
Zapytam.
Który tor jazdy powinien wybrać pojazd czerwony 1 czy 2.
Moderatorzy: dylek, ella, klebek
przez szoferemeryt » środa 01 kwietnia 2015, 20:42
przez Makabra » środa 01 kwietnia 2015, 20:46
przez LeszkoII » środa 01 kwietnia 2015, 20:52
przez Makabra » środa 01 kwietnia 2015, 21:03
przez LeszkoII » środa 01 kwietnia 2015, 21:46
przez szerszon » środa 01 kwietnia 2015, 23:01
Borys_q napisał(a):
Zadam tylko dwa pytania, czemu zawracając przepuszczasz pojazdy z naprzeciwka?
Czemu zawracanie zaczynamy od lewej krawędzi jezdni jednokierunkowej?
To już było. Jeden ze znanych byłych userów tak twierdził.Makabra napisał(a):
Skoro takie fajne teorie tutaj wychodzą w związku z tym zacnym rysunkiem, to ja dorzucę swoją którą dziś wymyśliłem.
Biały(1) zmienia pas ruchu więc ustępuje pierwszeństwa czerwonemu(3) który porusza się swoim pasem ruchu
przez szoferemeryt » czwartek 02 kwietnia 2015, 06:35
przez szerszon » czwartek 02 kwietnia 2015, 07:10
Jeśli rzeczywisty to czy można w tym konkretnym przypadku stosować przepis PRD, który nagle zmienia ustalone znakami drogowymi pierwszeństwo?
Wszystkie manewry czy zachowania, przy których jest wymagana szczególna ostrożność mogą spowodować zagrożenie na drodze.Art.22.6. Zabrania się zawracania: w warunkach, w których mogłoby to zagrozić bezpieczeństwu ruchu na drodze
Czyli ? No to kto powinien w końcu pierwszy pojechać ?W tak kontrowersyjnej sytuacji trzymajmy się zasady szczególnej ostrożności, a nikomu nie stanie się krzywda.
przez Borys_q » czwartek 02 kwietnia 2015, 11:24
I w którym miejscu kończy sie to pierwsze w lewo a zaczyna to drugie
dlaczego w takim układzie nie mogę zawrócić na sygnalizatorze kierunkowym do skrętu w lewo.
przez szerszon » czwartek 02 kwietnia 2015, 16:46
równolegle do drogi poprzecznej.
Nie pisałem o zakazie zawracania na S-3 do lewoskrętuNa pewno mówiąc "zakaz zawracania na s-3"
dlaczego w takim układzie nie mogę zawrócić na sygnalizatorze kierunkowym do skrętu w lewo.
Nie może... tylko najczęściej nie ma. Od tego są sygnalizatory kierunkowe do zawracania.W przypadku wykonywania manewru zawracania (drugiego lewoskrętu) może nie być już bezkolizyjności gwarantowanej przez s-3,
Nie wiem, jakim dysponujesz rozporządzeniem, ale u mnie jest napisane,że zabrania zawracania do najbliższego skrzyżowania włącznie. Wymyślasz sobie własne dyspozycje znaków drogowych ?B-23 zabrania ci wykonać dwóch lewoskrętów ale wykonać jeden pozwala,
Nie wiem skąd ci sie wzięło pierwszego.Aha... konsekwencja,że zawracanie nie istnieje tylko są dwa skręty w lewo..taaa..., b-21 zabrania wykonać pierwszego lewoskrętu
Łatwiej mi przyjąć cojest napisane w PoRD , a nie twoje autorskie interpretacje. To że nie masz definicji to nie znaczy,że pojęcie "zawracanie" nie istnieje w przepisach.Czy na prawdę łatwiej ci przyjąć, że istnieje manewr który jest całkowicie nieopisany w prawie o ruchu drogowym, pierwszeństwo, pozycja na jezdni?
przez kg1956 » czwartek 02 kwietnia 2015, 17:18
przez Borys_q » czwartek 02 kwietnia 2015, 18:12
Gorzej , gdy nie ma drogi poprzecznej tylko jest sama przełączka.
Nie pisałem o zakazie zawracania na S-3 do lewoskrętu![]()
Nie wiem, jakim dysponujesz rozporządzeniem, ale u mnie jest napisane,że zabrania zawracania do najbliższego skrzyżowania włącznie. Wymyślasz sobie własne dyspozycje znaków drogowych ?
Aha... konsekwencja,że zawracanie nie istnieje tylko są dwa skręty w lewo..taaa..
Łatwiej mi przyjąć co jest napisane w PoRD , a nie twoje autorskie interpretacje.
przez Makabra » czwartek 02 kwietnia 2015, 18:29
przez szoferemeryt » czwartek 02 kwietnia 2015, 18:45
przez Makabra » czwartek 02 kwietnia 2015, 18:48