Disel Benzyna Gaz ile wam pali??

Tutaj mile będą widziane wypowiedzi na temat techniki kierowania, oraz wszelkie porady dotyczące kupna, obsługi i eksploatacji pojazdu.

Moderatorzy: ella, klebek

Postprzez lled3 » czwartek 03 lipca 2008, 15:16

a moze bys tak wątek przeczytał od poczatku a nie tylko pare postow ? całą dyskusja o tym sie toczy. Ale specjalnie dla Ciebie:

diesel i benzyna to są silniki których nie można porównać i powiedziec ze ten gorszy ten lepszy. Zalezy od zastosowania.

W samochodach osobowych przy obecnych cenach są gorsze. Dlaczego ? (tez pisalem - ale powtórze)
- paliwo kosztuje więcej, w dodatku nie można lać byle czego (najtanszego) bo szybko będzie potrzebna kosztowna naprawa
- jak diesel to tylko turbo - a jak turbo to trzeba o nią dbać ... a to juz kosztuje. Odczekiwac przez wylaczeniem itp ... (czas kosztuje, przypominam :)), stosować drogie oleje min W40. A i to nie gwarantuje ze sie nie posypie.
- są głośniejsze
- gorsze osiągi
- są droższe
- w zimie mogą sprawiać kłopoty

i to wszystko powoduje że w samochodzie osobowym, jest to nie opłacalne, droższe a gorsze. Może w szczególnych przypadkach jeśli auto codziennie pokonuje trase Sanok - Hel byśmy nie dokładali.
Obrazek
lled3
 
Posty: 946
Dołączył(a): wtorek 07 sierpnia 2007, 19:45

Postprzez maly_zioom » czwartek 03 lipca 2008, 16:42

wymieniles same wady a maja mnustwo zalet i nie zgodze sie z tym ze maja gorsze osiagi... jezdrze na codzien 1.9dti.
-sa elastyczne
-zrobia wiekszy przebieg
- w zimie nie daja o sobie znac tylko podstawa to zadbac o aku
-i z tym turbo tez sie nei zgodze ze trzeba czekac nie wiadomo ile wystarczy jakeis 20sekund i to po dluzszej jezdzcie ale wystraczy te pare ostatnich metrow przejechac spokojnie i tez bedzie
- ciagna juz od samych dolow poniewaz maja wiekszy moment obrotowy
ale i tak osoba ktora woli benzyne bedzie miec benzyne a ja nie przegadam tobie ze diesel jest lepszy ale jak dla moich potrzeb jest najlepszy
Prawo jazdy odebrane w dniu 03.10.2007.
Ford escort mk7 1.3
maly_zioom
 
Posty: 54
Dołączył(a): wtorek 02 października 2007, 18:28

Postprzez phot » czwartek 03 lipca 2008, 17:47

Witam. Ja tam spalanie jakie ludzie pisza o swoich samochodach na roznych aukcjach czy to co mowia katalogii wkladam miedzy bajki.

Moj diesel DID pali okolo 9-10 litrow w miescie i 6,8 w trasie przy w miare dynamicznej jezdzie.

1.6 benzynka skody pali w miescie okolo 10litrow i okolo 7 w trasie

Panda 1.2 pali mi w miescie srednio 6,8 7 jak ja jade... w trasie troche wiecej:)

Seicento bodajze 900 palila mi w miescie 8 w trasie to juz w miare symbolicznie..

Co do gazowych to palily mi troche wiecej i moze przy tankowaniach bylo taniej ale biorac pod uwage problemy jakie ja mialem (nie mowie ze kazdy je musi miec:D ) wiecej gazu nie chce:D
Pozdrawiam
phot
 
Posty: 114
Dołączył(a): czwartek 26 czerwca 2008, 18:44

Postprzez qwer0 » piątek 04 lipca 2008, 11:25

W samochodach osobowych przy obecnych cenach są gorsze. Dlaczego ? (tez pisalem - ale powtórze)
- paliwo kosztuje więcej, w dodatku nie można lać byle czego (najtanszego) bo szybko będzie potrzebna kosztowna naprawa
- jak diesel to tylko turbo - a jak turbo to trzeba o nią dbać ... a to juz kosztuje. Odczekiwac przez wylaczeniem itp ... (czas kosztuje, przypominam Smile), stosować drogie oleje min W40. A i to nie gwarantuje ze sie nie posypie.
- są głośniejsze
- gorsze osiągi
- są droższe
- w zimie mogą sprawiać kłopoty

i to wszystko powoduje że w samochodzie osobowym, jest to nie opłacalne, droższe a gorsze. Może w szczególnych przypadkach jeśli auto codziennie pokonuje trase Sanok - Hel byśmy nie dokładali.

to ciekawe dlaczego od roku 2004 liczba kupionych autek (nowych) w europie z silnikiem diesla do ponad 50%??
Dlaczego wiecej osob zaczyna kupowac diesla, skoro to ma same wady?? :|
To tylko chyba w Polsce tak jest, ze jak ktos kupuje auto z salonu, to ta najbidniejsza wersje, silniczek 1.2/1.4, wyposazenie oczywiscie rownie ubogie, no ale on woli miec nowy.
To jest blok tekstu, który może być dodawany do Twoich postów. Ma limit 255 znaków
Avatar użytkownika
qwer0
 
Posty: 2422
Dołączył(a): poniedziałek 21 kwietnia 2008, 20:36
Lokalizacja: Lublin

Postprzez lled3 » piątek 04 lipca 2008, 14:48

od 2004 do 2006 :)

teraz mamy 2008 - a za chwile będzie 2009

P.S.
kolega nie ma pojęcia jak silnik pracuje - a sie wypowiada co lepsze ...
Obrazek
lled3
 
Posty: 946
Dołączył(a): wtorek 07 sierpnia 2007, 19:45

Postprzez kajfero » wtorek 08 lipca 2008, 14:06

lled3 napisał(a):a moze bys tak wątek przeczytał od poczatku a nie tylko pare postow ? całą dyskusja o tym sie toczy. Ale specjalnie dla Ciebie:

diesel i benzyna to są silniki których nie można porównać i powiedziec ze ten gorszy ten lepszy. Zalezy od zastosowania.

W samochodach osobowych przy obecnych cenach są gorsze. Dlaczego ? (tez pisalem - ale powtórze)
- paliwo kosztuje więcej, w dodatku nie można lać byle czego (najtanszego) bo szybko będzie potrzebna kosztowna naprawa
- jak diesel to tylko turbo - a jak turbo to trzeba o nią dbać ... a to juz kosztuje. Odczekiwac przez wylaczeniem itp ... (czas kosztuje, przypominam :)), stosować drogie oleje min W40. A i to nie gwarantuje ze sie nie posypie.
- są głośniejsze
- gorsze osiągi
- są droższe
- w zimie mogą sprawiać kłopoty

i to wszystko powoduje że w samochodzie osobowym, jest to nie opłacalne, droższe a gorsze. Może w szczególnych przypadkach jeśli auto codziennie pokonuje trase Sanok - Hel byśmy nie dokładali.



No ... to spoko masz poukładane w głowie widzę...
w benzynie nie trzeba schładzać turbiny ?? chłopie !! jeszcze dłużej bo osiąga wiesze obroty :wall:
Paliwo - druga kwestia ... to właśnie w benzynie musisz lać dobrej klasy bo zaraz Ci się wtryski zapchają
Stosować drogie oleje - Co ?? chłopie !! chcesz to stosuj ;p nie mowie że nie trzeba, ale w każdym aucie trzeba stosować Dobre ! nie drogie oleje .
Są głośniejsze - tak... przez pierwsze 10 min jak silnik jest jeszcze nie rozgrzany...
Gorsze osiągi - Jakieś 15 lat temu ... ciekawe czemu Audi w le Mans wprowadziło silnik diesla ?? obecne silniki mają większy moment przy mniejszych obrotach więc nie mów mi proszę, że ta różnica jest taka duża ...
Były droższe i zawsze będą droższe ponieważ są bardziej ekonomiczne i cena nie jest sugerowana kosztami wytwarzania tylko sytuacją rynkową ....
W zimie mogą sprawiać kłopoty - tak jeśli jest -20 stopni... Bo parafina się wytrąca, ale takie dni u nas zdarzają się raz na ruski rok...

Odnośnie Akumulatora w zimie - Prędzej w benzynie padnie niż w dieslu...

Oczywiście diesel ma swoje wady...
Jest cięższy, kręci się na mniejsze obroty przez co dynamiczna jazda jest mniej efektywna....
kajfero
 
Posty: 1
Dołączył(a): wtorek 08 lipca 2008, 13:54

Postprzez Pinhead » wtorek 08 lipca 2008, 14:39

kajfero napisał(a):No ... to spoko masz poukładane w głowie widzę...
w benzynie nie trzeba schładzać turbiny ??


Nie trzeba bo jej nie ma. Turbo diesel ma osiągi tylko wolnossącej benzyny więc tak należy to porównywać.

Paliwo - druga kwestia ... to właśnie w benzynie musisz lać dobrej klasy bo zaraz Ci się wtryski zapchają


Jednak wtryski w benzynowych silnikach są żywotniejsze niż w dieslach gdzie pracują w ekstremalnych warunkach przy nieporównywalnie większym ciśnieniu.

Są głośniejsze - tak... przez pierwsze 10 min jak silnik jest jeszcze nie rozgrzany...


Są głośniejsze, jak się nagrzeją są mniej głośne ale nadal głośniejsze. Choć jeśli za przykład podać np. tdi na pompowtryskach to nawet po nagrzaniu ciężko mówić o wyciszeniu.

Gorsze osiągi - Jakieś 15 lat temu ... ciekawe czemu Audi w le Mans wprowadziło silnik diesla ??


Dla wykorzystania luki w regulaminie Le Mans. Czyli mniejsza moc, gorsze osiągi ale nadrabianie tego mniej częstym tankowaniem. Do tego wspaniała reklama firmy :)

W zimie mogą sprawiać kłopoty - tak jeśli jest -20 stopni... Bo parafina się wytrąca, ale takie dni u nas zdarzają się raz na ruski rok...


To zależy od konkretnego silnika. Przykładowo fordowskie tdci potrafią mieć problem z odpaleniem już przy okolicach -15C. O ile pamiętam to w najnowszym motorze (gazeta) nawet o tym wspominali przy recenzji Fusiona.
Avatar użytkownika
Pinhead
 
Posty: 1320
Dołączył(a): poniedziałek 20 listopada 2006, 07:34

Postprzez lled3 » wtorek 08 lipca 2008, 15:25

No ... to spoko masz poukładane w głowie widzę...
w benzynie nie trzeba schładzać turbiny ?? chłopie !! jeszcze dłużej bo osiąga wiesze obroty Another brick...
Paliwo - druga kwestia ... to właśnie w benzynie musisz lać dobrej klasy bo zaraz Ci się wtryski zapchają
Stosować drogie oleje - Co ?? chłopie !! chcesz to stosuj ;p nie mowie że nie trzeba, ale w każdym aucie trzeba stosować Dobre ! nie drogie oleje .
Są głośniejsze - tak... przez pierwsze 10 min jak silnik jest jeszcze nie rozgrzany...
Gorsze osiągi - Jakieś 15 lat temu ... ciekawe czemu Audi w le Mans wprowadziło silnik diesla ?? obecne silniki mają większy moment przy mniejszych obrotach więc nie mów mi proszę, że ta różnica jest taka duża ...
Były droższe i zawsze będą droższe ponieważ są bardziej ekonomiczne i cena nie jest sugerowana kosztami wytwarzania tylko sytuacją rynkową ....
W zimie mogą sprawiać kłopoty - tak jeśli jest -20 stopni... Bo parafina się wytrąca, ale takie dni u nas zdarzają się raz na ruski rok...

Odnośnie Akumulatora w zimie - Prędzej w benzynie padnie niż w dieslu...

Oczywiście diesel ma swoje wady...
Jest cięższy, kręci się na mniejsze obroty przez co dynamiczna jazda jest mniej efektywna....



- większość silników beznynowych są bez turbiny. Dlatego że ta moc jaką dają jest "wsytarczająca" - diesel bez turbiny to kompletny muł. I to już jest zaleta benzyny.

Paliwo - druga kwestia ... to właśnie w benzynie musisz lać dobrej klasy bo zaraz Ci się wtryski zapchają

wszędzie paliwo powinno być dobre - ale nic nie jest tak wrażliwe jak diesel i jego wtryski. 70% awarii w dieslach to wtryski (nie wliczając turbin) - o czym się można przekonać na każdym forum samochodowym.

Stosować drogie oleje - Co ?? chłopie !! chcesz to stosuj ;p nie mowie że nie trzeba, ale w każdym aucie trzeba stosować Dobre ! nie drogie oleje .

ze względu na turbine - W40 - W50 to jest standard - podczas gdy do benzyny (w ktorej zakladamy ze nie ma turbo) W30 zupelnie wystarcza - takie sa zalecenia producentów. Gdzie dolna granica tu i tu tj. 0 max. 5
Jesli olej jest drogi - to mozesz miec nadzieje chociaz ze bedzie dobry. Jesli tani pewnosc ze bedzie zly.

Są głośniejsze - tak... przez pierwsze 10 min jak silnik jest jeszcze nie rozgrzany...

slyszales kiedys diesla ;) chyba nie - albo myslales ze to ON a to byl PB :P

Gorsze osiągi - Jakieś 15 lat temu ... ciekawe czemu Audi w le Mans wprowadziło silnik diesla ?? obecne silniki mają większy moment przy mniejszych obrotach więc nie mów mi proszę, że ta różnica jest taka duża ...

a więc jednak jest ta różnica ?
ciekawe czemu w żadnym sporcie powszechnie nie stosują diesli ?

Były droższe i zawsze będą droższe ponieważ są bardziej ekonomiczne i cena nie jest sugerowana kosztami wytwarzania tylko sytuacją rynkową ....

były bardziej ekonomiczne :) i fat - ceny diesli w samochodach osobowych zncznie spadna (albo moze juz spadly ?)

W zimie mogą sprawiać kłopoty - tak jeśli jest -20 stopni... Bo parafina się wytrąca, ale takie dni u nas zdarzają się raz na ruski rok...

oj ... :x nie wiem gdzie mieszkasz - ale u mnie sie zdazaja czesciej niz raz na ruski rok.

Odnośnie Akumulatora w zimie - Prędzej w benzynie padnie niż w dieslu...

a czemu ?


no i jeszcze wada spowodowana świecami żarowymi :) trzeba pozekać aż się rozgrzeją. Chwila bo chwila - ale czekać trzeba i nie jest to zaleta.
Obrazek
lled3
 
Posty: 946
Dołączył(a): wtorek 07 sierpnia 2007, 19:45

Postprzez krzychw » niedziela 17 sierpnia 2008, 11:59

Citroen Xantia tdi

275tys Km bez zagladania do silnika z wyj. pasków

miasto 6,5-7l ON
trasa polska 6-6,5l
autostrada europejska
120km/h - 5,0- 5,5l
140-150km/h z wiatrem - 6l zasięg ok. 1050km na baku
140-150km/h pod wiatr 7l zasięg ok. 900 na baku

A no i jest jeszcze różnica w zasięgu o jakieś 80km w zależności czy ten bak napełniasz w kraju czy w Europie.

Peugeot 205 1,8D (wcześniej)
zawsze w Polsce 5-5,5l ON/100 bez względu na załadunek
autostrada europejska 4,5l przy 120km/h
wcześniej
VW Passat 1,5 benz , 1,6 benz, 1,3 benz (ten jakis kombinowany był)
od 7l trasa do 10l miasto


Fajnie jest sie scigać z benzynkami pod górkę.
krzychw
 
Posty: 55
Dołączył(a): poniedziałek 28 lipca 2008, 12:38
Lokalizacja: Gdansk

Postprzez woznyadam » środa 20 sierpnia 2008, 13:07

Opel kadett 1,7 D
ok 6 l ropy na 100 km
Ostatnio zmieniony piątek 22 sierpnia 2008, 21:07 przez woznyadam, łącznie zmieniany 1 raz
13.03.2007 - poczatek kursu
30.03.2007 - pierwsza jazda
13.06.2007 - koniec kursu
30.07.2007 08:05 - egzamin teoretyczny
30.07.2007 ok. 10:20 - egzamin praktyczny

ZDANE ZA PIERWSZYM RAZEM ;D
woznyadam
 
Posty: 22
Dołączył(a): wtorek 24 lipca 2007, 13:15
Lokalizacja: Gdynia

Postprzez cfk » piątek 22 sierpnia 2008, 21:06

po ost. zabawach z instalacja gazowa 6-7 litrów gazu
vw polo 1,4
Uprawnienie na kat: B
w planach: A, C, C+E =)
cfk
 
Posty: 99
Dołączył(a): wtorek 04 września 2007, 15:48
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez sir_tomek » piątek 22 sierpnia 2008, 21:16

5 litrów ON na trasie (90-100 km/h), ok 6,5 litra 100% miasto.
Ostatnio wyszło 65 l na 1300 km i jeszcze było trochę do rezerwy.

Escort 1.8D
Obrazek

kat. B - 29.02.2008
kat. A - ???

Obrazek

Ford Escort '94 1.8D
sir_tomek
 
Posty: 37
Dołączył(a): sobota 19 stycznia 2008, 18:41
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez modzel » piątek 22 sierpnia 2008, 22:57

kia pride 1,3 benzyna, 147tys, 64KM, 840KG
miasto 7L
trasa 5,5L
modzel
 
Posty: 544
Dołączył(a): poniedziałek 24 marca 2008, 13:25
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez Aclan » poniedziałek 25 sierpnia 2008, 02:52

Renault Megane 99, benzyna 1.4 16v (95KM), 180000km przebiegu.

W mieście 7.5, ostatnio na trasie w Polsce 6.7.
Na autostradzie w Niemczech gdzie 150km/h nie schodziło z licznika wyrobił się poniżej 8l :)
Aclan
 
Posty: 13
Dołączył(a): środa 07 grudnia 2005, 01:55

Postprzez Amorphis Herd » środa 10 września 2008, 20:16

Tak to już jest, jazda "oszczędna" na niskich obrotach, niższe zużycie paliwa, wyższe zużycie silnika. Mechanik mówił mi, że silnik ma najlepsze smarowanie przy 3 tysiącach obrotów, tak więc od tej pory się go słucham.

Mój Nissan Almera (99.rok) z silnikiem Diesla 2.0 (zwykły diesel, nie TDI, bo TDI ma takiego samego kopa, co benzyna, a mój troszkę muli)

W mieście 5 do 6 litrów z klimą

na trasie 4,5 litrwa. Kupując samochód szukałem czegoś ekonomicznego, no i znalazłem :)
Fu*k you because I loved you
Fu*k you for loving it too
I don’t need a reason to hate you the way I do
Avatar użytkownika
Amorphis Herd
 
Posty: 9
Dołączył(a): wtorek 01 kwietnia 2008, 01:32
Lokalizacja: Tomaszów Lub.

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Porady techniczne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości