LeszkoII napisał(a): STARYSZOFER napisał(a):Tak....tak...może być oznakowane znakiem A-5 albo A-6. To przecież wszystko jedno....
Oczywiście wszystko jedno dla Leszka, ale nie dla tych, którzy nie ignorują przepisów.
Wystarczy, że pojazdy okrążają wyspę centralną. Jest to warunek wystarczający, żeby skrzyżowanie określić mianem "o ruchu okrężnym".
Bzdura wynikająca z twojego permanentnego ignorowania §36.1
Warunkiem koniecznym jest to, aby na skrzyżowaniu ruch pojazdów odbywał się w jednym kierunku - wskazanym na znaku C-12.
Z tego faktu, wynika kilka innych, m.in zmiana kierunku przy opuszczaniu SoRO i brak zmiany kierunku w trakcie jazdy dookoła wyspy w kierunku wskazanym na znaku C-12.
LeszkoII napisał(a): Ponadto posługujesz się nic niewartymi, populistycznymi frazesami, uaktywniasz się po ciszy po burzy i wszczynasz nową burzę. A tak cichutko siedziałeś, jak cytowaliśmy przepisy o kierunku jazdy, tj. dyspozycje F-10/P-8, przeczekałeś i znów zaczynasz jatkę bez grama merytorycznego podłoża.
Gdybyś miał odrobinę wiedzy to wiedziałbyś, że strzałki P-8 oznaczają zezwolenie na ruch w kierunku wskazany strzałkami (§87.1) , identycznie jak znak C-12 (§36.1).
I w jednym i drugim przypadku mowa o ruchu w dozwolonym strzałkami kierunku, co oznacza oczywiście dozwolony kierunek jazdy w przypadku pojazdu. Trzeba być analfabetą językowym i kompletnym ignorantem przepisów, żeby tego nie rozumieć.
LeszkoII napisał(a): STARYSZOFER napisał(a):Oczywiście, że jest. W § 36.1 mamy definicję ruchu okrężnego:
”ruch okrężny - oznacza, że na skrzyżowaniu ruch odbywa się dookoła wyspy lub placu w kierunku wskazanym na znaku C-12”
To jest dyspozycja nakazowa znaku C-12 a nie żadna definicja skrzyżowania o ruchu okrężnym. Skrzyżowanie to nie znak, znak to nie skrzyżowanie.
W dyspozycji znaku zawarta jest definicja. To często spotykana praktyka w rozporządzeniu. Kolejny raz ignorujesz niewygodne, ale oczywiste fakty.
LeszkoII napisał(a): STARYSZOFER napisał(a):Oczywiście, że C-12 wyznacza kierunek jazdy. §36.1 mówi wprost o kierunku wskazanym na znaku C-12, ale Leszko ignoruje ten przepis.
Poczytaj trochę o wykładni systemowej z zrozum wreszcie, że podawany przez nas argumenty jasno wskazują, że C-12
nie może mieć związku z kierunkiem jazdy, którego zmiana jako manewr jest uregulowana w art. 22, z wszelkimi jego konsekwencjami. Nie masz zielonego pojęcia o elementarnych podstawach prawa a piszesz o interpretacji przepisów i stosowaniu się do nich. Żałosne
Żałosne, jest to, że nie masz pojęcia o wykładni prawa. Zwroty użyte w tekście prawnym mogą mieć swoiste znaczenie, odmienne od tego, jakie nadaje się danemu słowu w znaczeniu powszechnym, tylko wtedy, jeżeli szczególne znaczenie słowa zostało określone i zdefiniowane przez ustawodawcę.
Pojęcie kierunku nie zostało zdefiniowane przez ustawodawcę, a więc posługujemy się znaczeniem ogólnym tego słowa. W przypadku pojazdu kierunek wskazany na znaku C-12 oznacza zatem kierunek jazdy. I będzie tak choćbyś nie wiem jak bardzo tupał nóżkami i machał rączkami, bo ten fakt nie pasuje, do twojej chorej wizji przepisów prawa o ruchu drogowym.
LeszkoII napisał(a): STARYSZOFER napisał(a):Chyba mi nie powiesz, że po zjeździe z SoRO dalej jedziesz w kierunku wskazanym na znaku C-12?
Jadę tak, jak zechciałem przejechać skrzyżowanie począwszy od wlotu - czyli znajdując się na pasie do skrętu w lewo wiem, że skręcę w drogę poprzeczną w lewo. Nie rozumiesz § 36, tworzysz jakieś normy postępowania, które z niego w żaden sposób nie wynikają.
Aha, czyli zaprzeczasz, że na skrzyżowaniu o ruchu okrężnym pojazdy jadą w kierunku wskazanym na znaku C-12.
Leszko kompletnie ignoruje §36.1. Kompletnie ignoruje podstawową zasadę ruchu okrężnego.
Kompletnie ignoruje przepisy prawa, po to, żeby ze swojej chorej wizji uczynić własną wykładnię prawa nie mającą nic wspólnego z rzeczywistością.
Leszko, powiedz jak możesz udzielać się na forum o przepisach prawa, jednocześnie tak bardzo ignorując te przepisy???? Straszne.