biegi!!!!!!!!!! bardzo duzy problem, pomocy!!!!!!!!!!!!!!!

Tutaj mile będą widziane wypowiedzi na temat techniki kierowania, oraz wszelkie porady dotyczące kupna, obsługi i eksploatacji pojazdu.

Moderatorzy: ella, klebek

biegi!!!!!!!!!! bardzo duzy problem, pomocy!!!!!!!!!!!!!!!

Postprzez bambi » czwartek 18 października 2007, 10:54

bardzo proszę o pomoc poniewaz nie moge się dogadać z moim instruktorem :cry: chodzi mi mianowicie o zmianę biegów a dokładnie redukcja: na skrzyzowaniach z ustąp, lub gdy dojeżdżam do skrzyzowania, na którym samochody zaczynają ruszać.
kompletnie nie wim jak to robić.

gdy pytam mojego instruktora to zbywa mnie odpowiedziami typu: to trzeba czuć lub trzeba umieć ocenić.

ale jak mam to umieć ocenić skoro niewiem czy sa jakies zasady określające tą czynność.

błagam pomóżcie bo za parę dni zdaję egzamin i umieram ze strachu.
kto powiedział, że 13-sty jest pechowy???
egzamin zdany 13,02,2008
prawko w kieszeni!!!!!!!!
Avatar użytkownika
bambi
 
Posty: 111
Dołączył(a): czwartek 18 października 2007, 09:24
Lokalizacja: wielkopolska

Postprzez babcia_samo_zło » czwartek 18 października 2007, 12:06

Jakoś nie bardzo rozumiem o co się Tobie konkretnie rozchodzi :?:
Albo to pytanie jest źle zadane albo ja głupieje na stare lata :twisted:
Zdane 22.09.2007 za pierwszym podejściem :]
2.10.2007 - odebrałem... i polskie drogi nigdy nie będą już takie same ;)
Complex solutions for wineries
Avatar użytkownika
babcia_samo_zło
 
Posty: 89
Dołączył(a): poniedziałek 24 września 2007, 09:28
Lokalizacja: zza winkla ;)

Postprzez scorpio44 » czwartek 18 października 2007, 13:46

@Bambi:
1. Sprecyzuj trochę pytanie, coby nie było wątpliwości, co masz konkretnie na myśli.
2. "Pogratulować" instruktora i jego talentu dydaktycznego...
scorpio44
 
Posty: 6964
Dołączył(a): piątek 05 lipca 2002, 11:54
Lokalizacja: Elbląg

Postprzez bambi » czwartek 18 października 2007, 13:47

a więc bardziej konkretnie

jadę sobie czwóreczką i zbliżam sie do skrzyzowania ze znakiem ustąp i co w tej sytuacji? jaki bieg?

bądź zbliżam się do skrzyżowania na którym własnie zapaliło się zielone i towarzystwo zaczyna powoli ruszać to jaki bieg z tej mojej 4? :cry:
kto powiedział, że 13-sty jest pechowy???
egzamin zdany 13,02,2008
prawko w kieszeni!!!!!!!!
Avatar użytkownika
bambi
 
Posty: 111
Dołączył(a): czwartek 18 października 2007, 09:24
Lokalizacja: wielkopolska

Postprzez cman » czwartek 18 października 2007, 13:56

Znak ustąp: 2 bieg - najbardziej optymalny i potem w zależności od sytuacji jedziesz dalej na dwójce albo zwalniasz do bardzo małej prędkości lub się zatrzymujesz i wtedy jedynka.
Zielone światło: zależnie od sytuacji, a ściślej rzecz biorąc od prędkości do jakiej zwalniasz, zazwyczaj redukcja na dwójkę, ew. trójkę, rzadko na jedynkę (jeśli się zatrzymałaś/eś lub prawie zatrzymałaś/eś).
cman
 
Posty: 7456
Dołączył(a): wtorek 17 stycznia 2006, 20:02

Postprzez bambi » czwartek 18 października 2007, 14:02

na temat mojego instruktora nie będe się wypowiadać bo szkoda nerwów.

ale jest to jedyne osk w okolicy i niemam wyjścia a mieszkam 100km od Poznania, w którym będe zdawać.
w samym Poznaniu mam wyjechane 8 godzin co jest dla mnie dużo zamało aby po niedzieli zdać egzamin, reszte mojego kuru to było telepotanie się po jakis wioskach.
:oops:
kto powiedział, że 13-sty jest pechowy???
egzamin zdany 13,02,2008
prawko w kieszeni!!!!!!!!
Avatar użytkownika
bambi
 
Posty: 111
Dołączył(a): czwartek 18 października 2007, 09:24
Lokalizacja: wielkopolska

Postprzez loser » czwartek 18 października 2007, 16:18

Do tego co trafnie napisał Cman, dodam.
Nie tylko ustąp pierwszeństwa ale także skrzyżowanie równorzędne. No chyba, że dostaniesz przed nim polecenie- proszę skręcić w prawo.

W wielu miejscach jest zła widoczność, często ze względu na zaparkowane na rogach ulic samochody (nie zgodnie z przepisami!). Wówczas jak dojedziesz do takiego skrzyżowania, trzeba pomału się wysuwać, asekurując prawą nogą hamulec, aby w razie czego natychmiast się zatrzymać. Oczywiście wtedy, gdy musisz ewentualnie komuś ustąpić pierwszeństwa.
loser
 
Posty: 330
Dołączył(a): poniedziałek 15 stycznia 2007, 15:25

Postprzez Firecat » piątek 19 października 2007, 01:46

Ja na początku też miałam problem z redukcją, więc zanim mi to weszło w krew, to sobie zapamiętałam, że gdy zwalniam:
od 50 do 30 km/h - jadę na 3 biegu
30-20 km/h -schodzę na 2
Granica oczywiście jest płynna, z czasem to wyczujesz - ja to teraz robię na słuch i obserwując obroty. Nie wiem, czy o to ci chodziło...

Zakręty pokonuje się zwykle przy ok. 20 km/h, czyli na dwójce. Rondo też. Z reguły przy zbliżaniu się do skrzyżowania z podporządkowanej zwalniam do ok. 30 km/h na trójce przy dobrej widoczności (nie przesłania jej żaden samochód, krzak, czy pojemnik PCK). Przy słabej widoczności redukuję na dwójkę i się skradam tak z 20 km/h lub jeszcze wolniej.
To ty musisz ocenić, czy jechać 30 km/h i więcej (trójka), czy 20 km/h i mniej (dwójka). Im mniej widzisz dookoła siebie, tym wolniej jedziesz.

Mam nadzieję, że to ci pomoże, ale zaznaczam - nie jestem żadną wyrocznią drogową, więc to są tylko moje doświadczenia i patenty z nauki jazdy.
Firecat
 
Posty: 25
Dołączył(a): niedziela 18 marca 2007, 01:02
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez AgaA » piątek 19 października 2007, 18:52

bieg taki, żebyś mogła dynamicznie przyspieszyć, a wiadomo na 2 czy 3 masz lepsze przyspieszenie niż na 4, na której samochód dużo wolniej sie "zbierze" do jazdy. a w końcu chodzi o twoją wygode i dynamike jazdy :-)
czyli jak zwolnisz wrzucasz taki bieg, jaki bys miała zmieniając po kolei biegi po ruszeniu.
AgaA
 
Posty: 73
Dołączył(a): sobota 30 czerwca 2007, 13:24
Lokalizacja: WPR

Postprzez scorpio44 » piątek 19 października 2007, 19:47

A wszystko, co napisała AgaA, można podsumować krótko: należy dostosować bieg do obrotów silnika. ;)
scorpio44
 
Posty: 6964
Dołączył(a): piątek 05 lipca 2002, 11:54
Lokalizacja: Elbląg

Postprzez benis24 » niedziela 16 marca 2008, 17:59

rany nic z tego nie rozumiem -a też mam z tym problem :wink: POMOCY!!!!!!!!!!!!
benis24
 
Posty: 9
Dołączył(a): niedziela 16 marca 2008, 11:06
Lokalizacja: Zabrze

Postprzez dariex » niedziela 16 marca 2008, 20:16

ale czego nie rozumiesz?
Avatar użytkownika
dariex
 
Posty: 1226
Dołączył(a): niedziela 20 stycznia 2008, 01:14
Lokalizacja: Kraków

Postprzez benis24 » niedziela 16 marca 2008, 20:29

W TEORII NIBY WSZYSTKO JASNE ALE PRAKTYKA MNIE GUBI
benis24
 
Posty: 9
Dołączył(a): niedziela 16 marca 2008, 11:06
Lokalizacja: Zabrze

Postprzez ella » niedziela 16 marca 2008, 20:39

No to ćwicz. Praktyka czyni mistrza
Avatar użytkownika
ella
Moderator
 
Posty: 7793
Dołączył(a): poniedziałek 24 listopada 2003, 12:14
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez benis24 » niedziela 16 marca 2008, 20:43

ECH....CHYBA TYLKO MI TO ZOSTAJE........MAM NADZIEJĘ ŻE ZDĄŻĘ DO EGZAMINU..........
benis24
 
Posty: 9
Dołączył(a): niedziela 16 marca 2008, 11:06
Lokalizacja: Zabrze

Następna strona

Powrót do Porady techniczne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości