Błędy na egzaminie - zaszeregowanie.

Temat ten służy wymianie spostrzeżeń i doświadczeń pomiędzy instruktorami i egzaminatorami.

Moderatorzy: ella, klebek

Postprzez viera » wtorek 10 marca 2009, 17:12

SXE jak już kogoś od geniuszy wyzywasz to musisz być bardzo sfrustrowany, że inni ci nie chcą przyznać racji.
Ty się zachowujesz tak jakbyś siedział w tym samochodzie i na 1000% wiesz, że nie przekroczona została prędkość o 20km/h.
Jest to kolejny przykład bo mi kolega powiedział ,że..........
więc zanim poklepiesz kolejny raz w klawiaturę pomyśl czy jest to komuś potrzebne

Kolega kopan ci napisał bardzo rzeczowo
Profesjonalne zachowanie egzaminatora.
Egzaminowany przekroczył prędkość ponad 20 km/h więc należało egzamin przerwać i to właśnie w kulturalny sposób egzaminator zrobił.

a ja z całym szacunkiem dla ciebie chcąc ci pomóc to zrozumieć powołuje się właśnie na
Dz.U.217 poz.1834
i zawsze to będę robić czy ci sie to podoba czy nie bo to co tam jest zawarte wyjaśni wielu dlaczego tak a nie inaczej. To są fakty a nie zasłyszane od kursanta relacje.
viera
 
Posty: 159
Dołączył(a): piątek 12 września 2008, 20:52

Postprzez tristan » środa 11 marca 2009, 09:41

megamind napisał(a):
tristan napisał(a):Mówisz, jak moi uczniowie, co to by chcieli 5 na semestr, a się wykłócają, że cośtam umieli, a zapomnieli... To w końcu jak? Umiesz i chcesz zaliczenia czy umiałeś kiedyś i chcesz zaliczenia na krzywy ryj?

Chwila, chwila.
Jeśli z karty przebiegu egzaminu wynika, że wszystkie zadania egzaminacyjne były wykonane poprawnie poza jednym. Później wykazane zostaje, że to jedno też było wykonane poprawnie tylko egzaminator się pomylił. To jak? Oczywistym /przynajmniej dla mnie/ i sprawiedliwym byłoby uznanie egzaminu za zaliczony - bo tak faktycznie było tylko ktoś się pomylił. Co to ma wspólnego z zaliczaniem na krzywy ryj? Mylisz pojęcia.


Ale jeżeli umiesz, to jesteś w stanie ponownie przejechać. A jak nie umiesz, to zaliczenie się nie należy, CBDU.
Ciasna jest brama i wąska droga, która prowadzi do żywota [...] (Mt 7,14)
Avatar użytkownika
tristan
 
Posty: 1161
Dołączył(a): poniedziałek 12 maja 2008, 21:07
Lokalizacja: Śląsk

Postprzez megamind » środa 11 marca 2009, 16:47

Tylko współczuć twoim uczniom jeśli wyznajesz takie zasady.
megamind
 
Posty: 246
Dołączył(a): piątek 17 października 2008, 13:33

Postprzez kopan » środa 11 marca 2009, 21:24

megamind napisał(a): Jeśli z karty przebiegu egzaminu wynika, że wszystkie zadania egzaminacyjne były wykonane poprawnie poza jednym. Później wykazane zostaje, że to jedno też było wykonane poprawnie tylko egzaminator się pomylił. To jak? Oczywistym /przynajmniej dla mnie/ i sprawiedliwym byłoby uznanie egzaminu za zaliczony - bo tak faktycznie było tylko ktoś się pomylił.

To ciekawe jakim cudem z karty przebiegu egzaminu wynika że wszystkie zadania były wykonane poprawnie.
Jeszcze takiej karty nie widziałem.
Chętnie bym zobaczył.
Przy przerwanym egzaminie na drugiej stronie karty nie uświadczysz ni jednego P powód jest oczywisty.
Więc nie wiesz o czym mówisz.
Po za tym idąc twoim tokiem myślenia należałoby przy następnym egzaminie zaczynać od momentu przerwania poprzedniego.
Np. cofając pasem ruchu egzaminowany wycedził w końcowy słupek stanowiska startowego, więc na kolejnym egzaminie już tylko wjeżdża w to stanowisko.
Nie współczuj kursantom Tristana bo Tobie współczucie jest potrzebne.
Więc nie bądź taki szczodrobliwy :wink:
Avatar użytkownika
kopan
 
Posty: 1956
Dołączył(a): poniedziałek 09 sierpnia 2004, 18:59
Lokalizacja: Klikowa d. Tarnowa

Postprzez megamind » czwartek 12 marca 2009, 17:04

kopan napisał(a):Przy przerwanym egzaminie na drugiej stronie karty nie uświadczysz ni jednego P powód jest oczywisty.

Oczywisty czyli jaki?
Ponadto, może nie wiesz, ale nie każdy niezdany egzamin musiał być przerwany - o takim przypadku jest akurat moja wypowiedź, którą cytujesz.
Nie współczuję kursantom tylko uczniom tristana.
megamind
 
Posty: 246
Dołączył(a): piątek 17 października 2008, 13:33

Postprzez kopan » sobota 14 marca 2009, 20:02

Taką ciekawostkę znalazłem.
http://www.prawojazdy.com.pl/forum/view ... 045#149045

madzia1771
powiem wam co mi powiedział egzaminator po egzaminie zanim oznajmił że zdałam a mianowicie mam prawo do popełnienia błędu nie zagrażającego bezpośrednio bezpieczeństwu ruchu i jeśli błąd ten powtórzę przy tym samym manewrze- nie zdaje, takim sposobem nie włączając kierunkowskazu przy skręcie w lewo, potem w prawo zdałam bo to inny manewr a tak ze stresu mi sie zapomniało, wszystko ma uzasadnienie a egzaminator ma małe pole manewru odnośnie interpretacji twojej jazdy


Bardzo ciekawe zaszeregowanie błędu to było w prawo a tamto w lewo więc dwa różne zadania egzamin zdany.

Ciekawe jak egzaminator wpisał te błędy do arkusza przebiegu egzaminu praktycznego – no chyba w p 3. b) wpisał NL i NP. razem mu to dało P :wink: :?:


Powiedzmy że uznamy to za prawdę i tak określimy zadania na egzaminie i zastosujemy tę zasadę do pt. 2 z tab. 7.
tab 7 pt. 2
Jazda drogami dwukierunkowymi jedno- i dwujezdniowymi:
a) o różnej liczbie wyznaczonych i niewyznaczonych pasów ruchu,
b) posiadającymi odcinki proste i łuki, wzniesienia i spadki,
obniżone i podwyższone dopuszczalne prędkości.

Więc mamy tu była jedna jezdnia a tu dwie, tu były dwa pasy a tam trzy a tam cztery, tu było na łuku a tu było pod górkę ale tam z górki tam też z górki ale prędkość ograniczona itd.

Czy ktokolwiek wie co to są te zadania egzaminacyjne i jak to się ocenia. :wink:
Avatar użytkownika
kopan
 
Posty: 1956
Dołączył(a): poniedziałek 09 sierpnia 2004, 18:59
Lokalizacja: Klikowa d. Tarnowa

Postprzez KUBA_1 » niedziela 15 marca 2009, 21:37

Uważam, że zadania egzaminacyjne są spisane w D.U.217/2005r. Ocenia się je wg. tabeli i podczas egzaminu wszystkie powinny być wykonane. Ocenia się P, lub N według wiedzy i doświadczenia, ...
Dobrze jak egzaminator jest "ślepy i głuchy" wtedy przeważnie P - tylko wtedy może stracić posadę, bo oko "wielkiego brata" (kamera) patrzy .
Widziałem dziś ciekawy spór,
Jak z głową dyskutował mur,
KUBA_1
 
Posty: 387
Dołączył(a): piątek 02 lutego 2007, 22:03
Lokalizacja: mars

Postprzez kopan » poniedziałek 16 marca 2009, 00:48

Też tak uważałem dopóki nie przeczytałem tego DU 217.
Zadania wykonywane w ruchu drogowym są w tab.7
N-ki i P-ki wpisujesz w karcie przebiegu egzaminu.
Wszystko pięknie ładnie tylko że tam gdzie te N-ki, P-ki masz wpisywać są całkiem inne zadania.
Po drugie co to jest zadanie z tab. 7
Punkt ( poz.) to zadanie czy to co w tych punktach to zadania ja uważam że zadanie to punkt z kolumny (poz. ) tej tabeli – analogicznie jak w tab.2 - tabeli z manewrami na placu manewrowym.
Avatar użytkownika
kopan
 
Posty: 1956
Dołączył(a): poniedziałek 09 sierpnia 2004, 18:59
Lokalizacja: Klikowa d. Tarnowa

Postprzez PILU » poniedziałek 16 marca 2009, 10:07

Ja mam pytanko ktore nieznacznie odbiega od tematu ale nie chcialem zakladac nowego watku.
Chodzi o akt nadmiernej uprzejmosci podczas egazminu.
Sytuacja wyglada nastepujaco: osoba egzaminowana dojezdza do skrzyzowania na ktorym musi ustapic pierwszenstwa. Inny uczestnik ruchu wykazuje sie uprzejmoscia i chce przepuscic elke.
Co ma zrobic w takiej sytuacji osoba zdajaca?
Ostatnio zmieniony poniedziałek 16 marca 2009, 14:01 przez PILU, łącznie zmieniany 1 raz
PILU
 
Posty: 52
Dołączył(a): sobota 07 marca 2009, 18:19
Lokalizacja: Kościelec

Postprzez kopan » poniedziałek 16 marca 2009, 13:51

Zgodnie z przepisami jechać o ile może bo są inni, z godnie z kulturą podziękować.
Avatar użytkownika
kopan
 
Posty: 1956
Dołączył(a): poniedziałek 09 sierpnia 2004, 18:59
Lokalizacja: Klikowa d. Tarnowa

Postprzez PILU » poniedziałek 16 marca 2009, 14:11

wiadomo ze kazdy kulturalny kierowca sie tak zachowa ale co w sytuacji gdy obok siedzi egzaminator ktory w kazdej chwili moze zahamowac i postawic zarzut wymuszenia pierwszenstwa?
Spotkalem sie juz z takimi opiniami i przyznam ze jest to dos problemowa kwestia bo zalezy tez od sytuacji na drodze.
Ja radze aby kursanci zapytali egzaminatora czy moga jechac czy tez nie. Kilka razy w ten sposob paru z nich wybronilo sie przed oblaniem bo egzaminator zabronil.
Ma ktos inny sposob? Bo w zadnych tabelach tego znalezc nie moge :)
PILU
 
Posty: 52
Dołączył(a): sobota 07 marca 2009, 18:19
Lokalizacja: Kościelec

Postprzez cman » poniedziałek 16 marca 2009, 14:45

cman
 
Posty: 7456
Dołączył(a): wtorek 17 stycznia 2006, 20:02

Postprzez kopan » środa 25 marca 2009, 22:47

Zgodnie z tabelą 7. Zadania egzaminacyjne w poz. 8 mamy wykonanie manewrów.
Pob literą b) czytamy wykonanie manewrów zmiana kierunku jazdy w lewo, prawo na skrzyżowaniu.

Więc tak.
Zaczynamy od tego zadania na pierwszym skrzyżowaniu w prawo – dobrze wstawiamy P na drugim skrzyżowaniu w lewo dobrze wstawiamy P – i mamy po egzaminie ale nie możemy dalej skręcać na skrzyżowaniach bo co będzie jak egzaminowany skręt wykona nieprawidłowo.
Co proponujecie w takich wypadkach.
Avatar użytkownika
kopan
 
Posty: 1956
Dołączył(a): poniedziałek 09 sierpnia 2004, 18:59
Lokalizacja: Klikowa d. Tarnowa

Poprzednia strona

Powrót do Dyskusje szkoleniowców i egzaminatorów

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości