Przebieg egzaminu na kat C+E

W tym miejscu zamieszczamy posty związane z egzaminami

Moderatorzy: ella, klebek

Przebieg egzaminu na kat C+E

Postprzez weget » wtorek 07 kwietnia 2009, 12:44

Witam.Już niedługo mam przyjemnośc doznać tego stesu związanego z egzaminem na kat. C+E. Z powodu,że jestem młodym kierowca (21l),jak i brak doświadczenia w prowadzeniu pojazdu o "większych" geberytach już teraz portki mam pełne.Mam wiele pytań odnośnie przebiegu egzaminu:
Tak po 1wsze w OSK jeździłem starmanem


1.Auto posiada funkcję "test świateł" - w Word Piotrków Tryb. też posiadają takiego starmana;na egzaminie mogę użyć tej funkcji,czy muszę samodzielnie uruchomić światła pojazdu?
2.Przy sprzęganiu auta z przyczepą jaka jest kolejność podłączania przewodów?!Najpierw elektryka,czy zasilające w powietrze?! (2 instruktorów- 2 różne wersje) Jaka jest kolejność podłączanai przewodów?:
3.Sprawdzanie świateł następuje przed podłączniem przyczepy,czy też juz "po fakcie"przyłączenia.Jeżeli po podłączeniu,to czy sprawdzamy światła na przodzie i tyle auta,oraz przyczepie-czy tylko z przodu auta i przyczepie?!
4.Podczas podczepiania przewodów auto musimy zostawić na biegu,czy też wystarczy tylko zaciągnąc "ręczny".
5.Jak z cofaniem w rękawie?!(czytałem artykuły podane na forum dotyczące wysiadania podczas manewru cofania w rękawie i według nich jest indywidualna decyzja ośrodka)Czy coś się zmieniło w tym kierunku?!

Narazie to tyle,ale spodziewam się,że będzie jeszcze pare punktów :) Z góry wielkie DZIĘKUJE
Ostatnio zmieniony poniedziałek 27 kwietnia 2009, 11:36 przez weget, łącznie zmieniany 1 raz
weget
 
Posty: 6
Dołączył(a): wtorek 07 kwietnia 2009, 12:00

Re: Przebieg egzaminu na kat C+E

Postprzez Neurot » wtorek 07 kwietnia 2009, 13:25

weget napisał(a):2.Przy sprzęganiu auta z przyczepą jaka jest kolejność podłączania przewodów?!Najpierw elektryka,czy zasilające w powietrze?! (2 instruktorów- 2 różne wersje) Jaka jest kolejność podłączanai przewodów?:

najpierw powietrze, potem prąd, rozprzęgasz w odwrotnej kolejności.
3.Sprawdzanie świateł następuje przed podłączniem przyczepy,czy też juz "po fakcie"przyłączenia

po
4.Podczas podczepiania przewodów auto musimy zostawić na biegu,czy też wystarczy tylko zaciągnąc "ręczny".

o_o i ty jesteś kierowcą? Od kiedy to ciężarówkę zostawiamy na biegu??
5.Jak z cofaniem w rękawie?!(czytałem artykuły podane na forum dotyczące wysiadania podczas manewru cofania w rękawie i według nich jest indywidualna decyzja ośrodka)Czy coś się zmieniło w tym kierunku?!

zmian nie widać
Pozdrawiam i życzę szczęśliwej podróży
Obrazek
Avatar użytkownika
Neurot
 
Posty: 308
Dołączył(a): wtorek 08 lipca 2008, 07:37
Lokalizacja: Białystok

Postprzez weget » wtorek 07 kwietnia 2009, 13:55

o_o i ty jesteś kierowcą? Od kiedy to ciężarówkę zostawiamy na biegu??

Ja tylko chciałem zauwazyć,że tak uczą w szkołach jazdy,nie tej co byłem,ale kolega jest tak właśnie uczony!chodziliśmy do 2 różnych OSK i powiem szczerze,że są rozbierzności w tych najprostszych sprawach typu kolejnoś podłączania itp.
weget
 
Posty: 6
Dołączył(a): wtorek 07 kwietnia 2009, 12:00

Postprzez bruno666 » wtorek 07 kwietnia 2009, 14:08

Spinanie:
1. Żółty
2. Czerwony
3. ABS i prąd

Rozpinanie odwrotnie.

Pojazd zostawiasz na hamulcu ręcznym na luzie.
...
bruno666
 
Posty: 886
Dołączył(a): czwartek 07 września 2006, 23:01

Postprzez cman » wtorek 07 kwietnia 2009, 14:13

A czy ktoś jest w stanie wytłumaczyć, jakie (od strony technicznej) ma znaczenie kolejność podłączania?
cman
 
Posty: 7456
Dołączył(a): wtorek 17 stycznia 2006, 20:02

Postprzez bruno666 » wtorek 07 kwietnia 2009, 14:26

W tej chwili nie.
Kiedyś mój instruktor mi to tłumaczył, ale stwierdziłem, ze nie ma sensu takich rzeczy pamiętać. Łatwiej zapamiętać kolejność i wyrobić sobie nawyk podłączania zawsze tak samo.
...
bruno666
 
Posty: 886
Dołączył(a): czwartek 07 września 2006, 23:01

Postprzez weget » wtorek 07 kwietnia 2009, 19:29

A mi tłumaczono tak,że jeżeli stałbym w ciemnym miejscu i musiał podpiąć przyczepę,to wolałbym aby przyczepa była oświetlona,czy miec powietzre w układzie i tak juz zabezpieczonej przyczepy. Biorąc na logike,jeżeli przyczepa jest zabezpieczona to dlaczego nie miałbym najpierw zadbac o oświetlenie przyczepy.Ale co ja się tam znam :P Dlatego zapytanie moje trafiło na forum. Czekam jeszcze na odpowiedź na pkt. 1


Edit: Kolejne zapytanko Panowie i Panie
6. Na egzaminie jest tez rozpinanie pojazdu?! Bo o tym nie słyszałem.Problemu z tym nie widze ;) Ale wolałbym wiedziec :D
weget
 
Posty: 6
Dołączył(a): wtorek 07 kwietnia 2009, 12:00

Postprzez bruno666 » wtorek 07 kwietnia 2009, 19:49

Tak, zwykle rozpinasz, po chwili spinasz i ogień z resztą manewrów.
Kolejność może zależeć od organizacji egzaminu przez konkretnego egzaminatora.

1.Auto posiada funkcję "test świateł" - w Word Piotrków Tryb. też posiadają takiego starmana;na egzaminie mogę użyć tej funkcji,czy muszę samodzielnie uruchomić światła pojazdu?

Gdybym był egzaminatorem, to nie stanowiłoby to dla mnie problemu. Liczyłby się tylko i wyłącznie efekt - czyli egzaminowany sprawdził działanie wszystkich świateł.

Osobiście sprawdzałem "ręcznie" wszystko.
...
bruno666
 
Posty: 886
Dołączył(a): czwartek 07 września 2006, 23:01

Postprzez Neurot » wtorek 07 kwietnia 2009, 22:15

weget napisał(a):A
6. Na egzaminie jest tez rozpinanie pojazdu?! Bo o tym nie słyszałem.Problemu z tym nie widze ;) Ale wolałbym wiedziec :D


Nie. Nie ma. Następny po Tobie po prostu rozpina za Ciebie, spina i potem rozpina.
Może poczytaj najpierw ustawę, przepisy, etc etc?

http://www.grupa33.jgora.pl/Article44.phtml
To smutne miec bana na google
Pozdrawiam i życzę szczęśliwej podróży
Obrazek
Avatar użytkownika
Neurot
 
Posty: 308
Dołączył(a): wtorek 08 lipca 2008, 07:37
Lokalizacja: Białystok

Postprzez weget » piątek 10 kwietnia 2009, 10:29

bruno666 napisał(a):Spinanie:
1. Żółty
2. Czerwony
3. ABS i prąd

Rozpinanie odwrotnie.

Pojazd zostawiasz na hamulcu ręcznym na luzie.


A o to co wyczytałem http://www.grupa33.jgora.pl/Article44.phtml"
http://www.word.wroc.pl/content/view/17/24/

5.Po sprzęgnięciu pojazdów osoba egzaminowana dokonuje:
-podłączenia do pojazdu silnikowego przewodów elektrycznych przyczepy (przewód elektryczny nie może dotykać drogi i nie może ulec zerwaniu lub rozłączeniu w czasie jazdy - do podłączenia przewodu elektrycznego powinno nastąpić wyłączenie silnika pojazdu)
-podłączenie przewodów hamulcowych przyczepy na zasadach opisany powyżej (nie dotyczy przyczep z hamulcem najazdowym).


Pogubiłem się :shock:
weget
 
Posty: 6
Dołączył(a): wtorek 07 kwietnia 2009, 12:00


Powrót do Egzamin na prawo jazdy

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 13 gości