mp0011 napisał(a):Pierwszeństwo tramwaju - jak widzisz - może być "cofnięte" także przez inne przepisy, nakazujące ustąpienie pierwszeństwa.
Przykładowe dwa:
1) pojazd (w tym tramwaj) cofa i ustępuje wszystkim.
2) pojazd (w tym tramwaj) skręca z drogi i ustępuje jadącemu prosto rowerzyście.
Twoje "przykłady" kompletnie nie mają odzwierciedlenia w przepisach. Szczególnie ten drugi.Nie jesteś w stanie podać dlaczego Art 27.1a jest nad Art 25.2
Wykaż (lub zaneguj) wyższość Art. 23.3 nad 25.1 i 2. Bo wcześniej napisany, czy taka moda?
Nie kwestionowałem Art 23.3, który jest przepisem szczególnym w stosunku do pozostałych. Natomiast ty unikasz odpowiedzi na pytanie. Art 27.1a został dopisany do PoRD 2011 roku. Natomiast Art 25 czy 23 są od powstania ustawy w 1997 roku. Nie trafiłeś z tą modą, która powstała w momencie gdy oszołomy rowerowe odtrąbiły jakie to jest cool bycie rowerzystą.
Znak jest (wyznaczający pasy dla rowerzystów, poziome i pionowe) jest też odpowiedni artykuł mówiący, iż jeżeli jadę (m.in.) tym pasem, kierujący skręcający w drogę poprzeczną, mają ustąpić mi pierwszeństwa.
A ten znak daje ci pierwszeństwo ? A jest artykuł , który wyraźnie mówi,że nawet jeśli skręca to ma pierwszeństwo , bo jest pojazdem szynowym.I co ?
Zacytowane błędne tłumaczenie nie pochodzi z ustawy, ale z polskiej wersji Konwencji Wiedeńskiej.
Nie wiem dlaczego jeszcze nie zaskarżyłeś tego błędnego tłumaczenia.
Nie można powiedzieć, że w tej sytuacji któryś artykuł przestaje obowiązywać.
To dlaczego tu nie można powiedzieć, a przy Art 25.2 już można ?
Podobne kolizje można znaleźć w wielu miejscach... wyprzedzanie na skrzyżowaniu skręcającego w lewo pasem pod prąd za podwójną vs upewnienie się czy skręcając nie zajedzie się drogi... Jazda jednokierunkową pod prąd vs wyjeżdżający spod A-7...
Widzisz tu kolizję przepisów ? Ups...Łamiący przepisy vs skręcający prawidłowo ?
Kurde, chłopie... polemizujesz sam ze swoimi wpisami?
Nie. Z twoimi. Powołałeś się bez sensu na paragraf doszukując się analogii.
LeszkoII napisał(a):Rozważamy teoretycznie. Skoro na mocy art. 27. 1. pierwszeństwo posiada rowerzysta a nie tramwaj, który przecina przejazd, to niby dlaczego w nieco innej sytuacji (brak PdR) nagle tramwaj miałby mieć pierwszeństwo i ignorować art. 27. 1a?
Bo tak wynika z przepisów ? Masz przejazd ? Nie masz. To po co o nim w ogóle wspominasz ?
Czegoś tu nie rozumiem, więc wyjaśnij proszę dlaczego nie widzisz konfliktu między art. 25. 2. a art. 27. 1.?
D-6a
Ma drogę hamowania dłuższą, może motorniczy powinien jechać wolniej żeby zmniejszyć tą "dłuższą drogę hamowania" - np. w przypadku pierwszeństwa pieszych i rowerzystów.
W wyznaczonych miejscach owszem.
Tak, uważam że PoRD powołał "do życia" konkretne przepisy regulujące ruch rowerzystów i normujące sytuacje kolizyjne z innymi pojazdami.
Nie PoRd tylko banda oszołomów, którzy nie patrząc na kolizję z innymi przepisami zrobili kopiuj wklej.
A Ty chcesz stosować art. 25. 2?
Oczywiście. W miejscach gdzie nie ma znaków.
Henq napisał(a):A może skrecania prosto?
Napisałeś "w prawo". To dodałem jak jest w rzeczywistości w przepisie.
a który z art reguluje pierwszeństwo pojazd vs. rowerzysta jadący prosto?
Obniżam poprzeczkę. A który artykuł reguluje sytuację pojazd szynowy vs pojazd ?
Twój wymysł? Art 27.1a się z tobą nie zgadza:
Ale Art 25.2 się zgadza
A to tramwaj może ignorować art 27.1a?

to może niech cały kodeks ignoruje?
A to rowerzysta może ignorować Art 25.2 ? Może niech cały kodeks ignoruje ? ( co zazwyczaj robią)
art 25.1 reguluje pierwszeństwo na skrzyżowaniu, uzupełnia go art 25.2 oraz kilka innych art np art 27.1a w tym przypadku szczegółowo określa konkretnego kierującego a mianowicie rowerzystę. Pytać który art ważniejszy to jest tak samo jak pytać czy art 26.6 dotyczy tramwaju

- bez sensu.
Obniżam poprzeczkę( leży już na ziemi) Art 25.3, który szczegółowo określa konkretnego kierującego a mianowicie motorniczego. Pytać , który artykuł ważniejszy to tak samo czy Art 26.6 dotyczy rowerzysty.
A to tir 50ton też ma mieć jakieś przywileje bo ma drogę hamowania?
Pojazdy o takim tonażu są zazwyczaj eskortowane. Wypada mieć o tym jakieś pojęcie. Obniżam dalej poprzeczkę( już ją zakopuję na 2 metry w ziemię)
========================================
Dodam,że nigdzie nie napisałem iż to tramwaj ma pierwszeństwo. Tu chodzi o to,że jest bubel prawny w postaci Art 27.1a w stosunku do Art 17 jak i 25.