Zawracanie

Tu możecie podzielić się uwagami lub wątpliwościami związanymi z poruszaniem się na drogach

Moderatorzy: dylek, ella, klebek

Postprzez the one » wtorek 10 marca 2009, 17:33

więc jeżeli ludzie nie macie pojęcia o przepisach to nie piszcie nic bo jest to żałosne i wprowadzacie ludzi w błąd,ajeżeli cman chodzi o znaki F-10,F-11 to są to znaki uzupełniające
the one
 
Posty: 9
Dołączył(a): wtorek 10 marca 2009, 14:37

Postprzez cman » wtorek 10 marca 2009, 18:00

the one napisał(a):więc jeżeli ludzie nie macie pojęcia o przepisach to nie piszcie nic bo jest to żałosne i wprowadzacie ludzi w błąd...

No właśnie...

the one napisał(a):...ajeżeli cman chodzi o znaki F-10,F-11 to są to znaki uzupełniające

Dziękuję za informację. I co w związku?
cman
 
Posty: 7456
Dołączył(a): wtorek 17 stycznia 2006, 20:02

Postprzez the one » wtorek 10 marca 2009, 18:14

CMAN prosze cie już sie zmęczyłem,napisałeś że znak P-8b ma niewiele wspólnego z C-4,ależ ma kolego,są to takie same znaki,tylko żę P-8b jest poziomym,a C-4 pionowym i w hierarchii znaków różnią się tylko tym że pionowy znak ma pierwszeństwo nad poziomym,ale powtarzam,są to te same znaki-a znaki F-11 i F10 są tylko znakami uzupełniającymi-informacyjnymi
the one
 
Posty: 9
Dołączył(a): wtorek 10 marca 2009, 14:37

Postprzez cman » wtorek 10 marca 2009, 18:18

Chłopie, Ty masz w ogóle prawo jazdy? Czy może rozpocząłeś chociaż kurs?

I jeszcze takie ogóle pytanie do pozostałych forowiczów. Czy nie czujecie potrzeby włączenia się do dyskusji na temat tak podstawowej rzeczy?
cman
 
Posty: 7456
Dołączył(a): wtorek 17 stycznia 2006, 20:02

Postprzez scorpio44 » wtorek 10 marca 2009, 19:11

Cman ==> mogę się włączyć do dyskusji, tylko nie za bardzo widzę sens. :? Wszystko wygląa tak, jak napisałeś, logicznie to uzasadniłeś, ale kolegi The one to nie przekonuje i pewnie nie przekona. ;) Wątek miał być poskładaniem "chaosu" do kupy, a nasz nowy kolega skutecznie worek z tym chaosem ponownie rozwiązał.

A swoją drogą:
the one napisał(a):pionowy znak ma pierwszeństwo nad poziomym

A o tym też nie wiedziałem. :D
scorpio44
 
Posty: 6964
Dołączył(a): piątek 05 lipca 2002, 11:54
Lokalizacja: Elbląg

Postprzez the one » wtorek 10 marca 2009, 19:45

no to widzisz scorpio juz wiesz,a co do hierarchii znaków drogowych to trzeba wiedzieć coś więcej o przepiach drogowych
the one
 
Posty: 9
Dołączył(a): wtorek 10 marca 2009, 14:37

Postprzez barbra » środa 11 marca 2009, 08:41

Tu akurat bezdyskusyjnie :!: zgadzam się z moderatorami :D .
Jednak stale ten temat,nie jest strikte czytelny ,a problem jak bumerang powraca i budzi tyle kontrowersji na forum ,pomimo,że sygnalizatory kierunkowe istnieją od kilku lat i mają zdecydowanie ułatwiać życie kierowcom.
Kiedyś odgrzebałam jakiś stary temat z sygnalizatorami kierunkowymi,w nadziei uporządkowania( za co dostalam burę od Skorpia :] ),bo ponoć wystarczajaco dużo tu się już w tym temacie wyjaśniło.. :learn:
Zatem na tym poprzestanę..... :D( a może kolega Skorpio44,zechce się postarać,by dla większości ten problem byl jasny i czytelny)......o ile to w ogóle jest możliwe..... :wink: ).
Wszystko jest trudne,dopóki nie stanie się proste..
-----------
Kat. B-marzec 2007
Avatar użytkownika
barbra
 
Posty: 583
Dołączył(a): poniedziałek 19 marca 2007, 19:40
Lokalizacja: Poznań

Postprzez okomara » czwartek 26 marca 2009, 17:42

Taka mała konkluzja do strzałki warunkowej S3 i do sygnalizatora kierunkowego S3.

Skoro strzałka jest warunkowa S2, to ja to rozumiem, iż manewr zawracania będzie tutaj dużo bardziej niebezpieczny, niż w przypadku zawracania przy sygnalizatora S3.

Taki przykład: we Wrocławiu dużo skrzyżowań jest właśnie z sygnalizatorem S3, miejsca do zawracania jest od groma i nie kolidujemy ruchu innym użytkownikom drogi naszym manewrem, bo z przeciwka jadący mają w tym czasie czerwone, więc dlaczego nie można zawracać , skoro nie ma zakazu ?

Czy w przepisach jest jasno napisane, że przy S3 nie można zawracać ?
Ostatnio zmieniony czwartek 26 marca 2009, 20:50 przez okomara, łącznie zmieniany 1 raz
okomara
 
Posty: 13
Dołączył(a): poniedziałek 01 grudnia 2008, 20:32

Postprzez cman » czwartek 26 marca 2009, 20:42

okomara napisał(a):Skoro strzałka jest warunkowa S2, to ja to rozumiem rozumieć, iż manewr zawracania będzie tutaj dużo bardziej niebezpieczny, niż w przypadku zawracania przy sygnalizatora S3.

No, teoretycznie. Ale skoro zarządca drogi ustawia gdzieś S-2, to można zakładać, że są ku temu podstawy i nie zagrozi to bezpieczeństwu ruchu drogowego.

okomara napisał(a):Taki przykład: we Wrocławiu dużo skrzyżowań jest właśnie z sygnalizatorem S3, miejsca do zawracania jest od groma i nie kolidujemy ruchu innym użytkownikom drogi naszym manewrem, bo z przeciwka jadący mają w tym czasie czerwone, więc dlaczego nie można zawracać , skoro nie ma zakazu ?

Nie wiem jak we Wrocławiu, ale w Krakowie w wielu takich przypadkach piesi mają wtedy zielone (ci, którzy przechodzą przez jezdnię, na którą wjeżdżamy po zawróceniu), a czasem też samochody z lewej (po zawróceniu - z prawej) mają S-2 albo S-3 do skrętu w prawo.

okomara napisał(a):Czy w przepisach jest jasno napisane, że przy S3 nie można zawracać ?

Tak, strzałki na S-3 pokazują dozwolony kierunek jazdy, a skoro strzałka jest w lewo, to tylko w lewo. Gdyby miało być dopuszczone tam również zawracanie, to powinny być połączone strzałki - w lewo i w dół.
cman
 
Posty: 7456
Dołączył(a): wtorek 17 stycznia 2006, 20:02

Postprzez kev » czwartek 26 marca 2009, 21:08

Jeszcze pasuje dodać ile osób się do tego sygnalizatora S-3 stosuje :P Najlepszy przykład jest pod Halą Targową gdzie jadąc Grzegórzecką jest S-3 do skrętu w lewo a wszyscy tam zawracają. Szczerze mówiąc to chyba na 10 samochodów moze jeden jedzie faktycznie w lewo :P
Obrazek
24.11.2008 Teoria + Praktyka (MORD Kraków) za pierwszym razem :)
http://autormk.pl - Diagnostyka samochodowa
Avatar użytkownika
kev
 
Posty: 367
Dołączył(a): niedziela 14 września 2008, 11:52
Lokalizacja: Kraków

Postprzez dariex » czwartek 26 marca 2009, 22:11

No akurat tam to to skrzyżowanie tak zorganizowane,że powinna tam być możliwość zawrócenia.
Od samego ronda to Dietla musisz dojechać i nie masz możliwości zawrócenia,jedynie można by Halę Targową okrążyć,a tam w godzinach "bazarowych" nie ma często jak przejechać,bo droga zastawiona dostawczakami,wiec nie dziwi mnie,że akurat tam nagminnie kierowcy łamią zakaz zawracania.
W innych miejscach nie zauważam tego aż tak często.Owszem,zdarza się ale nie w 8miu przypadkach na 10.
Avatar użytkownika
dariex
 
Posty: 1226
Dołączył(a): niedziela 20 stycznia 2008, 01:14
Lokalizacja: Kraków

Postprzez barbra » piątek 27 marca 2009, 14:48

okomara napisał:
Czy w przepisach jest jasno napisane, że przy S3 nie można zawracać ?

Tak, strzałki na S-3 pokazują dozwolony kierunek jazdy, a skoro strzałka jest w lewo, to tylko w lewo. Gdyby miało być dopuszczone tam również zawracanie, to powinny być połączone strzałki - w lewo i w dół.

Może przykład na dopełnienie tego co napisał Cman:
http://ww6.tvp.pl/View?Cat=6287&id=480667
http://www.mi.gov.pl/files/0/1786520/Ro ... rzalki.pdf
A co do tego:
Jeszcze pasuje dodać ile osób się do tego sygnalizatora S-3 stosuje
to już odrębny temat,raczej do Luźnej gadki :lol: ....a kierowca ryzykuje "na własnej skórze".
Wszystko jest trudne,dopóki nie stanie się proste..
-----------
Kat. B-marzec 2007
Avatar użytkownika
barbra
 
Posty: 583
Dołączył(a): poniedziałek 19 marca 2007, 19:40
Lokalizacja: Poznań

Postprzez qad » piątek 27 marca 2009, 15:32

A tak swoją drogą DLACZEMU zakazane jest zawracanie na strzałce kierunkowej? Możemy jechać w lewo na 100% bezkolizyjnie, wiec zawracacanie tez mozna raczej bezpiecznie przeprowadzic. No bo co nam ma wyjechac (tak wiem skrzyzowania bywaja dziwnie skonstruowane). Jedynie (może) piesi - no ale to wystarczylo by dodac ze trzeba im wtedy ustapic.
Avatar użytkownika
qad
 
Posty: 142
Dołączył(a): sobota 10 maja 2008, 11:12

Postprzez cman » piątek 27 marca 2009, 15:37

No właśnie pisałem:
cman napisał(a):Nie wiem jak we Wrocławiu, ale w Krakowie w wielu takich przypadkach piesi mają wtedy zielone (ci, którzy przechodzą przez jezdnię, na którą wjeżdżamy po zawróceniu), a czasem też samochody z lewej (po zawróceniu - z prawej) mają S-2 albo S-3 do skrętu w prawo.

Nawet gdyby był zapis o pieszych, to małe to pocieszenie dla całej kolumny pojazdów skręcających w lewo, zablokowanych przez dwóch pierwszych, akurat zawracających.
cman
 
Posty: 7456
Dołączył(a): wtorek 17 stycznia 2006, 20:02

Postprzez scorpio44 » piątek 27 marca 2009, 19:50

qad napisał(a):wystarczylo by dodac ze trzeba im wtedy ustapic.

Kiedy ideą jakiegokolwiek sygnału S-3 jest właśnie jazda całkowicie bezkolizyjna (bez ustępowania komukolwiek).
scorpio44
 
Posty: 6964
Dołączył(a): piątek 05 lipca 2002, 11:54
Lokalizacja: Elbląg

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Sytuacje na drodze

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 57 gości