Używanie kierunkowskazów

Tu możecie podzielić się uwagami lub wątpliwościami związanymi z poruszaniem się na drogach

Moderatorzy: dylek, ella, klebek

Używanie kierunkowskazów

Postprzez sindbad » wtorek 19 kwietnia 2016, 12:25

Dzień dobry,
Jestem nowicjuszem więc z góry proszę o wyrozumiałość, być może moje pytania okażą się głupie bądź proste, ale mam wątpliwości więc piszę.
Chodzi o przejazd przez skrzyżowanie łamane i użycie na nim kierunkowskazu .
Generalnie pojazdy aby przejechać przez to skrzyżowanie na wprost od strony Krakowa ( pojazd który na zdjęciu znajduje się właśnie na tym skrzyżowaniu - zielony samochód osobowy marki Ford) muszą najpierw odrobinę skręcić w prawo by wychylić się i uzyskać odpowiednią widoczność na pojazdy nadjeżdżające z prawej strony , następnie skręcają w lewo i przejeżdżają przez skrzyżowanie na wprost. Wszyscy włączają wcześniej lewy kierunkowskaz przed tym skrzyżowaniem, jadąc generalnie na wprost, również skręcając w lewo włączają lewy kierunkowskaz, więc generalnie jadąc przez skrzyżowanie prosto czy skręcając w lewo używają tylko lewego kierunkowskazu. Czy nie powinno się dać najpierw prawego kierunkowskazu , a następnie lewego kierunkowskazu ? Czy można przejechać przez to skrzyżowanie na wprost bez kierunkowskazu ?
Obrazek
Link do skrzyżowania : https://goo.gl/maps/zy7gr3rpRGs
sindbad

Re: Używanie kierunkowskazów

Postprzez waw » wtorek 19 kwietnia 2016, 19:11

Na prosto jedzie się bez kierunkowskazu nawet jeśli osie wlotów skrzyżowania są odsunięte od siebie i wygląda to jakby skręcało się najprawo a później w lewo.
Czy o to chodziło?
waw

Postprzez sindbad » wtorek 19 kwietnia 2016, 19:20

Chodzi o to, że kierowcy przejeżdżając to skrzyżowanie prosto zawsze włączają lewy kierunkowskaz jak by jechali w lewo.
Czyli skręcając w lewo włączają lewy kierunkowskaz i jadąc prosto włączają również lewy kierunkowskaz.