przez Ladanieco » czwartek 21 maja 2009, 16:53
W zasadzie jeżeli oznakowanie drogowe nie mówi inaczej, to możesz użyć pasa do tego manewru pasa prawego, jeśli nie możesz go wykonać z pasa najbliższemu osi jezdni.
Tylko, że jadąc ciężarówką taką jak Man Tgl lub Man 10.224, prawdopodobnie nie będziesz musiał korzystać z drugiego pasa jeśli jedziesz bez przyczepy. Ponieważ szerokość drogi dwujezdniowej powinna ci pozwolić na zawrócenie z "prawidłowego" pasa. Obecnie przygotowuję się do egzaminu na kat. C i po wyjeżdżeniu 25 godzin na Manie TGL, nigdy nie byłem zmuszony do korzystania z prawego pasa. Po prostu Man jest na tyle skrętnym pojazdem, że przy zachowaniu odpowiedniej techniki jazdy pozwala zwykle na zawrócenie na takich skrzyżowaniach.
Podczas wjeżdżania na skrzyżowanie powinno się wysunąć mocno do przodu, nie wykonuj za wcześnie skrętu, jedź prosto wykorzystują przestrzeń nawet do przeciwległej wysepki. Pamiętaj jednak o ustąpieniu pierwszeństwa jadący z naprzeciwka oraz wykonującym lewoskręt z naprzeciwka.
Często wykonując mocny skręt w lewo, powinieneś upewnić się że nie nadjeżdża również żaden pojazd z tyłu, ponieważ tył (ze względu na umieszczenie tylnej osi) twojego pojazdu może przejść na pas po twojej prawej stronie.
posty scalone przez moderatora
Przy okazji zawracania mam pytanie. Czy pojazd zawracający powinien ustąpić pierwszeństwa pojazdowi wykonujący skręt z drogi poprzecznej w prawo na sygnalizatorze S-2 (przy czerwonym z zieloną strzałką) zezwalającym na warunkowy skręt w prawo?
Myślę, że jako pojazd na drodze z pierwszeństwem to zawracający może jechać piewszy. Co wy na to?
Ostatnio zmieniony czwartek 21 maja 2009, 17:05 przez
Ladanieco, łącznie zmieniany 1 raz