Kilka problemów natury technicznej

Tutaj mile będą widziane wypowiedzi na temat techniki kierowania, oraz wszelkie porady dotyczące kupna, obsługi i eksploatacji pojazdu.

Moderatorzy: ella, klebek

Kilka problemów natury technicznej

Postprzez humanista » piątek 26 grudnia 2008, 00:05

Witam wszystkich

Jestem tu nowy, od razu zaznaczam dopiero zacząłem kurs na prawo jazdy kategorii B no i czuję potrzebę wzbogacenia swojej wiedzy technicznej na temat kierowania samochodem.

Na początku takie proste pytanko, czy to prawda że bieg 1 służy tylko do ruszania, 2 do jazdy przez skrzyżowania, 3 do jazdy w mieście, 4 do jazdy poza miastem a 5 tylko do jazdy z prędkością maksymalną? Tak mi powiedział instruktor ale nie wiem czy to prawda.

Następne pytanie mam takie, jak to jest że podczas jazdy do tyłu świeci się z tyłu światło cofania? Jakoś nie mogę tego zrozumieć, czy to kwestia jakiegoś detektora kierunku jazdy? Tzn samochód "czuje" że jadę do tyłu i zapala się światło?

Pozdrawiam :)
humanista
 
Posty: 3
Dołączył(a): czwartek 25 grudnia 2008, 23:59

Postprzez garfield » piątek 26 grudnia 2008, 00:11

Na początku takie proste pytanko, czy to prawda że bieg 1 służy tylko do ruszania, 2 do jazdy przez skrzyżowania, 3 do jazdy w mieście, 4 do jazdy poza miastem a 5 tylko do jazdy z prędkością maksymalną? Tak mi powiedział instruktor ale nie wiem czy to prawda.

A samochod, ktorym jezdze ma 6 biegow i nie wiem co z nimi zrobic :(
Biegi oczywiscie zmienia sie w zaleznosci od sytuacji, od nachylenia, predkosci i zapotrzebowania na moc - mowiac scisle, od obrotow silnika. Co do tego, ze jedynka sluzy tylko do ruszania to opinie sa podzielone, ale jesli bys chcial na niej jechac to tylko bardzo wolno (szybciej po prostu nie da rady). Jesli nigdy nie jezdziles samochodem to moze byc z poczatku ciezko, ale z czasem zaczniesz zmieniac biegi "automatycznie".
Następne pytanie mam takie, jak to jest że podczas jazdy do tyłu świeci się z tyłu światło cofania? Jakoś nie mogę tego zrozumieć, czy to kwestia jakiegoś detektora kierunku jazdy? Tzn samochód "czuje" że jadę do tyłu i zapala się światło?

A tutaj zadnej zagadki nie ma, swiatelko wlacza sie w momencia wbicia wstecznego biegu. Czyli jak ustawisz sie na gorce, wbijesz luz/jedynke/inny bieg i zaczniesz toczyc sie od tylu to swiatelko sie nie zapali.
Pozdrawiam, garfield
Ostatnio zmieniony piątek 26 grudnia 2008, 00:34 przez garfield, łącznie zmieniany 1 raz
garfield
 
Posty: 17
Dołączył(a): piątek 24 października 2008, 22:11

Postprzez humanista » piątek 26 grudnia 2008, 00:17

garfield napisał(a):Co do tego, ze jedynka sluzy tylko do ruszania to opinie sa podzielone, ale jesli bys chcial na niej jechac to tylko bardzo wolno (szybciej po prostu nie da rady).


Jak to jest że ludzie na youtube wrzucają filmy jak rozpędzają się na jedynce do 60 km/h, świadome niszczenie samochodu :roll:

A co by się stało jakbym się zapomniał i np niechcący podczas jazdy 100 km/h wrzucił jedynkę? Wiem że nie powinno mi się nigdy coś takiego przydarzyć no ale zawsze lepiej wiedzieć
humanista
 
Posty: 3
Dołączył(a): czwartek 25 grudnia 2008, 23:59

Postprzez cman » piątek 26 grudnia 2008, 00:21

humanista napisał(a):Jak to jest że ludzie na youtube wrzucają filmy jak rozpędzają się na jedynce do 60 km/h, świadome niszczenie samochodu :roll:

To nie jest niszczenie samochodu, tylko korzystanie z możliwości jakie oferuje.

humanista napisał(a):A co by się stało jakbym się zapomniał i np niechcący podczas jazdy 100 km/h wrzucił jedynkę?

100 km/h to raczej nie jest, ale sytuacja w tym stylu: http://www.youtube.com/watch?v=Y4pA3U5kDxg - 3 minuta 16 sekunda.
cman
 
Posty: 7456
Dołączył(a): wtorek 17 stycznia 2006, 20:02

Postprzez garfield » piątek 26 grudnia 2008, 00:22

Jesli w ogole by weszla (tj. synchronizator na to pozwolil, w co watpie) to obroty by skoczyly, szarpnelo by jak nigdy i mialbys pokazowe hamowanie silnikiem. Trwalo by to ulamek sekundy, bo ze strachu od razu wcisnalbys sprzeglo i wszystko wrocilo by do normy. No i moglbys ladnie zajechac silnik/skrzynie biegow.
garfield
 
Posty: 17
Dołączył(a): piątek 24 października 2008, 22:11

Postprzez humanista » piątek 26 grudnia 2008, 00:23

Jak to nie jest niszczenie. Przecież jeżdzenie powyżej 3000 obr/ min powoduje zatarcie silnika :?
humanista
 
Posty: 3
Dołączył(a): czwartek 25 grudnia 2008, 23:59

Postprzez kamix500 » piątek 26 grudnia 2008, 00:49

humanista napisał(a):Jak to nie jest niszczenie. Przecież jeżdzenie powyżej 3000 obr/ min powoduje zatarcie silnika :?


nie prawda, zatarcie to coś innego. poprostu przy zbyt wysokich obrotów może jakieś tam pasek przeskoczyć i wtedy połowa silnika do wymiany :)
kamix500
 
Posty: 288
Dołączył(a): niedziela 23 listopada 2008, 08:47
Lokalizacja: Izdebnik k Krakowa

Postprzez d » sobota 27 grudnia 2008, 13:35

humanista napisał(a):Jak to nie jest niszczenie. Przecież jeżdzenie powyżej 3000 obr/ min powoduje zatarcie silnika :?


Powiedz to kierowcom rajdowym i innym ścigającym się. :)
Avatar użytkownika
d
 
Posty: 288
Dołączył(a): środa 19 listopada 2008, 20:20
Lokalizacja: WD*****

Postprzez modzel » sobota 27 grudnia 2008, 13:48

należy mieć taki bieg przy danej prędkości jak nakazuje instrukcja.
w każdym samochodzie jest inaczej.

w ramach egzaminu wygląda to tak

od 20km/h II bieg
od 30km/h III bieg
od 40km/h IV bieg

a V to zależny co ci instruktor powie. V biegu użyłem mało przy ~70km/h (w wawie są ograniczenia w mieście miejscami do 80)
modzel
 
Posty: 544
Dołączył(a): poniedziałek 24 marca 2008, 13:25
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez d » sobota 27 grudnia 2008, 13:59

modzel napisał(a):w ramach egzaminu wygląda to tak

od 40km/h IV bieg


Pod strome wzniesienie też? Redukcja = oblanie egzaminu? :(
Avatar użytkownika
d
 
Posty: 288
Dołączył(a): środa 19 listopada 2008, 20:20
Lokalizacja: WD*****

Postprzez lled3 » sobota 27 grudnia 2008, 14:46

modzel napisał(a):w ramach egzaminu wygląda to tak

od 20km/h II bieg
od 30km/h III bieg
od 40km/h IV bieg


nie no ... :?

nie ma jednego, zawsze słusznego algorytmu na zmianę biegów ...
nawet na egzaminie cos takiego nie jest mądre.
Obrazek
lled3
 
Posty: 946
Dołączył(a): wtorek 07 sierpnia 2007, 19:45

Postprzez ella » sobota 27 grudnia 2008, 14:55

Te kilka problemów było już mnóstwo razy opisywane na forum.
Więc darujmy sobie kolejny o zmianie biegów
Avatar użytkownika
ella
Moderator
 
Posty: 7793
Dołączył(a): poniedziałek 24 listopada 2003, 12:14
Lokalizacja: Warszawa


Powrót do Porady techniczne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości