Mann 9-153 help

Tutaj możecie zamieszczać opinie dotyczące kursów na prawo jazdy

Moderatorzy: ella, klebek

Mann 9-153 help

Postprzez Reanimator » poniedziałek 21 lipca 2008, 17:43

Witam
Od niedawna uczeszczam na kurs prawo jazdy kat C. Poniewaz nie mam co zbytnio liczyc na instruktora (jestem po 4 godz jazdy i widzialem go raptem kilka min, zawsze to samo - kluczyki sa w stacyjce pojezdzij sobie... :) )
Moja wiedza jesli chodzi o "duze" samochody jest bardzo mierna w zwiazku z czym prosze Was o pomoc :)
Zrobilem kilka fotek, bylbym wdzieczny, gdyby kots szczegolowo mi opisal co jest do czego.

Fotka 1

Obrazek

Fotka 2

Obrazek

Tu bym prosil po koleji opis swiatel po kolei czyli obrysowe,....itd

Fotka 3

Obrazek

Fotka 4

Obrazek

Ewentualnie o co jeszcze moze spytac egzaminator a czego nie zaznaczylem lub nie ma na zdjeciach.
Dziekuje slicznie za wszelka pomoc :)
Ostatnio zmieniony poniedziałek 21 lipca 2008, 18:17 przez Reanimator, łącznie zmieniany 1 raz
Reanimator
 
Posty: 6
Dołączył(a): poniedziałek 21 lipca 2008, 16:46

Postprzez qwerty0 » poniedziałek 21 lipca 2008, 17:58

Nie pomogę Ci w Twoim pytaniu, ale mogę doradzić abyś jak najszybciej zmienił instruktora. I to bez żartów...
Avatar użytkownika
qwerty0
 
Posty: 138
Dołączył(a): poniedziałek 30 czerwca 2008, 21:21

Re: Mann 9-153 help

Postprzez Neurot » poniedziałek 21 lipca 2008, 18:37

Reanimator napisał(a):Witam
Od niedawna uczeszczam na kurs prawo jazdy kat C. Poniewaz nie mam co zbytnio liczyc na instruktora (jestem po 4 godz jazdy i widzialem go raptem kilka min,


Zmień szkołę czym prędzej

1) Zbiornik wyrównawczy układu chłodzenia
2) Wlew oleju (sprawdzasz poziom bagnetem)
3) bagnet do sprawdzania poziomu oleju

Rozmieszczenia świateł nie musisz znać na pamięć. Ważne abyś wiedział co zapalasz włącznikiem w kabinie.
Ale jak wiadomo żółte kierunki, czerwone to stop, pozycja przeciwmgielne, białe cofania

Kabina
1) Wygląda na regulację kąta przednich reflektorów (chyba, głowy nie dam)
2) światła postojowe i mijania
3) światła przeciwmgielne
4) światła awaryjne

5) Nie znam / nie pamiętam. Mogą to być przeciwmgielne przednie (halogeny), głowy nie dam. Spytaj instruktora.

Dziwne, że nie znasz podstawowych piktogramów... Przecież kat.B musiałeś jakoś zdać??
w osobówce masz inny symbol przy włącznikach świateł?

Nie wiem czy to Twoje lenistwo, czy rzeczywiście ignorancja instruktora. Tak czy siak masz / będziesz miał problem


Nie wymieniłeś na obrazkach świateł obrys owych (włącza się je pstryczkiem nr 2 (pozycyjne)

Nie pokazałeś zbiorników na powietrze, zaworu do spuszczania skondensowanej wody, wyłącznika prądu (obok akumulatorów), zbiorniczka na płyn od wspomagania układu kierowniczego, sprzęgła, zbiornik na płyn do spryskiwaczy oraz jego miarkę...

W każdym WORDzie są inne kryteria oceniania OC (Obsługi Codziennej) na egzaminie

http://word.bialystok.pl/man1.html
http://youtube.com/user/lenio78 (Filmy instruktażowe)
Pozdrawiam i życzę szczęśliwej podróży
Obrazek
Avatar użytkownika
Neurot
 
Posty: 308
Dołączył(a): wtorek 08 lipca 2008, 07:37
Lokalizacja: Białystok

Postprzez Reanimator » poniedziałek 21 lipca 2008, 19:13

nie powiedzialem, ze nie znam podstawowych rzeczy poprostu wole sie wszystkiego upewnic i widzialem podobny topic ze starem dlatego tak pozaznaczalem.
A zapomnialem o jeszcze jednym jak sie nazywa to obok zbiornika wyrownawczego po lewej stronie ? cos od zanieczyszczen chyba
Reanimator
 
Posty: 6
Dołączył(a): poniedziałek 21 lipca 2008, 16:46

Postprzez Neurot » wtorek 22 lipca 2008, 06:33

Na zbiorniku wyrównawczym masz dwa wlewy.
Jeden służy do uzupełniania płynem (czyli wlewanie). Drugi służy do sprawdzenia poziomu. Na egzaminie wskazujesz zbiornik i dodajesz formułkę w stylu
"Poziom sprawdza się poprzez odkręcenie. Płyn powinien sięgać właśnie do tego wlewu" i pokazujemy wlew, który u Ciebie jest zaznaczony strzałką nr 1.

Obrazek

PS: Podam Ci numer konta. Nauczę Cię teorii i podzielę się pieniędzmi z Twoim instruktorem. OK? :)

nie powiedzialem, ze nie znam podstawowych rzeczy poprostu wole sie wszystkiego upewnic

to są właśnie podstawowe rzeczy...
Pozdrawiam i życzę szczęśliwej podróży
Obrazek
Avatar użytkownika
Neurot
 
Posty: 308
Dołączył(a): wtorek 08 lipca 2008, 07:37
Lokalizacja: Białystok

Postprzez Kaliszanin » wtorek 22 lipca 2008, 10:37

dolny korek jest wlewowy i kontrolny, górny odpowietrzający (zawór roboczy)

poziom sprawdzasz na zimnym silniku, na płaskiej nawierzchni, po odkręceniu korka (dolnego) masz widzieć płyn w zbiorniku ale ma go być nie więcej niż pod korek


Fotka 3, 2 strzałka - światła pozycyjne, nie postojowe. U nas jak powiesz postojowe to błąd

To małe co wystaje obok zbiornika płynu chłodzącego to wskaźnik zanieczyszczenia filtra powietrza (żółty - czysty, czerwony - brudny)
Kaliszanin
 
Posty: 10
Dołączył(a): środa 05 grudnia 2007, 14:07

Postprzez Neurot » wtorek 22 lipca 2008, 13:10

Kaliszanin napisał(a):dolny korek jest wlewowy i kontrolny, górny odpowietrzający (zawór roboczy)


:roll: :shock: Szokująca teoria... Odkąd to ten dolny jest wlewowy? BTw już w tym co piszesz jest błąd logiczny, za który mozna oblać. Korek czy wlew? Płyn wlewasz do korka czy do wlewu?
Ps: Upewnij się jeszcze raz co do tych wlewów.
Korek,wlew zawór :shock:

http://youtube.com/watch?v=NmDgXLYnh8Q (1:20)
Pozdrawiam i życzę szczęśliwej podróży
Obrazek
Avatar użytkownika
Neurot
 
Posty: 308
Dołączył(a): wtorek 08 lipca 2008, 07:37
Lokalizacja: Białystok

Postprzez Kaliszanin » wtorek 22 lipca 2008, 16:41

odkręcasz dolny korek i przez wlew wlewasz płyn i sprawdzasz jego poziom
Kaliszanin
 
Posty: 10
Dołączył(a): środa 05 grudnia 2007, 14:07

Postprzez Neurot » wtorek 22 lipca 2008, 17:04

Kaliszanin napisał(a):odkręcasz dolny korek i przez wlew wlewasz płyn i sprawdzasz jego poziom

Odkręcasz - zgadza się. Sprawdzasz - zgadza się. Ale płyn wlewa się przez wlew na górze. Ten jest tylko jak napisałeś - kontrolny, nie wlewowy.

Pozdrawiam
Pozdrawiam i życzę szczęśliwej podróży
Obrazek
Avatar użytkownika
Neurot
 
Posty: 308
Dołączył(a): wtorek 08 lipca 2008, 07:37
Lokalizacja: Białystok

Postprzez Kaliszanin » wtorek 22 lipca 2008, 18:15

U nas na kursie uczą , że dolny jest wlewowy i kontrolny, a górny odpowietrzający. Każdy tak mówi na egzaminie i jest dobrze, więc się z Tobą nie zgodze.
Kaliszanin
 
Posty: 10
Dołączył(a): środa 05 grudnia 2007, 14:07

Postprzez Neurot » wtorek 22 lipca 2008, 18:36

Kaliszanin napisał(a):U nas na kursie uczą , że dolny jest wlewowy i kontrolny, a górny odpowietrzający. Każdy tak mówi na egzaminie i jest dobrze, więc się z Tobą nie zgodze.

Spoko. Domyśliłem się. Jedno jest pewne, "co WORD to obyczaj". Dlatego uważam, że zainteresowany w tym wątku powinien jednak uczyć się od instruktora, nie od Nas...

Pozdrawiam
Pozdrawiam i życzę szczęśliwej podróży
Obrazek
Avatar użytkownika
Neurot
 
Posty: 308
Dołączył(a): wtorek 08 lipca 2008, 07:37
Lokalizacja: Białystok

Postprzez Kaliszanin » wtorek 22 lipca 2008, 20:00

No dokładnie, w każdym WORDzie jest inaczej. Tak samo jak z kolejnością podłączania przewodów od przyczepy - co WORD to inna kolejność.
Kaliszanin
 
Posty: 10
Dołączył(a): środa 05 grudnia 2007, 14:07


Powrót do Szkolenie kierowców

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości