w jaki sposób nie mogę tu zawracać

Tu możecie podzielić się uwagami lub wątpliwościami związanymi z poruszaniem się na drogach

Moderatorzy: dylek, ella, klebek

w jaki sposób nie mogę tu zawracać

Postprzez kasjopeja » piątek 12 grudnia 2008, 00:04

1. Zob. obrazek z testów, dlaczego (zaznaczona jest prawidłowa odpowiedź) nie mogę z pasa ruchu 1 zawracać ? Nie kapuję !

http://img.org.pl/obrazek/ct03tUYsyhy.gif

2. A tak przy okazji, jak podjeżdżam do skrzyżowania i mam zieloną strzałkę warunkową, to gdzie mam sie w końcu zatrzymać na pasach (nie ma pieszych) czy tylko przed poziomym pasem poprzecznym wyznaczającym linie warunkowego zatrzymanian
Ostatnio zmieniony piątek 12 grudnia 2008, 20:46 przez kasjopeja, łącznie zmieniany 2 razy
Avatar użytkownika
kasjopeja
 
Posty: 66
Dołączył(a): poniedziałek 10 listopada 2008, 17:40
Lokalizacja: Śląsk

Postprzez Mariusz005 » piątek 12 grudnia 2008, 00:13

1. Zob. obrazek z testów, dlaczego (zaznaczona jest prawidłowa odpowiedź) nie mogę z pasa ruchu 1 zawracać ? Nie kapuję !

http://img.org.pl/obrazek/ct03tUYsyhy.gif


Bo masz sygnalizator kierunkowy. I możesz skręcić tylko w lewo tak jak pokazuje strzałka na sygnalizatorze. Przy sygnalizatorze kierunkowym nie można zawracać

2. A tak przy okazji, jak podjeżdżam do skrzyżowania i mam zieloną strzałkę warunkową, to gdzie mam sie w końcu zatrzymać na pasach (nie ma pieszych) czy tylko przed poziomym pasem poprzecznym wyznaczającym linie warunkowego zatrzymanian


Przed linią warunkowego zatrzymania
Avatar użytkownika
Mariusz005
 
Posty: 81
Dołączył(a): poniedziałek 16 czerwca 2008, 20:26
Lokalizacja: Elbląg

Postprzez Khay » piątek 12 grudnia 2008, 00:21

Mariusz005 napisał(a):Bo masz sygnalizator kierunkowy. I możesz skręcić tylko w lewo tak jak pokazuje strzałka na sygnalizatorze. Przy sygnalizatorze kierunkowym nie można zawracać


Nie zupełnie. Są bowiem kierunkowe na których zawracać można. Zasada jest taka, że na skrzyżowaniu z sygnalizacją kierunkową można jechać tylko w kierunkach wskazywanych przez strzałki.

Np tu można zawrócić.

Ale oczywiście na zdjęciu wyraźnie strzałka skierowana w lewo, więc by było bezkolizyjnie zawrócić się nie da (często jest tak, że z prostopadłej mają jednocześnie bezkolizyjne w prawo).

Pozdrawiam
Khay
Avatar użytkownika
Khay
 
Posty: 800
Dołączył(a): niedziela 20 kwietnia 2008, 21:54
Lokalizacja: Warszawa

a dlaczego tu można zawrócić ?

Postprzez kasjopeja » piątek 12 grudnia 2008, 20:55

Nie kapuję - zobacz obrazek, dlaczego tu można zawrócić - zaznaczono poprawną odpowiedź.

http://img.org.pl/obrazek/ctajrOiLzoA.gif

?
Avatar użytkownika
kasjopeja
 
Posty: 66
Dołączył(a): poniedziałek 10 listopada 2008, 17:40
Lokalizacja: Śląsk

Postprzez vila_ » piątek 12 grudnia 2008, 20:57

Bo ten rysunek sygnalizatora warunkowego na którym można zawracac :)
Avatar użytkownika
vila_
 
Posty: 136
Dołączył(a): sobota 08 listopada 2008, 18:30
Lokalizacja: Szczecin

Postprzez kasjopeja » piątek 12 grudnia 2008, 21:01

vila_ napisał(a):Bo ten rysunek sygnalizatora warunkowego na którym można zawracac :)


Proszę o bardziej wyczerpującą odpowiedź, różnica między poprzednim to tylko światło czerwone na sygnalizatorze

Jakie są zasady przy zawracaniu przy sygnalizatorach ze strzałką warunową, bo już nie wiem ... Szło by pomyśleć, że jest strzałka warunkowa i sygnalizator, to nie wolno zawracać.
Avatar użytkownika
kasjopeja
 
Posty: 66
Dołączył(a): poniedziałek 10 listopada 2008, 17:40
Lokalizacja: Śląsk

Postprzez vila_ » piątek 12 grudnia 2008, 21:15

Jak masz sygnalizator kierunkowy, to otwiera Ci się tunel czasoprzestrzeni i nic Cię nie interesy\uje, ale możesz tutaj jechac tylko i wyłącznie w kierunku wskazanym strzałką. jest to sygnalizator S-3. Natomiast sygnalizator warunkowy (S-2)- tutaj możesz zawrócic, bądz jechac w kierunku wskazanym przez strzałkę, ale musisz ustępowac pierwszeństwo (np pieszym lub innym samochodom)
Avatar użytkownika
vila_
 
Posty: 136
Dołączył(a): sobota 08 listopada 2008, 18:30
Lokalizacja: Szczecin

Postprzez kasjopeja » piątek 12 grudnia 2008, 21:44

vila_ napisał(a):Natomiast sygnalizator warunkowy (S-2)- tutaj możesz zawrócic


ale raczej tylko wtedy jeśli strzałka jest w lewo ;) Twoja odp. jest niedokładna, ale dz.
Avatar użytkownika
kasjopeja
 
Posty: 66
Dołączył(a): poniedziałek 10 listopada 2008, 17:40
Lokalizacja: Śląsk

Postprzez karampuk » piątek 12 grudnia 2008, 23:10

To są dwa różne sygnalizatory. Jeden to kierunkowy, drugi warunkowy, dwie różne sprawy.
karampuk
 
Posty: 114
Dołączył(a): piątek 28 listopada 2008, 00:05

Postprzez DEXiu » piątek 12 grudnia 2008, 23:27

kasjopeja ==> Odróżniaj sygnalizator kierunkowy S-3 od sygnalizatora ze strzałką do warunkowego skrętu S-2.
S-3 składa się z trzech komory (czerwonej, żółtej i zielonej) - na każdym z tych kolorów jest strzałka (na czerwonym i żółtym będzie to czarna strzałka widoczna na tle czerwonym lub żółtym gdy świeci się dane światło, a na zielonym jest zielona świecąca strzałka na czarnym tle).
Natomiast sygnalizator S-2 wygląda jak zwykły sygnalizator ogólny S-1 (tzn. trzy komory - każde w kształcie pełnego kółka w danym kolorze) z doczepioną z boku pojedynczą komorą wyświetlającą tylko zieloną strzałkę w odpowiednim kierunku.
Oprócz tego ta zielona strzałeczka do warunkowego z reguły jest nieco inna (mniejsza) niż ta do skrętu kierunkowego. Na prawdę nie wiem jak to jeszcze napisać, żeby ułatwić rozróżnienie. Najlepiej pojedź sobie kiedyś z kimś (rodzicem/instruktorem) na miasto (ewentualnie przejedź się autobusem) i przyuważ jaka jest różnica "na żywo"
DEXiu
 
Posty: 1093
Dołączył(a): wtorek 12 czerwca 2007, 17:17
Lokalizacja: Jaworzno

Postprzez barbra » sobota 13 grudnia 2008, 09:26

Proszę o bardziej wyczerpującą odpowiedź

Ja to sobie tłumaczyłam tak:
-strzałka sygnalizatora kierunkowego S-3 jest "w światełku"-to jadę tak jak ona nakazuje.Jak jest jedna w lewo,to tylko mogę skręcić w lewo.jak są dwie (w lewo i dolna),to mogę skręcić i zawrócić,ale co ważne jest to tor jazdy bezkolizyjnej!!
-strzałka "warunkowa" syg.S-2 jest poza -"obok światełka" :.... i uwaga! mogę jechać tylko wtedy,gdy droga wolna!! tor jazdy kolizyjnej!!
Przypatrz się dobrze tym sygnalizatorom.... :wink: :wink:
http://www.roadking.riders.pl/prawo/znaki_sygnaly.htm
http://www.aydam.org/staryserwis/znaki_swietlne.htm
brakuje tu jeszcze S-3 do zawracania,ale ktoś tu się pofatygował i go narysował sam :
http://www.prawojazdy.com.pl/forum/view ... tart=0,ale chodzi o samą umiejętność odczytania znaków,to powinno rozwiązać problem dalszego rozumowania....,
Naprawdę warto,bo zdecydowanie poprawi to komfort poruszania się po skrzyżowaniach..... :spoko: ...mam nadzieję,że o to chodziło :wink:

Najlepiej pojedź sobie kiedyś z kimś (rodzicem/instruktorem) na miasto (ewentualnie przejedź się autobusem) i przyuważ jaka jest różnica "na żywo"

Dobra rada,osobiście też z tego korzystałam kiedy "książkowe porady "były dla mnie niezrozumiałe.Naszczęście mój instruktor ten problem rozumiał i był otwarty,na porady "na żywo"....a i znajomi też okazali się okey,robiąc ze mną wycieczki po mieście.... :D
Wszystko jest trudne,dopóki nie stanie się proste..
-----------
Kat. B-marzec 2007
Avatar użytkownika
barbra
 
Posty: 583
Dołączył(a): poniedziałek 19 marca 2007, 19:40
Lokalizacja: Poznań

Postprzez scorpio44 » niedziela 14 grudnia 2008, 19:54

Ładny wątek podsumowujący temat zawracania:
http://www.prawojazdy.com.pl/forum/viewtopic.php?t=6784

Kasjopeja ==> jak już powiedzieli poprzednicy, Twój problem to nieodróżnianie sygnalizatora kierunkowego od warunkowego. ;)
scorpio44
 
Posty: 6964
Dołączył(a): piątek 05 lipca 2002, 11:54
Lokalizacja: Elbląg


Powrót do Sytuacje na drodze

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 46 gości