Assik, zobacz o ile może życie byc prostsze, gdy swoją wiedzę i interpretację przepisu opierasz o podstawowe definicje:
Jesli na egzaminie egzaminator kaze mi skrecic w lewo na rondzie to gdy nie bede mogla zmienic przy zjezdzie pasa z lewego na prawy (z powodu po prostu zajetego prawego pasa,duzego ruchu) to mozna sobie okrazyc wyspe jeszcze raz i wtedy dopiero skrecic w lewo (o ile prawy pas bedzie wolny w odpowiednim momencie)? Nie bedzie to bledem ?
definicja "ustąpienia pierwszeństwa
art. 2 pkt. 23) ustąpienie pierwszeństwa – powstrzymanie się od ruchu, jeżeli ruch mógłby
zmusić innego kierującego do zmiany kierunku lub pasa ruchu albo istotnej
zmiany prędkości, a pieszego – do zatrzymania się, zwolnienia lub przyspieszenia
kroku;
czyli gdy masz obowiązek ustąpienia pierwszeństwa powinnaś powstrzymac sie od ruchu - a więc zatrzymujesz się, przepuszczasz jadącego równoległym pasem ruchu, i kontynuując jazdę opuszczasz skrzyżowanie
Pytasz czy możesz jeździć dookoła wyspy, ja pytam po co, jeśli możesz się zatrzymać (patrz wyżej)... natomiast może się zdarzyć sytuacja, że w Twojej ocenie hamowanie może spowodowac zagrożenie bezpieczeństwa ruchu drogowego (np. widzisz za sobą wariata drogowego, który jedzie za szybko i w razie, gdy zatrzymasz pojazd wjedzie Ci w tył)
art. 19 ust. 2 Kierujący pojazdem jest obowiązany:
pkt. 2/ hamować w sposób niepowodujący zagrożenia bezpieczeństwa ruchu lub
jego utrudnienia;
no to wtedy jedziesz dookoła wyspy...