Wymiana Samochodu

Tutaj mile będą widziane wypowiedzi na temat techniki kierowania, oraz wszelkie porady dotyczące kupna, obsługi i eksploatacji pojazdu.

Moderatorzy: ella, klebek

Postprzez tom9 » czwartek 07 sierpnia 2008, 19:54

3,5l/100km sie zmieszcza


eee ja uwazam ze 2l/100 km to tak optymalnie jest


:roll:
[b]Kierowca[/b] z prawem jazdy kategorii "B" i "C" 8)

[i]specyficzne podejście do życia[/i]
Avatar użytkownika
tom9
 
Posty: 1444
Dołączył(a): piątek 27 lipca 2007, 22:24
Lokalizacja: Miasto sypialni

Postprzez disco » czwartek 07 sierpnia 2008, 21:00

dariex napisał(a):Rowerem też "zaparkujesz" w sumie gdzie chcesz ;)
Ja myślę Disco,ze faktycznie nie miałeś jeszcze okazji pojeździć bardziej praktycznym autkiem,stąd Twoje zaparcie.
Co prawda wolnoć Tomku w swoim domku ;) ale.. ;)


zaręczam Ci, że pojeździć miałem okazje ;) co nie zmienia faktu, że wszyscy jadą po SC (i ogólnie fiatach) nigdy nawet w nich nie siedząc.

każdy ma swój rozum i widzi co bierze, przed zakupem odbywa jazdy próbne itp. Tak więc ja nikogo na siłe nie namawiam na seicento, ale też radziłbym go z góry nie skreślać ;)

pewnie, że można za tą kase kupić auto większe, szybsze ble ble, ale też odpowiednio starsze i z niekiedy gigantycznymi przebiegami - trzeba sie zastanowić co jest dla kogo ważne, czy wielkość czy może młodszy rocznik, bardziej zadbane auto.

Mnie osobiście duże (czy nawet średniej wielkości) autko jest zbędne - woziłbym głownie w nim swoje dupsko i 2m^3 powietrza

chibsu napisał(a):samochód MUSI być z LPG


szukaj lepiej bez i sam załóz. Nigdy nie wiadomo jak właściciel traktował samochód, a przy gazie jak wiadomo auto musi być pod specjalną troską :P
Avatar użytkownika
disco
 
Posty: 193
Dołączył(a): piątek 20 października 2006, 14:50
Lokalizacja: Silesia

Postprzez qwer0 » czwartek 07 sierpnia 2008, 21:14

z tych 3 wybralbym polo.
Nie wiem czy widziales rowniez ceny tych autek?
Ale wydaje mi sie, ze stosunek jakosc do ceny to wlasnie najlepiej wyjdzie na tym poloweczka no i w budzecie sie zmiescisz, bo z honda (dobry egzemplarz) mogloby byc ciezko, bo byle co to nie trudno zakupic.
To jest blok tekstu, który może być dodawany do Twoich postów. Ma limit 255 znaków
Avatar użytkownika
qwer0
 
Posty: 2422
Dołączył(a): poniedziałek 21 kwietnia 2008, 20:36
Lokalizacja: Lublin

Postprzez BOReK » czwartek 07 sierpnia 2008, 23:27

Tu się zgadzam. Jeśli na górze stawiamy głównie ekonomikę i mało problemów ze znalezieniem auta bez usterek, to zostaje Polo. Teraz tylko znajdź sobie jakąś fajną wersję :D. O SC masz dane, o CRX ja sie troszkę wyprodukowałem, a Polo siedzi pomiędzy nimi w większości kwestii.
Avatar użytkownika
BOReK
 
Posty: 3051
Dołączył(a): niedziela 25 lutego 2007, 13:02

Postprzez disco » czwartek 07 sierpnia 2008, 23:34

jesli bierzesz pod uwage polo to moze zainteresuj sie tez seatem ibiza. Praktycznie ten sam samochód.
Avatar użytkownika
disco
 
Posty: 193
Dołączył(a): piątek 20 października 2006, 14:50
Lokalizacja: Silesia

Postprzez Czibsu » wtorek 12 sierpnia 2008, 13:23

Zastanawiam się teraz nad SC i Polo III
mógł bym mi ktoś powiedzieć jaka jest różnica miedzy SC a SC Sporting?
Raczej wybrał bym Seicento jakie jest wasze zdanie na temat tego autka? "disco" jeżeli możesz jeszcze coś powiedzieć na temat autka to jestem wdzięczny.
raczej kupił bym już z silnikiem 1.1 tylko nie wiem czy kupić z gazem czy gaz samemu zamontować
Czibsu
 
Posty: 22
Dołączył(a): niedziela 16 grudnia 2007, 00:33

Postprzez lled3 » wtorek 12 sierpnia 2008, 13:57

SC to puszka na makrele ... (na sardynki to tico ) :wink:

z dwójki SC - polo wybrał bym polo - pomimo że to VW :roll:
Obrazek
lled3
 
Posty: 946
Dołączył(a): wtorek 07 sierpnia 2007, 19:45

Postprzez BOReK » wtorek 12 sierpnia 2008, 14:54

I Lled3, i Disco mają rację - SC jest ciasne w dowolnej wersji, lepiej zainteresuj się Ibizą. Ceny podobne, autko solidne i z dobrymi osiągami nawet w dieslu, do tego bardzo ekonomiczne. Co prawda u mnie przegrał z Civiciem, bo był nieco droższy, no ale...
Avatar użytkownika
BOReK
 
Posty: 3051
Dołączył(a): niedziela 25 lutego 2007, 13:02

Postprzez disco » wtorek 12 sierpnia 2008, 15:20

BORek napisał(a):SC jest ciasne w dowolnej wersji


prawda, ale jeśli jeżdżą nim głównie 2 osoby to jest całkiem sporo miejsca ;). Jeśli jednak ktoś ma więcej niż 180 cm wzrostu to może czuc się nieswojo - polecam sprawdzić osobiście czy miejsca wystarczy

Czibsu napisał(a):mógł bym mi ktoś powiedzieć jaka jest różnica miedzy SC a SC Sporting?
Raczej wybrał bym Seicento jakie jest wasze zdanie na temat tego autka? "disco" jeżeli możesz jeszcze coś powiedzieć na temat autka to jestem wdzięczny.


plusy wersji sporting:

- inna skrzynia, krótsze przełożenia -> lepszy sprint do setki (ok 13s)
- obrotomierz w standardzie
- inne fotele przednie (wygodniejsze - w sensie dłuższe siedzisko i lepsze trzymanie boczne)
- seryjne zawieszenie obniżone o 20 mm
- detale stylistyczne (inne zderzaki przód i tył, grubsza końcówka wydechu)
- wersja ABARTH posiada dodatkowo 14" alufelgi o zadziornym wyglądzie ;)

co jeszcze o SC mam napisać ? co chciałbyś wiedzieć ?
Avatar użytkownika
disco
 
Posty: 193
Dołączył(a): piątek 20 października 2006, 14:50
Lokalizacja: Silesia

Postprzez Hirama » wtorek 12 sierpnia 2008, 17:35

chibsu napisał(a):samochód MUSI być z LPG

LPG chyba idzie w górę? Zdaje się że jakąs nową akcyzę uchwalono i generalnie ma się to przestać opłacać
Avatar użytkownika
Hirama
 
Posty: 19
Dołączył(a): poniedziałek 11 sierpnia 2008, 18:37

Postprzez cman » wtorek 12 sierpnia 2008, 21:17

No i bardzo dobrze.
cman
 
Posty: 7456
Dołączył(a): wtorek 17 stycznia 2006, 20:02

Postprzez Hirama » środa 13 sierpnia 2008, 14:29

Dlaczego dobrze? Dużo osób zainwestowało w instalajcę LPG wierząc, że w ciągu roku czy 2 im się zwróci, a teraz dostaną po kieszeni nowym podatkiem. Ich pieniądze - wyrzucone w błoto
Avatar użytkownika
Hirama
 
Posty: 19
Dołączył(a): poniedziałek 11 sierpnia 2008, 18:37

Postprzez BOReK » środa 13 sierpnia 2008, 16:07

Z tej strony to pewnie, że nie jest wesoło, a do tego podobno LPG jest bardziej ekologiczny. Ale bez gazu silniki będą się lepiej miały, bo jednak ma on wyższą temperaturę spalania i bardziej zużywa kilka elementów. No i te ciągłe zabawy z regulacją mieszanki w tańszych instalacjach, z oszukiwaniem ECU jeśli istnieje, niższe osiągi, dyskomfort pod względem zapachu, a do tego zwrot inwestycji po kilku latach jazdy - to się na pewno opłaca? Nie wydaje mi się. Gdyby ta technologia była bardziej dopracowana i tańsza, to wtedy byłoby czym się martwić.

Ja bym jednak wolał, żeby inżynierowie na poważnie usiedli do silników elektrycznych i zasialania wodorem.
Avatar użytkownika
BOReK
 
Posty: 3051
Dołączył(a): niedziela 25 lutego 2007, 13:02

Postprzez cman » środa 13 sierpnia 2008, 16:35

Hirama napisał(a):Dlaczego dobrze? Dużo osób zainwestowało w instalajcę LPG wierząc, że w ciągu roku czy 2 im się zwróci, a teraz dostaną po kieszeni nowym podatkiem. Ich pieniądze - wyrzucone w błoto

W zasadzie pełna odpowiedź jest post wyżej...
cman
 
Posty: 7456
Dołączył(a): wtorek 17 stycznia 2006, 20:02

Poprzednia strona

Powrót do Porady techniczne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 24 gości