Problem, sprzeglo i wolne jechanie!

Tutaj mile będą widziane wypowiedzi na temat techniki kierowania, oraz wszelkie porady dotyczące kupna, obsługi i eksploatacji pojazdu.

Moderatorzy: ella, klebek

Postprzez mikel99 » środa 17 grudnia 2008, 18:30

Ale tu raczej nie chodzi o toczenie sie w korku, tylko np: dojezdzamy do drogi z pierszenstwem, jest słaba widocznosc i okazuje sie ze jednak mozemy jechac, tyle ze wczesniej przyhamowalismy i jedziemy bardzo wolno. I teraz co ??? Wrzucacie 2 i normalnie sprzegło czy jak do ruszania ??? Wbrew pozorom sytuacja z tym przyhamowaniem bardzo czesta, szczegolnie przed rondami i skrzyzowaniami. Ja z ciekawosci jak bede miał czas i odbiore juz prawko sprawdze przed domem :lol:
mikel99
 
Posty: 7
Dołączył(a): niedziela 14 grudnia 2008, 17:57

Postprzez lupus » czwartek 18 grudnia 2008, 08:15

coen: Wydaje mi się że powinno tak działać. Gdybyś próbował wrzucić dwójkę np. przy 60 to opór też będzie większy niż przy 20km/h ale jeśli podniesiesz wystarczająco obroty silnika to powinna wejść gładko. Mistrzowie kierownicy potrafią zmieniać biegi bez używania sprzęgła :shock:
Świeżo po odebraniu prawka jeździłem UAZ-em z niesynchronizowaną skrzynią. Starsi kierowcy poradzili mi żeby wciskać sprzęgło na dwa razy (1- sprzęgło-luz-sprzęgło- 2) i dodać międzygaz żeby wyeliminować nieprzyjemne zgrzyty - faktycznie działało.
mikel99: załóżmy że dojeżdżam na dwójce. Zaczynam hamować, prędkość jest już niewielka więc wciskam sprzęgło. Jeśli droga wolna to puszczam sprzęgło, dodaję gazu i jadę dalej. Jeśli prędkość zmalała do kilku km/h to redukuję na jedynkę. Najlepiej zapoznaj się z tym jak twoje autko jedzie na dwójce bez dotykania gazu. Wrzucasz dwójkę, puszczasz gaz i autko samo się toczy. Zobaczysz z jaką prędkością wtedy się poruszasz. Wtedy będziesz lepiej wiedział przy jakiej prędkości próbować jeszcze jechać na dwójce a kiedy autko zaczyna się trząść i wtedy lepiej zredukować na 1 ;)
Avatar użytkownika
lupus
 
Posty: 102
Dołączył(a): czwartek 25 września 2008, 11:05
Lokalizacja: Kraków

Postprzez lupus » piątek 19 grudnia 2008, 07:40

Wczoraj testowałem wrzucenie jedynki przy nieco większej prędkości, ok 30 km/h. Lekki nacisk na lewarek, wyczuwalny dość silny opór. Dodanie gazu, obroty ok 3500/min => bieg wchodzi bez żadnego problemu.
Avatar użytkownika
lupus
 
Posty: 102
Dołączył(a): czwartek 25 września 2008, 11:05
Lokalizacja: Kraków

Postprzez piterp » piątek 19 grudnia 2008, 17:01

No ta ale sproboj np: wolno jedziesz prawie sie zatrzymujesz ( jednak wciąz samochod sie toczy [10-15km/h] i okazuje sie ze droga wolna i mozesz jechac. Wrzuc 1 lub 2 puszczając sprzegło jak przy zmianie biegów. Bedzie szarpał ?
piterp
 
Posty: 34
Dołączył(a): środa 24 września 2008, 15:00

Poprzednia strona

Powrót do Porady techniczne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości