_q » czwartek 03 września 2009, 17:59

Temat był roztrząsany 40 tysiecy razy. Jak nauczysz sie jeżdzić porządnie bęzyną dieslem se poradzisz, na odwrót nie koniecznie.
Szybka jazda nie wymaga odpowiednich umiejętności. Trzeba jedynie wiedzieć który pedał odpowiada za jej zwiększanie.
Borys_q
 
Posty: 3480
Dołączył(a): sobota 22 marca 2008, 16:36
Lokalizacja: Gdańsk

Postprzez anonimowa18 » czwartek 03 września 2009, 19:06

Ja na kursie jezdziłam benzyniakem a teraz jeżdżę dieslem i od czasu do czasu benzyną też i jest różnica w jezdzie, jak dla mnie dość istotna. W dieslu, wystarczy puścić sprzęgło i auto samo rusza w benzynie trzeba puszczać sprzęgło i dawać gazu. Sama na początku nie mogłam tego pojąć ale teraz mimo wszytko wolę właśnie benzyniaki :)
anonimowa18
 
Posty: 41
Dołączył(a): piątek 26 czerwca 2009, 12:43

Postprzez coolio1 » czwartek 03 września 2009, 21:03

Istnieje takie pojęcie jak moment obrotowy.

I wbrew myśleniu co poniektórych jeżdzimy momentem obrotowym silnika, a nie jego mocą wyrażanym w koniach mechanicznych.

Im większy moment obrotowy, tym samochód jest silniejszy, a co za tym idzie "łatwiej się rusza" jak to pięknie ujęliście.
W skrócie diesel ma znacząco większy moment, niż benzyna o tej samej pojemności silnika, dlatego też dieslem bez problemy ruszycie np. na wzniesieniu bez użycia pedału gazu, co w silniku benzynowym nie jest już takie łatwe, a czasem wręcz niemożliwe.

Między innymi dlatego diesle nazywamy potocznie "wołami roboczymi" :)
coolio1
 
Posty: 18
Dołączył(a): sobota 08 sierpnia 2009, 21:54
Lokalizacja: Zabrze

Postprzez cman » czwartek 03 września 2009, 21:38

coolio1 napisał(a):I wbrew myśleniu co poniektórych jeżdzimy momentem obrotowym silnika, a nie jego mocą wyrażanym w koniach mechanicznych.

Mógłbyś to lekko rozwinąć?
cman
 
Posty: 7456
Dołączył(a): wtorek 17 stycznia 2006, 20:02

Postprzez annubis17 » piątek 04 września 2009, 12:18

Ciekawe rzeczy piszecie o tych dieslach... Ja w swoim jak nie dodam gazu do 2 tys. obrotów przy ruszaniu to rowerzysta zdąży mnie prześcignąć i to jeszcze na składaku... Diesle mimo że są mocniejsze, to są dużo wolniejsze od benzyniaków. Chyba że mówicie o najdroższych modelach dla pierniczonych bogaczków...
Citroen XM 2.1D Obrazek Lancia Kappa 2.0t Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
annubis17
 
Posty: 253
Dołączył(a): sobota 25 kwietnia 2009, 13:39
Lokalizacja: koszalin

Postprzez Edward20 » piątek 04 września 2009, 15:53

annubis17 napisał(a):Ciekawe rzeczy piszecie o tych dieslach... Ja w swoim jak nie dodam gazu do 2 tys. obrotów przy ruszaniu to rowerzysta zdąży mnie prześcignąć i to jeszcze na składaku... Diesle mimo że są mocniejsze, to są dużo wolniejsze od benzyniaków. Chyba że mówicie o najdroższych modelach dla pierniczonych bogaczków...

co boli ze ktos ma kase i wyzywac trzeba nie?
to nie chodzi o to jak szybko jedziesz tylko o to ze Ci nei zgasnie diesel jak szybko sprzeglo puscisz
Edward20
 
Posty: 107
Dołączył(a): wtorek 07 lipca 2009, 10:22

Postprzez annubis17 » piątek 04 września 2009, 16:14

Edward20 napisał(a):
annubis17 napisał(a):Ciekawe rzeczy piszecie o tych dieslach... Ja w swoim jak nie dodam gazu do 2 tys. obrotów przy ruszaniu to rowerzysta zdąży mnie prześcignąć i to jeszcze na składaku... Diesle mimo że są mocniejsze, to są dużo wolniejsze od benzyniaków. Chyba że mówicie o najdroższych modelach dla pierniczonych bogaczków...

co boli ze ktos ma kase i wyzywac trzeba nie?
to nie chodzi o to jak szybko jedziesz tylko o to ze Ci nei zgasnie diesel jak szybko sprzeglo puscisz

To chyba mówisz o tych dieslach dla bogaczków...
Citroen XM 2.1D Obrazek Lancia Kappa 2.0t Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
annubis17
 
Posty: 253
Dołączył(a): sobota 25 kwietnia 2009, 13:39
Lokalizacja: koszalin

Postprzez dekaa » piątek 04 września 2009, 17:33

annubis17 napisał(a):Ciekawe rzeczy piszecie o tych dieslach... Ja w swoim jak nie dodam gazu do 2 tys. obrotów przy ruszaniu to rowerzysta zdąży mnie prześcignąć i to jeszcze na składaku... Diesle mimo że są mocniejsze, to są dużo wolniejsze od benzyniaków. Chyba że mówicie o najdroższych modelach dla pierniczonych bogaczków...


ja mam 120 konnego diesla z pojemności 1.9 nie uważam się za pierniczonego bogaczka a większość silników benzynowych o pojemności do 2l może się schować.
Obrazek

Obrazek
dekaa
 
Posty: 5
Dołączył(a): poniedziałek 31 sierpnia 2009, 13:38

Postprzez annubis17 » piątek 04 września 2009, 17:55

dekaa napisał(a):
annubis17 napisał(a):Ciekawe rzeczy piszecie o tych dieslach... Ja w swoim jak nie dodam gazu do 2 tys. obrotów przy ruszaniu to rowerzysta zdąży mnie prześcignąć i to jeszcze na składaku... Diesle mimo że są mocniejsze, to są dużo wolniejsze od benzyniaków. Chyba że mówicie o najdroższych modelach dla pierniczonych bogaczków...


ja mam 120 konnego diesla z pojemności 1.9 nie uważam się za pierniczonego bogaczka a większość silników benzynowych o pojemności do 2l może się schować.


No widzisz a ja mam 69 konnego diesla 1.9 bo lepsze były już w cenie powyżej 3 tys. Jak wsiadam do 1.8 benzyna z gazem to czuje się jakbym jechał wyścigówką
Citroen XM 2.1D Obrazek Lancia Kappa 2.0t Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
annubis17
 
Posty: 253
Dołączył(a): sobota 25 kwietnia 2009, 13:39
Lokalizacja: koszalin

Postprzez Xsystoff » piątek 04 września 2009, 19:05

dekaa napisał(a):ja mam 120 konnego diesla z pojemności 1.9 nie uważam się za pierniczonego bogaczka a większość silników benzynowych o pojemności do 2l może się schować.

Moge Ci wymienic conajmniej cwierc tysiaca silnikow benzynowych o pojemnosci <2 litrow ktore sa mocniejsze :wink:
Xsystoff
 
Posty: 545
Dołączył(a): czwartek 23 lutego 2006, 01:14
Lokalizacja: Szczecin

Postprzez qwer0 » piątek 04 września 2009, 21:15

Moge Ci wymienic conajmniej cwierc tysiaca silnikow benzynowych o pojemnosci <2 litrow ktore sa mocniejsze Wink

... bo zuzywaja przy tym 2 razy wiecej benzyny ;)
To jest blok tekstu, który może być dodawany do Twoich postów. Ma limit 255 znaków
Avatar użytkownika
qwer0
 
Posty: 2422
Dołączył(a): poniedziałek 21 kwietnia 2008, 20:36
Lokalizacja: Lublin

Postprzez kamix500 » piątek 04 września 2009, 22:42

annubis17 napisał(a):
dekaa napisał(a):
annubis17 napisał(a):Ciekawe rzeczy piszecie o tych dieslach... Ja w swoim jak nie dodam gazu do 2 tys. obrotów przy ruszaniu to rowerzysta zdąży mnie prześcignąć i to jeszcze na składaku... Diesle mimo że są mocniejsze, to są dużo wolniejsze od benzyniaków. Chyba że mówicie o najdroższych modelach dla pierniczonych bogaczków...


ja mam 120 konnego diesla z pojemności 1.9 nie uważam się za pierniczonego bogaczka a większość silników benzynowych o pojemności do 2l może się schować.


No widzisz a ja mam 69 konnego diesla 1.9 bo lepsze były już w cenie powyżej 3 tys. Jak wsiadam do 1.8 benzyna z gazem to czuje się jakbym jechał wyścigówką


jeśli 3 tys złotych za samochód który nazywasz "samochód bogacza" co to powiesz o samochodach wartych 50-100 tys ??
nie chce sie czepiać osób które mają tanie autko. sam kupiłem swojego golfa za 3 tys. mam 1.9 GTD ale moge puścić dość szybko sprzęgło bez gazu i nie zgaśnie. więc może z twoim samochodem jest coś nie tak ?
kamix500
 
Posty: 288
Dołączył(a): niedziela 23 listopada 2008, 08:47
Lokalizacja: Izdebnik k Krakowa

Postprzez dma3 » sobota 05 września 2009, 09:34

może Tobie się ślizga sprzęgło :P :) ?
dma3
 
Posty: 87
Dołączył(a): piątek 13 lipca 2007, 17:12

Postprzez athlon » sobota 05 września 2009, 10:02

annubis17 napisał(a):No widzisz a ja mam 69 konnego diesla 1.9 bo lepsze były już w cenie powyżej 3 tys. Jak wsiadam do 1.8 benzyna z gazem to czuje się jakbym jechał wyścigówką


Bez urazy, nie to żebym był jakiś bogaty czy coś, ale samochód w cenie poniżej 3 tys nie jest samochodem tylko zajeżdżonym przyrządem do przemieszczania sie z miejsca na miejsce. Równie dobrze byś mógł porównywać nowy firmowy rower górski w cenie 2k ze starym zdezelowanym gruchotem z Niemiec w cenie 30zł.

P.S.

Zwazywszy że auto poniżej 3k, wiec swoje lata ma, a coza tym idzie inną konstrukcje silników (ale fakt faktem, napewno silnik wytrzymalszy od nowych wynalazków). Swoją drogą kiedyś jeździłem Toyotą corollą bodajże 9 generacji (1988-1992) 1,8D i wcale nie można powiedzieć żeby była mułowata (jezeli jechało się samemu) Nie jeden benzyniak miał problem mnie dogonic. Nawet kiedyś ścigałem się z BMW 1,6, to tak do 130 w miare równo szły.
Avatar użytkownika
athlon
 
Posty: 1184
Dołączył(a): środa 05 sierpnia 2009, 01:20
Lokalizacja: Francja, St-Brieuc

Następna strona

Powrót do Porady techniczne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości