Star Man TGL/S wersja C/N

Tutaj mile będą widziane wypowiedzi na temat techniki kierowania, oraz wszelkie porady dotyczące kupna, obsługi i eksploatacji pojazdu.

Moderatorzy: ella, klebek

Star Man TGL/S wersja C/N

Postprzez Rychu52 » sobota 28 lutego 2009, 17:02

Witam mam pytanie odnośnie samochodu Star Man TGL/S wersja C/N
który znajduje sie jako pojazd egzaminacyjny w Word Kielce>mam pytanie jak podczas egzaminu zmieniac biegi jest 8 biegów wszytskich czy trzeba wszystkie na miescie wykorzystywac czy tylko np do 4,i co oznacza C na skrzyni biegów
Rychu52
 
Posty: 3
Dołączył(a): sobota 28 lutego 2009, 16:57

Re: Star Man TGL/S wersja C/N

Postprzez Neurot » sobota 28 lutego 2009, 17:38

Rychu52 napisał(a):Witam mam pytanie odnośnie samochodu Star Man TGL/S wersja C/N
który znajduje sie jako pojazd egzaminacyjny w Word Kielce>mam pytanie jak podczas egzaminu zmieniac biegi jest 8 biegów wszytskich czy trzeba wszystkie na miescie wykorzystywac czy tylko np do 4,i co oznacza C na skrzyni biegów


Masz tak używać biegi, aby pojazd jechał...
Biegi zmienia się wedle potrzeby i warunków, powinieneś chyba o tym wiedzieć?
Jeżeli warunki i przepisy pozwalają na szybszą jazdę to nie będziesz się toczył na niskiej skrzyni, tylko na 7,8 biegu...
6 max 7-mka w mieście starczy aż nadto moim zdaniem...
czy tylko np do 4

Zastanów się... Ruszasz z 2 lub z 3 biegu (ja na manie zawsze z trójki ruszałem).... jakby to wyglądało jakbyś jechał na mieście tylko na trzech biegach?

W mieście polecam 3,4 (przebitka), 5,6, no i może 7 jak warunki pozwolą...


A "C" to bieg kroczący, "pełzak","czołg", wolniejszy od jedynki. Służy do ruszania w ciężkim terenie, z pełnym obciążeniem, pod stromą górkę. Bardzo dobrze nadaje się do wykonywania manewrów na placu...
Pozdrawiam i życzę szczęśliwej podróży
Obrazek
Avatar użytkownika
Neurot
 
Posty: 308
Dołączył(a): wtorek 08 lipca 2008, 07:37
Lokalizacja: Białystok

Re: Star Man TGL/S wersja C/N

Postprzez bruno666 » sobota 28 lutego 2009, 17:52

Ruszasz z dwójki, a potem jeździsz tak, żeby obroty były możliwie niskie bez przeciążania silnika, czyli początek zielonego pola na obrotomierzu.

Neurot napisał(a):A "C" to bieg kroczący, "pełzak","czołg", wolniejszy od jedynki. [...] Bardzo dobrze nadaje się do wykonywania manewrów na placu...

Bez przesady. Dwójka nadaje się idealnie. Na biegu "C" to chyba bym usnął na łuku.
...
bruno666
 
Posty: 886
Dołączył(a): czwartek 07 września 2006, 23:01

Re: Star Man TGL/S wersja C/N

Postprzez Neurot » sobota 28 lutego 2009, 18:02

bruno666 napisał(a):Na biegu "C" to chyba bym usnął na łuku.

Nie każdy jest tak doświadczonym kierowca jak Ty. Na "czołgu" bardzo szybko można zareagować... poza tym nie trzeba spać, wystarczy poprawnie wykonać manewr. Nikt przecież z zegarkiem nie stoi nad nami...
Pozdrawiam i życzę szczęśliwej podróży
Obrazek
Avatar użytkownika
Neurot
 
Posty: 308
Dołączył(a): wtorek 08 lipca 2008, 07:37
Lokalizacja: Białystok

Postprzez bruno666 » sobota 28 lutego 2009, 18:08

Ale ja pisałem o czasach, kiedy się uczyłem.
Czy według Ciebie taki MAN (czy Star) na dwójce tak zapie****a np. po "łuku", że ciężko wejść w zakręt, a co dopiero wyhamować na końcu? Ciężko się w garaż zmieścić? :wink:
...
bruno666
 
Posty: 886
Dołączył(a): czwartek 07 września 2006, 23:01

Postprzez BOReK » sobota 28 lutego 2009, 18:26

Jak na egzaminie się ruszy z dwójki, to nie wiem, czy egzaminator będzie zadowolony. No chyba że lubi oblewac kandydatów.
Avatar użytkownika
BOReK
 
Posty: 3051
Dołączył(a): niedziela 25 lutego 2007, 13:02

Postprzez bruno666 » sobota 28 lutego 2009, 18:35

BOReK napisał(a):Jak na egzaminie się ruszy z dwójki, to nie wiem, czy egzaminator będzie zadowolony.

Bo?
...
bruno666
 
Posty: 886
Dołączył(a): czwartek 07 września 2006, 23:01

Postprzez BOReK » sobota 28 lutego 2009, 19:30

Bo do ruszania służy bieg pierwszy? Tak, wiem, że w ciężarowych można spokojnie ruszyć i z trójki bez ładunku. Tym niemniej jest to egzamin - może się trafi taki egzaminator, który doceni praktyczne podejście do tematu, a może nie.
Avatar użytkownika
BOReK
 
Posty: 3051
Dołączył(a): niedziela 25 lutego 2007, 13:02

Postprzez bruno666 » sobota 28 lutego 2009, 19:48

BOReK napisał(a):Bo do ruszania służy bieg pierwszy?

A gdzie to jest napisane? Może w rozporządzeniu o ruszaniu z jedynki?
To już nie jest egzamin dla ludzi, którzy z ledwością odróżniają koło od reflektora, ale pierwszy krok do zostania zawodowym kierowcą.
A ten musi zdawać sobie sprawę do czego naprawdę służą biegi w samochodzie, czego jest ich 8 albo nawet 16 i jaki wpływ ma dobranie odpowiedniego przełożenia do np. obciążenia pojazdu na płynność ruszenia, ale też dynamikę jazdy.

BOReK napisał(a):może się trafi taki egzaminator, który doceni praktyczne podejście do tematu

A co innego miałby doceniać na egzaminie bądź co bądź PRAKTYCZNYM? :roll:
...
bruno666
 
Posty: 886
Dołączył(a): czwartek 07 września 2006, 23:01

Postprzez Neurot » sobota 28 lutego 2009, 20:57

bruno666 przepraszam za napastliwy (być może ) ton w moim poprzednim poście. Nie ma we mnie żadnej złośliwości.
Niemniej jednak, a propos zdawania placu na biegu "C" będę dalej się upierał :)
na 2,3 baa, nawet na 6 można wchodzić w zakręty jak się ma już PJ. Na egzaminie nie ma co się spieszyć. Inna sprawa z placem na C+E gdy np łuk robi się na czas...
Pozdrawiam i życzę szczęśliwej podróży
Obrazek
Avatar użytkownika
Neurot
 
Posty: 308
Dołączył(a): wtorek 08 lipca 2008, 07:37
Lokalizacja: Białystok

Postprzez bruno666 » niedziela 01 marca 2009, 09:26

No to już sobie w sumie każdy sam oceni na jakim biegu mu pasuje placyk. Może "C", może 1 lub 2.
...
bruno666
 
Posty: 886
Dołączył(a): czwartek 07 września 2006, 23:01


Powrót do Porady techniczne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości