No ... to spoko masz poukładane w głowie widzę...
w benzynie nie trzeba schładzać turbiny ?? chłopie !! jeszcze dłużej bo osiąga wiesze obroty Another brick...
Paliwo - druga kwestia ... to właśnie w benzynie musisz lać dobrej klasy bo zaraz Ci się wtryski zapchają
Stosować drogie oleje - Co ?? chłopie !! chcesz to stosuj ;p nie mowie że nie trzeba, ale w każdym aucie trzeba stosować Dobre ! nie drogie oleje .
Są głośniejsze - tak... przez pierwsze 10 min jak silnik jest jeszcze nie rozgrzany...
Gorsze osiągi - Jakieś 15 lat temu ... ciekawe czemu Audi w le Mans wprowadziło silnik diesla ?? obecne silniki mają większy moment przy mniejszych obrotach więc nie mów mi proszę, że ta różnica jest taka duża ...
Były droższe i zawsze będą droższe ponieważ są bardziej ekonomiczne i cena nie jest sugerowana kosztami wytwarzania tylko sytuacją rynkową ....
W zimie mogą sprawiać kłopoty - tak jeśli jest -20 stopni... Bo parafina się wytrąca, ale takie dni u nas zdarzają się raz na ruski rok...
Odnośnie Akumulatora w zimie - Prędzej w benzynie padnie niż w dieslu...
Oczywiście diesel ma swoje wady...
Jest cięższy, kręci się na mniejsze obroty przez co dynamiczna jazda jest mniej efektywna....
- większość silników beznynowych są bez turbiny. Dlatego że ta moc jaką dają jest "wsytarczająca" - diesel bez turbiny to kompletny muł. I to już jest zaleta benzyny.
Paliwo - druga kwestia ... to właśnie w benzynie musisz lać dobrej klasy bo zaraz Ci się wtryski zapchają
wszędzie paliwo powinno być dobre - ale nic nie jest tak wrażliwe jak diesel i jego wtryski. 70% awarii w dieslach to wtryski (nie wliczając turbin) - o czym się można przekonać na każdym forum samochodowym.
Stosować drogie oleje - Co ?? chłopie !! chcesz to stosuj ;p nie mowie że nie trzeba, ale w każdym aucie trzeba stosować Dobre ! nie drogie oleje .
ze względu na turbine - W40 - W50 to jest standard - podczas gdy do benzyny (w ktorej zakladamy ze nie ma turbo) W30 zupelnie wystarcza - takie sa zalecenia producentów. Gdzie dolna granica tu i tu tj. 0 max. 5
Jesli olej jest drogi - to mozesz miec nadzieje chociaz ze bedzie dobry. Jesli tani pewnosc ze bedzie zly.
Są głośniejsze - tak... przez pierwsze 10 min jak silnik jest jeszcze nie rozgrzany...
slyszales kiedys diesla ;) chyba nie - albo myslales ze to ON a to byl PB :P
Gorsze osiągi - Jakieś 15 lat temu ... ciekawe czemu Audi w le Mans wprowadziło silnik diesla ?? obecne silniki mają większy moment przy mniejszych obrotach więc nie mów mi proszę, że ta różnica jest taka duża ...
a więc jednak jest ta różnica ?
ciekawe czemu w żadnym sporcie powszechnie nie stosują diesli ?
Były droższe i zawsze będą droższe ponieważ są bardziej ekonomiczne i cena nie jest sugerowana kosztami wytwarzania tylko sytuacją rynkową ....
były bardziej ekonomiczne :) i fat - ceny diesli w samochodach osobowych zncznie spadna (albo moze juz spadly ?)
W zimie mogą sprawiać kłopoty - tak jeśli jest -20 stopni... Bo parafina się wytrąca, ale takie dni u nas zdarzają się raz na ruski rok...
oj ... :x nie wiem gdzie mieszkasz - ale u mnie sie zdazaja czesciej niz raz na ruski rok.
Odnośnie Akumulatora w zimie - Prędzej w benzynie padnie niż w dieslu...
a czemu ?
no i jeszcze wada spowodowana świecami żarowymi :) trzeba pozekać aż się rozgrzeją. Chwila bo chwila - ale czekać trzeba i nie jest to zaleta.