Sytuacja przy zawracaniu

Tu możecie podzielić się uwagami lub wątpliwościami związanymi z poruszaniem się na drogach

Moderatorzy: dylek, ella, klebek

Sytuacja przy zawracaniu

Postprzez Rychu52 » niedziela 17 maja 2009, 19:21

mam pytanie czy podczas jazdy na dwupasmówce jednokierunkowej jesli z przyczyn technicznych nie można zawrócic z lewego pasa (wielkosc samochodu np.Man) słyszałem o takim miejscu w Piotrkowie,czy mogę wykonac manewr zawracania z prawego pasa??
Rychu52
 
Posty: 3
Dołączył(a): sobota 28 lutego 2009, 16:57

Postprzez scorpio44 » niedziela 17 maja 2009, 21:29

Nie możesz w ogóle zawrócić, bo jeżeli jest to rzeczywiście taka droga, o jakiej napisałeś, to po zawróceniu pojedziesz pod prąd. :)
scorpio44
 
Posty: 6964
Dołączył(a): piątek 05 lipca 2002, 11:54
Lokalizacja: Elbląg

Postprzez Borys_q » poniedziałek 18 maja 2009, 08:34

A jeśli to dwupasmówka z dwóch jezdni jednokierunkowych, to możesz z prawego pasa zawrócic, o ile pasy nie są oznakowane jako do określonego kierunku jazdy.
Szybka jazda nie wymaga odpowiednich umiejętności. Trzeba jedynie wiedzieć który pedał odpowiada za jej zwiększanie.
Borys_q
 
Posty: 3480
Dołączył(a): sobota 22 marca 2008, 16:36
Lokalizacja: Gdańsk

Postprzez Ladanieco » czwartek 21 maja 2009, 16:53

W zasadzie jeżeli oznakowanie drogowe nie mówi inaczej, to możesz użyć pasa do tego manewru pasa prawego, jeśli nie możesz go wykonać z pasa najbliższemu osi jezdni.
Tylko, że jadąc ciężarówką taką jak Man Tgl lub Man 10.224, prawdopodobnie nie będziesz musiał korzystać z drugiego pasa jeśli jedziesz bez przyczepy. Ponieważ szerokość drogi dwujezdniowej powinna ci pozwolić na zawrócenie z "prawidłowego" pasa. Obecnie przygotowuję się do egzaminu na kat. C i po wyjeżdżeniu 25 godzin na Manie TGL, nigdy nie byłem zmuszony do korzystania z prawego pasa. Po prostu Man jest na tyle skrętnym pojazdem, że przy zachowaniu odpowiedniej techniki jazdy pozwala zwykle na zawrócenie na takich skrzyżowaniach.
Podczas wjeżdżania na skrzyżowanie powinno się wysunąć mocno do przodu, nie wykonuj za wcześnie skrętu, jedź prosto wykorzystują przestrzeń nawet do przeciwległej wysepki. Pamiętaj jednak o ustąpieniu pierwszeństwa jadący z naprzeciwka oraz wykonującym lewoskręt z naprzeciwka.
Często wykonując mocny skręt w lewo, powinieneś upewnić się że nie nadjeżdża również żaden pojazd z tyłu, ponieważ tył (ze względu na umieszczenie tylnej osi) twojego pojazdu może przejść na pas po twojej prawej stronie.

posty scalone przez moderatora

Przy okazji zawracania mam pytanie. Czy pojazd zawracający powinien ustąpić pierwszeństwa pojazdowi wykonujący skręt z drogi poprzecznej w prawo na sygnalizatorze S-2 (przy czerwonym z zieloną strzałką) zezwalającym na warunkowy skręt w prawo?
Myślę, że jako pojazd na drodze z pierwszeństwem to zawracający może jechać piewszy. Co wy na to?
Ostatnio zmieniony czwartek 21 maja 2009, 17:05 przez Ladanieco, łącznie zmieniany 1 raz
Ladanieco
 
Posty: 45
Dołączył(a): środa 20 maja 2009, 09:50

Postprzez ella » czwartek 21 maja 2009, 20:22

Myślę, że jako pojazd na drodze z pierwszeństwem to zawracający może jechać piewszy. Co wy na to?


Co my na to?
http://www.prawojazdy.com.pl/forum/view ... zawracanie

http://www.prawojazdy.com.pl/forum/view ... 8925#28925
Avatar użytkownika
ella
Moderator
 
Posty: 7793
Dołączył(a): poniedziałek 24 listopada 2003, 12:14
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez Ladanieco » piątek 22 maja 2009, 09:50

Więc w skrócie to zawracający ma pierwszeństwo przed wjeżdżającymi na skrzyżowanie z drogi podporządkowanej lub na strzałce przy S-2.
Znalazłem jeszcze jeden post Zawracanie - podsumowanie chaosu na forum
Ladanieco
 
Posty: 45
Dołączył(a): środa 20 maja 2009, 09:50


Powrót do Sytuacje na drodze

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 46 gości