Połączenie znaków B-33 i A-3

Tu możecie podzielić się uwagami lub wątpliwościami związanymi z poruszaniem się na drogach

Moderatorzy: dylek, ella, klebek

Połączenie znaków B-33 i A-3

Postprzez remcio » środa 28 listopada 2007, 15:35

Witam,

sytuacja na drodze jest nastepująca :

teren niezabudowany, dojeżdzamy do zakrętu w prawo oznaczony A-3 i pod nim B-33 40km/h, następnie zaraz jest zakręt w lewo i dalej już prosta parę kilometrów ... w którym miejscu odwołane jest ograniczenie 40km/h ?? za drugim zakrętem i dalej już tak przez parę kilometrów należy jechać 40km/h ???

jadąc w przeciwnym kierunku sytuacja jest identyczna

pzdr
remek
remcio
 
Posty: 2
Dołączył(a): środa 28 listopada 2007, 15:32

Postprzez chupacabra » środa 28 listopada 2007, 16:20

Jedziesz 40 do najblizszego skrzyzowania.
Obrazek
chupacabra
 
Posty: 358
Dołączył(a): poniedziałek 16 lipca 2007, 16:38

Postprzez remcio » środa 28 listopada 2007, 16:50

czyli hipotetycznie, jeżeli za tymi dwoma zakrętami będzie 50km prostej drogi w terenie niezabudowanym i dopiero tam będzie skrzyżowanie to należy cały czas jechać 40km/h ?
remcio
 
Posty: 2
Dołączył(a): środa 28 listopada 2007, 15:32

Postprzez malik » środa 28 listopada 2007, 18:08

hipotetycznie, z tego co mi wiadomo tak należałoby jechać... wydaje się to dziwne, ale takie są przpeisy
12.01.2008 - I bitwa pod WORD Jastrzębie... - wygrana stronnictwa Malika!
(2008-01-15) Prawo Jazdy: przyjęto wniosek, trwa postępowanie administracyjne.
(2008-01-21) Prawo Jazdy do odbioru w Urzędzie - odebrane :D nabijam pierwsze kilometry :)
Avatar użytkownika
malik
 
Posty: 60
Dołączył(a): sobota 24 listopada 2007, 15:47
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój

Postprzez scorpio44 » środa 28 listopada 2007, 18:55

Na 99% intencją drogowców było ograniczenie prędkości w obrębie zakrętu. Ale niestety zapomnieli o tym, że musi być jego odwołanie, bo w przeciwnym razie w świetle przepisów obowiązuje ono do najbliższego skrzyżowania. Sytuacja trochę podobna do dużo częstszych występujących przy progach zwalniających.
scorpio44
 
Posty: 6964
Dołączył(a): piątek 05 lipca 2002, 11:54
Lokalizacja: Elbląg

Postprzez ivytomek » czwartek 29 listopada 2007, 14:24

Na 99% intencją drogowców było ograniczenie prędkości w obrębie zakrętu. Ale niestety zapomnieli o tym, że musi być jego odwołanie, bo w przeciwnym razie w świetle przepisów obowiązuje ono do najbliższego skrzyżowania. Sytuacja trochę podobna do dużo częstszych występujących przy progach zwalniających.


Chyba, że intencją drogowców jest ograniczenie prędkości również między progami.
Progi mają ograniczyć prędkość pojazdów na jakimś odcinku drogi, gdzie kierowców zbytnio ponosi fantazja. Powtórzone znaki są po to, żeby przypomnieć kierowcom, że mogą urwać zawieszenie:) (oczywiście brak tu konsekwencji, bo przecież wystarczyłby jeden znak przed pierwszym progiem).
Avatar użytkownika
ivytomek
 
Posty: 235
Dołączył(a): piątek 05 stycznia 2007, 01:09
Lokalizacja: Kraków

Postprzez scorpio44 » czwartek 29 listopada 2007, 18:53

Ivytomek, tylko że i wtedy po ostatnim progu (a czasem zresztą próg jest tylko jeden!) w świetle przepisów powinno być odwołanie tego ograniczenia.
scorpio44
 
Posty: 6964
Dołączył(a): piątek 05 lipca 2002, 11:54
Lokalizacja: Elbląg


Powrót do Sytuacje na drodze

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 22 gości