wyprzedzanie

Tutaj mile będą widziane wypowiedzi na temat techniki kierowania, oraz wszelkie porady dotyczące kupna, obsługi i eksploatacji pojazdu.

Moderatorzy: ella, klebek

Postprzez *Raimo* » piątek 17 lipca 2009, 22:46

Xsystoff napisał(a):
*Raimo* napisał(a):Przylaczam sie do pytania Cman'a, chcialbym zobaczyc 70 konne auto ktore spokojnie znosi redukcje przy 120 km/h do trojki i ciagnie do 150km/h jeszcze...


Prosze bardzo:
http://www.youtube.com/watch?v=6OMecQ5bU6s

Niestety jakosc jest kijowa ale to jedyny film na youtubie jaki znalazlem z 1.3 8v w roli glownej. Pomysl sobie jak dluga jest czworka i piatka :wink:

A tutaj masz Swifta GTI (tez 1.3):
http://www.youtube.com/watch?v=Q_VYbqPfKWA&feature=related


Niezle to wyglada, ale na dluzsza mete niechcialbym tak zestrojonej skrzyni, takie zestopniowanie napewno niewplywa pozytywnie na ekonomie podrozowania, a pozatym takie wiertary sa strasznie glosne, co w przypadku gdy pokonujemy dluga trase moze byc uciazliwe. Niemniej jednak fajna wiertarka dla mlodych-gniewnych.

Pzdr.
Avatar użytkownika
*Raimo*
 
Posty: 139
Dołączył(a): czwartek 23 października 2008, 16:22
Lokalizacja: Jelenia Góra

Postprzez Smolar » piątek 17 lipca 2009, 23:27

Xsystoff napisał(a):
*Raimo* napisał(a):Przylaczam sie do pytania Cman'a, chcialbym zobaczyc 70 konne auto ktore spokojnie znosi redukcje przy 120 km/h do trojki i ciagnie do 150km/h jeszcze...


Prosze bardzo:
http://www.youtube.com/watch?v=6OMecQ5bU6s

Niestety jakosc jest kijowa ale to jedyny film na youtubie jaki znalazlem z 1.3 8v w roli glownej. Pomysl sobie jak dluga jest czworka i piatka :wink:

A tutaj masz Swifta GTI (tez 1.3):
http://www.youtube.com/watch?v=Q_VYbqPfKWA&feature=related


No tylko wielka szkoda że Swift ma nieco ponad 100 koni i ten który pokazałeś bankowo nie jest czysto seryjny ;]. Ale jak już znajdziesz 70 konne auto które uzyskuje wysoki moment na 3 przy 120 o napisz do mnie. chętnie takie kupie. Civic 1,3 przy 120 Km/h na 3 biegu ma już odcięcie, a myślę, że to auto jest trudno przebić w osiągach jeżeli chodzi o 75 konne samochody.

Pozdrawiam :)
8 Września 2008 - Rozpoczęcie Kursu
20 Stycznia 2009 - Egz. Teoretyczny zdany
14 marca 2009- Egzamin praktyczny zdany
Avatar użytkownika
Smolar
 
Posty: 13
Dołączył(a): sobota 06 września 2008, 20:25

Postprzez *Raimo* » piątek 17 lipca 2009, 23:58

Szczerze to sie niezastanawialem czy to autko grzebane bylo czy nie, i czy rzeczywiscie mialo 100hp czy wiecej. Jesli nawet mialo ponizej 100 hp to musialo miec naprawde wysoki moment lapany bardzo wysoko, bo odejscie mial lepsze niz niejeden sporo mocniejszy samochod, ale sprzeczac sie niebede a takich samochodow ktore daja rade ujechac 150-160km/h na trzecim biegu jest naprawde malo.
Avatar użytkownika
*Raimo*
 
Posty: 139
Dołączył(a): czwartek 23 października 2008, 16:22
Lokalizacja: Jelenia Góra

Postprzez ddawoo » sobota 18 lipca 2009, 02:44

cman napisał(a):
ddawoo napisał(a):Ja w ogóle nie widzę żadnej logiki w aucie z silnikiem 75km i pałowaniu na 3 biegu do 150...

Bo?

bo nie znam takiego auta, 75 km i 150 km/h to jest max silnika a nie 3 bieg, nawet seicento 1.2 tak nie ciska :?
ddawoo
 
Posty: 33
Dołączył(a): sobota 13 grudnia 2008, 16:33

Postprzez cman » sobota 18 lipca 2009, 08:32

ddawoo napisał(a):bo nie znam takiego auta, 75 km i 150 km/h to jest max silnika a nie 3 bieg, nawet seicento 1.2 tak nie ciska :?

:?: No przecież są filmy, które pokazują takie właśnie auto. Sam nie wiedziałem o tym, że Swift ma tak zestopniowaną skrzynię biegów, ale jak widać ma, więc co w tym przypadku jest dziwnego w jeździe 150 km/h na trójce?
cman
 
Posty: 7456
Dołączył(a): wtorek 17 stycznia 2006, 20:02

Postprzez kamix500 » sobota 18 lipca 2009, 09:16

a może samochód był podniesiony ?? :) wtedy to nawet zwykłym sie tyle pojedzie :) jeśli jednak był to normalna trasa to musiał mieć dość dobrze podrasowany silnik.
kamix500
 
Posty: 288
Dołączył(a): niedziela 23 listopada 2008, 08:47
Lokalizacja: Izdebnik k Krakowa

Postprzez Xsystoff » niedziela 19 lipca 2009, 00:23

Smolar napisał(a):No tylko wielka szkoda że Swift ma nieco ponad 100 koni i ten który pokazałeś bankowo nie jest czysto seryjny ;].

Ten z pierwszego linku to 70 konny 1.3 8v, identyczny jakiego posiadam, tam trojka jest do 150 z hakiem, wyraznie widac to na filmie. Ten drugi to GTI z przesunieta odcinka jakies 600 rpm wyzej oraz skrzynia biegow z 1.3 8v (czyli z ta co ja mam u siebie).


Smolar napisał(a):Civic 1,3 przy 120 Km/h na 3 biegu ma już odcięcie, a myślę, że to auto jest trudno przebić w osiągach jeżeli chodzi o 75 konne

Jest duzo szybszych samochodow ;) Np. ja mam prawie 200kg mniejsza mase przy 5 koniach mniej i chyba nie musze mowic jaki jest tego wynik :wink: Podobnie z wszystkimi CC/SC z 1.2 z punto.


Poroponuje niektorym doczytac to co jest skrzynia biegow i dlaczego warto redukowac najnizszej jak sie da jezeli chcemy przyspieszyc najszybciej jak sie da :wink:
Xsystoff
 
Posty: 545
Dołączył(a): czwartek 23 lutego 2006, 01:14
Lokalizacja: Szczecin

Postprzez adriano87 » niedziela 19 lipca 2009, 11:34

Wyprzedzanie oczywiście na najniższym możliwym biegu. Najbardziej efektywne przyspieszanie zarówno patrząc na krzywą momentu, jak i organoleptyczne sprawdzanie. Ale to każdy musi wiedzieć ;) Sam dużo jeżdżę nie swoim samochodem i dość często je zmieniam, więc czasami popełniam głupie błędy z przyzwyczajenia od poprzednich.
Bez zastanowienia - im bliżej podczas wyprzedzania, na benzynie, 4-5k obrotów - tym lepiej.
I co złego widzicie w "pałowaniu" na trójce przy prędkości 120 kmh? Bo ja nie widzę nic złego. Tak zestrojona skrzynia działa na takiej samej zasadzie jak w Waszym samochodzie trójka przy prędkości 90 kmh. Nic dziwnego.
http://www.youtube.com/watch?v=JJNXnKgk6mE
Tutaj dwójkę odcina przy 95 milach ;)
adriano87
 
Posty: 39
Dołączył(a): środa 03 września 2008, 19:15

Postprzez zaglebiak » wtorek 21 lipca 2009, 14:10

Mam takie pytanie co do wyprzedzania. W kodeksie drogowym jest taki punkt: "Kierującemu pojazdem wyprzedzanym zabrania się w czasie wyprzedzania i bezpośrednio po nim zwiększania prędkości."

Jak są co najmniej 2 pasy ruchu w tym samym kierunku to pojazd wyprzedzany ma prawo przyśpieszać ? Mi się wydaje że tak. W/g mnie ten punkt jest do dróg o jednym pasie ruchu w 1 stronę, kiedy pojazd wyprzedzający musi zjechać na przeciwny pas ruchu. Co o tym sądzicie ?
zaglebiak
 
Posty: 129
Dołączył(a): czwartek 22 stycznia 2009, 23:25
Lokalizacja: Sosnowiec

Postprzez cman » wtorek 21 lipca 2009, 14:15

Dotyczy każdego wyprzedzania.
Ale rzeczywiście, główny sens ma to tylko na drodze o jednym pasie ruchu w każdym kierunku.
cman
 
Posty: 7456
Dołączył(a): wtorek 17 stycznia 2006, 20:02

Postprzez zaglebiak » wtorek 21 lipca 2009, 14:23

Ale to jest bez sensu. Np: ruszam spod świateł z prawego pasa. Na lewym jest pełno aut i co ? Mam jechać cały czas 20 czy 30km/h i tamować ruch zanim wszystkie mnie wyprzedzą ?
Chyba przyśpieszanie przez auto wyprzedzane jak są co najmniej 2 pasy ruchu nie jest karane. Ja w każdym razie przyśpieszam.
zaglebiak
 
Posty: 129
Dołączył(a): czwartek 22 stycznia 2009, 23:25
Lokalizacja: Sosnowiec

Postprzez cman » wtorek 21 lipca 2009, 14:35

zaglebiak napisał(a):Ale to jest bez sensu. Np: ruszam spod świateł z prawego pasa. Na lewym jest pełno aut i co ? Mam jechać cały czas 20 czy 30km/h i tamować ruch zanim wszystkie mnie wyprzedzą ?

Nie, Ty zaczynasz wyprzedzać pojazdy na lewym pasie ruchu, przecież nic Ci tego nie zabrania, a wtedy te wyprzedzane samochody teoretycznie nie mogą zwiększać prędkości.

zaglebiak napisał(a):Chyba przyśpieszanie przez auto wyprzedzane jak są co najmniej 2 pasy ruchu nie jest karane.

No nie jest i dobrze, ale niestety też nie jest z reguły karane za to samo na jezdni o jednym pasie ruchu w każdym kierunku.
cman
 
Posty: 7456
Dołączył(a): wtorek 17 stycznia 2006, 20:02

Postprzez zaglebiak » środa 22 lipca 2009, 22:48

W każdym razie ten przepis (że pojazd wyprzedzany nie może przyśpieszać) dla niektórych dróg wielo-pasmowych jest bez sensu. Np. na autostradzie 3 pasmowej (z punktu teoretycznego) w/g prawa a może raczej kultury jazdy powinno to wyglądać chyba tak: prawym pasem jedzie się najwolniej, środkowym szybciej a lewym najszybciej. Z tym że jadący środkowym pasem może wyprzedzać jadącego prawym pasem, ale nie może zwiększać prędkości jak go wyprzedza lewy (wszystko odbywa się w tym samym czasie). A prawy nie może przyśpieszać bo go wyprzedza w tym momencie jadący środkowym. Jakoś mi się to w naszym kraju nie widzi. Jak widać prawo drogowe jest lekko poryte w takich przypadkach. Wogóle taka jazda jest chyba niemożliwa. A już napewno płynna jazda. Ciekawe kto wymyślił taki przepis. To powinno być tylko dla dróg z 1 pasem w 1 kierunku.
zaglebiak
 
Posty: 129
Dołączył(a): czwartek 22 stycznia 2009, 23:25
Lokalizacja: Sosnowiec

Postprzez Khay » środa 22 lipca 2009, 23:20

Cóż, przepis w tym miejscu faktycznie nie jest wystarczająco precyzyjny. Ale akurat z tą autostradą to moim zdaniem marny przykład. Bo w Polsce w praktyce wygląda to tak, że jak się iksiński do pasa przyklei, to jedzie nim niezależnie od prędkości innych pojazdów... ;)

Przepis zabrania przyspieszania, więc jak ten na prawym ma 80, na środkowym 110, a na lewym 130 (ta.... akurat :P) To wyprzedzanie nie jest w sprzeczności z przepisami, po prostu wyprzedzający środkowym pasem robi to ze stałą prędkością. Nigdzie mu się raczej nie spieszy, więc problemu nie widzę. Po co ma przyspieszać? Przecież czas wyprzedzania nie jest w tym momencie aż tak istotny (jak komuś się spieszy "bardziej" ma zawsze ten trzeci pas do dyspozycji).

W praktyce, tak jak pisał cman, nikt tych przepisów nie egzekwuje. A jak nikt nie egzekwuje - to są martwe. Ich stosowanie więcej ma wspólnego z kulturą na drodze, niż z jazdą przepisową... niestety. Na drodze wielopasmowej możesz je po prostu zignorować (bez obaw o sankcje raczej), a na jednopasmowej - to już sam oceń, czy warto je zignorować i mieć kogoś na sumieniu, względnie zostać zepchniętym do rowu. ;)

Pozdrawiam
Khay
Avatar użytkownika
Khay
 
Posty: 800
Dołączył(a): niedziela 20 kwietnia 2008, 21:54
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez Weendus » sobota 01 sierpnia 2009, 22:19

Witam mam pytanie czy w silniku 1.9 sdi (64 km) po osiągnięciu 2k obrotów ma sens redukcja biegów ?? A 2 pytanie czy opłaca się przeciągać sdi do 3-4k ??
4.06.2009 Word Warszawa ME Odlewnicza podejście 3 wynik pozytywny ;)

(6/16/09) Prawo Jazdy:: Przyjęto wniosek - trwa postępowanie administracyjne.
Weendus
 
Posty: 7
Dołączył(a): poniedziałek 16 lutego 2009, 21:03

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Porady techniczne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 14 gości