Disel Benzyna Gaz ile wam pali??

Tutaj mile będą widziane wypowiedzi na temat techniki kierowania, oraz wszelkie porady dotyczące kupna, obsługi i eksploatacji pojazdu.

Moderatorzy: ella, klebek

Postprzez paweldieslowiec » wtorek 13 maja 2008, 14:34

Diesel, Diesel, Diesel i tylko Diesel !!! Jak chcesz jezdzic oszczednie, troszke dynamicznnie to tylko diesel do 2 litrów pojemnosci, najlepiej niemiecki -> VW 1.9 TDI. Octavia jezdze to na trasie mozna spalic nawet 4.2, a w miescie roznie: od 6-10, zazwyczaj wiecej bo lubie objechac jakeigos benzyniaka spod świateł :) Tdik zapenia bardzo dobre osiągi dla przeciętnego użytkownika: seryjny od 0-100 zbiera sie 10- 12 sekund ( zalezy jaki samochod i typ TDI'ka; moja Octavia 11,5 sekundy jak sie postaram)
Przy dzisiejszych cenach paliwa - bezyna kosztuje prawie tyle samo co ON (!!!) to juz liczy sie ile samochod pali, a nie czy jest to diesel albo bezyna.

Ale i tak polecam wam ropniaka: nie dość ze oszczedność, to jeszcze dźwiek silnika jest nie do opisania :D ( np. MB 123 240d)
prawko odebrane - zaczynamy trenowanie kontrolowanych poślizgów :D
Avatar użytkownika
paweldieslowiec
 
Posty: 24
Dołączył(a): poniedziałek 12 maja 2008, 21:47
Lokalizacja: Zabrze

Postprzez bruno666 » wtorek 13 maja 2008, 16:41

paweldieslowiec napisał(a):Tdik zapenia bardzo dobre osiągi dla przeciętnego użytkownika: seryjny od 0-100 zbiera sie 10- 12 sekund ( zalezy jaki samochod i typ TDI'ka; moja Octavia 11,5 sekundy jak sie postaram)

Wow. Tyle co yaris do szkolenia kandydatów na kierowców. :P

paweldieslowiec napisał(a):Ale i tak polecam wam ropniaka: [...] to jeszcze dźwiek silnika jest nie do opisania :D ( np. MB 123 240d)

O dźwieku nie do opisania, to można mówić w autach cmana (klik). :twisted:
bruno666
 
Posty: 886
Dołączył(a): czwartek 07 września 2006, 23:01

Postprzez BOReK » wtorek 13 maja 2008, 16:41

Spotkaj mnie gdzieś i objedź zatem. I nie płacz, jak zostaniesz zjedzony przez stareńkie 1.6 na benzynie. :P

Dopóki cena oleju napędowego sięgała góra trzech czwartych ceny benzyny, to napęd dieslowski pod względem ekonomiki był bity chyba tylko przez gazowe benzyniaki. Tymczasem cena zrównała się z benzyną, a silniki diesla są droższe w zakupie i utrzymaniu (o ile mnie pamięć nie myli)... Gdzie tu ta ekonomika, jeśli kupuje się pojazd powiedzmy na pięć lat? Spalanie też nie jest tak znowu dużo mniejsze.

Dźwięk - zgodzę się i się nie zgodzę. Sam ogólnie lubię dźwięk maszyn wszelakich, więc dobrze zgrany benzyniak czy dieselek ma swój urok. Ale jeśli weźmiemy już starszy pojazd, to wolę jednak warkot benzyniaka niż klekot diesla.
Avatar użytkownika
BOReK
 
Posty: 3051
Dołączył(a): niedziela 25 lutego 2007, 13:02

Postprzez tom634 » wtorek 13 maja 2008, 18:07

A ja mam silnik Tesli ;)
Weteran dróg
Na co dzień jeżdżę GL500 V8 388KM
tom634
 
Posty: 546
Dołączył(a): wtorek 29 maja 2007, 21:55

Postprzez qwer0 » wtorek 13 maja 2008, 18:47

Tymczasem cena zrównała się z benzyną, a silniki diesla są droższe w zakupie i utrzymaniu (o ile mnie pamięć nie myli)...

niby co jest drozsze w utrzymaniu?
Diesle bez problemu robia >miliona km. benzyna nie.
Wszystko zalezy od tego jaki styl jazdy kto preferuje, po jakich drogach sie porusza i jak duzo jezdzi.
Jak ktos robi <10 000km rocznie to roznicy za duzej nie bedzie.
Jak >20 000km to juz odczuje (tanszy diesel).
A jak klepie znacznie wiecej, tym roznica coraz wieksza.
Smiesza mnie po prostu wypowiedzi ludzi, ktorym jakims cudem udaje sie zdac egazmin na prawko za xxxx razem, a na nastepny dzien pisza, ze diesel to mul, albo cos takiego. Po prostu zal ludzie.
Spalanie też nie jest tak znowu dużo mniejsze.

zal... zrob milion km dieslem i benzyna (ta sama pojemnosc) i pogadamy, co mniej pali...
To jest blok tekstu, który może być dodawany do Twoich postów. Ma limit 255 znaków
Avatar użytkownika
qwer0
 
Posty: 2422
Dołączył(a): poniedziałek 21 kwietnia 2008, 20:36
Lokalizacja: Lublin

Postprzez bruno666 » wtorek 13 maja 2008, 19:33

qwer0 napisał(a):zal... zrob milion km dieslem i benzyna (ta sama pojemnosc) i pogadamy, co mniej pali...

Który diesel przejedzie ten milion km i ile w tym czasie wymienisz wtryskiwaczy, pomp i turbin i ile za to zapłacisz?
W samochodzie cmana, którego model zaczyna sie na 7... po połowie tego przebiegu dopiero zajrzysz do rozrządu niekoniecznie celem wymiany. :)
bruno666
 
Posty: 886
Dołączył(a): czwartek 07 września 2006, 23:01

Postprzez paweldieslowiec » wtorek 13 maja 2008, 19:43

tdi powinno przejechac milion bez wiekszych problemów, pod warunkiem ze bedzie odpowiednio uzywane....
prawko odebrane - zaczynamy trenowanie kontrolowanych poślizgów :D
Avatar użytkownika
paweldieslowiec
 
Posty: 24
Dołączył(a): poniedziałek 12 maja 2008, 21:47
Lokalizacja: Zabrze

Postprzez mat4u » wtorek 13 maja 2008, 20:07

ta czyli w 11s do 100?? pfff moj stary 1.6 takie TDI bierze bez kierowcy 8)
____
Ford Escort 1.8 16V

auto wartości ok. 2000 zł.... kupione 2 lata temu za 3000 zł..... władowane jakieś 10000 zł przez 2 lata....... po prostu świetna inwestycja.....
Avatar użytkownika
mat4u
 
Posty: 673
Dołączył(a): poniedziałek 10 grudnia 2007, 17:01
Lokalizacja: Poznań

Postprzez lled3 » wtorek 13 maja 2008, 21:04

paweldieslowiec napisał(a):tdi powinno przejechac milion bez wiekszych problemów, pod warunkiem ze bedzie odpowiednio uzywane....


odpowiednio uzywane tj. na odpowiednim paliwie. A takie odpowiednie paliwo kosztuje niewiele mniej niz benzyna ...

ta ... juz najstarsi gorale mowia ze niemieckie to najlepsze :?
Obrazek
lled3
 
Posty: 946
Dołączył(a): wtorek 07 sierpnia 2007, 19:45

Postprzez qwer0 » wtorek 13 maja 2008, 22:31

Który diesel przejedzie ten milion km

z obecnie produkowanych? KAZDY powinien
To jest blok tekstu, który może być dodawany do Twoich postów. Ma limit 255 znaków
Avatar użytkownika
qwer0
 
Posty: 2422
Dołączył(a): poniedziałek 21 kwietnia 2008, 20:36
Lokalizacja: Lublin

Postprzez Pinhead » wtorek 13 maja 2008, 23:39

Wymieniając przy tym conajmniej dwa razy turbine i kilka razy wtryski, żywotność pomp wtryskowych równierz nie zachwyca :) Jeśli ktoś opiera ocene stanu silnika tylko po stanie cylindrów i tłoków to oznacza że zatrzymał się na wolnossących dieslach z początku lat 90'tych.
Avatar użytkownika
Pinhead
 
Posty: 1320
Dołączył(a): poniedziałek 20 listopada 2006, 07:34

Postprzez BOReK » środa 14 maja 2008, 00:27

No i właśnie o takich wymianach mówię. W ten sposób na benzynie zrobi się również milion, tylko że w obu przypadkach oryginalny zostanie sam spód silnika bez części ruchomych i tak samo moze głowica. Czyli 80% silnika jest inne...

Poza tym co to jest odpowiednie używanie? Silnik byłby odpowiednio używany, jakbyś podczas jazdy na optymalnych obrotach i obciążeniu włączył tempomat i tak zostawił. Tylko to kpina, nie jazda. I tak, ja wiem, że na ciężarówkach to przejeździ ten milion, tylko nie porównuj serwisu firmowego do "domowego". Tak, jak właściciele dużych flot dbają o swoje samochody, ty prywatnie raczej nie zadbasz.
Avatar użytkownika
BOReK
 
Posty: 3051
Dołączył(a): niedziela 25 lutego 2007, 13:02

Postprzez lled3 » środa 14 maja 2008, 03:06

to nie jest kwestia dbania ...

silniki w ciezarowkach odpowiednio wiecej kosztuja i sa inaczej liczone, na inne przebiegi.
Nie jest problemem wyprodukowac silnik który przetrwa milion kilometrów. Tylko że jego cena będzie na tyle duża że w samochodach osobowych się to nie opłaca ...
Obrazek
lled3
 
Posty: 946
Dołączył(a): wtorek 07 sierpnia 2007, 19:45

Postprzez Pinhead » środa 14 maja 2008, 10:09

Silniki ciężarówek to całkiem inna bajka. Tak jak napisałeś są one znacznie droższe i wykonane z myślą o dużej żywotności. Do tego są to bardzo słabo wysilone (KM/1l poj) silniki niskoobrotowe.
Avatar użytkownika
Pinhead
 
Posty: 1320
Dołączył(a): poniedziałek 20 listopada 2006, 07:34

Postprzez paweldieslowiec » środa 14 maja 2008, 13:40

w silnikach sam. ciężarowych nie liczy sie moc tylko moment obrotowy. Srednio silniki 12 litrowe maja około 400-450 KM i moment 2000-2300 Nm ( liczby te cały czas sie zmieniają) Porównując to do osobówki musiałby miec taki silnik z 1000 KM, a moc sie jest iloczyn momentu obrotowego i obrotów silnika. Nie bede sie rozpisywał, bo temat rzeka...
prawko odebrane - zaczynamy trenowanie kontrolowanych poślizgów :D
Avatar użytkownika
paweldieslowiec
 
Posty: 24
Dołączył(a): poniedziałek 12 maja 2008, 21:47
Lokalizacja: Zabrze

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Porady techniczne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 16 gości