różnice między silnikiem diesla a benzynowym

Tutaj mile będą widziane wypowiedzi na temat techniki kierowania, oraz wszelkie porady dotyczące kupna, obsługi i eksploatacji pojazdu.

Moderatorzy: ella, klebek

różnice między silnikiem diesla a benzynowym

Postprzez marcinm6664 » poniedziałek 01 czerwca 2009, 20:58

witam

google mi nie pomogły :( chciałbym się dowiedzieć jakie są różnice między tymi rodzajami silnika. Ogólnie znam zasady działania diesla i benzyniaka chodzi mi o rozwiązania konstrukcyjne. Pomożecie ? :)
Obrazek
marcinm6664
 
Posty: 27
Dołączył(a): środa 23 kwietnia 2008, 22:35
Lokalizacja: Starachowice

Postprzez cman » poniedziałek 01 czerwca 2009, 21:22

No ale chyba musisz jednak bardziej sprecyzować o co chodzi. No bo jeżeli ogólnie znasz zasady działania, no to nie wiem co konkretnie chcesz wiedzieć...
cman
 
Posty: 7456
Dołączył(a): wtorek 17 stycznia 2006, 20:02

Postprzez marcij » poniedziałek 01 czerwca 2009, 21:25

Kilka prac doktorskich moznaby na ten temat napisac(i zapewno zostalo napisanych). A wszytsko i tak znajdziesz w sieci. Ewentualnie napisz , jak masz jakies konkretne pytania.
Obrazek
marcij
 
Posty: 1120
Dołączył(a): środa 02 sierpnia 2006, 21:06
Lokalizacja: Tarnów

Postprzez rafal149135 » poniedziałek 01 czerwca 2009, 21:35

tu lejesz benzyne a tam olej napedowy xD
rafal149135
 
Posty: 168
Dołączył(a): sobota 07 lutego 2009, 16:00

Postprzez marcinm6664 » poniedziałek 01 czerwca 2009, 22:57

chodzi mi o budowę bloku silnikowego, zapewne silnik diesla jest inny od silnika benzynowego ze względu na o wiele wyższe ciśnienie wytwarzane w cylindrach, i jakie mechanizmy służą do wtrysku paliwa w obu silnikach. sory że nie sprecyzowałem wcześniej.
Obrazek
marcinm6664
 
Posty: 27
Dołączył(a): środa 23 kwietnia 2008, 22:35
Lokalizacja: Starachowice

Postprzez marcij » wtorek 02 czerwca 2009, 00:21

marcinm6664 napisał(a):chodzi mi o budowę bloku silnikowego, zapewne silnik diesla jest inny od silnika benzynowego ze względu na o wiele wyższe ciśnienie wytwarzane w cylindrach, i jakie mechanizmy służą do wtrysku paliwa w obu silnikach. sory że nie sprecyzowałem wcześniej.


To moze podam Ci kilka hasel do wpisania w google , bo naprwde temat rzeka.
Budowa bloku oczywiscie inna , jak slusznie zauwazyles. Inny uklad i budowa pierscieni. Stare diesle to rotacyjna pompa wtryskowa i komora wstepna, pozniej u VW pojawily sie pompowtryskiwacze , a obecnie stosuje sie zasilanie typu common-rail , II generacji. Benzyna to gazniki, wtryski jednopunktowe i wtryski wielopunktowe. Paliwo wtryskiwane do kolektora pod stosunkowo nieduzym cisnieniem (do 3 bar, przy setkach bar w dieslu). Ostatnio VW wprowadzilo bezposredni wtryski FSI, ale nie sprawdza sie to do konca tak jak powinno. Znaczna wiekszosc wtryskow benzynowych to elektronika , chociaz bywaly tez mechaniczne. Ogolnie w dziedzinie zasilania , firma BOSCH jest niekwestionowanym potentatem. Kwestia zaplonu to sprawa oczywista. Odrebnym tematem sa systemy zasilania LPG.

A pozatym to szukaj ,szukaj i potem jeszcze troche poszukaj. Internet to naprawde prawie nieograniczona kopalnia wiedzy. A jak to w kopalni bywa , czasem trzeba sie troche nameczyc i przewalic tony odpadkow, zeby wykopac cos cennego. O kurde , ale mi sie napisalo ;P
Obrazek
marcij
 
Posty: 1120
Dołączył(a): środa 02 sierpnia 2006, 21:06
Lokalizacja: Tarnów


Powrót do Porady techniczne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości