Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć lub nie jeździć.

Tu możecie podzielić się uwagami lub wątpliwościami związanymi z poruszaniem się na drogach

Moderatorzy: dylek, ella, klebek

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć

Postprzez szymon1977 » niedziela 09 listopada 2014, 04:34

dylek napisał(a):szerszon ostatnio wkleja focie....szymon kocha rysunki.... to i ja się pochwalę swoim wiekopomnym dziełem :lol:

Tytuł dzieła : W lewo bo widać.
Dzieło całkiem rzeczowe, nie powiem. Przy okazji masz u mnie plusa za zgodną z rzeczywistością tabliczkę T-6 na przedostatnim obrazku. Ale przejdźmy do rzeczy. Oczywiście na wszystkich rysunkach widać, że w lewo. Ale tylko na ostatnim widać także, że cały czas w tym samym kierunku, zgodnym z kierunkiem, w jakim ruch się odbywa. Wiec zmiany kierunku jazdy nie ma, choć przez fragment skrzyżowania, na którym strzałeczkę w lewo narysowałeś pojazd w lewo przejeżdża.
dylek napisał(a):Dziękuję za uwagę.
Powinieneś raczej uwagę wytężyć. Zawsze jest szansa, że przestaniesz mylić kierunek jazdy (przez coś) ze zmianą kierunku jazdy (na tym czymś).

=====

LeszkoII napisał(a):poczyniłem wywód podając przykład KIERUNKU przeciwnego
Twój wywód jest do niczego bo pominąłeś, że przeciwne to są kierunki jazdy pojazdów, o których mowa w przepisie.
LeszkoII napisał(a):z całą pewnością nie dotyczy kierunku jazdy - TEGO kierunku jazdy
Z całą pewnością dotyczy właśnie tego kierunku jazdy bo innego pojazd nie posiada.
LeszkoII napisał(a):(l. poj.), który jak się okazuje, nie wyklucza zamiaru skręcania w prawo ALBO zamiaru jazdy na wprost.
Liczba pojedyncza nie wyklucza możliwości kontynuowania jazdy w jednym z trzech kierunków. Wyklucza za to możliwość kontynuowania jazdy w więcej niż jednym kierunku jednocześnie. Zaryzykuję stwierdzenie, że nie istnieje pojazd nadjeżdżający z przeciwka, który jest w stanie kontynuować jazdę w więcej niż jednym kierunku jednocześnie. Więc jak zwykle udowodniłeś NIC.

LeszkoII napisał(a):Zawsze lubujecie się w używaniu słowa "kierunek", nie rozwijając jego znaczenia, znaczenia umocowanego w (różnych)przepisach.
Oj Leszko... Słowo "kierunek" ma sprecyzowane i bardzo jasne znaczenie (jeżeli go nie znacz polecam definicję SJP). Z kontekstu w jakim słowo "kierunek" zostało użyte wynika co najwyżej sprecyzowanie o jaki lub czego kierunek chodzi. Ustawodawca pisze np, że przestawia na znaku kierunek, w jakim ruch się odbywa, Ty natomiast twierdzisz, że przestawia kierunek w jakim Ty wykonasz ruchu. I kto tu nie zwraca uwagi na kontekst i treść przepisów? Nie dziwne, że dochodzisz do nadających się chyba jedynie do Archiwum-X wniosków typu pojazd mający kierunek ruchu odmienny od kierunku jazdy.

=====

szerszon napisał(a):O kierunku jazdy przez skrzyżowanie moga decydować np znaki F-10 czy F-11.
No więc PRZEZ skrzyżowanie jadę zgodnie ze strzałkami F-10. Dla przykładu przejeżdżam PRZEZ skrzyżowanie w lewo zgodnie oczywiście ze strzałką F-10. Ale NA skrzyżowaniu napotykam wyspę centralną, którą muszę jakoś objechać. W jakim kierunku mam ją objechać? Takim jak na znaku C-12 pokazano? A może w przeciwnym? A może w takim jak na F-10 pokazano?

szerszon napisał(a):Natomiast lansowanie powiązania kierunku jazdy z C-12 jest nieporozumieniem. polecam dalej poczytać o F-10 i P-8x...
PRZEZ skrzyżowanie jadę w takim kierunku jak na strzałkach F-10 i P-8x. NA skrzyżowaniu jadę w takim kierunku jak na strzałkach C-12. Gdzie to nieporozumienie?

szerszon napisał(a):Resorakiem ?
Na razie resoraka w piaskownicy nawet nie ogarniasz. Jest możliwe przejechanie resorakiem w prawo przez piaskownicę inaczej niż zmieniając na tej piaskownicy kierunek jazdy w prawo jeden raz? Jest możliwe przejechanie resorakiem w prawo przez piaskownicę zmieniając na tej piaskownicy kierunek jazdy w lewo trzykrotnie?

szerszon napisał(a):Nie ma czegoś takiego jak kierunek jazdy na skrzyzowaniu
Jak to nie ma? To na skrzyżowaniu jak jadę to moja jazda przestaje posiadać kierunek?

szerszon napisał(a):Poprzesz to jakimkolwiek przepisem , który wspomina cos o kierunku jazdy na skrzyzowaniu ? :wink:
Znam tylko przepisy, które o kierunku jazdy wspominają. W żadnym z nich nie ma sprecyzowania, że kierunku jazdy, który mam na skrzyżowaniu one nie dotyczą. Więc dotyczą kierunku jazdy na skrzyżowaniu tak samo jak i poza skrzyżowaniem.

szerszon napisał(a):Jako wybitny polonista powinieneś wiedzieć ,że to jedno niewinne słówko całkowicie zmienia sens przepisu.
Nie trzeba być polonistą wcale (wystarczy znajomość j. polskiego na poziomie szkoły podstawowej) aby wiedzieć, że i bez tego niewinnego słówka ilość kierunków, w jakich ruch na skrzyżowaniu oznakowanym C-12 odbywa się ograniczona jest do jednego.
"Proszę podchodzić do wypowiedzi usera szymon1977 z dużą dozą wątpliwości i nieufności." - user Szerszon.
Avatar użytkownika
szymon1977
 
Posty: 6572
Dołączył(a): sobota 18 czerwca 2011, 22:06

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć

Postprzez szerszon » niedziela 09 listopada 2014, 07:58

tomekkoz

Na ostatnim rysunku mamy do czynienia z odmienna sytuacją - pojazd nie skręca w lewo.
Przecież "widać" :hmm:
jednym kierunku , zatem jazda wokół wyspy nie stanowi zmiany kierunku jazdy.

Ehhh....jak tu dyskutować z kimś, kto w kółko to samo bez grama zrozumienia ?
O F-10 i P-8x nie poczytał.

(Amatorzy, oszczędźcie sobie polemiki- zaufajcie profesjonalistom)
:lol:
ObrazekNo nie znalazłem was...co za błąd.
szymon1977
Wiec zmiany kierunku jazdy nie ma, choć przez fragment skrzyżowania, na którym strzałeczkę w lewo narysowałeś pojazd w lewo przejeżdża.
:wow: Jak to nie ma ? Przecież widać !!!
Zawsze jest szansa, że przestaniesz mylić kierunek jazdy (przez coś) ze zmianą kierunku jazdy (na tym czymś).

Chyba na rowerze. Bo przepisu, poza rzeczywistym własnym kierunkiem jazdy na skrzyzowaniu resorakiem bo widać dalej nie ma.
Twój wywód jest do niczego bo pominąłeś, że przeciwne to są kierunki jazdy pojazdów, o których mowa w przepisie.
Chyba o kierunku jazdy pojazdów mowa.. :hmm:
Z całą pewnością dotyczy właśnie tego kierunku jazdy bo innego pojazd nie posiada.
Tego z C-12 ? :lol:
Liczba pojedyncza nie wyklucza możliwości kontynuowania jazdy w jednym z trzech kierunków.
Nawet w swojej własnej teorii piszesz bzdury.Do trzech nie umiesz zliczyć.

Wyklucza za to możliwość kontynuowania jazdy w więcej niż jednym kierunku jednocześnie.
Ktokolwiek o tym pisał ? Taka bezsensowna wstawka.
Ustawodawca pisze np, że przestawia na znaku kierunek, w jakim ruch się odbywa, Ty natomiast twierdzisz, że przestawia kierunek w jakim Ty wykonasz ruchu. I kto tu nie zwraca uwagi na kontekst i treść przepisów?

Gdzie tu jakikolwiek sens ?
Nie dziwne, że dochodzisz do nadających się chyba jedynie do Archiwum-X wniosków typu pojazd mający kierunek ruchu odmienny od kierunku jazdy.
:lol: :lol: :lol:
Dalej polecam T-18, gdzie pojazd zmienia kierunek ruchu nie zmieniając kierunku jazdy.
. W jakim kierunku mam ją objechać?
Zgodnie z organizacja ruchu wskazana na C-12. Wbrew temu coobaj lansujecie C-12 nie ma nic wspólnego z jednym kierunkiem jazdy wskazanym na znaku. To jest skrzyzowanie , o czym napisano w przepisie, a nie jednokierunkowa, czego sie dopatrzyliście. :D
PRZEZ skrzyżowanie jadę w takim kierunku jak na strzałkach F-10 i P-8x. NA skrzyżowaniu jadę w takim kierunku jak na strzałkach C-12. Gdzie to nieporozumienie?
Gdzie masz napisane o kierunku jazdy na skrzyżowaniu jako oddzielnym bycie ?
Czekam na wskazanie i jak nie było tak nie ma.Obwiednia to nie jednokierunkowa panowie profesjonaliści..ups...
Na razie resoraka w piaskownicy nawet nie ogarniasz.
Tak gdzieś od 40 lat :) Trafiło sie ,ze nauczyłem sie czytać i wole przepisy do dyskusji niz zabaweczki.
Jak to nie ma? To na skrzyżowaniu jak jadę to moja jazda przestaje posiadać kierunek?
No nie ma. udowodniłeś ? Pokazałeś jakikolwiek przepis z tym związany ?
Nie zauważyłem...
Jesteś w trakcie jazdy, która na skrzyżowaniu nagle nie staje sie samodzielnym bytem oderwanym od rzeczywistości...przecież widać..Nawet powinieneś poinformować innych kierowców zawczasu o zamiarze zmiany kierunku jazdy i jadąc przez skrzyzowanie jeszcze manewru nie skończyłeś..prawda..a ty mi tu piszesz bzdurke o jakimś kierunku jazdy na skrzyzowniu.
Tak rozumując w czasie jazdy po obwiedni niezależnie od kierunku jazdy, jaki był zamierzony powinieneś mieć wyłączony kierunkowskaz.
Zmieniasz kierunek jazdy w lewo ...ustawiasz się odpowiednio przed skrzyzowaniem i sygnalizujesz..tylko nie w twoim wielce zdumiewającym stylu ,ze nawet przy skręcie w lewo trzeba ustawic sie przy prawej krawędzi :lol:

Znam tylko przepisy, które o kierunku jazdy wspominają.
Dalej nie zrozumiałeś. Chodzi mi o przepisy użyte w PoRD. Wspomnienia to sobie pisz w pamiętniku.

, że kierunku jazdy, który mam na skrzyżowaniu
Pokaż mi te przepisy dotyczące kierunku jazdy na skrzyzowaniu. O tym ,ze nie ogarniasz zmiany kierunku jazdy juz wiemy i że musisz sobie wyprostować rondo.
Artykuł lub paragraf poproszę.

Nie trzeba być polonistą wcale (wystarczy znajomość j. polskiego na poziomie szkoły podstawowej)
Przykro mi , że akurat wtedy byłeś chory lub na wagarach.Wobec braku zrozumienia przepisu w takim układzie zostało ci tylko prostowanie ronda, bo inaczej sobie na nim nie radzisz.
========================================
Obrazek Dla ułatwienia zrozumienia, ze obwiednia to nie jednokierunkowa. Dosyć fajny rysunek pokazujący, że "profesjonalisci" też błądzą :lol:
szerszon
 
Posty: 16316
Dołączył(a): sobota 11 lipca 2009, 15:03

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć

Postprzez LeszkoII » niedziela 09 listopada 2014, 11:03

szymon1977 napisał(a):Liczba pojedyncza nie wyklucza możliwości kontynuowania jazdy w jednym z trzech kierunków.
Nie wyklucza, co jest potwierdzeniem tego, o czym pisałem. Podobnie kierunek wskazany na znaku C-12 nie wyklucza możliwości - jak się wyraziłeś - "kontynuowania jazdy w jednym z trzech kierunków" :) To właśnie chciałem przekazać(jak przykład - jeden z wielu) i nigdzie nie mówiłem o jednoczesnym poruszaniu się w różnych kierunkach, bo jest to fizycznie niemożliwe.
Ty natomiast powołujesz się na strzałki na znaku C-12, w których przesłaniu widzisz sprzeczność z możliwością obrania i zrealizowania manewru skręcenia w lewo na skrzyżowaniu. Podejrzewam, że dlatego palnąłeś "jednocześnie", jak w poniższym cytacie 8)
szymon1977 napisał(a):Wyklucza za to możliwość kontynuowania jazdy w więcej niż jednym kierunku jednocześnie.

szymon1977 napisał(a):Zaryzykuję stwierdzenie, że nie istnieje pojazd nadjeżdżający z przeciwka, który jest w stanie kontynuować jazdę w więcej niż jednym kierunku jednocześnie.
Pojazd A jedzie z kierunku przeciwnego w kierunek lewy a pojazd B jedzie z kierunku przeciwnego w kierunek prawy. Zarówno A jak tez B zmieniły kierunek jazdy - i są to manewry różne. Zarówno A jak też B nadjeżdżały z kierunku przeciwnego - tego samego.
Czyli mimo, że w pewnym sensie ich kierunek (nadjeżdżania) był identyczny, to w innym kontekście ich kierunek jazdy jest różny.
Oczywiście można mówić, że pojazdy się wymijające poruszają się w tym samym kierunku. I jest to zdanie prawdziwie, pod warunkiem, że uzasadni się kontekst znaczenia słowa kierunek w tym zdaniu :)

Stosując analogię dla ronda, strzałki na znaku C-12 odpowiadają cesze "przeciwny-zgodny z...", co nie oznacza że wykluczają możliwość zmiany kierunku jazdy w lewo ani nie wyznaczają kierunku jazdy po powierzchni skrzyżowania na wprost po łuku o różnym promieniu i różnym zwrocie.

Nagle sobie przypomniałeś, po kilkudziesięciu stronach wątku, że jednak nie tylko "bo widać na rys. E", ale też "bo widać na znaku C-12". Więc po co rys. E "bo widać"? tak na prawdę to g widać.
szymon1977 napisał(a):Oj Leszko... Słowo "kierunek" ma sprecyzowane i bardzo jasne znaczenie (jeżeli go nie znacz polecam definicję SJP).
Nie ma sprecyzowanego określenia, co wynika z dowolnego słownika, jaki weźmiesz do ręki :) Zacznij w słowniku od hasła "słownik" :D Znaczenie słowa 'kierunek' użytego w PoRD wynika z kontekstu a czym jest kontekst - poszukaj w słowniku.
szymon1977 napisał(a):Ustawodawca pisze np, że przestawia na znaku kierunek, w jakim ruch się odbywa, Ty natomiast twierdzisz, że przestawia kierunek w jakim Ty wykonasz ruchu.
Nie prawda. Kierunek, o którym piszesz nie jest <kierunkiem poruszania się na skrzyżowaniu> tylko kierunkiem poruszania się dookoła wyspy - co ma wymiar niesprzeczny z poruszaniem się w dowolnym kierunku jazdy na skrzyżowaniu.
Dowodem na to jest zamiatanie pod dywan znaków F-10 umieszczonych na wlotach. Skoro takie oznakowanie ma prawo wystąpić na każdym skrzyżowaniu (warto przeczytać dlaczego się je stosuje), to znaczy że nie ma sprzeczności pomiędzy kierunkiem jazdy związanym ze znakiem F-10 a kierunkiem okrążania wyspy.
"Specjalista to ktoś, kto wie wszystko o czymś i nie wie nic o czymkolwiek innym. W miarę postępów specjalizacji, to w końcu specjalista będzie to ktoś taki, kto wie wszystko o niczym i nie wie niczego o wszystkim" - śp. Józef Kossecki
Avatar użytkownika
LeszkoII
 
Posty: 7756
Dołączył(a): niedziela 07 października 2012, 13:53

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć

Postprzez szymon1977 » poniedziałek 10 listopada 2014, 03:28

LeszkoII napisał(a):...widzisz sprzeczność z możliwością obrania i zrealizowania manewru skręcenia w lewo na skrzyżowaniu.
Nie. Widzę za to sprzeczność z rzeczywistością Twojego traktowania całego przejazdu w lewo przez rondo pierścieniowe jako jedno skręcanie w lewo czy zmianę kierunku jazdy w lewo.
-----
LeszkoII napisał(a):Czyli mimo, że w pewnym sensie ich kierunek (nadjeżdżania) był identyczny, to w innym kontekście ich kierunek jazdy jest różny.
Nie w kontekście a w rozpatrywanym miejscu i czasie. Kierunek nadjeżdżania jest przeciwny bo przed skrzyżowaniem ich kierunku jazdy są przeciwne. A, że przez skrzyżowanie przejeżdżają w innym kierunku? Albo, że kierunek, który mieli przed skrzyżowaniem zmieniają na jeszcze jakiś inny? Co do faktu, który już zaistniał mają ich przyszłe poczynania?
-----
LeszkoII napisał(a):...F-10 umieszczonych na wlotach. Skoro takie oznakowanie ma prawo wystąpić na każdym skrzyżowaniu (warto przeczytać dlaczego się je stosuje), to znaczy że nie ma sprzeczności pomiędzy kierunkiem jazdy związanym ze znakiem F-10 a kierunkiem okrążania wyspy.
Oczywiście, że nie ma sprzeczności pomiędzy strzałkami na C-12 i strzałkami na F-10. Resorak w piaskownicy w naoczny sposób udowadnia, że jest możliwe przejechanie przez coś w lewo robiąc na tym czymś 3/4 kółka. Przejazd w lewo przez rondo pierścieniowe - że czasem nie jest nawet możliwy inny przejazd. Więc z pasa ruchu oznaczonego strzałką F-10 w lewo przejeżdżamy przez skrzyżowanie w lewo, a podczas tego przejazdu objeżdżamy 3/4 wyspy centralnej dookoła zgodnie ze strzałkami C-12.

Choć zarówno strzałki F-10 jak i strzałki C-12 pokazują kierunek, to żadnej sprzeczności pomiędzy nimi nie ma. Strzałki F-10 pokazują bowiem kierunek czego innego niż strzałki C-12. Strzałki F-10 kierunek w jakim możesz przejechać PRZEZ skrzyżowanie, strzałki C-12 kierunek, w jakim ruchu odbywa się NA skrzyżowaniu. Więc PRZEZ skrzyżowanie jedziesz w kierunku zgodnym ze strzałkami F-10, za to NA skrzyżowaniu jedziesz zgodnie ze strzałkami C-12.

LeszkoII napisał(a):Dowodem na to jest zamiatanie pod dywan znaków F-10...
O jakim zamiataniu pod dywan mówisz, skoro na skrzyżowaniu oznakowanym każdym skrzyżowaniu bez najmniejszych problemów potrafię zastosować się zarówno do strzałek C-12 jak i do strzałek F-10 zgodnie z dosłownym brzmieniem ich dyspozycji? Raczej blado przy mojej interpretacji wypada Twoje przypisywanie słowu "kierunek" jakichś schizofrenicznych treści i przekręcanie treści przepisów w imię zapewnienia bezpieczeństwa.
-----
LeszkoII napisał(a):Kierunek, o którym piszesz nie jest <kierunkiem poruszania się na skrzyżowaniu> tylko kierunkiem poruszania się dookoła wyspy
Oj Leszko... Widzisz różnicę pomiędzy zapisami:
a). na skrzyżowaniu ruch dookoła wyspy lub placu odbywa się w kierunku wskazanym na znaku,
b). na skrzyżowaniu ruch odbywa się dookoła wyspy lub placu w kierunku wskazanym na znaku?
Po co pytam, skoro widzę, że nie i treść § 36.2. interpretujesz nie zwracając uwagi na szyk zdania, w efekcie z treścią zdania niezgodnie. Treść "a" zinterpretowałeś jako treść "b". Dopóki nie zrozumiesz jak istotny wpływ na treść ma ta drobna z pozoru różnica odpuść sobie interpretowanie PoRD.

Postaram Ci się ją przybliżyć, łopatologicznie:
Treść "a" oznacza, że na skrzyżowaniu pojazdy, które "kręcą się" dookoła wyspy robią to w kierunku przeciwnym do ruchu wskazówek zegara. Teść "b" oznacza, że wszystkie pojazdy, które są na skrzyżowaniu "kręcą się" dookoła wyspy w kierunku przeciwnym do ruchu wskazówek zegara. Oczywiście treść "b" nie oznacza, że "kręcą się" w nieskończoność, bo w żaden sposób nie zabrania w dowolnym momencie zjechać ze skrzyżowania ani tym bardziej na nie wjechać.

Wbrew temu co sądzicie, znak C-12 ani nie nakazuje NA skrzyżowaniu "wykonać ruchu" w kierunku wskazanym strzałkami, ani co nam wmawiacie nie nakazuje jeździć w kierunku wskazanym strzałkami. Znak C-12 pokazuje kierującemu w jakim kierunku ruch NA skrzyżowaniu się odbywa, aby będąc NA skrzyżowaniu nie jeździł on w żadnym innym kierunku. A z pokazanym na F-10 kierunku w jakim przejeżdża on PRZEZ skrzyżowanie nie ma to nic wspólnego.

Podejrzewam, że nie zrozumiesz, ale zarykuję i zapytam:
Czy NA rondzie pierścieniowym jest możliwa jazda w kierunku innym niż pokazany na znaku C-12 bez względu na kierunek, w jakim przejeżdżamy PRZEZ to rondo? Czy kiedykolwiek NA rondzie pierścieniowym jechałeś w kierunku innym niż pokazany na znaku C-12? Jesteś w stanie pojąć różnicę pomiędzy określeniami kierunek jazdy PRZEZ skrzyżowanie a kierunek jazdy NA skrzyżowaniu?

=====

szerszon napisał(a):Dalej polecam T-18, gdzie pojazd zmienia kierunek ruchu nie zmieniając kierunku jazdy.
Nie pojazd ziemia kierunek ruchu, a kierunek ruchu odbywającego się w miejscu oznakowanym T-18 się zmienia, i to niezależnie od poczynań pojazdu, który jeszcze na to miejsce nawet nie wjechał. Ani o kierunku poruszania się, ani o kierunku jazdy pojazdu przez miejsce oznakowane T-18 nic ma. Tak samo jak przez miejsce oznakowane C-12.
-----
szerszon napisał(a):To jest skrzyzowanie , o czym napisano w przepisie, a nie jednokierunkowa, czego sie dopatrzyliście.
To jest skrzyżowanie, na którym obwiednia jest jednokierunkowa - co przerasta możliwości Twojego umysłu.
szerszon napisał(a):Dla ułatwienia zrozumienia, ze obwiednia to nie jednokierunkowa. Dosyć fajny rysunek pokazujący, że "profesjonalisci" też błądzą
Przecież na tym rysunku obwiednia jest także jednokierunkowa co nie przeszkadza przez skrzyżowanie przejechać w dowolnym kierunku. Przy Tobie faktycznie jestem profesjonalistą. I to bez cudzysłowu.

Po raz kolejny wykazałeś, że mam rację. Dziękuję.
"Proszę podchodzić do wypowiedzi usera szymon1977 z dużą dozą wątpliwości i nieufności." - user Szerszon.
Avatar użytkownika
szymon1977
 
Posty: 6572
Dołączył(a): sobota 18 czerwca 2011, 22:06

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć

Postprzez szerszon » poniedziałek 10 listopada 2014, 08:48

szymon1977
.
Widzę za to sprzeczność z rzeczywistością Twojego traktowania całego przejazdu w lewo przez rondo pierścieniowe jako jedno skręcanie w lewo czy zmianę kierunku jazdy w lewo.
Nie będziesz prostował ronda i traktował skrzyzowania jako jednokierunkowej-sprzeczności nie będzie.
Tu nie ma sporu o kierunki jazdy, bo wszyscy maja mniej więcej to samo podejście. Tu jest spór o to jak zakwalifikować powierzchnie skrzyzowania. Z przepisów wynika ,ze jest to skrzyżowanie. Tobie wynika ,ze jest to jednokierunkowa. a z ronda ( z jednokierunkowej) to zawsze w prawo.
To nic, ze jest to całkowicie pozbawione jakiejkolwiek logiki i czytania ze zrozumieniem, co napisali w przepisie.
I nie pomoga tutaj takie oto ornitologiczne ciekawostki
Resorak w piaskownicy w naoczny sposób udowadnia,

Przecież to jest parodia jakiejkolwiek merytorycznej dyskusji. :lol:

Choć zarówno strzałki F-10 jak i strzałki C-12 pokazują kierunek, to żadnej sprzeczności pomiędzy nimi nie ma. Strzałki F-10 pokazują bowiem kierunek czego innego niż strzałki C-12. Strzałki F-10 kierunek w jakim możesz przejechać PRZEZ skrzyżowanie, strzałki C-12 kierunek, w jakim ruchu odbywa się NA skrzyżowaniu. Więc PRZEZ skrzyżowanie jedziesz w kierunku zgodnym ze strzałkami F-10, za to NA skrzyżowaniu jedziesz zgodnie ze strzałkami C-12.
Strzałki F-10 pokazują kierunek jazdy. Nie musisz pomijac tego słowa. Nie zniknie jeśli go nie uzyjesz.
A dyskusja jest o kierunkach jazdy i ich sygnalizowaniu.
Jeśli strzałki na C-12 pokazują cos innego niż strzałki F-10 to wynika ,że nie pokazują kierunku jazdy.
Czyli są nieistotne z punktu dyskusji o kierunkach jazdy.

.
Widzisz różnicę pomiędzy zapisami:

A ty nie widzisz róznicy pomiędzy "kierunku" vs "jednym kierunku", a czepiasz sie leszka :hmm:

Postaram Ci się ją przybliżyć, łopatologicznie:
:lol: bez resoraka ani rusz...chłopska filozofię pt "bo widać" juz znamy.

Wbrew temu co sądzicie, znak C-12 ani nie nakazuje NA skrzyżowaniu "wykonać ruchu" w kierunku wskazanym strzałkami, ani co nam wmawiacie nie nakazuje jeździć w kierunku wskazanym strzałkami.
Myyyyyyyyyyyyy ?????????????/ :lol:
Znak C-12 pokazuje kierującemu w jakim kierunku ruch NA skrzyżowaniu się odbywa, aby będąc NA skrzyżowaniu nie jeździł on w żadnym innym kierunku. A z pokazanym na F-10 kierunku w jakim przejeżdża on PRZEZ skrzyżowanie nie ma to nic wspólnego.
I po co sie tak meczysz ? Przecież od dawien dawna jest pisane, ze C-12 wskazuje , z której strony trzeba mieć wyspę. napisałeś, prawdopodobnie bezmyślnie, to samo.

Jesteś w stanie pojąć różnicę pomiędzy określeniami kierunek jazdy PRZEZ skrzyżowanie a kierunek jazdy NA skrzyżowaniu?

Czy jesteś w stanie pojąć, abys pokazał, gdzie jest napisane o kierunkach jazdy na skrzyzowaniu ?
Czy jesteś w stanie zrozumieć, że to tylko twoje własne słowotwórstwo, które nie ma pokrycia w przepisach /
Czy jesteś w stanie pojąć, ze nie ma odpowiedzi na twoje pytanie, ponieważ my poruszamy sie ramach poRD , a nie twoich własnych określeń ?
Co nas obchodzą twoje fantazje, które nie mają nic wspólnego z przepisami ?
Nie pojazd ziemia kierunek ruchu, a kierunek ruchu odbywającego się w miejscu oznakowanym T-18 się zmienia, i to niezależnie od poczynań pojazdu,
Akurat poczynania pojazdu są zależne,ponieważ gdyby sie nie zastosował to wylądowałby w krzaczorach :lol:
Poza tym nie piszę kto zmienia, tylko że występuje zmiana kierunku ruchu...tak samo jak przejeżdżając na wprost przez rondo :wink:

Ani o kierunku poruszania się, ani o kierunku jazdy pojazdu przez miejsce oznakowane T-18 nic ma. Tak samo jak przez miejsce oznakowane C-12.

Patrz, zgadza się. :spoko: to dlaczego mi tu lansujesz teorie prostowania ronda ?
Jak poniżej :lol:
To jest skrzyżowanie, na którym obwiednia jest jednokierunkowa - co przerasta możliwości Twojego umysłu
To skrzyzowanie czy jednokierunkowa...a jaki to kierunek jazdy ?
Przecież wyżej do leszka pisałeś zupełnie co innego..schiza w czystej postaci :eek2:
I masz rację -przerasta mnie przyjęcie do wiadomości takiego nonsensu.
Przecież na tym rysunku obwiednia jest także jednokierunkowa co nie przeszkadza przez skrzyżowanie przejechać w dowolnym kierunku. Przy Tobie faktycznie jestem profesjonalistą. I to bez cudzysłowu.
szkoda tylko ,że strzałki P-8x wskazuja co innego :D Cudzysłów jednak musi zostać..ba..drugi trzeba dodać. :wink:

Po raz kolejny wykazałeś, że mam rację. Dziękuję.
Po raz kolejny pokazałem,że prostowanie ronda i jednokierunkowa to stan twojego umysłu. I po raz kolejny pokazłem, że jednak nie masz większego pojęcia o przepisach. przykro mi. :(
szerszon
 
Posty: 16316
Dołączył(a): sobota 11 lipca 2009, 15:03

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć

Postprzez LeszkoII » poniedziałek 10 listopada 2014, 16:59

Szymon, nie będę uprawiać Twojego stylu polegającego na komplikowaniu rzeczy banalnych. Dla mnie 2+2=4 a dla Ciebie 2+2=1+1+1+1. To odnośnie stylu - nie oczekuj na tasiemca.
szymon1977 napisał(a):Znak C-12 pokazuje kierującemu w jakim kierunku ruch NA skrzyżowaniu się odbywa, aby będąc NA skrzyżowaniu nie jeździł on w żadnym innym kierunku.
Twój rzekomy skręt w prawo ('zjazdowy') wykonujesz jeszcze na skrzyżowaniu - nie wiem tylko, czy masz tego świadomość. Więc bujaj się dookoła na skrzyżowaniu albo teleportuj się ZA skrzyżowanie.
szymon1977 napisał(a):A z pokazanym na F-10 kierunku w jakim przejeżdża on PRZEZ skrzyżowanie nie ma to nic wspólnego.
No to poczytaj sobie:
§ 72. 1. Umieszczony obok jezdni znak F-10 "kierunki na pasach ruchu" wskazuje dozwolone, zgodnie ze strzałkami umieszczonymi na znaku, kierunki jazdy z poszczególnych pasów ruchu. F-10 wskazuje kierunek jazdy (np. strzałka w lewo - zezwala na skręcanie w lewo czyli na zmianę kierunku jazdy w lewo). I teraz cytat od Ciebie:
Strzałki F-10 pokazują bowiem kierunek czego innego niż strzałki C-12.
Coś innego niż wskazywanie kierunku jazdy, z pewnością nie jest wskazywaniem kierunku jazdy. Z tego logiczny wniosek taki, że C-12 nie ma nic wspólnego z kierunkiem jazdy.
I widzisz? Nawet na Twoich farmazonach udowodniłem, że się mylisz.

Najprościej jak się da: C-12 oznacza, że nie możesz korzystać ze skrzyżowania tak, jak w Anglii, gdzie obowiązuje ruch prawostronny. |EDIT: lewostronny 8) |

P.S. Odnośnie szyku zdania... (podpunkty a i b ) nie wpływa on na zmianę informacji, jakie zdanie sobą niesie. To nic nowego. Dla przykładu porównaj sobie zdania:
Na sali światła gasną po lewej stronie sceny wprowadzając atmosferę grozy.
Na sali światła po lewej stronie sceny gasną wprowadzając atmosferę grozy.
Ostatnio zmieniony wtorek 11 listopada 2014, 10:56 przez LeszkoII, łącznie zmieniany 1 raz
"Specjalista to ktoś, kto wie wszystko o czymś i nie wie nic o czymkolwiek innym. W miarę postępów specjalizacji, to w końcu specjalista będzie to ktoś taki, kto wie wszystko o niczym i nie wie niczego o wszystkim" - śp. Józef Kossecki
Avatar użytkownika
LeszkoII
 
Posty: 7756
Dołączył(a): niedziela 07 października 2012, 13:53

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć

Postprzez szymon1977 » wtorek 11 listopada 2014, 02:50

szerszon napisał(a):...to tylko twoje własne słowotwórstwo, które nie ma pokrycia w przepisach
Nie żadne słowotwórstwo a rzeczywistość. Chyba, że jesteś w stanie wykazać, że pojazd, który jedzie przestaje na skrzyżowaniu posiadać kierunek jazdy.
szerszon napisał(a):...abys pokazał, gdzie jest napisane o kierunkach jazdy na skrzyzowaniu ?
Chociażby w Art.22.5. Nie jest nigdzie sprecyzowane, że w Art.22.5. chodzi tylko o zmianę kierunku jazdy ZA skrzyżowaniem w stosunku do kierunku jazdy PRZED skrzyżowaniem. Więc o zmianę kierunku jazdy ZA skrzyżowania w stosunku do kierunku jazdy NA skrzyżowaniu chodzi także. Na ale skoro dyskutujesz o sygnalizowaniu kierunku jazdy, podczas gdy PoRD zobowiązuje do sygnalizowania zmiany kierunku jazdy... lekko nie będzie.
szerszon napisał(a):...dyskusja jest o kierunkach jazdy i ich sygnalizowaniu.


=====

LeszkoII napisał(a):Coś innego niż wskazywanie kierunku jazdy, z pewnością nie jest wskazywaniem kierunku jazdy.
Oczywiście, że nie jest. Nigdy nie twierdziłem, że jest inaczej.
szerszon napisał(a):Jeśli strzałki na C-12 pokazują cos innego niż strzałki F-10 to wynika ,że nie pokazują kierunku jazdy.
Strzałki C-12, choć pokazują kierunek odbywającego się na skrzyżowaniu ruchu to z punktu widzenia kierunku jazdy są bardzo istotne. Masz na tyle odwagi, aby stwierdzić, że mogę NA skrzyżowaniu oznaczonym C-12 jeździć w przeciwnym kierunku niż ruch NA nim się odbywa?
LeszkoII napisał(a):Z tego logiczny wniosek taki, że...
...kierunek jazdy NA skrzyżowaniu wprost wynika z pokazanego na znaku C-12 kierunku, w jakim ruch się NA skrzyżowaniu odbywa.

=====

LeszkoII napisał(a):No to poczytaj sobie:
Poczytałem. A teraz Ty sobie doczytaj - sięgnij głębiej (do "220") a dowiesz się, że F-10 PRZED skrzyżowaniem wskazuje dozwolone kierunki jazdy PRZEZ skrzyżowanie.
LeszkoII napisał(a): F-10 wskazuje kierunek jazdy (np. strzałka w lewo - zezwala na skręcanie w lewo czyli na zmianę kierunku jazdy w lewo).
Tutaj się jak zwykle zapędziłeś. Strzałka F-10 w lewo PRZED skrzyżowaniem wskazuje, że PRZEZ skrzyżowanie można przejechać w lewo. A czy przejeżdżając w lewo PRZEZ skrzyżowanie skręcać będziemy w lewo? O tym strzałka F-10 akurat nic nie mówi. Być może tak (skrzyżowanie zwykłe), a być może nie (rondo pierścieniowe).

Oczywiście spodziewam się niezwiązanego z PoRD zaprzeczana rzeczywistości i wmawiania, że przejazd w lewo przez rondo pierścieniowe jest jednym wielkim skręceniem w lewo. Wracamy do resoraka, który PRZEZ piaskownicę w lewo przejeżdża nie skręcając NA tej piaskownicy ani raz w lewo?

szerszon napisał(a):Strzałki F-10 pokazują kierunek jazdy. Nie musisz pomijac tego słowa.
Dokładnie to strzałki F-10 przed skrzyżowaniem pokazują kierunek jazdy PRZEZ skrzyżowanie. Dlaczego pomijasz te słowa?

=====

LeszkoII napisał(a): Dla przykładu porównaj sobie zdania:
A). Na sali światła gasną po lewej stronie sceny wprowadzając atmosferę grozy.
B). Na sali światła po lewej stronie sceny gasną wprowadzając atmosferę grozy.
Porównałem. Dodam trzecie:

C). Na sali światła gasną wprowadzając po lewej stronie sceny atmosferę grozy.

Do sedna. W zdaniu "B" światła gasną po lewej stronie sceny, a atmosfera grozy powstaje w nieokreślonym miejscu sali (ogólnie rzecz biorąc na całej sali). Natomiast w zdaniu "C" światła gasną w nieokreślonej części sali (ogólnie rzecz biorąc na całej sali) a atmosfera grozy powstaje po lewej stronie sceny. Zdanie "A" ma tą samą treść co zdanie "C", natomiast treść odmienną od zdania "B" (co może być trudne do wyłapania ze względu na rzadko spotykany szyk zdania).
LeszkoII napisał(a):Odnośnie szyku zdania...
...to szyk zdania ma elementarne znaczenie na przekazaną przez zdanie informację. Czytasz tak samo jak piszesz - czyli mizernie. Skoro pisząc nie zwracasz uwagi na szyk zdania to nie ma się co spodziewać, że czytając zwrócisz.

Zresztą, niejednokrotnie się zorientowałem, że treść, którą chciałeś przekazać jest zaprzeczeniem z tym co, napisałeś. Tak samo jak to co na temat zawartości PoRD piszesz jest sprzeczne z jego zawartością. Tylko po co ja to piszę, skoro i tak nie zrozumiesz? Po co w ogóle z Tobą dyskutuję, skoro uważasz, że strzałki na C-12 pokazują kierującemu kierunek, w jakim ma on się poruszać? Po co, skoro jesteś w stanie z PoRD wyciągnąć tak kuriozalny wniosek, że kierunek ruchu i kierunek jazdy tego samego pojazdu się między sobą różnią? Nie ogarniasz języka polskiego i tyle. Więc dobrze by było, abyś przy poniższym uproszczeniu poprzestał zamiast wyciągał na podstawie PoRD co raz to dziwniejsze wnioski.
LeszkoII napisał(a):Najprościej jak się da: C-12 oznacza, że nie możesz korzystać ze skrzyżowania tak, jak w Anglii, gdzie obowiązuje ruch prawostronny.
"Proszę podchodzić do wypowiedzi usera szymon1977 z dużą dozą wątpliwości i nieufności." - user Szerszon.
Avatar użytkownika
szymon1977
 
Posty: 6572
Dołączył(a): sobota 18 czerwca 2011, 22:06

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć

Postprzez szerszon » wtorek 11 listopada 2014, 08:48

szymon1977
Nie żadne słowotwórstwo a rzeczywistość. Chyba, że jesteś w stanie wykazać, że pojazd, który jedzie przestaje na skrzyżowaniu posiadać kierunek jazdy.

Rzeczywistość można opisać za pomocą zwrotów użytych w PoRD. Nie ma potrzeby tworzenia twoich wydumanych, sprzecznych bezsensownych własnych określeń.
Pojazd ,który jedzie przez skrzyżowanie nie przestaje mieć kierunku jazdy.
Tu dobrze napisałeś.
Tylko cała zabawa polega na tym, ze ty uważasz, że ma inny kierunek jazdy w momencie wjazdu na skrzyżowanie. A to już jest tekst wprawiający w zdumienie.
Dlatego między innymi pytałem sie , dlaczego uważasz, że fakt jazdy tą samą drogą( na wprost) powoduje zmianę kierunku jazdy w momencie przecinania sie z drogą poprzeczną.I to dwukrotnie :lol: To jest dopiero intrygujące, gdzie ty to w tym PoRD znalazłeś :hmm:
Podobno znasz przepisy tak dobrze, a do tej pory nie wskazałeś mi tego.
Podobno też robi róznicę :wink:
Chociażby w Art.22.5.

Cytuj :lol:
Na ale skoro dyskutujesz o sygnalizowaniu kierunku jazdy, podczas gdy PoRD zobowiązuje do sygnalizowania zmiany kierunku jazdy... lekko nie będzie.

Nie zrozumiałeś biedaku :help: Przeczytaj sobie dokładnie, od kiedy do kiedy sygnalizujemy. Poza tym , jak przypadkiem słusznie zauważyłeś PoRD zobowiązuje do sygnalizacji zmiany kierunku jazdy. Ty natomiast chcesz sygnalizować brak tej zmiany.Tojest dopiero cymes :lol:

Strzałki C-12, choć pokazują kierunek odbywającego się na skrzyżowaniu ruchu to z punktu widzenia kierunku jazdy są bardzo istotne.
Bardzo dobra wypowiedź.Szkoda tylko, ze kompletnie nic nie wnosi do dyskusji.
Masz na tyle odwagi, aby stwierdzić, że mogę NA skrzyżowaniu oznaczonym C-12 jeździć w przeciwnym kierunku niż ruch NA nim się odbywa?
Mam tyle odwagi aby napisać, że nie masz zielonego pojęcia o przepisach.
Mieszasz C-12 do przepisów o kierunkach jazdy, a powinieneś mieszać z ruchem prawostronnym. :D
Jadąc po właściwej stronie wyspy zrealizujesz i zastosujesz sie do przepisów o kierunkach jazdy nie kolidując z innymi uczestnikami ruchu robiącymi to samo.Natomiast jadąc z niewłaściwej strony wyspy nie masz szans sie dostosować.
Równie dobrze możesz pojechać przez środek trawnika i finalnie zakończyć przejazd przez skrzyżowanie na właściwej części drogi. Ale czy chodzi o to w tej dyskusji, ze nawet nie potrafisz się poruszać właściwą stroną drogi i posuwasz sie do kolejnych absurdów ?

...kierunek jazdy NA skrzyżowaniu wprost wynika z pokazanego na znaku C-12 kierunku, w jakim ruch się NA skrzyżowaniu odbywa.
Widzę że jesteś zwolennikiem przysłowia, ze głupota napisana 100 razy stanie sie prawdą. Otóż nie. Ponieważ za każdym razem gdy to napiszesz jesteś prostowany ( ty, nie rondo :D )
Pokaż mi w przepisie o C-12 coś o kierunku jazdy.

Poczytałem. A teraz Ty sobie doczytaj - sięgnij głębiej (do "220") a dowiesz się, że F-10 PRZED skrzyżowaniem wskazuje dozwolone kierunki jazdy PRZEZ skrzyżowanie.

To przeczytaj jeszcze kilka razy, najlepiej, i wskaż, czy gdziekolwiek jest zastrzeżenie, że nie dotyczy skrzyzowania o ruchu okrężnym.
Oczywiście spodziewam się niezwiązanego z PoRD zaprzeczana rzeczywistości i wmawiania, że przejazd w lewo przez rondo pierścieniowe jest jednym wielkim skręceniem w lewo.
Cieszy mnie ,że masz świadomość, ze w kontrze do twojego resoraka i piaskownicy możesz spodziewać sie przepisów.

Dokładnie to strzałki F-10 przed skrzyżowaniem pokazują kierunek jazdy PRZEZ skrzyżowanie. Dlaczego pomijasz te słowa?
Coś ci sens sie zmienił ? :lol: Z całego twojego słowotoku wynika ,że C-12 ma jednak wpływ na kierunek jazdy wskazany przez F-10.
Tylko nie masz na to żadnego przepisu.
Ostał ci sie jeno resorak..parafrazując tekst pewnego autora na W. :lol:
Również szkoda, ze nagle zamilkłes w temacie strzałek P-8x na rysunku ronda , które wrzuciłem
szkoda tylko ,że strzałki P-8x wskazuja co innego :D Cudzysłów jednak musi zostać..ba..drugi trzeba dodać.

Na obwiedni są namalowane strzałki do jazdy na wprost i skrętu w lewo-nie koliduje ci to z C-12 ? :lol: :lol: :lol:
szerszon
 
Posty: 16316
Dołączył(a): sobota 11 lipca 2009, 15:03

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć

Postprzez papadrive » wtorek 11 listopada 2014, 11:58

szymon1977 napisał(a): Na ale skoro dyskutujesz o sygnalizowaniu kierunku jazdy, podczas gdy PoRD zobowiązuje do sygnalizowania zmiany kierunku jazdy... lekko nie będzie.


Jesli chcesz być precyzyjny to mógłbyś dodać, że sygnalizuje się zamiar zmiany k.j, a nie samą zmianę.
Czyli poprawiłeś wypowiedź @szerszona metodą : "zamienił stryjek..."

Strzałka F-10 w lewo PRZED skrzyżowaniem wskazuje, że PRZEZ skrzyżowanie można przejechać w lewo. A czy przejeżdżając w lewo PRZEZ skrzyżowanie skręcać będziemy w lewo?

Możemy, oczywiście, z tak oznaczonego pasa ruchu pojechać w dowolnym kierunku, ale czy to będzie zgodne z prawem? :?:
O tym strzałka F-10 akurat nic nie mówi. Być może tak (skrzyżowanie zwykłe), a być może nie (rondo pierścieniowe).

Czy na rondzie, objeżdżając wyspę, nie skręcasz w lewo? Przecież widać. :lol:
I wtedy masz obowiązek zapalania i gaszenia świateł po lewej stronie sceny. :wink:

Oczywiście spodziewam się niezwiązanego z PoRD zaprzeczana rzeczywistości i wmawiania, że przejazd w lewo przez rondo pierścieniowe jest jednym wielkim skręceniem w lewo. Wracamy do resoraka, który PRZEZ piaskownicę w lewo przejeżdża nie skręcając NA tej piaskownicy ani raz w lewo?

Już pisałem, że resoraka można przerzucić przez piaskownicę, albo przenieść w ręku/kieszeni.
Pojazdu tak się nie da. :?
Nie zawsze, jazda zgodna z przepisami, gwarantuje bezpieczeństwo na drodze.
papadrive
 
Posty: 1010
Dołączył(a): poniedziałek 02 grudnia 2013, 22:21

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć

Postprzez LeszkoII » wtorek 11 listopada 2014, 12:16

Nowelizacja poprawia bezpieczeństwo rowerzystów. Taki cel ma przepis artykułu 16 ust. 7 dopuszczający na skrzyżowaniach wyjątek od ogólnej zasady nakazującej rowerzyście jazdę możliwie blisko prawej krawędzi jezdni. Jazda środkiem pasa ruchu uniemożliwia niebezpieczne dla rowerzysty wyprzedzanie w obrębie jednego pasa ruchu, spychanie rowerzysty na inny pas ruchu czy zajeżdżanie drogi na skrzyżowaniu i jednoznacznie określa odpowiedzialność uczestników ruchu za kolizję. Ta zasada obowiązuje tylko w sytuacji, kiedy nie ma wyznaczonej drogi rowerowej lub pasa rowerowego a z danego pasa ruchu można jechać w więcej niż jednym kierunku (na przykład na wprost lub w prawo: wówczas rowerzysta jadący na wprost nagminnie bywa wyprzedzany przez samochód zamierzający skręcić w prawo). Ta zasada będzie obowiązywać także na rondach.[

Będzie obowiązywała ale nie tych, co twierdzą, że kierunek jazdy NA skrzyżowaniu o ruchu okrężnym jest jeden i nie można go zmienić będąc na skrzyżowaniu :lol: No bo przecież strzałki na C-12 "pokazują kierunek ruchu" a ten ma ISTOTNY wpływ na kierunek jazdy, a poza tym - "bo widać".
szymon1977 napisał(a):Masz na tyle odwagi, aby stwierdzić, że mogę NA skrzyżowaniu oznaczonym C-12 jeździć w przeciwnym kierunku niż ruch NA nim się odbywa?
Nie możesz tak się poruszać, ale nie ma to nic wspólnego z kierunkiem jazdy w charakterze Art. 22. PoRD.
Reszty nie chce mi się komentować.
"Specjalista to ktoś, kto wie wszystko o czymś i nie wie nic o czymkolwiek innym. W miarę postępów specjalizacji, to w końcu specjalista będzie to ktoś taki, kto wie wszystko o niczym i nie wie niczego o wszystkim" - śp. Józef Kossecki
Avatar użytkownika
LeszkoII
 
Posty: 7756
Dołączył(a): niedziela 07 października 2012, 13:53

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć

Postprzez obelix » środa 12 listopada 2014, 20:08

Chciałbym się Was zapytać o sytuację przedstawioną w tym wątku:
http://www.grupaimage.com.pl/?s=prd&i=informacja&id=14031

Czy słusznie stwierdzono winę Audi czy można się doszukiwać odpowiedzialności kierującego Renault?
obelix
 
Posty: 4
Dołączył(a): czwartek 30 października 2014, 22:16

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć

Postprzez LeszkoII » środa 12 listopada 2014, 20:14

obelix napisał(a):Czy słusznie stwierdzono winę Audi czy można się doszukiwać odpowiedzialności kierującego Renault?
Wina Eksperta Ciesielskiego.
"Specjalista to ktoś, kto wie wszystko o czymś i nie wie nic o czymkolwiek innym. W miarę postępów specjalizacji, to w końcu specjalista będzie to ktoś taki, kto wie wszystko o niczym i nie wie niczego o wszystkim" - śp. Józef Kossecki
Avatar użytkownika
LeszkoII
 
Posty: 7756
Dołączył(a): niedziela 07 października 2012, 13:53

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć

Postprzez obelix » środa 12 listopada 2014, 20:38

Pytam, ponieważ sam miałem dzisiaj podobną sytuację na rondzie Żabczyńskiego w Warszawie.
https://www.google.pl/maps/@52.175812,20.9951956,3a,75y,34.55h,90t/data=!3m4!1e1!3m2!1syl2zScMYZwrMbXF12EB7HQ!2e0

Ja jechałem od ulicy Postępu z zamiarem skrętu w lewo w Cybernetyki. Gość na Cybernetyki wjechał na rondo z zewnętrznego pasa z zamiarem skrętu w lewo w Postępu, identyczna sytuacja jak ta rondzie Dmowskiego w Radomiu. Myślałem, że koleś będzie jechał prosto i zjeżdżając z ronda uderzyłem w jego lewy bok. Nie byłem w 100% pewny mojej winy, dlatego wezwaliśmy policję. Zdaniem panów policjantów sprawa jest prosta: nie ustąpiłem pierwszeństwa przy zmianie pasa ruchu. Sprawa została skierowana do sądu, zastanawiam się czy mam jakieś szanse.
obelix
 
Posty: 4
Dołączył(a): czwartek 30 października 2014, 22:16

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć

Postprzez LeszkoII » środa 12 listopada 2014, 20:53

obelix napisał(a):i zjeżdżając z ronda uderzyłem w jego lewy bok
Czemu stawiasz się pod ścianą? To trochę dziwne, skoro nie przyjąłeś mandatu. On uderzył w Twój prawy bok. Skręcał bowiem w lewo w sposób zabroniony przepisami.
obelix napisał(a):Zdaniem panów policjantów sprawa jest prosta: nie ustąpiłem pierwszeństwa przy zmianie pasa ruchu. Sprawa została skierowana do sądu, zastanawiam się czy mam jakieś szanse.
Nie zmieniałeś pasa ruchu zatem przepis o zmianie pasa ruchu (Art. 22.4. Ustawy PoRD) nie ma tutaj zastosowania. Masz szanse. Przeczytaj wątek od początku i będziesz wiedział, dlaczego policja źle WYTYPOWAŁA sprawcę zdarzenia.
"Specjalista to ktoś, kto wie wszystko o czymś i nie wie nic o czymkolwiek innym. W miarę postępów specjalizacji, to w końcu specjalista będzie to ktoś taki, kto wie wszystko o niczym i nie wie niczego o wszystkim" - śp. Józef Kossecki
Avatar użytkownika
LeszkoII
 
Posty: 7756
Dołączył(a): niedziela 07 października 2012, 13:53

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć

Postprzez obelix » środa 12 listopada 2014, 21:14

LeszkoII napisał(a):Czemu stawiasz się pod ścianą? To trochę dziwne, skoro nie przyjąłeś mandatu. On uderzył w Twój prawy bok. Skręcał bowiem w lewo w sposób zabroniony przepisami.
Nie stawiam się pod ścianą, piszę tylko jak było. Faktem jest, że to ja uderzyłem w niego, nie zmienia to jednak mojego zdania, że to nie ja jestem sprawcą tej kolizji.
LeszkoII napisał(a):Nie zmieniałeś pasa ruchu zatem przepis o zmianie pasa ruchu (Art. 22.4. Ustawy PoRD) nie ma tutaj zastosowania. Masz szanse. Przeczytaj wątek od początku i będziesz wiedział, dlaczego policja źle WYTYPOWAŁA sprawcę zdarzenia.
Czytałem, może nie od początku, bo na ten moment aż tyle czasu nie mam :D
Rozumiem, że masz na myśli, że nie tyle zmieniałem pas ruch co go przecinałem. Tamten pojazd powinien mi ustąpić pierwszeństwa jako pojazdowi znajdującemu się już na rondzie. Ja też wyszedłem z tego założenia, ciekawe tylko jak zinterpretuje to sąd.
obelix
 
Posty: 4
Dołączył(a): czwartek 30 października 2014, 22:16

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Sytuacje na drodze

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 43 gości