Zatrzymywanie się

W tym miejscu zamieszczamy posty związane z egzaminami

Moderatorzy: ella, klebek

Zatrzymywanie się

Postprzez Matrix_Neo » poniedziałek 17 maja 2004, 01:42

Czesc Wam wszystkim, co prawda juz od dosyc dawna jestem stałym bywalcem na waszym forum, ale dopiero teraz sie zarejestrowałem :)
No a teraz przejdźmy do nurtującego mnie pytania.
Chodzi mi o to, czy np przy parkowaniu skosnym wolno mi zatrzymywać sie na chwile, a potem dalej jechac, czyli np dojade do slupka zatrzymam sie na chwile, i znowu rusze, aby zatrzymac sie na koncu "miejsca parkingowego". Można tak czy nie można? W końcu plynnie trzeba przejechac tylko łuk :wink:
Pozdro and I'll be waiting for an answer :)

-= EDIT =-
Odliczanie do praktycznego rozpoczęte, zdaje 18'stego. Udać sie uda, oby :D W sumie wykupiłem sobie 4h przed egzaminem 2h jazdy na placu, wiec szkole sie ostro 8)
Matrix_Neo
 
Posty: 4
Dołączył(a): poniedziałek 17 maja 2004, 01:35

Postprzez ella » poniedziałek 17 maja 2004, 09:37

przy parkowaniu skosnym wolno mi zatrzymywać sie na chwile, a potem dalej jechac, czyli np dojade do slupka zatrzymam sie na chwile, i znowu rusze, aby zatrzymac sie na koncu "miejsca parkingowego".

Jeżeli ta chwila trwa bardzo, bardzo, bardzo krótko to tak. Ale zalezy to tez od egzaminatora. Nie wiadomo co takiemu przyjdzie do głowy. Przypatrz sie jak robia to osoby zdające przed tobą.
Powodzenia na egzaminie :!: :!: :!:
Avatar użytkownika
ella
Moderator
 
Posty: 7793
Dołączył(a): poniedziałek 24 listopada 2003, 12:14
Lokalizacja: Warszawa

Re:

Postprzez Agawa » poniedziałek 17 maja 2004, 10:11

Na kursie instruktor powiedział mi że płynna musi być jazda po łuku.Inne manewry mogłam sobie wykonywać powolutku i mogłam się zatrzymać aby ewentualnie skorygować ruch pojazdu lub przypatrzeć się dokładnie czy pojazd ustawia się prawidłowo na stanowisku.Otrzywiście tak jak pisała Ella nie mogły to byc jakies strasznie długie postoje ale zatrzymać się można.
Pozdrawiam i życzę szczęścia na egzaminie :D
Avatar użytkownika
Agawa
 
Posty: 911
Dołączył(a): poniedziałek 05 kwietnia 2004, 14:25
Lokalizacja: Kraków

Postprzez Snuj ze Szczecina » poniedziałek 17 maja 2004, 10:33

Masz tylko jedną możliwość zmiany toru jazdy, czyli jedną przysługującą każdemu koretke przy wykonywanym manewrze.
Pozdrawiam Serdecznie
Avatar użytkownika
Snuj ze Szczecina
 
Posty: 375
Dołączył(a): sobota 10 kwietnia 2004, 19:35
Lokalizacja: Szczecin

Postprzez Colin is the best » poniedziałek 17 maja 2004, 11:21

Można się zatrzymywać i kręcic kierownicą ile wlezie. Ja np. przy kopercie zatrzymuję się trzy (a właściwie 4) razy: jadę do tyłu, zatrzymuję, podkręcam w prawo, jadę, zatrzymuje, prostuję koła, jadę, zatrzymuję, podkręcam w lewo, jadę i stop. Mozna zatem się zatrzymywać, ale tylko w celu wykonania konkretnego manewru. Nie wolno np. jechać do przodu, zatrzymać, jechać dalej do przodu. Korekta :?: Korekta jest wtedy, gdy cofamy. Np. dojeżdrzamy do słupka i widzimy że się nie zmieścimy, no to cofamy i korygujemy. Można wykonać tylko jedną korektę.
Avatar użytkownika
Colin is the best
 
Posty: 318
Dołączył(a): wtorek 10 lutego 2004, 16:59

Postprzez Inga » poniedziałek 17 maja 2004, 11:35

Colin is the best napisał(a):Można się zatrzymywać i kręcic kierownicą ile wlezie. Ja np. przy kopercie zatrzymuję się trzy (a właściwie 4) razy: jadę do tyłu, zatrzymuję, podkręcam w prawo, jadę, zatrzymuje, prostuję koła, jadę, zatrzymuję, podkręcam w lewo, jadę i stop. Mozna zatem się zatrzymywać, ale tylko w celu wykonania konkretnego manewru.

Wiesz nie wiem, jak u Ciebie, ale w Warszawie niektórzy egzaminatorzy żle patrzą, jak ktoś kręci kierownicą w miejscu...
Nie wolno np. jechać do przodu, zatrzymać, jechać dalej do przodu.

Na egzaminie zatrzymywałam się nawet, jak jechałam do przodu i nie było z tym problemów. Nie można zatrzymywać się tylko na łuku, tam musi być płynna jazda do przodu i do tyłu.
Korekta jest wtedy, gdy np jedziemy do przodu i chcemy się wycofać, a później znowu jedziemy do przodu, lub gdy jedziemy do tyłu i próbujemy podjechać do przodu, a następnie znowu jedziemy do tyłu...
Inga
 
Posty: 80
Dołączył(a): wtorek 23 marca 2004, 11:49
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez Colin is the best » poniedziałek 17 maja 2004, 11:42

Inga napisał(a):Wiesz nie wiem, jak u Ciebie, ale w Warszawie niektórzy egzaminatorzy żle patrzą, jak ktoś kręci kierownicą w miejscu...

:?: :?: :?:
To jak Wy wykonujecie w tej swojej Warszawie zawracanie na 3
:?: :?: :?:
Avatar użytkownika
Colin is the best
 
Posty: 318
Dołączył(a): wtorek 10 lutego 2004, 16:59

Postprzez Snuj ze Szczecina » poniedziałek 17 maja 2004, 11:51

Inga napisał(a):Wiesz nie wiem, jak u Ciebie, ale w Warszawie niektórzy egzaminatorzy żle patrzą, jak ktoś kręci kierownicą w miejscu...


Ingo, ale jak sobie wyobrażasz wykonanie manewru KOPERTA właśnie bez takiego działania? - Może niektórzy potrafią wjechać inaczej, ale tak właśnie uczą instruktorzy, że trzeba się zatrzymać i pokręcić kierownicą w miejscu.No nie należy kręcić kierownicą miejscu wtedy gdy wciskamy pedał hamulca roboczego, bo wtedy jest nieciekawy odgłos :wink:

Powinno i MA się do tego pełne prawo, aby przy wykoywaniu Manewru Parkowanie Równoległe, egzaminowany się zatrzymał.Colin to może niedokładnie, ale dość dobrze opisał.Jak wjeżdzam do koperty, to zatrzymuję się tylko raz PRZED wjazdem ( wtedy kręce kierownicą i potem wjeżdzam ) i poprostu wjeżdzam do stanowiska, zatrzymując się odpowiednio.Koperta jest to jedyny manewr, przy którym możemy się zatrzymać.No jeszcze zawracanie :wink: .Przy kopercie - mamy jedną możliwość zmiany toru jazdy, czyli korekte 8)
8)
Pozdrawiam Serdecznie
Avatar użytkownika
Snuj ze Szczecina
 
Posty: 375
Dołączył(a): sobota 10 kwietnia 2004, 19:35
Lokalizacja: Szczecin

Postprzez Inga » poniedziałek 17 maja 2004, 11:55

Colin is the best napisał(a): :?: :?: :?:
To jak Wy wykonujecie w tej swojej Warszawie zawracanie na 3
:?: :?: :?:

Przy zawracaniu na 3, puszczam delikatnie sprzęgło i gdy tylko koła zaczną się toczyć, szybko skręcam kierownicą. Jak na razie zawsze mi wychodziło. A jak inni robią to w swojej Warszawie to nie wiem... :)
Inga
 
Posty: 80
Dołączył(a): wtorek 23 marca 2004, 11:49
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez Inga » poniedziałek 17 maja 2004, 12:04

Snuj ze Szczecina napisał(a):
Ingo, ale jak sobie wyobrażasz wykonanie manewru KOPERTA właśnie bez takiego działania? - Może niektórzy potrafią wjechać inaczej, ale tak właśnie uczą instruktorzy, że trzeba się zatrzymać i pokręcić kierownicą w miejscu.No nie należy kręcić kierownicą miejscu wtedy gdy wciskamy pedał hamulca roboczego, bo wtedy jest nieciekawy odgłos :wink:

Ja nie muszę sobie wyobrażać wykonania manewru KOPERTA bez zatrzymywania, bo ja właśnie tak robię. Niestety nie jestem w stanie Ci tego pokazać... Może jeszcze ktoś robi tak jak ja to może mnie poprze, ale zapewniam Cię, że nigdy koperty nie wykonwałam zatrzymując się przed wjazdem. Przy tym manewrze zatrzymuję się tylko, w chwili gdy jestem już w stanowisku. Mogę zatrzymać się ewentualnie wtedy, gdy chcę wykonać korektę, ale jak na razie nigdy nie musiałam tego robić
Takiej właśnie jazdy uczyło mnie dwóch instruktorów, sama tego nie wymyśliłam.
Inga
 
Posty: 80
Dołączył(a): wtorek 23 marca 2004, 11:49
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez Snuj ze Szczecina » poniedziałek 17 maja 2004, 12:31

To może opisze JAK ja to wykonuje :

....włączam prawy kierunkowskaz i zaczynam jechać tyłem, w kierunku stanowiska, gdzie mam wykonać manewr parkowania równoległego.Zatem powolutku jade i gdy widze że pierwszy przy krawędzi stanowiska Słupek jest na wysokości prawego lusterka, wtedy kręce ponad 1,5 obrotu kierownicą w prawo i swój wzrok przesuwam błyskawicznie na lewe lusterko i powoli jade.W chwili gdy w lewym lusterku będe widział już TRZY słupki - które są granicą stanowiska - zatrzymuje się w miejscu, odkręcam kierownicą 1,5 obrotu w lewo i ponownie włączam kierunkowskaz po czym wjeżdzam do stanowiska - kręcąc przy końcu maksymalnie w lewo.

Faktem jest że na egzaminie podczas wykonywania tego manewru MOGE i MAM PRAWO się zatrzymać wykonując ten manewr, jeśli mowa o zatrzymaniu się przed stanowiskiem i wykonaniu nie KORYGACJI, ale dalszej części manewru.Mnie tak uczono i ten manewr to jeden z moich ulubionych który mi najlepiej wychodzi.Nie wszyscy instruktorzy uczą tak samo.Jedni mówią szybka, inni mówią lusterko.Każdy ma jakieś swoje skuteczne kombinacje.Uważam że jeśli chodzi o KOPERTE technika którą wykonuje jest NAJSKUTECZNIEJSZA i NAJLEPSZA do wykonania.To tyle.

A może się myle :?:

Pozdrówka
Pozdrawiam Serdecznie
Avatar użytkownika
Snuj ze Szczecina
 
Posty: 375
Dołączył(a): sobota 10 kwietnia 2004, 19:35
Lokalizacja: Szczecin

Postprzez Sławek_18 » poniedziałek 17 maja 2004, 13:04

Ja nie muszę sobie wyobrażać wykonania manewru KOPERTA bez zatrzymywania, bo ja właśnie tak robię. Niestety nie jestem w stanie Ci tego pokazać... Może jeszcze ktoś robi tak jak ja to może mnie poprze, ale zapewniam Cię, że nigdy koperty nie wykonwałam zatrzymując się przed wjazdem. Przy tym manewrze zatrzymuję się tylko, w chwili gdy jestem już w stanowisku. Mogę zatrzymać się ewentualnie wtedy, gdy chcę wykonać korektę, ale jak na razie nigdy nie musiałam tego robić

Dokładnie ja tez tak robie i robilem na kursie i egzaminie
A zawracanie na 3 tez robilem bez krecenia w miejscu.
******************
Prawo Jazdy na C uzyskane: 20-10-04
Ilość egzaminów: sztuk 1
Prawo jazdy na B uzyskane: 08-02-02
Ilość egzaminów: sztuk 1
Prawo Jazdy na C-E uzyskane: 23.04.2008
Ilość egzaminów: sztuk 3
Avatar użytkownika
Sławek_18
 
Posty: 2817
Dołączył(a): piątek 05 lipca 2002, 15:51
Lokalizacja: Kraków

Postprzez Inga » poniedziałek 17 maja 2004, 13:09

Faktem jest że na egzaminie podczas wykonywania tego manewru MOGE i MAM PRAWO się zatrzymać wykonując ten manewr, jeśli mowa o zatrzymaniu się przed stanowiskiem i wykonaniu nie KORYGACJI, ale dalszej części manewru]

No własnie tego nie byłabym taka pewna. Owszem możesz się zatrzymać, ale czy możesz stojąc, kręcić kierownicą? Tego nie byłabym taka pewna. Znam chłopaka, którego właśnie za to oblali, dlatego chciałam tylko zasygnalizować, że z tym kręceniem w miejscu może być różnie...
Mnie tak uczono i ten manewr to jeden z moich ulubionych który mi najlepiej wychodzi.Nie wszyscy instruktorzy uczą tak samo.Jedni mówią szybka, inni mówią lusterko.Każdy ma jakieś swoje skuteczne kombinacje.Uważam że jeśli chodzi o KOPERTE technika którą wykonuje jest NAJSKUTECZNIEJSZA i NAJLEPSZA do wykonania.To tyle.
A może się myle :?:

Jeśli dla Ciebie Twoja technika jest dobra, to OK. Przecież liczy się efekt.
Ważne jest, żeby każdy znalazł najlepszą dla siebie technikę pokonywania tych manerów.
Ja uczyłam się zarówno na słupki jak i na lusterka i zdecydowanie wolę metodę na lusterka.
Inga
 
Posty: 80
Dołączył(a): wtorek 23 marca 2004, 11:49
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez Sławek_18 » poniedziałek 17 maja 2004, 14:34

a o to czy mozna krecic kierownica czy nie mozna by sie spytac egzaminatora w pewnie jak z wiekszoscia rzeczy co word to obyczaj.
******************
Prawo Jazdy na C uzyskane: 20-10-04
Ilość egzaminów: sztuk 1
Prawo jazdy na B uzyskane: 08-02-02
Ilość egzaminów: sztuk 1
Prawo Jazdy na C-E uzyskane: 23.04.2008
Ilość egzaminów: sztuk 3
Avatar użytkownika
Sławek_18
 
Posty: 2817
Dołączył(a): piątek 05 lipca 2002, 15:51
Lokalizacja: Kraków

Postprzez Matrix_Neo » poniedziałek 17 maja 2004, 15:13

Dzięki i wszystkim za odpowiedzi. Co prawda po odpowiedziach widze, że wszystko zależy od egzaminatora, ale miejmy nadzieje, że trafie na jakiegoś spoko bolka :)
PS w sprawie egzaminu nie dziekuje aby nie zapeszyc :wink:
Pozdro 4 all
Matrix_Neo
 
Posty: 4
Dołączył(a): poniedziałek 17 maja 2004, 01:35

Następna strona

Powrót do Egzamin na prawo jazdy

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 14 gości