wyprzedzanie

Tutaj mile będą widziane wypowiedzi na temat techniki kierowania, oraz wszelkie porady dotyczące kupna, obsługi i eksploatacji pojazdu.

Moderatorzy: ella, klebek

Postprzez ddawoo » czwartek 16 lipca 2009, 21:51

BOReK napisał(a):To zależy od samochodu. U mnie np. przy 90km/h wbijam na trójkę i rozpędzam się spokojnie do 120 ze sporym zapasem obrotów, w dodatku szybko ta prędkość rośnie. A skrzynia, jak to w Civicach, jest krótka.

którą generacje i z jakim silnikiem posiadasz? :?: ja dla porównania passkiem ojca, przy 90 jadę na 5 biegu i na nim wyprzedzam, każdym autem wyprzedza się inaczej (np corsą w nauce jazdy była to redukcja do 4, mocny docisk podłogi, i gdzieś w połowie wyprzedzanego tira szybkie wbicie 5 :lol: ).
ddawoo
 
Posty: 33
Dołączył(a): sobota 13 grudnia 2008, 16:33

Postprzez cman » czwartek 16 lipca 2009, 22:08

No, to na tej piątce przy 90 km/h pewnie masz takie odejście, że aż strach...
cman
 
Posty: 7456
Dołączył(a): wtorek 17 stycznia 2006, 20:02

Postprzez BOReK » czwartek 16 lipca 2009, 22:46

ED7, silnik 1.6. Na piątce od 90 do 100 mija mu około dwóch sekund, stanowczo za długo. Na trójce w tym samym czasie mam już 120 i mijam czoło zestawu z naczepą, o ile startuję zaraz zza niego (czasem się człowiek zapomni).
Avatar użytkownika
BOReK
 
Posty: 3051
Dołączył(a): niedziela 25 lutego 2007, 13:02

Postprzez Khay » czwartek 16 lipca 2009, 23:35

Jejku jej... jakby moją "kosiarką" wyprzedzał na 5-tym biegu przy 90km/h to musiałbym chyba mieć masę miejsca, albo samobójcze myśli...

Mimo wszystko wolę wrzucić bieg bardzo niski (nawet 3-ci) i ładnie się rozpędzić na wysokich obrotach, niż się wygłupiać przy takiej prędkości z biegiem 4-tym.

Corolla, 1.3XLi, ok. 90KM. 3-ci bieg kończy się w okolicach 120... :)
Sądziłem, że to głośno, ale przy 4.5-5k obrotów nikt (żona i dwójka malutkich dzieci) nie zareagował, spali jak zabici... :)

Ale to benzyna, diesle różnie się zachowują i często 4-ty bieg wystarczy. Ale 5-ty...? Zgadzam się z cmanem, to już lekkie przegięcie.

Pozdrawiam
Khay
Avatar użytkownika
Khay
 
Posty: 800
Dołączył(a): niedziela 20 kwietnia 2008, 21:54
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez Smolar » piątek 17 lipca 2009, 12:35

przy mocy 75 Km zapomnij o wbijaniu 3 przy 90 ^^
8 Września 2008 - Rozpoczęcie Kursu
20 Stycznia 2009 - Egz. Teoretyczny zdany
14 marca 2009- Egzamin praktyczny zdany
Avatar użytkownika
Smolar
 
Posty: 13
Dołączył(a): sobota 06 września 2008, 20:25

Postprzez Xsystoff » piątek 17 lipca 2009, 15:12

Smolar napisał(a):przy mocy 75 Km zapomnij o wbijaniu 3 przy 90 ^^

Dlaczego? Ja majac 70HP wbijam trojke nawet przy 120 zeby szybko wyprzedzic (przy 155 jeszcze nie odcina). To wszystko zalezy od skrzyni biegow, a przy slabych silnikach krecenie wysoko to niestety koniecznosc. U mnie 4 bieg to juz katastrofa z wyprzedzaniem (jest strasznie dlugi w porownaniu do mocy), na piatce to juz w ogole hardcore zeby przyspieszyc.
Xsystoff
 
Posty: 545
Dołączył(a): czwartek 23 lutego 2006, 01:14
Lokalizacja: Szczecin

Postprzez ddawoo » piątek 17 lipca 2009, 15:18

cman napisał(a):No, to na tej piątce przy 90 km/h pewnie masz takie odejście, że aż strach...

Dlaczego ? Passat w tdi'ku nie jest japońską wiertarką którą trzeba kręcić pod czerwone żeby kopneło w plecy :wink: Silnik może nie jest do końca serią (mocniej dłubanięty był sterownik komputera), ale ok 1800 obrotów zaczyna pchać do ok 4k równo :) Oczywiście można włożyć 3, dociskać podłogę i wsłuchiwać się w ryk pałowania klekota wyprzedzając kierowców ciężarówek.. :?
ddawoo
 
Posty: 33
Dołączył(a): sobota 13 grudnia 2008, 16:33

Postprzez Pinhead » piątek 17 lipca 2009, 16:00

ddawoo napisał(a):Dlaczego ? Passat w tdi'ku nie jest japońską wiertarką którą trzeba kręcić pod czerwone żeby kopneło w plecy :wink:


To sprawdz sobie przy jakich obrotach masz moc maksymalną.
Avatar użytkownika
Pinhead
 
Posty: 1320
Dołączył(a): poniedziałek 20 listopada 2006, 07:34

Postprzez cman » piątek 17 lipca 2009, 16:08

Xsystoff napisał(a):Dlaczego? Ja majac 70HP wbijam trojke nawet przy 120 zeby szybko wyprzedzic (przy 155 jeszcze nie odcina).

:shock: To co Ty to masz za auto?

ddawoo napisał(a):...ale ok 1800 obrotów zaczyna pchać do ok 4k równo :)

I co z tego, jeżeli robi to na 5 biegu? Na 4 będzie pchał po prostu mocniej, a na 3 jeszcze mocniej. No ale Twoja sprawa...
cman
 
Posty: 7456
Dołączył(a): wtorek 17 stycznia 2006, 20:02

Postprzez *Raimo* » piątek 17 lipca 2009, 16:37

Przylaczam sie do pytania Cman'a, chcialbym zobaczyc 70 konne auto ktore spokojnie znosi redukcje przy 120 km/h do trojki i ciagnie do 150km/h jeszcze... Dla informacji podam ,ze dla moich 100hp na trojce 120 km/h to jest max, przyczym gdy jade ponad 80 km/h zredukuje z 4 na 3 to potrafi niezle szarpnac.
Avatar użytkownika
*Raimo*
 
Posty: 139
Dołączył(a): czwartek 23 października 2008, 16:22
Lokalizacja: Jelenia Góra

Postprzez Xsystoff » piątek 17 lipca 2009, 19:08

*Raimo* napisał(a):Przylaczam sie do pytania Cman'a, chcialbym zobaczyc 70 konne auto ktore spokojnie znosi redukcje przy 120 km/h do trojki i ciagnie do 150km/h jeszcze...


Prosze bardzo:
http://www.youtube.com/watch?v=6OMecQ5bU6s

Niestety jakosc jest kijowa ale to jedyny film na youtubie jaki znalazlem z 1.3 8v w roli glownej. Pomysl sobie jak dluga jest czworka i piatka :wink:

A tutaj masz Swifta GTI (tez 1.3):
http://www.youtube.com/watch?v=Q_VYbqPfKWA&feature=related
Xsystoff
 
Posty: 545
Dołączył(a): czwartek 23 lutego 2006, 01:14
Lokalizacja: Szczecin

Postprzez ddawoo » piątek 17 lipca 2009, 20:12

Nie no spoko, trochę ekstremalny robi się manewr wyprzedzania gdy redukujemy nawet do tej trójki a tu obrotomierz w czerwonym siedzi i więcej czasu tracimy na wbijanie biegu niż na samej jeździe do odcinki :? Jeśli masz słabe auto warto przed rozpoczęciem wyprzedzania lekko puścić gaz i troszeczkę się oddalić od pojazdu wyprzedzanego, robisz redukcje, dajesz po zaworach, kierunek, lewy pas i ogień, a jak już czujesz że jakoś głośno jest i nie idzie to wrzucasz bieg wyżej i bez skrupułów pakujesz podłoge :D Sam tak robiłem magicznym 1.4 na dziurawych drogach lubelszczyzny :lol:
ddawoo
 
Posty: 33
Dołączył(a): sobota 13 grudnia 2008, 16:33

Postprzez Xsystoff » piątek 17 lipca 2009, 21:01

ddawoo napisał(a):Nie no spoko, trochę ekstremalny robi się manewr wyprzedzania gdy redukujemy nawet do tej trójki a tu obrotomierz w czerwonym siedzi i więcej czasu tracimy na wbijanie biegu niż na samej jeździe do odcinki :?

Czyli uwazasz, ze szybciej przyspiesze 120-150 na czworce niz na trojce? Gdzie tu sens gdzie logika :twisted:
Xsystoff
 
Posty: 545
Dołączył(a): czwartek 23 lutego 2006, 01:14
Lokalizacja: Szczecin

Postprzez ddawoo » piątek 17 lipca 2009, 21:22

Xsystoff napisał(a):Czyli uwazasz, ze szybciej przyspiesze 120-150 na czworce niz na trojce? Gdzie tu sens gdzie logika :twisted:

Ja w ogóle nie widzę żadnej logiki w aucie z silnikiem 75km i pałowaniu na 3 biegu do 150, no chyba że jest z kjs'ów albo jakiś pseudo garażowych tjuningów ale nie o tym temat. Jest wiele sytuacji wyprzedzania; np taka że zbliżasz się dajmy na to do tira z daleka widzisz że jest pusty lewy pas i chyba nie redukujesz np przy prędkości 100 km/h do 2 tylko nadal ciśniesz na biegu którym jechałeś czyli najprawdopodobniej 5; ale częściej jest tak że znów za przykładowym tirem musimy jechać dłuższą chwilę, bo lewy pas jest zajęty i musimy wlec się z prędkością pojazdu jadącego przed nami, kiedy zwolni się pas obok robimy redukcję bieg, 2 biegi niżej i ogień aby manewr ten zakończyć jak najszybciej :wink:
ddawoo
 
Posty: 33
Dołączył(a): sobota 13 grudnia 2008, 16:33

Postprzez cman » piątek 17 lipca 2009, 22:42

ddawoo napisał(a):Ja w ogóle nie widzę żadnej logiki w aucie z silnikiem 75km i pałowaniu na 3 biegu do 150...

Bo?
cman
 
Posty: 7456
Dołączył(a): wtorek 17 stycznia 2006, 20:02

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Porady techniczne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 22 gości