Pinhead napisał(a):W takiej sytuacji redukuj bieg dopiero gdy obroty spadną w okolice 1500rpm czyli zbliżą się do obrotów biegu jałowego.
Czyli jak jestem na skrzyzowaniu i redukuje bieg do 2 to opuszczajac sprzeglo dawac gazu czy nie?
przez szatan666 » czwartek 16 października 2008, 12:42
Pinhead napisał(a):W takiej sytuacji redukuj bieg dopiero gdy obroty spadną w okolice 1500rpm czyli zbliżą się do obrotów biegu jałowego.
przez Pinhead » czwartek 16 października 2008, 12:54
przez Brader^Lezajsk » piątek 17 października 2008, 09:50
przez lupus » piątek 17 października 2008, 10:24
przez Pinhead » piątek 17 października 2008, 10:30
lupus napisał(a):Pinhead właśnie w tym cała sztuka żeby połączyć hamowanie, hamowanie silnikiem, redukcję biegów i międzygaz ;)
przez piterp » poniedziałek 20 października 2008, 17:41
przez cman » poniedziałek 20 października 2008, 18:01
przez ciemna.masa » poniedziałek 20 października 2008, 18:35
przez lled3 » poniedziałek 20 października 2008, 19:41
przez Pinhead » poniedziałek 20 października 2008, 20:00
przez cman » poniedziałek 20 października 2008, 20:02
przez Hadart » poniedziałek 20 października 2008, 20:30
-gdy juz rusze, to jak szybko mam odpuscic to sprzeglo??? i czy generalnie sprzeglo mam wciskac tylko przy zmianie biegów??? czyli po wcisnieciu biegu (innego niz 1), juz w trakcie jazdy, sprzeglo puszczam od razu po zmianie biegu? puszczam calkowicie od razu i noge 'klade' na bok, czy tylko troche stopniowo???
-w jakim momencie mam wciskac to sprzeglo, bo zauwazylam ze ze stresu to mam je troche wcisniete czesto caly czas- nie wiem czy je puscic calkiem czy jak???
-a przy hamowaniu, to sam hamulec i potem na koniec sprzeglo gdy nie chce by mi zgasł??? czy jak? w którym momencie to sprzeglo wtedy???
przez cman » poniedziałek 20 października 2008, 20:42
Hadart napisał(a):Przy hamowaniu nalezy hamowac najpierw hamulcem a sprzeglo tylko wtedy gdy samochod bedzie juz sie dlawil...
przez Hadart » poniedziałek 20 października 2008, 22:22
przez mat4u » wtorek 21 października 2008, 23:20
cman napisał(a):Redukuję na 2, wciskam gaz do 3/4, rozpędzam się do powiedzmy tych 60 km/h, wrzucam 4 i wracam do naciskania gazu ledwo co.
Dzięki temu rozpędzam się najbardziej dynamicznie i jednocześnie najbardziej ekonomicznie.
cman napisał(a):Nie wiem jak tam jest zestopniowana skrzynia, jaką charakterystykę ma silnik i jak to auto w ogóle jeździ, natomiast małe silniczki z reguły trzeba kręcić do wyższych obrotów, żeby coś z siebie dały.
Dla przykładu mogę Ci podać swoje uśrednione prędkości zmiany biegów na równej drodze przy silniku 1,8.
Defensywne rozpędzanie:
2 bieg do ok. 50 km/h
3 bieg do ok. 75 km/h
Normalne rozpędzanie:
2 bieg do ok. 70 km/h
3 bieg do ok. 100 km/h