Jedź bezpiecznie.

Tu możecie podzielić się uwagami lub wątpliwościami związanymi z poruszaniem się na drogach

Moderatorzy: dylek, ella, klebek

Postprzez BOReK » poniedziałek 11 maja 2009, 22:06

qwer0 napisał(a):A ulewa to co niby przeszkadza? To w samochod przed soba tez wjedziesz, bo "przeciez ulewa i go nie widac"??
Troszke glupkowate tlumaczenie jak dla mnie.

Wiesz, zależy. Ja na przykład mam niski samochód i jak jest spory deszcz oraz częściowo wytarte znaki poziome, to światło się tak od nich odbija, że naprawdę widać je dopiero tuż przed maską (w nocy zwykle lepiej niż za dnia). Z drugiej strony to dobrze, zmusza do wolniejszej jazdy, ale fajnie byłoby widzieć co jest namalowane. ;)
Avatar użytkownika
BOReK
 
Posty: 3051
Dołączył(a): niedziela 25 lutego 2007, 13:02

Postprzez qwer0 » poniedziałek 11 maja 2009, 22:55

ojjjj... jak nie bedziesz widzial co jest namalowane, to znaku pionowego tym bardziej nie zauwazysz.
To jest blok tekstu, który może być dodawany do Twoich postów. Ma limit 255 znaków
Avatar użytkownika
qwer0
 
Posty: 2422
Dołączył(a): poniedziałek 21 kwietnia 2008, 20:36
Lokalizacja: Lublin

Postprzez BOReK » poniedziałek 11 maja 2009, 23:34

Dobra, pogratulować logiki ;). Ktoś wie jak się oznacza takie malowanie, o ile w ogóle się oznacza?
Avatar użytkownika
BOReK
 
Posty: 3051
Dołączył(a): niedziela 25 lutego 2007, 13:02

Postprzez Khay » wtorek 12 maja 2009, 00:09

BOReK napisał(a):Dobra, pogratulować logiki ;). Ktoś wie jak się oznacza takie malowanie, o ile w ogóle się oznacza?


Nie dziwie się, że nie chciało Ci się przebijać przez bełkot i kopanologię i przeoczyłeś odpowiedź na to pytanie...:

kopan napisał(a):A że przepisy też są logiczne więc w takim wypadku przewidują zastosowanie pionowych znaków ostrzegawczych.
Konkretnie znak A-30 z tabliczką T-18 c.


A-30 to "inne niebezpieczeństwa", a T-18 c wygląda tak: Obrazek

Co nie zmienia faktu, że nawet bez takich oznaczeń nic nie zwalnia kierowców ze stosowania się do oznaczeń poziomych. Więc uwagi do zarządcy dróg swoją drogą, a głupota i pamięciówa kierowców - swoją.

Pozdrawiam
Khay
Avatar użytkownika
Khay
 
Posty: 800
Dołączył(a): niedziela 20 kwietnia 2008, 21:54
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez BOReK » wtorek 12 maja 2009, 00:20

Moja nieuwaga, bo widziałem to zdanie, tylko jakoś tryb nie zaskoczył należycie. Dzięki. ;)
Avatar użytkownika
BOReK
 
Posty: 3051
Dołączył(a): niedziela 25 lutego 2007, 13:02

Postprzez kopan » wtorek 12 maja 2009, 18:53

No właśnie.
W pierwszym poście to napisałem ale siła argumentu popartego przepisem jest niczym wobec zamachu na ugruntowaną osobowość telewizyjną.

Z pola widzenia znika wszystko oprócz zagrożonej gwiazdy.
Hmm - nad stylem muszę popracować.

Ps. BOReK nie bierz tego do siebie. :wink:
Avatar użytkownika
kopan
 
Posty: 1956
Dołączył(a): poniedziałek 09 sierpnia 2004, 18:59
Lokalizacja: Klikowa d. Tarnowa

Postprzez BOReK » wtorek 12 maja 2009, 19:33

Nie biorę, bo i nie wiem czego się czepiłeś. Dworaka nie popieram, tylko sie zastanawiałem jak to oznakować, a u ciebie przegapiłem wyjaśnienie. Tak, musisz darować sobie niektóre porównania i frazesy, bo można się zgubić. ;)
Avatar użytkownika
BOReK
 
Posty: 3051
Dołączył(a): niedziela 25 lutego 2007, 13:02

Postprzez Pinhead » piątek 15 maja 2009, 12:05

Jak już mowa o "Jedz Bezpiecznie" i interpretacjach Pana Marka to czy według Was poprawny skręt w lewo na skrzyżowaniu w Krakowie Lipskiej z Rzebika powinien odbywać się według toru jazdy zaznaczonego na zielono czy na czerwono ?
Obrazek
Tor zielony czyli przejazd bezkolizyjny w stosunku do pojazdów skręcających z naprzeciwka w lewo z Lipskiej. Lub przejazd czerwony czyli z wyjazdem na prawą część skrzyżowania.
Avatar użytkownika
Pinhead
 
Posty: 1320
Dołączył(a): poniedziałek 20 listopada 2006, 07:34

Postprzez BOReK » piątek 15 maja 2009, 12:48

Oba są horrendalnie błędne, bo wpadają na niewłaściwy pas - ten do lewoskrętu z naprzeciwka, czyli jedziemy na czołówkę. Ale to taka kwestia techniczna. :D

A serio to jak tam zwykle jeżdżą, hę? Bo na asfalcie widać ślady sugerujące, że ludzie jeżdżą tam bezkolizyjnie i by nie robić problemu należałoby tak pojechać. Prawnie obie metody są przecież właściwe.
Avatar użytkownika
BOReK
 
Posty: 3051
Dołączył(a): niedziela 25 lutego 2007, 13:02

Postprzez jarmal » piątek 15 maja 2009, 13:04

Pinhead napisał(a):Jak już mowa o "Jedz Bezpiecznie" i interpretacjach Pana Marka to czy według Was poprawny skręt w lewo na skrzyżowaniu w Krakowie Lipskiej z Rzebika powinien odbywać się według toru jazdy zaznaczonego na zielono czy na czerwono ?


Kształt namalowanej wysepki wyraźnie sugeruje, że powinno sie skręcać bezkolizyjnie przy wysepce (czyli bardziej w stylu zielonym). Skręt bezkolizyjny byłby dopuszczalny od strony przepisów ale kompletnie utrudniający życie sobie i skręcającym w lewo z przeciwnego kierunku. A Dworak co twierdził? W którym to było programie?
Avatar użytkownika
jarmal
 
Posty: 163
Dołączył(a): piątek 01 sierpnia 2008, 09:25
Lokalizacja: Bochnia/Kraków

Postprzez Pinhead » piątek 15 maja 2009, 14:53

jarmal napisał(a):A Dworak co twierdził?


Że skręt musi być wykonany z wjechaniem na prawą część skrzyżowania czyli bliżej toru jazdy czerwonego. To jest oczywiście skręt kolizyjny i tylko taki jest dozwolony. Skręt bezkolizyjny przy lewej stronie (choć możliwy do wykonania) ma być uznawany za błąd na egzaminie.

W którym to było programie?


Nie było tego jeszcze w żadnym programie. Mam nadzieje że kiedyś będzie bo sytuacja jest mocno kontrowersyjna i dosyć sporo instruktorów ma co do tej interpretacji zastrzeżenia.

BOReK napisał(a):A serio to jak tam zwykle jeżdżą, hę? Bo na asfalcie widać ślady sugerujące, że ludzie jeżdżą tam bezkolizyjnie i by nie robić problemu należałoby tak pojechać. Prawnie obie metody są przecież właściwe.


Nie spotkałem się tam z sytuacją aby ktoś pojechał inaczej niż bezkolizyjnie. Próba przejazdu kolizyjnego przy prawej kończy się dezoriętacją kierowcy z naprzeciwka. Albo staną albo nie są zdecydowani czy ominąc po prawej czy po lewej, inaczej mówiąc sytuacja stwarzająca zagrożenie. No ale przejazd bezkolizyjny na egzaminie równa się wynik negatywny (poszło "wyżej" odwołanie od odwołania które zostało odrzucone).
Avatar użytkownika
Pinhead
 
Posty: 1320
Dołączył(a): poniedziałek 20 listopada 2006, 07:34

Postprzez BOReK » piątek 15 maja 2009, 15:02

Manewr bezkolizyjny jest uznawany za błąd tylko na tym skrzyżowaniu, w całym Krakowie czy jakoby zawsze i wszędzie? Bo ja zdając jeździłem stosując sią do "lokalnego folkloru" (tylko w zakresie lewoskrętu oczywiście ;)) i nie było żadnego problemu z taką jazdą.
Avatar użytkownika
BOReK
 
Posty: 3051
Dołączył(a): niedziela 25 lutego 2007, 13:02

Postprzez Pinhead » piątek 15 maja 2009, 15:07

BOReK napisał(a):Manewr bezkolizyjny jest uznawany za błąd tylko na tym skrzyżowaniu, w całym Krakowie czy jakoby zawsze i wszędzie?


Wiem że konkretnie na tym skrzyżowaniu na pewno jest uznawany za bład. Co do całej reszty to nie wiem, trzeba by pytać u źródła.
Avatar użytkownika
Pinhead
 
Posty: 1320
Dołączył(a): poniedziałek 20 listopada 2006, 07:34

Postprzez dariex » piątek 15 maja 2009, 19:14

To skrzyżowanie z punktu kierowcy,mniej więcej wygląda tak:
Obrazek

zatem jeśli interpretacja kolizyjnej jazdy jako jedynej prawidłowej,faktycznie jest interpretacją p.Dworaka,to chętnie dowiem się z jakiej przyczyny.
Co nie zmienia faktu,że zielona linia na zdjęciu powyżej została zle zaznaczona i wygląda tak,jakby kierowca miał wjechać pod prąd ,na pas dla jadących z naprzeciwka,skręcających w Lipską w lewo :)
Więc tutaj właściwie żadna linia nie wskazuje prawidłowego toru jazdy.Czerwona nazbyt pod kątem prostym.
Avatar użytkownika
dariex
 
Posty: 1226
Dołączył(a): niedziela 20 stycznia 2008, 01:14
Lokalizacja: Kraków

Postprzez Pinhead » piątek 15 maja 2009, 21:35

dariex napisał(a):Co nie zmienia faktu,że zielona linia na zdjęciu powyżej została zle zaznaczona i wygląda tak,jakby kierowca miał wjechać pod prąd ,na pas dla jadących z naprzeciwka,skręcających w Lipską w lewo :)


Masz racje. Zdjęcie satelitarne jest źle poskładane (przesunięcie poniżej napisu "tech...") i troche mnie to w błąd wprowadziło :dumb:

zatem jeśli interpretacja kolizyjnej jazdy jako jedynej prawidłowej,faktycznie jest interpretacją p.Dworaka,to chętnie dowiem się z jakiej przyczyny.


Dlatego mam nadzieje że temat ten zostanie poruszony w którymś "jedź bezpiecznie". Choć z tego co pamiętam to argumentem było stwierdzenie że jest to skrzyżowanie więc należy zbliżyć się do prawej strony zgodnie z ruchem prawostronnym.
Avatar użytkownika
Pinhead
 
Posty: 1320
Dołączył(a): poniedziałek 20 listopada 2006, 07:34

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Sytuacje na drodze

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości