Ekonomiczna jazda...

Tutaj mile będą widziane wypowiedzi na temat techniki kierowania, oraz wszelkie porady dotyczące kupna, obsługi i eksploatacji pojazdu.

Moderatorzy: ella, klebek

Postprzez dariex » niedziela 28 września 2008, 11:15

Nie wrzucaj 5tki na mieście,bo nie ma takiej potrzeby.
Zwykle prędkość,którą osiągasz,teoretycznie nie przekracza 50-70km/h,więc nie widzę potrzeby mulenia auta na wyższym biegu.
Avatar użytkownika
dariex
 
Posty: 1226
Dołączył(a): niedziela 20 stycznia 2008, 01:14
Lokalizacja: Kraków

Postprzez komarzyca » niedziela 28 września 2008, 11:20

hehe... więc miałam rację :D bo prawie się z mężem o to pobiłam. Wcześniej jeździliśmy polonezem i nie było problemów (niedługo ja go będę zarzynać :twisted: ) a astra potrzebuje jednak większej prędkości do 5-ki, bo są problemy z jej wrzuceniem
26.08.2008 rozpoczęcie kursu :D
10.10.2008 ostatnia jazda :D
26.11.2008 egzamin teoretyczny - zdany
26.01.2009 egzamin praktyczny -
26.03.2009 -
22.10.2011 czy teraz się uda ?? ;P

Wszystko przede mną... mam nadzieję na zdany egzamin :P
Avatar użytkownika
komarzyca
 
Posty: 29
Dołączył(a): piątek 12 września 2008, 09:33
Lokalizacja: Chorzów

Postprzez Pinhead » niedziela 28 września 2008, 11:30

Problemy z wrzuceniem 5 nijak się mają do prędkości przy której tą 5 wrzucasz. Plastiki przy wodzikach pewnie masz wyrobione.
Co do prędkosci i biegów to zależy od wielu czynników i nie da się jednoznacznie ustalić przy jakiej prędkości jaki bieg. Jak potrzebujesz więcej mocy to trzymaj silnik na wyższych obrotach, jak wiele mocy nie potrzebujesz to na niższych.
Avatar użytkownika
Pinhead
 
Posty: 1320
Dołączył(a): poniedziałek 20 listopada 2006, 07:34

Postprzez komarzyca » niedziela 28 września 2008, 11:45

ja nie mówię, że nie wchodzi 5 bieg, tylko zamiast przyspieszyć auto zaczyna hamować silnikiem i wytraca prędkość
26.08.2008 rozpoczęcie kursu :D
10.10.2008 ostatnia jazda :D
26.11.2008 egzamin teoretyczny - zdany
26.01.2009 egzamin praktyczny -
26.03.2009 -
22.10.2011 czy teraz się uda ?? ;P

Wszystko przede mną... mam nadzieję na zdany egzamin :P
Avatar użytkownika
komarzyca
 
Posty: 29
Dołączył(a): piątek 12 września 2008, 09:33
Lokalizacja: Chorzów

Postprzez Khay » niedziela 28 września 2008, 12:11

Cóż... wyższy bieg ma zwykle sens tylko jeśli nie potrzeba nam mocy, czyli jazda ze stałą prędkością. Wtedy i nawet przy tych 50-ciu można tę piątkę wrzucić (oczywiście nie w każdym aucie). Dziwi mnie troszkę, że u Ciebie "wbicie" wyższego biegu powoduje hamowanie silnikiem. Chyba, że na biegu niższym masz już dość wysokie obroty, a bieg zmieniasz puszczając zupełnie gaz.

Tak czy inaczej - nie ma co na siłę wrzucać wyższe biegi. 5-tkę zostawiłbym sobie raczej na trasę, niż na miasto. ;)

Pozdrawiam
Khay
Avatar użytkownika
Khay
 
Posty: 800
Dołączył(a): niedziela 20 kwietnia 2008, 21:54
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez komarzyca » niedziela 28 września 2008, 12:18

przy większej prędkości 5-ka dobrze działa, tylko na mieście, przy mniejszych prędkościach hamuje....
Wielkie dzięki za pomoc :D
26.08.2008 rozpoczęcie kursu :D
10.10.2008 ostatnia jazda :D
26.11.2008 egzamin teoretyczny - zdany
26.01.2009 egzamin praktyczny -
26.03.2009 -
22.10.2011 czy teraz się uda ?? ;P

Wszystko przede mną... mam nadzieję na zdany egzamin :P
Avatar użytkownika
komarzyca
 
Posty: 29
Dołączył(a): piątek 12 września 2008, 09:33
Lokalizacja: Chorzów

Postprzez moni84 » niedziela 28 września 2008, 19:59

jamnik napisał(a):ja tam zmieniam biegi tak przy 3000-3500 obrotow. W dieslu do 3000.

No chyba ze gdzies trzeba mocno przyspieszyc, to wiecej ;)

Ja uwazam ze bieg powinien byc dostosowany do predkosci.. 50km/h to ja mam 3, czasami 4... Nie wiem jak mozna sie rozpedzic od 0 do 50 wykorzystujac wszystkie biegi, tzn 50 jechac na 5... no ale niektorzy tak robia :P


tylko od Ciebie kupiłabym auto

Ludzie! jadąc na obrotach poniżej 2000 (silnik bnzunowy, w dieslu 1500 wystarczy) zarżniecie panewki, mała predkośc i duży moment obrotowy na wale czyli duszenie silnika to przerywanie klina smarownego - zacieranie panewek. do tego wzrost oporów wewnętrznych silnika, ogromne wzrasta jednostkowe zużycie paliwa, w takich warunkach kalkulator wtrysku zwieksza dawke paliwa (czas otwarcia wtryskiwacza)
Avatar użytkownika
moni84
 
Posty: 50
Dołączył(a): czwartek 31 lipca 2008, 00:10

Postprzez coen » poniedziałek 29 września 2008, 11:23

zgodze sie, ze jezdzenie nawet dieselem na za niskich obrotach raczej mu nie sluzy (moj ponizej 1500 juz wydaje troche takie dziwne obroty, jakby mu sie nie podobalo ;) ). Za to jak dohamowuje i jade na biegu bez gazu, to potrafie go zmusic do zejscia do prawie 1000 obrotow, choc ponizej 1500 zaczyna dziwnie burczec, pozniej przestaje przy jakichs 1100-1200 i juz go prawie nie slychac. Czy to ma sens czy tez wciskac sprzeglo juz przy 1500 ... ??
coen
 
Posty: 80
Dołączył(a): piątek 12 września 2008, 08:10

Postprzez modzel » poniedziałek 29 września 2008, 12:33

na V biegu przy jakiej szybkości masz 3000 obrotów?
modzel
 
Posty: 544
Dołączył(a): poniedziałek 24 marca 2008, 13:25
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez kris146 » sobota 12 września 2009, 21:19

Silnik w jednostkach benzynowych dusi się poniżej 1400 rpm. Ja np 5-ty bieg wrzucam przy 60km/h (znam dużo ludzi którzy tak robią) i jeszcze nic złego się nie stało.5-bieg to zazwyczaj nadbieg i właśnie on służy do ekonomicznej jazdy(nie chodzi mi jazda na v biegu prz prędkości 45-55).
PS. Wiem też dlaczego niektóre osoby nie wrzucają 5 - biegu, ponieważ na egzaminie tak nie jeździli i nie wiedzą nic na temat tego biegu...
Pozdrawiam
kris146
 
Posty: 7
Dołączył(a): środa 31 grudnia 2008, 13:19

Postprzez cman » sobota 12 września 2009, 22:08

kris146 napisał(a):Silnik w jednostkach benzynowych dusi się poniżej 1400 rpm.

A skąd akurat taka wartość i dlaczego uogólniona na wszystkie silniki benzynowe?
cman
 
Posty: 7456
Dołączył(a): wtorek 17 stycznia 2006, 20:02

Postprzez jasiek23 » sobota 12 września 2009, 23:19

kris146 napisał(a): Ja np 5-ty bieg wrzucam przy 60km/h (znam dużo ludzi którzy tak robią) .


Moje zdanie takie - Jesli to jest góra lub lekka górka to owszem mozna wrzucić 5 bo wtedy nie wysilamy samochodu gniotąc go a jeszcze oszczędzamy paliwo bo mamy niskie obroty, Jesli natomiast mamy do czynienia z terenem równym to uważam ze 60 km\h to trochę za mało na wrzucenie 5 biegu. Minimum te 70 km\h. Takie jest moje zdanie
:)
jasiek23
 
Posty: 542
Dołączył(a): poniedziałek 30 marca 2009, 19:51

Postprzez BOReK » sobota 12 września 2009, 23:38

A ja za Cmanem zapytam o jakąś techniczną podstawę takiego uogólnienia. Zupełnie jakby wszystkie samochody miały bardzo podobne silniki i przełożenia. ;)

U mnie od 1500 można całkiem spokojnie jechać, od 2500 jeździ się znacznie dynamiczniej niż 80% społeczeństwa, a hondowski D16Z2 to żaden mocarz i w dodatku wiekowy. Taka skrzynia, przy 50 wbiję piąty bieg i po mieście tak się można turlać żwawiej niż wielu kierowców.
Avatar użytkownika
BOReK
 
Posty: 3051
Dołączył(a): niedziela 25 lutego 2007, 13:02

Postprzez sisco » sobota 12 września 2009, 23:59

Patrzyłem nawet ostatnio w swojej astrze 1.4 bo jakoś zawsze tak na słuch zmieniałem biegi ^^

5 zazwyczaj wychodzi mi gdzieś w okolicach 80 na godzinę

W ogóle tak jak się przypatrzyłem jak zmieniam to wychodzi prosty podział

1 : 0-20
2 : 20-40
3 : 40-60
4 : 60-80
5 : > 80

Nie wiem jak to ma się do ekonomicznej jazdy w każdym razie auto dobrze wtedy chodzi silnik chodzi równo nie wyje :x
Prawo jazdy od 1 kwietnia 2009.
OPEL ASTRA II 1,7 DTI Isuzu
sisco
 
Posty: 55
Dołączył(a): czwartek 19 marca 2009, 14:38
Lokalizacja: Rzeszów

Postprzez kamix500 » niedziela 13 września 2009, 08:22

sisco napisał(a):
W ogóle tak jak się przypatrzyłem jak zmieniam to wychodzi prosty podział

1 : 0-20
2 : 20-40
3 : 40-60
4 : 60-80
5 : > 80

Nie wiem jak to ma się do ekonomicznej jazdy w każdym razie auto dobrze wtedy chodzi silnik chodzi równo nie wyje :x


strasznie krótkie masz te biegi. 1 i 2 mam taką jak ty, ale na 3 biegu dobije bez problemu do 90 km/h a na 4 to nawet 140 km/h a na 5 na full narazie nie próbowałem :P brak odwagi i miejsca ;)
kamix500
 
Posty: 288
Dołączył(a): niedziela 23 listopada 2008, 08:47
Lokalizacja: Izdebnik k Krakowa

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Porady techniczne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości