Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć lub nie jeździć.

Tu możecie podzielić się uwagami lub wątpliwościami związanymi z poruszaniem się na drogach

Moderatorzy: dylek, ella, klebek

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć

Postprzez kirbag » środa 21 maja 2014, 22:58

szymon1977 napisał(a):
kirbag napisał(a):...absolutnie nie zgodzę się, że ktoś tu źle jedzie. Wszystko jest jak najbardziej zgodne z krajową sztuką jazdy.
Jeden jechał zgodnie z jedną krajową sztuką, a drugi jechał zgodnie z drugą krajową sztuk. Łup! Który z nich jechał zgodnie z PoRD?
-----
kirbag napisał(a):A tutaj link do rysunku przedstawiającego oba typy skrzyżowań oraz pokazany manewr skrętu w lewo na obydwu skrzyżowaniach. (celowo nie umieściłem żadnych znaków aby na razie ukazać jedynie jak mało różnią się skrzyżowania klasyczne od tych o ruchu okrężnym z punktu widzenia kierowcy i zmiany kierunku jazdy).
A tutaj rysunek przedstawiający kilka rodzajów skrzyżowań (i nie tylko) oraz pokazany na nich manewr skrętu/zmiany kierunku jazdy w prawo (celowo umieściłem różne znaki, aby ukazać jak mały wpływ ma miejsce i jego oznakowanie na skręcanie/zmianę kierunku jazdy).

Obrazek

Postarałem się zabrzmieć równie poważnie jak Ty, Kirbag. Coś z tego wynika?


Jeśli brzmię poważnie to dobrze bo tak też podchodzę do tematu.

Natomiast co do twoich rysunków, wynika z nich (ale koła tu nie odkryjemy), że przed skrzyżowaniami stawia się różne znaki drogowe, w zależności od organizacji ruchu jaką się chce stworzyć.

Co do tego, który jechał zgodnie z PORD, obaj.
kirbag
 
Posty: 125
Dołączył(a): czwartek 17 kwietnia 2014, 13:12

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć

Postprzez lith » środa 21 maja 2014, 23:00

@kirbag
Właśnie w tym problem, że budzi.

@kombi
Oczywiście, ze zgodnie z przepisami, ale to nie znaczy, że tak Ty tego oczekujesz. Zdania na temat tego jak po rondzie sie jeździ są podzielone i to jest fakt niezależnie od tego co sobie założysz.

Według 'połowy świata' :mrgreen: nie możesz objechać ronda zewnętrznym pasem, a według połowy możesz. W Polsce ciężko stwierdzić, która wersja jest bardziej popularna, ale z roku na rok chyba coraz bardziej ta 'lansowana przez stolicę' , czyli, że jednak nie możesz objechać ronda zewnętrznym.
Avatar użytkownika
lith
 
Posty: 7569
Dołączył(a): niedziela 17 maja 2009, 21:09
Lokalizacja: E-g/Gda

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć

Postprzez szerszon » środa 21 maja 2014, 23:07

szymon
nie będe odnosił sie do całego twojego postu poniewaz nie ma to sensu.
póki uważasz, że kierunek=kierunek ruchu=kierunek jazdy i C-12 nakazuje kierunek jazdy dalsze dywagacje nie maja sensu, ponieważ opierasz sie na swoich założeniach .
Jakie możesz wymienić kierunki jazdy ?
==================
Co do pierwszego rysunku zalinkowanego przez kombi i pytanie jaka szkoła się sprawdza...
Przy wjeździe na pewno warszawska, poniewaz nie ma zawracania pasem zewnetrznym..nie da się.
Dlatego tekst szymona
Krakowska interpretacja przepisów także tu sprawdza się w 100%.
lekko mnie rozbawił.
Przecież na rondzie drogi szymonie podobno zmieniasz kierunek jazdy trzy razy. :wink:
W prawo w lewo w prawo

====================
lith
świetne posty
szerszon
 
Posty: 16316
Dołączył(a): sobota 11 lipca 2009, 15:03

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć

Postprzez kirbag » środa 21 maja 2014, 23:28

lith napisał(a):@kirbag
Właśnie w tym problem, że budzi.

Nie powinno, jadący szlakiem czerwonym wjeżdża na pas po którym jedzie szlakiem zielonym. Musi na niego uważać i w razie potrzeby przepuścić.


@kombi
Oczywiście, ze zgodnie z przepisami, ale to nie znaczy, że tak Ty tego oczekujesz. Zdania na temat tego jak po rondzie sie jeździ są podzielone i to jest fakt niezależnie od tego co sobie założysz.

Według 'połowy świata' :mrgreen: nie możesz objechać ronda zewnętrznym pasem, a według połowy możesz. W Polsce ciężko stwierdzić, która wersja jest bardziej popularna, ale z roku na rok chyba coraz bardziej ta 'lansowana przez stolicę' , czyli, że jednak nie możesz objechać ronda zewnętrznym.



Jak tylko skończę materiały WRD KWP przerabiać na JPG, zamieszczę je w tym wątku i wówczas przestanę z pewnymi tezami dyskutować.

TEN POST PRZED EDYCJĄ służył jedynie prowokacji, oczywiście przepraszam ale chciałem posłużyć się merytoryką niektórych osób aby pokazać jak pisanie o maślanym maśle nic nie wnosi do dysputy.
Ostatnio zmieniony czwartek 22 maja 2014, 08:40 przez kirbag, łącznie zmieniany 3 razy
kirbag
 
Posty: 125
Dołączył(a): czwartek 17 kwietnia 2014, 13:12

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć

Postprzez sankila » środa 21 maja 2014, 23:51

kirbag napisał(a):Tu się odniosę do całości gdyż uznałem, że jeśli ktoś mi stawia pytanie czym się różni przejazd gdy widzę zestaw znaków C-12+A7,od takiego gdy widzę zestaw znaków C-2+D-1, to albo robi sobie jaja albo ma 10/11 lat i marzy o jeździe Lamborgini Galardo.C-12 nakazuje poruszać się w określony definicją sposób ale daje także kierującemu szerszą informację o organizacji ruchu na obszarze x, wiem czego/jakiego układu dróg/ulic mogę się spodziewać.C-1czy C-2 nakazują i przekazują mi informację jedynie dotyczącą konkretnego punktu/miejsca.
Taa, żeby nie C12, to za czorta bym nie wiedziała, czego się mogę spodziewać!
Przyznaję jednak, że gdyby na tym środkowym pipku postawić C1, to moje Lamborgini zakrętu by nie wyrobiło :lol:
Obrazek
w tym konkretnym przypadku [ http://goo.gl/maps/Rlrrq] odległości ulic/dróg są tak duże, że uznano iż taka organizacja ruchu jak wyznaczono, sprawdzi się/wystarczy/zda egzamin i nie ma potrzeby organizować całości jako skrzyżowanie o ruchu okrężnym. Dla mnie to i jasne i logiczne i problemu żadnego nie widzę.
W tym konkretnym przypadku obwiednia wyspy leży w ciągu ul. Powstańców Śl - jednej z najruchliwszych arterii Wrocławia; pozostałe - to drogi mniejszego znaczenia. Skrzyżowanie dróg, o różnym nasileniu ruchu, to jedno z miejsc, gdzie wprowadzenie ruchu okrężnego pogorszyłoby przepustowość, zamiast ją poprawić.
Oj, chyba jednak nie takie jasne i nie takie logiczne - czyż nie?

dylek napisał(a):Reasumując - C-12+A-7 w przykładzie (C) wydaje się optymalnym oznaczeniem na wypadek awarii sygnalizacji świetlnej..
To słuszny wniosek; C12-A7 zapewnia najbardziej równomierny przepływ pojazdów; zakorkować mogą się co najwyżej drogi dojazdowe, ale nie samo skrzyżowanie (hm, powiedzmy, że nie powinno się zakorkować :wink: ).
To jest głos w dyskusji a nie: "zaśmiecanie forum, wprowadzanie bałaganu, kłótnia, prowokacja".
Avatar użytkownika
sankila
 
Posty: 2378
Dołączył(a): środa 25 lutego 2009, 01:56
Lokalizacja: Wrocław

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć

Postprzez papadrive » czwartek 22 maja 2014, 00:00

kirbag napisał(a):
Aby uściślić-możesz objechać całe "rondo" zewnętrznym pasem i to nawet np.10 razy z rzędu. .


Pierwsza zasada przejazdu przez SoRO.
Nigdy nie objeżdżaj wyspy dookoła zewnętrznym pasem. Kilku takich "objeżdżaczy" skutecznie blokuje wjazd na "rondo" i tym, którzy zjeżdżają z obwiedni (mimo najlepszych chęci) tylko zewnętrznym.
Nie zawsze, jazda zgodna z przepisami, gwarantuje bezpieczeństwo na drodze.
papadrive
 
Posty: 1010
Dołączył(a): poniedziałek 02 grudnia 2013, 22:21

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć

Postprzez lith » czwartek 22 maja 2014, 00:38

@kirbag
No właśnie nie zawsze, bo różne interpretacje dotyczą nie tylko wordów, czy inżynierów ruchu drogowego, ale też policji, biegłych i sądów. Ronda na dzień dzisiejszy nie są proste i oczywiste, jak niektórzy, szczególnie pismaki, próbują ludziom wmówić.
Avatar użytkownika
lith
 
Posty: 7569
Dołączył(a): niedziela 17 maja 2009, 21:09
Lokalizacja: E-g/Gda

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć

Postprzez kirbag » czwartek 22 maja 2014, 08:51

sankila napisał(a):
kirbag napisał(a):Tu się odniosę do całości gdyż uznałem, że jeśli ktoś mi stawia pytanie czym się różni przejazd gdy widzę zestaw znaków C-12+A7,od takiego gdy widzę zestaw znaków C-2+D-1, to albo robi sobie jaja albo ma 10/11 lat i marzy o jeździe Lamborgini Galardo.C-12 nakazuje poruszać się w określony definicją sposób ale daje także kierującemu szerszą informację o organizacji ruchu na obszarze x, wiem czego/jakiego układu dróg/ulic mogę się spodziewać.C-1czy C-2 nakazują i przekazują mi informację jedynie dotyczącą konkretnego punktu/miejsca.
Taa, żeby nie C12, to za czorta bym nie wiedziała, czego się mogę spodziewać!
Przyznaję jednak, że gdyby na tym środkowym pipku postawić C1, to moje Lamborgini zakrętu by nie wyrobiło :lol:
Obrazek
w tym konkretnym przypadku [ http://goo.gl/maps/Rlrrq] odległości ulic/dróg są tak duże, że uznano iż taka organizacja ruchu jak wyznaczono, sprawdzi się/wystarczy/zda egzamin i nie ma potrzeby organizować całości jako skrzyżowanie o ruchu okrężnym. Dla mnie to i jasne i logiczne i problemu żadnego nie widzę.
W tym konkretnym przypadku obwiednia wyspy leży w ciągu ul. Powstańców Śl - jednej z najruchliwszych arterii Wrocławia; pozostałe - to drogi mniejszego znaczenia. Skrzyżowanie dróg, o różnym nasileniu ruchu, to jedno z miejsc, gdzie wprowadzenie ruchu okrężnego pogorszyłoby przepustowość, zamiast ją poprawić.
Oj, chyba jednak nie takie jasne i nie takie logiczne - czyż nie?

dylek napisał(a):Reasumując - C-12+A-7 w przykładzie (C) wydaje się optymalnym oznaczeniem na wypadek awarii sygnalizacji świetlnej..
To słuszny wniosek; C12-A7 zapewnia najbardziej równomierny przepływ pojazdów; zakorkować mogą się co najwyżej drogi dojazdowe, ale nie samo skrzyżowanie (hm, powiedzmy, że nie powinno się zakorkować :wink: ).


No widzisz szanowna na zdrowy rozum to można tu C-12 nie postawić, tylko niestety wklejałem już na forum filmik gdzie niemieccy kierowcy na oznakowanym tak małym rondzie, jechali przez wyspę zamiast ją okrążać. Gdyby C-12 nie było to wówczas (co potwierdzają także niektóre wpisy na forum) wolna amerykana gdyż logika i myślenie ludzi boli.

Natomiast to, że nie oznaczono tego skrzyżowania Twoim sposobem ma dwie podstawy:
1 ekonomiczna- oszczędzamy bo stawiamy o 4 znaki mniej.
2 to organizacji ruchu na takich skrzyżowaniach jak na zdjęciu służy znak C-12, dlaczego? Przeczytaj definicje C-12, C-1, C-2

Pozdrawiam i mimo wszystko EOT
kirbag
 
Posty: 125
Dołączył(a): czwartek 17 kwietnia 2014, 13:12

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć

Postprzez kombi » czwartek 22 maja 2014, 09:42

lith napisał(a):@kombi
Zdania na temat tego jak po rondzie sie jeździ są podzielone i to jest fakt niezależnie od tego co sobie założysz.
Według 'połowy świata' :mrgreen: nie możesz objechać ronda zewnętrznym pasem, a według połowy możesz.
No i dlatego chciałem się dowiedzieć, co na rondzie z przykładu Szymona, zabrania jechać tak jak zielony? - dookoła wyspy zewnętrznym pasem. Przecież oznakowanie wyraźnie na to zezwala.
kombi
 
Posty: 414
Dołączył(a): poniedziałek 05 maja 2014, 17:01

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć

Postprzez szymon1977 » czwartek 22 maja 2014, 09:57

kombi napisał(a):No i dlatego chciałem się dowiedzieć, co na rondzie z przykładu Szymona, zabrania jechać tak jak zielony?
PoRD tego nie zabrania. Nie ma przepisu mówiącego "zabrania się na rondzie objeżdżania wyspy centralnej prawym pasem dookoła nawet jeżeli prawy pas ruchu właśnie dookoła wyspy centralnej prowadzi". Zabrania tego tylko warszawska PoRD-u interpretacja nazywająca cały przejazd przez skrzyżowanie jednym wielkim skręcaniem.
Ostatnio zmieniony czwartek 22 maja 2014, 11:10 przez szymon1977, łącznie zmieniany 1 raz
"Proszę podchodzić do wypowiedzi usera szymon1977 z dużą dozą wątpliwości i nieufności." - user Szerszon.
Avatar użytkownika
szymon1977
 
Posty: 6572
Dołączył(a): sobota 18 czerwca 2011, 22:06

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć

Postprzez kg1956 » czwartek 22 maja 2014, 10:55

Jedynym powodem, dla którego jazda dookoła typowego ronda pierścieniowego zewnętrznym pasem jest niezgodna z PoRD może być to, że wjedziemy na rondo nieprawidłowym pasem. Jeśli jednak wjedziemy na to rondo odpowiednim pasem i następnie zmienimy pas na zewnętrzny to chyba nie ma przeszkód. Pomijając oczywiście art.3.
kg1956
 
Posty: 2237
Dołączył(a): wtorek 23 marca 2010, 10:18
Lokalizacja: Poznań

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć

Postprzez szymon1977 » czwartek 22 maja 2014, 11:09

Właśnie za pomocą Art.3. i stwierdzeń typu "może wyłączyć kierunkowskaz przed zakończeniem skręcania bo już wypełnił dyspozycję Art.22.5." wszelkie dziury w warszawskiej teorii są łatane. Da się w ten sposób załatać wszystko. Nawet przejechać na czerwony zgodnie z Art.3. można spróbować. Ale co to wnosi do dyskusji nt. formalnych obowiązków podczas przejazdu przez skrzyżowanie?

Swoją drogą drogowcy chyba także musieliby się Art.3. wesprzeć, żeby namalować taki pas ruchu, którym jechać PoRD zabrania.
"Proszę podchodzić do wypowiedzi usera szymon1977 z dużą dozą wątpliwości i nieufności." - user Szerszon.
Avatar użytkownika
szymon1977
 
Posty: 6572
Dołączył(a): sobota 18 czerwca 2011, 22:06

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć

Postprzez kombi » czwartek 22 maja 2014, 12:05

kg1956 napisał(a):Jedynym powodem, dla którego jazda dookoła typowego ronda pierścieniowego zewnętrznym pasem jest niezgodna z PoRD może być to, że wjedziemy na rondo nieprawidłowym pasem.
Hmmm..... Dlaczego nieprawidłowym? Czy przed jazdą dookoła wyspy musimy się ustawić na odpowiednim pasie?
kombi
 
Posty: 414
Dołączył(a): poniedziałek 05 maja 2014, 17:01

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć

Postprzez maryann » czwartek 22 maja 2014, 12:28

szymon1977 napisał(a):Oczywiście przejazd z pasa na pas po ustąpieniu pierwszeństwa
No i krótka piłka. Po co elaboraty pisać?
lith napisał(a): tylko na większych rondach to się tak rozmywa, że bardzo mocno nie działa
A co ma działać? - C12 jest jeden, to i ronda jednakowe: jednakowe znaki, jednakowe zachowanie.
lith napisał(a):Jedyne sensowne rozwiązanie w takiej sytuacji to zaciśnięcie zębów i przejście na 'szkołę krakowską'
szoferemeryt napisał(a): i kolizji nie ma. Obywa sie bez zaciskania zębów.
To zaciskanie zębów to chyba nie na rondzie, tylko przełknięcie przyjęcia nieswojej interpretacji; jakby coś trochę uszczerbek na honorze... chyba.
lith napisał(a):Według 'połowy świata' :mrgreen: nie możesz objechać ronda zewnętrznym pasem, a według połowy możesz. W Polsce ciężko stwierdzić, która wersja jest bardziej popularna, ale z roku na rok chyba coraz bardziej ta 'lansowana przez stolicę' , czyli, że jednak nie możesz objechać ronda zewnętrznym.
Nie tyle połowy, co w/g różnych ankiet szkołę krakowską wyznaje 60-70% internautów oraz oprócz JB także SD(Stop drogówka).
szerszon napisał(a):Przecież na rondzie drogi szymonie podobno zmieniasz kierunek jazdy trzy razy.
A co to kogo obchodzi? Działa??- działa!
kg1956 napisał(a):Jedynym powodem, dla którego jazda dookoła typowego ronda pierścieniowego zewnętrznym pasem jest niezgodna z PoRD może być to, że wjedziemy na rondo nieprawidłowym pasem. Jeśli jednak wjedziemy na to rondo odpowiednim pasem i następnie zmienimy pas na zewnętrzny to chyba nie ma przeszkód. Pomijając oczywiście art.3.
Bardzo trafnie! Gdyby nie to, że rozważamy sytuację, gdy brak P8- więc wjechać na rondo można każdym pasem.
falsum in uno falsum in toto
Avatar użytkownika
maryann
 
Posty: 3359
Dołączył(a): czwartek 22 lipca 2010, 09:38
Lokalizacja: Czechy k. Krakowa

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć

Postprzez kg1956 » czwartek 22 maja 2014, 12:33

Hmmm..... Dlaczego nieprawidłowym? Czy przed jazdą dookoła wyspy musimy się ustawić na odpowiednim pasie?

Tak. Choćby dlatego, że według PoRD poszczególne pasy ruchu przed skrzyżowaniem są przeznaczone do jazdy w określonych kierunkach. Np.pas skrajny lewy bez P8 zobowiązuje nas do pojechania prosto lub w lewo. Pas skrajny prawy bez P8 nie dopuszcza jazdy w lewo.
Ostatnio zmieniony czwartek 22 maja 2014, 13:31 przez kg1956, łącznie zmieniany 1 raz
kg1956
 
Posty: 2237
Dołączył(a): wtorek 23 marca 2010, 10:18
Lokalizacja: Poznań

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Sytuacje na drodze

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 48 gości