ograniczenie prędkości w rejonie progu zwalniającego

Temat ten służy wymianie spostrzeżeń i doświadczeń pomiędzy instruktorami i egzaminatorami.

Moderatorzy: ella, klebek

Postprzez bruno666 » wtorek 10 marca 2009, 23:00

mshtal napisał(a):na egzaminie dla kandydatów na egzaminatorów podczas sesji w Białymstoku komisja jednoznacznie stwierdziła, że taki zestaw znaków jednoznacznie określa jako ograniczenie jest tylko do progu i na progu zwalniającym

I tak też mimo wszystko uczyłem moich podopiecznych - nikt nigdy nie skarżył się, że uczę źle, bo na egzaminie traktowano to jako błąd.

Może pewne komisje, pewne WORDY inaczej interpretują przepisy? :roll:



Ps. Radwan, a skąd u Ciebie to pytanie w ogóle? Czy ktoś próbował podważać Twoją interpretację?
...
bruno666
 
Posty: 886
Dołączył(a): czwartek 07 września 2006, 23:01

Postprzez Radwan » wtorek 10 marca 2009, 23:13

Rzekomo WORD w Gdańsku otrzymał z Ministerstwa taką mądrą interpretację. Interesuje się z racji wykonywanego zawodu. Pozdrawiam
Radwan
 
Posty: 315
Dołączył(a): wtorek 21 marca 2006, 18:46
Lokalizacja: Olsztyn

Postprzez bruno666 » wtorek 10 marca 2009, 23:23

Radwan napisał(a):Interesuje się z racji wykonywanego zawodu.

No to wiem i rozumiem. :wink:

Radwan napisał(a):Rzekomo WORD w Gdańsku otrzymał z Ministerstwa taką mądrą interpretację.

Czyli przemawia to za moim myśleniem, że Ministerstwu wydaje się, iż B-33 w tym przypadku to tylko wskazanie bezpiecznej prędkości.
Nie zauważyli tylko, że nie idą za tym żadne jasne przepisy.
...
bruno666
 
Posty: 886
Dołączył(a): czwartek 07 września 2006, 23:01

Postprzez jjaacc » wtorek 10 marca 2009, 23:59

Ciekawa sprawa.
Do tej pory byłem przekonany, że ograniczenie obowiązuje do skrzyżowania lub odwołania. Jednak chciał bym się zapoznać z interpretacją ministra, o ile istnieje, może ktoś jest z Gdańska? Chociaż teraz mają inne problemy. :wink:
Avatar użytkownika
jjaacc
 
Posty: 748
Dołączył(a): poniedziałek 18 lipca 2005, 23:16
Lokalizacja: SŁUPSK

Postprzez cwaniakzpekaesu » środa 11 marca 2009, 01:06

A nie mówiłem?
Avatar użytkownika
cwaniakzpekaesu
 
Posty: 1153
Dołączył(a): czwartek 06 września 2007, 00:31
Lokalizacja: Sosnowiec

Postprzez cman » środa 11 marca 2009, 10:49

Mówić można, ale pasuje przy tym zasłonić się przepisem. Czy znak B-33 na słupku razem ze znakiem A-11a jest jakimś innym znakiem B-33, o mniejszej mocy prawnej?
cman
 
Posty: 7456
Dołączył(a): wtorek 17 stycznia 2006, 20:02

Postprzez cwaniakzpekaesu » środa 11 marca 2009, 14:41

W tym wątku

http://www.prawojazdy.com.pl/forum/viewtopic.php?t=7044

niejaki Njoy wyjaśnił to w bardzo przystępny i zrozumiały sposób. Ja bym tego lepiej nie zrobił :)
Avatar użytkownika
cwaniakzpekaesu
 
Posty: 1153
Dołączył(a): czwartek 06 września 2007, 00:31
Lokalizacja: Sosnowiec

Postprzez bruno666 » środa 11 marca 2009, 14:45

I ja się również przychylam do tej tezy, i tak szkoliłem.
...
bruno666
 
Posty: 886
Dołączył(a): czwartek 07 września 2006, 23:01

Postprzez cman » środa 11 marca 2009, 15:52

Jeżeli więc odwołujemy się do tamtej dyskusji to ja zadam pytanie, również z tamtej dyskusji:

njoy napisał(a):Faktem jest, że przepisy nie określają co z dozwoloną prędkością po opuszczeniu progu, jednak wyraźnie jest napisane, że znak wskazuje "prędkość graniczną przejazdu przez próg", więc dotyczy tylko i wyłącznie momentu, w którym przejeżdżamy przez próg.


Owszem jest napisane, że znak wskazuje prędkość graniczną.... ale gdzie masz cokolwiek wspomniane o tym że po przejechaniu progu następuje odwołanie prędkości?
cman
 
Posty: 7456
Dołączył(a): wtorek 17 stycznia 2006, 20:02

Postprzez kopan » środa 11 marca 2009, 18:20

Niestety njoy
Się raczy mylić.
To że każdy próg posiada prędkość graniczną to fakt.
Oznaczenie znakiem ograniczenia prędkości do 20 czy do 30 do 5 wynika z tych prędkości granicznych.
Że w jednym miejscu napisano że znak „30” w zestawie z „próg” wskazuje prędkość graniczną nie znaczy że ze znaku zakazu zrobiono znak informacyjny.
Co skutkowało by tym że jestem poinformowany ile ta prędkość wynosi a jechać mogę ile dusza zapragnie, ale z konsekwencjami muszę się liczyć nie mandat za niedostosowanie się do informacji a uszkodzenie pojazdu z powodu zignorowania informacji.
Zapis jest dla drogowców i oznacza taki próg stosujesz to go takim znakiem zakazu oznacz.
W innym miejscu napisano że jak prędkość jest wcześniej ograniczona to wstaw tylko znak ostrzegawczy próg zwalniający.
A jeszcze w innym że próg powinien być oznakowany znakiem „próg zwalniający” – powinien ale nie musi.
Znak zakazu obowiązuje do.... do tego co jest w rozporządzeniu.
Avatar użytkownika
kopan
 
Posty: 1956
Dołączył(a): poniedziałek 09 sierpnia 2004, 18:59
Lokalizacja: Klikowa d. Tarnowa

Postprzez bruno666 » środa 11 marca 2009, 18:46

njoy napisał(a):Faktem jest, że przepisy nie określają co z dozwoloną prędkością po opuszczeniu progu, jednak wyraźnie jest napisane, że znak wskazuje "prędkość graniczną przejazdu przez próg", więc dotyczy tylko i wyłącznie momentu, w którym przejeżdżamy przez próg.

Owszem jest napisane, że znak wskazuje prędkość graniczną.... ale gdzie masz cokolwiek wspomniane o tym że po przejechaniu progu następuje odwołanie prędkości?

Nigdzie, bo właśnie B-33 w tym przypadku oznacza prędkość graniczną, a nie ograniczenie prędkości na odcinku drogi, które może być odwołane... itd.
...
bruno666
 
Posty: 886
Dołączył(a): czwartek 07 września 2006, 23:01

Postprzez cman » środa 11 marca 2009, 19:36

Na jakiej podstawie znak B-33 nagle traci swoją moc i jest sprowadzany niemalże do tabliczki informacyjnej?
cman
 
Posty: 7456
Dołączył(a): wtorek 17 stycznia 2006, 20:02

Postprzez bruno666 » środa 11 marca 2009, 19:51

Kolega njoy podał przepis. Kwestia tylko interpretacji.
Dyskutowaliśmy już tyle, że nie sądzę aby kontynuowanie tego przyniosło jakikolwiek efekt.
Przepisy w tej kwestii są niejasne, stanowiska WORDów różne, Ministerstwo też coś tam mówi po swojemu, ale tylko WORDowi z Gdańska itd., itd.

Ja już nie zabieram głosu, bo na razie mam przerwę w szkoleniu kandydatów na kierowców, a jako kierowca jeździłem i będę jeździł po swojemu, czyli prędkość wskazana przez B-33 tylko na progu. :wink:
Jednakże będę śledził dyskusję, może coś się kiedyś urodzi.



Jednocześnie chciałbym rozpocząć inicjatywę naprawiania PORD poprzez projekt obywatelski zmian w ustawie czy coś w tym guście, ale to już zainteresowanych zapraszam do nowego wątku...
...
bruno666
 
Posty: 886
Dołączył(a): czwartek 07 września 2006, 23:01

Postprzez Falkolm » sobota 21 marca 2009, 21:25

A ja mam takie pytanie do osob ktore twierdza ze ograniczenie nie obowiazuje za progiem zwalniajacym: po co jest on ustawiany? Aby zwolnic ruch w danym punkcie czy aby wymusic ograniczana predkosc na danym odcinku drogi? Prd zreczta wyraznie okresla jakie znaki i infrastruktura drogowa odwoluje znaki zakazu.
Falkolm
 
Posty: 35
Dołączył(a): piątek 28 marca 2008, 22:24
Lokalizacja: Sosnowiec

Postprzez adalberthus » sobota 21 marca 2009, 23:13

A może by tak inaczej poprowadzić przewód myślowy?
Otóż, co to jest próg zwalniający? Jest to urządzenie techniczne montowane w jezdni, które ma wymusić na kierowcy jazdę z SZYBKOŚCIĄ DOZWOLONĄ NA TEJ DRODZE.
Czyli na tej drodze dozwolona szybkość określona jest znakiem, ale też zasadami ogólnymi p. w strefie zamieszkania ( D 40 ), a próg wymusza na kierowcy zastosowanie tej szybkości. Dalej- próg musi być tak skonstruowany, żeby można było przez niego przejechać z tą szybkością bez powodowania uszkodzeń.
W strefie zamieszkania montuje się progi, ale NIE MA OBOWIĄZKU ustawiania znaku A 11.
Nie oznacza to przecież, że dozwolona szybkość w strefie(D 40) 20 km/h obowiązuje tylko na progu.
Przepraszam urażonych porządnych instruktorów.
jak chceta to jedźta, ale nie jedźta jak chceta
Avatar użytkownika
adalberthus
 
Posty: 512
Dołączył(a): czwartek 11 sierpnia 2005, 14:04
Lokalizacja: toruń

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Dyskusje szkoleniowców i egzaminatorów

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości
cron