bruno666 napisał(a):cman napisał(a):4. Brak lub niedziałanie kontrolnego sygnału włączenia.
Sprawdzał Wam to kiedyś jakiś diagnosta? :wink:
Taa, zawsze :wink:.
Cycu napisał(a):No właśnie...
cman napisał(a):Rozporządzenie napisał(a):3.5. Światła pozycyjne tylne
3.5.1. Stan techniczny, działanie i rozmieszczenie
Oględziny i sprawdzenie działania.
Czy można uznać, że stan techniczny pękniętego reflektora jest dobry :?: :?: :roll:
Może nie wkleiłem tego dobrze, bo oryginalnie jest w tabelce, ale żeby jaśniej wyglądało to:
Przedmiot i zakres badania:3.5. Światła pozycyjne tylne
3.5.1. Stan techniczny, działanie i rozmieszczenie
Sposób przeprowadzenia badania:Oględziny i sprawdzenie działania.
Podstawowe kryteria uznania stanu technicznego za niezadowalający:1. Liczba świateł niezgodna z wymaganą przepisami.
2. Barwa inna niż czerwona.
3. Rozmieszczenie na pojeździe niezgodne z przepisami.
4. Brak lub niedziałanie kontrolnego sygnału włączenia.
Cycu napisał(a):Tak samo jest z szybami, np. czołową. Też nie ma bezpośredniego przepisu, mówiącego, że za pękniętą szybę można zatrzymać dowód :wink:
A to już co innego:
Przedmiot i zakres badania:
8.1.9. Szyby
Sposób przeprowadzenia badania:
Oględziny oraz w uzasadnionych przypadkach pomiar współczynnika przepuszczania światła.
Podstawowe kryteria uznania stanu technicznego za niezadowalający:
1. Pęknięcia lub zmatowienie szyb ograniczające widoczność kierowcy lub osłabiające wytrzymałość szyb.
2. Brak ocechowania szyb.
3. Ograniczenie pola widzenia lub widoczności w szybie przedniej i przednich bocznych.
4. Wartość współczynnika przepuszczania światła dla szyb przednich mniejsza niż 75 %, a dla szyb przednich bocznych mniejsza niż 70 %.