Płyn chłodniczy

Tutaj mile będą widziane wypowiedzi na temat techniki kierowania, oraz wszelkie porady dotyczące kupna, obsługi i eksploatacji pojazdu.

Moderatorzy: ella, klebek

Płyn chłodniczy

Postprzez Mariusz005 » czwartek 12 lutego 2009, 22:08

Ostatnio jadąc za miastem zauważyłem że wskazówka temperatury wzrosła do max.

Zjechałem na polnej drodze i zobaczyłem że w zbiorniku wyrównawczym jest pusto. Użyczyłem sobie od rolnika nieco wody i uzupełniłem braki.

Po uzupełnieniu wodą wszystko było już OK, strzałka podczas jazdy wskazywała poprawną temperaturę.

Teraz chcę wymienić płyn do chłodnicy na nowy, bo nie chciał bym aby woda w nim zawarta zamarzła po dłuższym postoju na mrozie. Nie wiem tez kiedy poprzedni właściciel ostatnio wymieniał, więc na pewno przyda się taka wymiana płynu.
I pojawił się problem. Nie wiem jak spuścić płyn z chodnicy. Czytałem że powinien gdzieś pod spodem znajdować się korek spustowy. Ale nic takiego nie znalazłem.

Pomóżcie, bo nie mam pojęcia jak pozbyć się tego płynu.
Avatar użytkownika
Mariusz005
 
Posty: 81
Dołączył(a): poniedziałek 16 czerwca 2008, 20:26
Lokalizacja: Elbląg

Postprzez cman » czwartek 12 lutego 2009, 22:19

Zazwyczaj są dwa spusty, jeden w okolicach chłodnicy, a drugi w bloku silnika. Trzeba po prostu poszukać śledząc węże i rurki, a najlepiej sprawdzić w serwisówce. No i przed spuszczeniem ustaw ogrzewanie na czerwone pole, żeby cały płyn mógł spłynąć.
cman
 
Posty: 7456
Dołączył(a): wtorek 17 stycznia 2006, 20:02

Postprzez marcij » piątek 13 lutego 2009, 01:02

Niestety nie ma standardow. Czasami sa spusty na chlodnicy , czasami w bloku silnika , czasami i tu i tu, a czasami nigdzie :P. Tak czy inaczej , jesli masz do tego warunki to warto wyjac chlodnice i ja solidnie wyczyscic, zarowno wewnatrz jak i z zewnatrz.
Obrazek
marcij
 
Posty: 1120
Dołączył(a): środa 02 sierpnia 2006, 21:06
Lokalizacja: Tarnów

Postprzez lled3 » piątek 13 lutego 2009, 02:52

a czasem nie ma korka spustowego :P i trzeba odpiąć przewód :wink: potem nie zapomnij układu odpowietrzyć.
Obrazek
lled3
 
Posty: 946
Dołączył(a): wtorek 07 sierpnia 2007, 19:45

Postprzez lupus » piątek 13 lutego 2009, 07:28

Czy taka wymiana naprawdę jest konieczna? Ja bym spuścił nieco wody i dolał koncentratu zamiast zwykłego płynu.
Avatar użytkownika
lupus
 
Posty: 102
Dołączył(a): czwartek 25 września 2008, 11:05
Lokalizacja: Kraków

Postprzez ale-fajnie » piątek 13 lutego 2009, 09:02

Tylko w ten sposób nie pozbędziesz się wody, która może zamarznąć.
Avatar użytkownika
ale-fajnie
 
Posty: 458
Dołączył(a): sobota 31 stycznia 2009, 18:44

Postprzez lupus » piątek 13 lutego 2009, 09:07

A po co mam się pozbywać wody skoro koncentrat płynu chłodniczego można mieszać z wodą? Po zmieszaniu w stosunku 1:1 temperatura krzepnięcia to -30 stopni
Avatar użytkownika
lupus
 
Posty: 102
Dołączył(a): czwartek 25 września 2008, 11:05
Lokalizacja: Kraków

Postprzez marcij » piątek 13 lutego 2009, 11:00

Zadaniem plynu jest nie tylko chlodzenie , ale rowniez utrzymywanie w odpowiedniej "konycji" calego ukladu chlodzenia. Dlatego zaleca sie wymiane plynu co 2 lata , lub okreslony przebieg. I warto to robic (podobnie jak zreszta z innymi plynami eksploatacyjnymi) i przy okazji przeczyscic uklad. Uklad bedzie bardziej drozny , nie zakamieni sie tak szybko i samochod bedzie zadowolony. A zadowolony samochod to szczesliwy wlasciciel ! :P
Obrazek
marcij
 
Posty: 1120
Dołączył(a): środa 02 sierpnia 2006, 21:06
Lokalizacja: Tarnów


Powrót do Porady techniczne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 15 gości