Przerobienie auta na gaz

Tutaj mile będą widziane wypowiedzi na temat techniki kierowania, oraz wszelkie porady dotyczące kupna, obsługi i eksploatacji pojazdu.

Moderatorzy: ella, klebek

Postprzez modzel » wtorek 25 sierpnia 2009, 16:52

qwer0 dałem trochę forów benzynie

i jeszcze raz mogę napisać ze przy takiej dobrej instalacji nie ma straty mocy ani wzrostu spalania wiec trochę szybciej się zwróci

zakładanie LPG jest dla tych którzy trochę jeżdżą.

jak się jeździ mało to zakładać nie warto.
modzel
 
Posty: 544
Dołączył(a): poniedziałek 24 marca 2008, 13:25
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez modzel » wtorek 25 sierpnia 2009, 16:53

qwer0 dałem trochę forów benzynie

i jeszcze raz mogę napisać ze przy takiej dobrej instalacji nie ma straty mocy ani wzrostu spalania wiec trochę szybciej się zwróci

zakładanie LPG jest dla tych którzy trochę jeżdżą.

jak się jeździ mało to zakładać nie warto.
modzel
 
Posty: 544
Dołączył(a): poniedziałek 24 marca 2008, 13:25
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez kris146 » wtorek 25 sierpnia 2009, 18:08

Mam auto 1.4 LPG i polecam instalacje gazową.
Co do kosztów : opcja nr 1 potrzebujesz do autka sekwencje czyli u gazownika ok 2-2,5k zł (tak jak poprzednicy napisali na sekwencji mocy nie stracisz tzn np z 75 na benzynie będzie 73 ale tego nie odczujesz - 2 autka w rodzinie na sekwencji więc wiem co mówię)
Opcja nr 2 - kupujesz całą sekwencje sam np. na allegro płacisz od 500-900 zł - nie jest zalegalizowana , jednakże dużo firm oferuje montaż instalacji + homologacja 200-300zł.
Jeśli nie chcesz się bawić i mieć wszystko od razu zrobione i legalne opcja nr 1 . Jeśli chcesz zaoszczędzić i masz trochę czasu to opcja nr 2 i cieszysz, że masz LPG za ok 1- 1,2 tysiąca złotych i koszty zwrócą się po paru miesiącach:D
Oczywiście musisz liczyć się że autko więcej spali o ok 15-20 %-w przypadku sekwencji nie ma różnicy w spalaniu
Mój przykład z życia citroen zx 1.4 75km (gaz 2 generacji) pali ok 8 litrów benzyny a gazu 10l. Jednakże podczas ostrego deptania może spalić ok 13l gazu ......ale i tak wtedy tico na benzynie zapłaci więcej niż mój po deptaniu na pełny ( gaz 13l x 1,8-23,4 , tico 5,5l x 4,30-23,92 ) Sam sobie odpowiedz na pytanie czy gaz się opłaca?:D Pozdrawiam
kris146
 
Posty: 7
Dołączył(a): środa 31 grudnia 2008, 13:19

Postprzez qwer0 » wtorek 25 sierpnia 2009, 19:12

Ja jezdze non stop na gazie, odpalanie tez, ale domyslam sie, ze to przy sekwencji moze nie przejsc Wink

No ja na wozidle do pracy tak samo :P W zimie pedal w podloge i po 3-4s. odpalony :P
Tylko, ze na sekwencji to juz nie przejdze.
To jest blok tekstu, który może być dodawany do Twoich postów. Ma limit 255 znaków
Avatar użytkownika
qwer0
 
Posty: 2422
Dołączył(a): poniedziałek 21 kwietnia 2008, 20:36
Lokalizacja: Lublin

Postprzez poriot » wtorek 25 sierpnia 2009, 19:29

ja się zdaje całkowicie na automatyke, odpalanie zawsze na benzynie i samoczynne przełączanie na gaz. Odpalanie tylko na gazie jest szkodliwie dla parownika.
poriot
 
Posty: 42
Dołączył(a): sobota 08 sierpnia 2009, 12:24
Lokalizacja: Łódź

Postprzez Xsystoff » wtorek 25 sierpnia 2009, 20:39

W gaznikowcach odpalanie na LPG jest duzo zdrowsze dla silnika niz odpalanie na benzynie :wink: Gaznik ma to do siebie, ze na zimno mocno zalewa silnik, a znaczny nadmiar paliwa niszczy film olejowy i rozrzedza olej. Koszt membrany w parowniku jest maly w porownaniu z zaoszczedzona kasa na paliwa sluzace do odpalania na zimno :wink:
Xsystoff
 
Posty: 545
Dołączył(a): czwartek 23 lutego 2006, 01:14
Lokalizacja: Szczecin

Postprzez modzel » wtorek 25 sierpnia 2009, 20:42

qwer0 to jest automatycznie robione
modzel
 
Posty: 544
Dołączył(a): poniedziałek 24 marca 2008, 13:25
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez qwer0 » wtorek 25 sierpnia 2009, 21:49

qwer0 to jest automatycznie robione

Mozesz zacytowac?
Bo nie bardzo wiem co do mnie mowisz :P
To jest blok tekstu, który może być dodawany do Twoich postów. Ma limit 255 znaków
Avatar użytkownika
qwer0
 
Posty: 2422
Dołączył(a): poniedziałek 21 kwietnia 2008, 20:36
Lokalizacja: Lublin

Postprzez modzel » wtorek 25 sierpnia 2009, 22:08

automatycznie z benzyna na lgp się przestawia
modzel
 
Posty: 544
Dołączył(a): poniedziałek 24 marca 2008, 13:25
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez athlon » środa 26 sierpnia 2009, 00:10

Jeździlem 6 lat Sierrą 1,6 CVH z 1993 roku na gazie (instalacja II generacji na wtrysku, z mojej głupoty po 2ch latach spaliła mi sie pompka paliwa) od tamtej pory było jeżdżone tylko na gazie (odpalanie bez problemu nawet przy największych mrozach, spalanie w granicach 11 litrów).
Od niedawna jeżdze Vectrą B 1,8 16V zakupioną z gazem sekwencyjnym, po miesiącu od zakupu padł mi komputer od gazu, wtryski i parownik (pewnie cieć co mi sprzedał vectre dobrze wiedział ze tak będzie). Za nowa instalacje zapłaciłem u gazownika 1200zł (wszystkie przeglądy i regulacje do usranej smierci mam za darmo w ramach promocji/reklamacji) Ze starej instalaci została tylko butla w kole. W ciągu 4 miesięcy zrobilem 10000km i narazie nie ma żadnych problemów. Przy częstych i krótkich jazdach spalanie benzyny wynosi ok 2ch litrów na 100 km i ok 8,2 gazu (benzyny przy takiej samej jeżdzie wychodziło ok 8-9 litrów. Spadek mocy przy przełaczeniu benzyna-gaz praktycznie nie odczuwalny, no chyba że jest zatankowany ujowy gaz, to idzie odczuć ze samochodzikowi brakuje kilku koników. Ogólnie jezeli duzo jeździsz to zakup instalacji gazowej jest opłacalny. U mnie nawet przy częstych i krótkich trasach koszt 100 km szacuje się:

litr benzyny 4,60
litr gazu 1,84

krótkie trasy na benzynie:
4,60x8,2 = 37,72
krótkie trasy na gazie:
2x4,60 + 8,2x1,84 = 24,28
róznica: 13,44 (zwrot instalacji po 10000km)
przy długich trasach:
8,2 x 1,84 = 15,01
róznica: 22,71 (zwrot instalacji po 6000km)

Ponadto obecnie przełączenie benzyna-gaz jak samochod stoi całą noc w zimnym garażu następuje po przejechaniu 3km, a gdy stoi na słońcu to praktycznie po kilku sekundach sie przełącza.
Avatar użytkownika
athlon
 
Posty: 1184
Dołączył(a): środa 05 sierpnia 2009, 01:20
Lokalizacja: Francja, St-Brieuc

Postprzez qwer0 » środa 26 sierpnia 2009, 17:13

automatycznie z benzyna na lgp się przestawia

No ale do czego to?
Przeciez ja to doskonale wiem ;]
To jest blok tekstu, który może być dodawany do Twoich postów. Ma limit 255 znaków
Avatar użytkownika
qwer0
 
Posty: 2422
Dołączył(a): poniedziałek 21 kwietnia 2008, 20:36
Lokalizacja: Lublin

Poprzednia strona

Powrót do Porady techniczne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości