Wymiana oleju szkodzi silnikowi !

Tutaj mile będą widziane wypowiedzi na temat techniki kierowania, oraz wszelkie porady dotyczące kupna, obsługi i eksploatacji pojazdu.

Moderatorzy: ella, klebek

Postprzez cfk » wtorek 24 czerwca 2008, 13:19

ja wymieniam srednio raz na rok, raz na 10 miesiecy gdyz nie jezdze za duzo. I kosztuje mnie to do 150 zł rocznie. Jak ktos lubi ASO niech płaci. Tylko zapewne w tym aso i za 7500 generalki nie zrobisz :)
Uprawnienie na kat: B
w planach: A, C, C+E =)
cfk
 
Posty: 99
Dołączył(a): wtorek 04 września 2007, 15:48
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez lled3 » wtorek 24 czerwca 2008, 16:01

za 80 zł to nie kupisz 5l dobrego syntetyka - chyba żadnego syntetyka ...

wymieniasz raz na rok - podczas gdy renault (podejzewam ze u innych jest pdobnie ...) zaleca co 2 lata lub 30 tys - wiec co renault zaleca wymiane zbyt rzadko ? wierzysz ze ogranicza sobie dopływ tak łatwej $$ ? tym bardziej że kiedys zalecał co 15 ... tendencja jest wzrostowa.

ASO generalki wogóle nie robi :) tam sie nie planuje głowicy, nie szlifuje bloku - tam sie wymienia elementy :)
- za 7.5 tys spokojnie kupisz silniczek na allegro.
a te 2.5 za pierscienie to cos duzo mi sie wydaje ...

owszem. można wymienic olej taniej nie te 300 zl - niestety większość sama oleju nie wymienia. Jeżdżą i płacą - zyjac w przekonaniu jak dobrze zrobili.

ale jak dla mnie nie $$ jest tu najwazniejsza !
Obrazek
lled3
 
Posty: 946
Dołączył(a): wtorek 07 sierpnia 2007, 19:45

Postprzez cfk » wtorek 24 czerwca 2008, 16:13

ja zmieniałem olej miesiac temu. Za 5l castrola dałem 95 albo 99 zł. Jeszcze plyn do spryskiwaczy dali gratis :D Do tego filtr za 46. A i bym zapomniał nowa podkładka pod korek przy misce. Pewnie z 50 gr.
A nie wiem jak jest w renault. Mam vw i nie narzekam. Skoro producent zaleca co 30 zmieniaj co 30. Zreszta nigdy nie bylem rpzekonany do tej marki :)

edit: co do pierscieni. Bywa tak ze nowa czesci sprzedaja w kompletach. Moze byc tak ze np. nie mozesz samych pierscieni nowych kupic trzeba z tłokiem, albo cały komplet. U nas był przypadek, gdzie było trzeba tłok w vectrze zmienic, zamawiamy w serwisie opla czesci, po czym okazało sie ze musimy kupic 4 tłoki wraz z pierościonkami bo pojedyńczych nie sprzedają. Wiec odwiedziłem własne źródło częsci i zakupiłem tłok całkiem nie drogo :)
Uprawnienie na kat: B
w planach: A, C, C+E =)
cfk
 
Posty: 99
Dołączył(a): wtorek 04 września 2007, 15:48
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez lled3 » wtorek 24 czerwca 2008, 16:19

ale jakiego castrola ... :)

- sama podkładka pod korek w ASO 7zł :) filtr oryginalny cos 35 podróbka chyba za 18

ale nie o tym temat :)

a o sensowności wymianie olejów zgodnie z zaleceniami producenta ...
nie padają żadne konkretne argumenty potwierdzajace takie działanie.
Obrazek
lled3
 
Posty: 946
Dołączył(a): wtorek 07 sierpnia 2007, 19:45

Postprzez cfk » wtorek 24 czerwca 2008, 16:21

każdy zmienia wg. uznania. Ja moge nie zmieniać innych rzeczy ale o olej i rozrząd dbam. Olej - dla mnie podstawa w silniku. Rozrzad bo nie zaryzykuje spotkania tloku z zaworem. No i o układ zaplonowy dbam też ale wynika to z tego że mam lpg w aucie.
Uprawnienie na kat: B
w planach: A, C, C+E =)
cfk
 
Posty: 99
Dołączył(a): wtorek 04 września 2007, 15:48
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez lled3 » wtorek 24 czerwca 2008, 16:32

no wlasnie podstawa - ale nie czynisz nic by byc blizej prawdy.
Wymieniasz bo tak Ci ktos powiedzial - bo tak robia inni, bo tak sie robiło kiedyś ...
Obrazek
lled3
 
Posty: 946
Dołączył(a): wtorek 07 sierpnia 2007, 19:45

Postprzez Xsystoff » wtorek 24 czerwca 2008, 16:37

lled3 napisał(a):za 80 zł to nie kupisz 5l dobrego syntetyka - chyba żadnego syntetyka ...

Po co mi 5l oleju, jak do silnika wchodzi 3l z malym haczykiem? No i sa jeszcze rabaty ;)


lled3 napisał(a): wiec co renault zaleca wymiane zbyt rzadko ?

To sa zalecenia usrednione, nie biorace pod uwage gdzie sie jezdzi i jak sie jezdzi. Ja jezdze w 99% po miescie i wykorzystuje caly zakres obrotow, wiec zmieniam czesciej, bo silnik jest bardziej obciazony. Niektorzy producenci nie przewiduja wymiany oleju w skrzyni biegow, co pomine milczeniem.

lled3 napisał(a):- za 7.5 tys spokojnie kupisz silniczek na allegro.

Silnik to ja kupie za 700 zł ze skrzynia biegow :) Teraz to chyba juz nikt nie robi remontu, kupuje sie albo caly silnik za grosze albo calego anglika.


Wiesz czemu zwieksza sie ilosc km miedzy wymianami oleju w samochodach? Zeby w takich czasopisemkach jak auto-swiat samochod za koszty eksplatacji dostal 10 punktow zamiast 5. Jest sobie Audi A4, pierwszej generacji, silnik 1.9 TDI, wymiana oleju co 12500km. Po liftingu wymiana oleju co 30.0000km. Zmienila sie technologia ? Nie. Jakis postep w olejach? Nie. Marketingowcy doszli do wniosku ze lepiej wydluz przebieg i miec wiecej punktow w dziedzinie koszty eksplatacji, bo czy silnik przejedzie 400tys km czy 600 tys km to wiekszosc niemcow po prostu nieobchodzi i tak opyla wczesniej samochod do PL lub RUS.

W nowym oplu astrze nie ma wskaznika temp. cieczy chlodzacej - i to mi wystarczy zeby nie patrzec na zachowania producentow, bo czasami sa one kretynskie.

Z drugiej strony masz troche racji, bo jakbym sie kulal po autostradach i robil rocznie 80 tys km, to bym w zyciu co 10 tys oleju nie zmienial. Nie mozna popadac ze skrajnosci w skrajnosc ;) Czeste mycie skraca zycie :D
Xsystoff
 
Posty: 545
Dołączył(a): czwartek 23 lutego 2006, 01:14
Lokalizacja: Szczecin

Postprzez lled3 » wtorek 24 czerwca 2008, 16:55

Niektorzy producenci nie przewiduja wymiany oleju w skrzyni biegow, co pomine milczeniem.


a to jest kolejny jak że ważny argument potwierdzajacy tezę tematu :)
u mnie np. nie jest przewidziana zmiana oleju w skrzyni.

- pewnie masz cos racji w tych gazetkach. Ale nie zdecydowali by się na ten krok gdyby to było drastycznie szkodliwe - bo dosc szybko by się przejechali i dostali 1 za awaryjność. Więc jak widac producenci doskonale wiedza jaka bzdura jest zmiana co iles tam :)
Obrazek
lled3
 
Posty: 946
Dołączył(a): wtorek 07 sierpnia 2007, 19:45

Postprzez Xsystoff » wtorek 24 czerwca 2008, 19:44

lled3 napisał(a):Ale nie zdecydowali by się na ten krok gdyby to było drastycznie szkodliwe - bo dosc szybko by się przejechali i dostali 1 za awaryjność.

Wiekszosc ludzi pewnie nigdy nie osiagnie takiego duzego przebiegu zeby cos sie stalo z silnikiem z powodu jazdy bez wymiany oleju. Testy dlugodystansowe sa tylko do 100 tys km. Zalozmy czysto teoretycznie, ze wymiana oleju co 10 tys km pozwoli na przejechanie bez remontu silnika 600 tys km. Wymiana oleju co 45 tys km skroci ten przebieg do 450 tys km. Jaka jest roznica dla producenta jezeli 90% ludzi nigdy nie osiagnie takiego przebiegu, a 10% dojezdzi do 200 - 300 tys km i opchnie samochod na wschod? Zadna, a 5 pkt w auto-swiecie za koszty eksplatacji pozwoli wygrac z konkurencja i tym samym przyspozy kilku nowych klientow. Pamietaj, ze obecnie nad inzynierem stoi 10 ksiegowych co wszystko wyliczaja :) Kiedys diesle mercedesa robily przebiegi po milion km i potrafily zapalac z peknieta glowica, a obecnie zrobisz 200 tys km wymieniajac wtryski, dwumasa, sprzeglo x2, sprezarke x2, a jednak obecne tak awaryjne diesle sprzedaja sie swietnie, bo sa dynamiczne i stosunkowo mala pala. Taka zgoda na niska jakosc w zamian za dobra sprzedaz, bo kto teraz kupi poczciwe 200d 50ps ?


lled3 napisał(a):Więc jak widac producenci doskonale wiedza jaka bzdura jest zmiana co iles tam :)

Dales mi do myslenia swoimi postami, jednak nie zgodze sie z teza, ze im starszy olej tym lepszy i zeby w ogole nie wymieniac. Chyba trzeba znalezc konsensus i wymian tak zeby nie skodzic za mocno silnikowi ale zeby tez i nie przesadzac.

btw ciekawe czy awaryjnosc trubosprezarek w silnikach dci renaulta nie ma powiazania ze zwiekszeniem okresy miedzy wymianami oleju...
Xsystoff
 
Posty: 545
Dołączył(a): czwartek 23 lutego 2006, 01:14
Lokalizacja: Szczecin

Postprzez lled3 » wtorek 24 czerwca 2008, 20:31

ja nie twierdze wcale że wymiana szkodzi - bo jak mówiłem ten art. w takiej "mocnej" postaci jest dla mnie zaskoczeniem.
Z tego co słyszałem/czytałem wcześniej wymiana do 100-120 odbywa sie bez zauwazalnych szkodliwosci dla silnika. A ten art tylko poglebil mnie w tym utwierdzeniu.

600 tys nie wytrzyma żadna obecna osobówka :) i wymiana oleju nawet codziennie mu w tym nie pomoze. Bo te samochody nie maja tyle wytrzymac :) - i to nie wynika z problemu stworzenia takiego samochodu (ciężarówki przecież takie przbiegi spokojnie osiągają) - ale z $$ - która jak widać dominuje na każdym etapie.

zakładając że jednak niewymienianie oleju coś szkodzi - ale jest to szkodliwość niezauważalna w normalnej eksploatacji - to po co udziwniać i ładować ciężkie pieniądze w coś czego skutek będzie znikomy - bo ok - będziemy mieć stan silnika przy 300 tys o 2% lepszy z powodu samego oleju - ale wyjdą inne rzeczy + wypadki losowe i albo auto skończy wcześniej na złomie - albo i tak będzie musiało przejść kapitalny remont silnika bo posypią sie np. jakieś łozyska - które poprostu nie są na takie przebiegi liczone ...

tak naprawde możemy tutaj tylko gdybać podając ew. jakies przyklady na to lub na to ... pewne jest tylko to ze czasy sie zmieniaja i technologia idzie na przod :)

kiedyś kiedyś wogóle nie słyszano o olejach syntetycznych - potem to było wielkie zło - a jak już zaczeto je stosować - to nie do pomyślenia było by samochód przy 160 tys nadal jezdził na oleju syntetycznym - dzisiaj stosuje się wyłacznie syntetyki i samochody z przebiegami ponad 200 tys jezdza nadal na syntetyku.

mysle ze taka a nie inna opinia o wymianach pochodzi z czasow wrecz prehistorycznych :) z której chyba nadal wywodzi sie wiekszosc "mechaników" którzy pół zycia naprawiali radzieckie cuda techniki i im pozostało co nieco. A młodzi się ucza od nich no i tak jedzimy na tym micie którzy producenci sobie ładnie wykorzystuja :) Trzeba pokolen by to sie zmienilo - a jak widac pomalu sie zmienia.

diesle w renault sa ogolnie cholernie awaryjne i kosztowne w naprawach :) - nie wiem z czego to wynika ale nikomu nie polecam diesla - to sa bardzo wrazliwe i delikatne silniki.

I tak nie jest tylko z olejem ... ale ze wszytskim. Najgorszy jest strach. Co można zobaczyć na przykładzie reklamy ... Calgonitu. Co się okazuje produkt jest skierowany do grup ludzi zamożnych - którzy w większości mieszkają w aglomeracjach - gdzie woda wcale nie jest "twarda" ! Zreszta tak czy inaczej pralka rozleci sie sama z siebie - albo ją poprostu wyzucimy - a nie z powodu osadzajacego sie kamienia ... Nie bede teraz liczyc bo mi sie nie chce. Kiedy taka kalkulacje zrobiłem. Za pieniadze wydane na Calgonit po paru latach mozemy kupic nowa pralke - o naprawie nie mówiąc. A reklama tak fajnie ukazuje wielka tragedie ktora sie stanie jak nie bedziemy stosowac tego cudownego proszku :) - zaleje lazienke ... To raz, a dwa - jak sie kamień nie osadzi na pralce
Obrazek
lled3
 
Posty: 946
Dołączył(a): wtorek 07 sierpnia 2007, 19:45

Postprzez cfk » wtorek 24 czerwca 2008, 21:52

wymieniam olej co 10 tysiecy bo inni tak robia i ich auto chodza dobrze. Nie zaryzykuje zatarcia silnika, aby sobie sprawdzic ile na jednym oleju przejezdze. Poza tym u mnie tak producent zaleca. Zreszta nie leje jakis specjalnie drogich olei, dlatego uwazam ze po 10 tysiacach olej jest do wymiany.
Napewno przechodzony olej gorzej chlodzi. Nawet jak zawiera jakies tam elementy weegla z dobrymi własciwościami smarowniczymi to filtr jest do wymiany. A jak filtr zmieniam to zmienie i olej bo to jedna robota jak dla mnie. Po drugie sami producenci mowia ze i tak trzeba po roku zmieniac olej bo traci swoje wlasciwosci. A ja przez rok nie przejade 50 tysiecy :)

kazdy ma swoje auto, dba o nie jak chce. Ja robie tak nie inaczej, zgodnie z zaleceniami producenta i jest dobrze.

Zreszta to wszystko zalezy od podejscia ludzi do auta. Jedni maja hajs kupuja nowe auta ew. 2-3 letnie sprzedaja je kupuja nast. Ja jezdze autem 11 letnim i chce nim powiedzmy pojezdzic drugie 11 bo mnie naprawy kosztuja prawie nic, poza wlasnym czasem. Czesci do vw sa bardzo tanie, duzo zamiennikow szroty pekaja od tego, a co najwazniejsze to sie nie psuje :D
Uprawnienie na kat: B
w planach: A, C, C+E =)
cfk
 
Posty: 99
Dołączył(a): wtorek 04 września 2007, 15:48
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez Xsystoff » wtorek 24 czerwca 2008, 22:17

lled3 napisał(a):ja nie twierdze wcale że wymiana szkodzi - bo jak mówiłem ten art. w takiej "mocnej" postaci jest dla mnie zaskoczeniem.

Tak patrzac na to z boku, to mysle ze autor wypowiedzi osiagnal cel. Mowi sie o olejach i castrolu? Mowi. Chyba na wszystkich forach motoryzacyjnych na jakich uczestnicze przewinal sie ten temat. Cel osiagniety, nie trzeba placic za reklame, ludzie sami o tym mowia. Tym bardziej, ze ten pan to zaden inzynier tylko dyrektor oddzialu marketingowego o ile sie nie myle. No i nie uwierze w kit, ze taki zamazny czlowiek pozwala zonie jezdzic 20 lat jakims starym oplem ;)

lled3 napisał(a):600 tys nie wytrzyma żadna obecna osobówka :)

Tyle to ma co piaty samochod na allegro :D Silnik powinien wytrzymac, gorzej z osprzetem, szczegolnie w dieslach. Osobiscie znam przypadek 900 tys km w silniku 1.8 benzyna bez remontu kapitalnego oraz 600 tys km w silniku 2.0 benzyna bez jakiegokolwiek dotykania silnika, oczywiscie eksplatacja na gazie przez 99% czasu :) Co prawda to stara, dobra niemiecka szkola silnikow (audi z przelomu lat 80/90).


lled3 napisał(a):diesle w renault sa ogolnie cholernie awaryjne i kosztowne w naprawach :) - nie wiem z czego to wynika ale nikomu nie polecam diesla - to sa bardzo wrazliwe i delikatne silniki.

Do tego sa "zabojcze", przy wyprzedzaniu blad przeladowania sprezarki, komputer ja odlacza, a my jestesmy na przeciwleglym pasie i nie mamy mozliwosci przyspieszenia. Raz mi sie to przydarzylo w TDI, po prostu czlowiek glupieje. W DCI to jest nagminne :evil:
Xsystoff
 
Posty: 545
Dołączył(a): czwartek 23 lutego 2006, 01:14
Lokalizacja: Szczecin

Postprzez lled3 » wtorek 24 czerwca 2008, 22:21

wymieniam olej co 10 tysiecy bo inni tak robia


i niestety na tym sie opiera wiekszosc ... stereotypy i mity, jakieś zasłyszane opinie i plotki

i ich auta chodza dobrze

o ile wogóle można powiedzieć że 11 letnie auto może "chodzić" dobrze :)


Napewno przechodzony olej gorzej chlodzi. Nawet jak zawiera jakies tam elementy weegla z dobrymi własciwościami smarowniczymi to filtr jest do wymiany. A jak filtr zmieniam to zmienie i olej bo to jedna robota jak dla mnie. Po drugie sami producenci mowia ze i tak trzeba po roku zmieniac olej bo traci swoje wlasciwosci. A ja przez rok nie przejade 50 tysiecy


podstawowa rolą oleju jest smarowanie. Filtr owszem jest do wymiany.

a co mają producenci oleju powiedziec ? ze przez 10 lat olej nie zmieni swoich wlasciwosci i nie trzeba wymieniac ? maja koncerny sie spakowac i zajac produkjca wiec parafinowych :D a pozatym już mówią że nie co rok ... ale co dwa

i jest dobrze.

panie - jedni zbrojenie w stropie dają dołem - inni górą - a my zawsze w środek i jest dobrze - 30 lat tak budujemy i nic się nie zawaliło ...

11 letnie auto nie jest chyba najlepszym przykładem na nowe technologie i postęp techniki :)
Obrazek
lled3
 
Posty: 946
Dołączył(a): wtorek 07 sierpnia 2007, 19:45

Postprzez cfk » wtorek 24 czerwca 2008, 22:25

o ile wogóle można powiedzieć że 11 letnie auto może "chodzić" dobrze :)


byś sie zdzwił jak zdziwił jak zadzwiająco dobrze :evil: :!:

zresztą co ja sie bede wykłócał. Ja robie zgodnie z zaleceniami producenta. Jakbym miał auto gdzie producent zaleca wymiane co 100 tysiecy to bym wtedy myślał jak zrobić.
Uprawnienie na kat: B
w planach: A, C, C+E =)
cfk
 
Posty: 99
Dołączył(a): wtorek 04 września 2007, 15:48
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez LOBUZ88 » wtorek 24 czerwca 2008, 22:29

braaawo Xsystoff :):) wreszcie ktoś trafił w sedno :) na innym forum również doszliśmy do takiego wniosku ze artykuł ma cel marketingowy i byłem ciekaw kiedy ktoś na to wpadnie . Carstol już zarabia teraz pora na mechaników, za jakiś czas namnoży sie silników do remontu :lol2:

Ale tak to jest ktoś by powiedział że ziemia krąży wokół księżyca razem ze słońcem to też by sie znalazło paru mądrych którzy by stwierdzili ze to prawda ze to fakt , przecież technika poszła do przodu hehehe :D
Teoria : 28.03.2007 +
Praktyka : 13.04.2007 +
Odbiór : 27.04.2007 :)
Avatar użytkownika
LOBUZ88
 
Posty: 175
Dołączył(a): czwartek 05 kwietnia 2007, 12:34
Lokalizacja: Sosnowiec

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Porady techniczne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości