Czy powinniśmy sie zatrzymać ? B-20 i przejazd kolejowy.

Tu możecie podzielić się uwagami lub wątpliwościami związanymi z poruszaniem się na drogach

Moderatorzy: dylek, ella, klebek

Re: Czy powinniśmy sie zatrzymać ? B-20 i przejazd kolejowy.

Postprzez szerszon » niedziela 08 czerwca 2014, 09:40

A po co wszystko zostało powiedziane:

Gdyby to było tak proste to nie poruszałbym problemu. :D
szerszon
 
Posty: 16316
Dołączył(a): sobota 11 lipca 2009, 15:03

Re: Czy powinniśmy sie zatrzymać ? B-20 i przejazd kolejowy.

Postprzez jasper1 » niedziela 08 czerwca 2014, 10:04

drążę temat dalej

Że musimy "coś przyjmować"

Bo właśnie w wyniku takiego cudaka nie mam pewności o co do końca chodzi.

Mnie się wydaje, że to w ogóle specyfika takiego sygnalizatora, że zawsze musimy coś przyjmować, nie mamy pewności - mógł się popsuć 30 s temu i nikt tego nie zdążył oznakować.
W końcu SZO tak czy inaczej obowiązuje.
B-20 z SZO się nie kłóci tylko z rozporządzeniem.

Jeśli przyjąć, że to zaniedbanie PKP, to z dwojga złego B-20 lepsze niż B-32 bez osoby uprawnionej.
Pytanie co w razie wypadku, jak zostanie rozłożona odpowiedzialność i czy w ogóle zostanie rozłożona.
Strach przed porażką, przed wyjściem na głupka to główna przeszkoda w uczeniu się
Genius is one percent inspiration and ninety-nine percent perspiration
jasper1
 
Posty: 2233
Dołączył(a): wtorek 12 lutego 2013, 00:04

Re: Czy powinniśmy sie zatrzymać ? B-20 i przejazd kolejowy.

Postprzez szerszon » niedziela 08 czerwca 2014, 10:25

W 220 znalazłem takie coś:
Załacznik 3 pkt 4.2.3
"zastosowanie w takich przypadkach sygnalizacji o następującej sekwencji sygnałów.
Brak sygnału-> żółty migający->żółty stały->czerwony->żółty migający->brak sygnału

Stanem ustalonym jest brak sygnału"
czy z tego wynika ,że brak sygnału o odpowiednim kolorze jest sygnałem, czy potraktować taki stan jako niedziałającą sygnalizację ?
W pkt 5.3.2 , gdzie napisali o sygnalizacji acyklicznej wynika że brak sygnału nie jest równoznaczne z tym, że sygnalizacja nie działa...ona działa , tylko "śpi"
===============================
Dla odmiany w 220 przy B-20 ( 3.2.21)napisali...
"iż stosuje sie przed wjazdem na przejazd kolejowy niestrzeżony( kategorii D")
Czyli co on u licha robi przy przejeździe strzeżonym ?
szerszon
 
Posty: 16316
Dołączył(a): sobota 11 lipca 2009, 15:03

Re: Czy powinniśmy sie zatrzymać ? B-20 i przejazd kolejowy.

Postprzez jasper1 » niedziela 08 czerwca 2014, 11:15

Czyli potwierdziłeś przepisami to,o czym ja powyżej.
Nie wiemy co oznacza brak sygnału uśpienie czy może popsuty sygnalizator (tu akurat nie mamy sygnalizatora z sekwencją z pkt. 4.2.3 stosowaną na przejazdach kolejowych wyjątkowo, pozostaje kwestia rozumienia stanu ustalonego) oraz wiemy, że B-20 na przejeździe strzeżonym kłóci się z rozporządzeniem z 220.

Jeśli przejazd przestał być strzeżony, a z z braku gościa do biegania nie zastosowano B-32, to gdzie zamiana A-9 na -A-10 i gdzie G-3.
W sumie jesteśmy dalej w tym samym punkcie. Nieprawidłowości w oznakowaniu nie przeskoczymy.
Strach przed porażką, przed wyjściem na głupka to główna przeszkoda w uczeniu się
Genius is one percent inspiration and ninety-nine percent perspiration
jasper1
 
Posty: 2233
Dołączył(a): wtorek 12 lutego 2013, 00:04

Re: Czy powinniśmy sie zatrzymać ? B-20 i przejazd kolejowy.

Postprzez szerszon » niedziela 08 czerwca 2014, 11:26

Nie wiemy co oznacza brak sygnału uśpienie czy może popsuty sygnalizator

Właśnie od tego jest B-32 :)
. Nieprawidłowości w oznakowaniu nie przeskoczymy.

I z tego wniosek, ze dyskusja czy się zatrzymać czy nie robi się lekko bezsensowna.
I czy mogą za to ukarać mandatem.
szerszon
 
Posty: 16316
Dołączył(a): sobota 11 lipca 2009, 15:03

Re: Czy powinniśmy sie zatrzymać ? B-20 i przejazd kolejowy.

Postprzez jasper1 » niedziela 08 czerwca 2014, 12:33

szerszon napisał(a): dyskusja czy się zatrzymać czy nie robi się lekko bezsensowna.
I czy mogą za to ukarać mandatem.

Myślę, że to nie takie proste.
B-20 jest, 170 mówi jakie mamy obowiązki. i jeszcze kontekst SZO.
Tajemnica może tkwić w przepisach szczegółowych, których nie znamy np. dotyczących utrzymania ruchu kolejowego itp.
Na pewno jest tak, że kto inny jest odpowiedzialny za postawienie B-32 (kolej), kto inny za B-20 (drogowcy).
Brakuje mi tu borysa-q z wiedzą kolejową i taika z wiedzą dla budowlańców. :)
Ostatnio zmieniony niedziela 08 czerwca 2014, 12:34 przez jasper1, łącznie zmieniany 1 raz
Strach przed porażką, przed wyjściem na głupka to główna przeszkoda w uczeniu się
Genius is one percent inspiration and ninety-nine percent perspiration
jasper1
 
Posty: 2233
Dołączył(a): wtorek 12 lutego 2013, 00:04

Re: Czy powinniśmy sie zatrzymać ? B-20 i przejazd kolejowy.

Postprzez szerszon » niedziela 08 czerwca 2014, 12:34

B-20 jest,

A nie powinno go być według 220.
szerszon
 
Posty: 16316
Dołączył(a): sobota 11 lipca 2009, 15:03

Re: Czy powinniśmy sie zatrzymać ? B-20 i przejazd kolejowy.

Postprzez jasper1 » niedziela 08 czerwca 2014, 12:36

Czy przechodzimy na poziom rozmowy o wyższości 170 nad 220 lub odwrotnie?
Strach przed porażką, przed wyjściem na głupka to główna przeszkoda w uczeniu się
Genius is one percent inspiration and ninety-nine percent perspiration
jasper1
 
Posty: 2233
Dołączył(a): wtorek 12 lutego 2013, 00:04

Re: Czy powinniśmy sie zatrzymać ? B-20 i przejazd kolejowy.

Postprzez szerszon » niedziela 08 czerwca 2014, 12:49

Nic z tych rzeczy. :D
Oczywiście kierowcę interesuje 170.
Ale to oznakowanie to bubel i roztrząsanie czy zatrzymanie jest zgodne z przepisami czy tez nie nie ma większego sensu , a mandatu bym nie przyjął.
Oboje przecież napisaliśmy, ze w takiej sytuacji , dla spokoju ducha i całych blach , wykonalibyśmy stop .
szerszon
 
Posty: 16316
Dołączył(a): sobota 11 lipca 2009, 15:03

Re: Czy powinniśmy sie zatrzymać ? B-20 i przejazd kolejowy.

Postprzez lith » niedziela 08 czerwca 2014, 15:49

Traktowanie braku sygnału jako sygnału zielonego imo może być mocno ryzykowne. B-32 się może pojawić dopiero jak kogoś pociąg rozsmaruje, bo wcześniej nikt nie wiedział, że sygnalizator padł.
(niezależnie od tego czy może tam stać b-20 , czy nie)
Avatar użytkownika
lith
 
Posty: 7569
Dołączył(a): niedziela 17 maja 2009, 21:09
Lokalizacja: E-g/Gda

Re: Czy powinniśmy sie zatrzymać ? B-20 i przejazd kolejowy.

Postprzez ks-rider » niedziela 08 czerwca 2014, 16:27

szerszon napisał(a):https://mapy.google.pl/maps?q=Wierusz%C3%B3w&hl=pl&ie=UTF8&ll=51.294076,18.177652&spn=0.01688,0.037165&sll=51.412947,19.716612&sspn=0.158886,0.308647&hnear=Wierusz%C3%B3w,+wieruszowski,+Wojew%C3%B3dztwo+%C5%82%C3%B3dzkie&t=m&layer=c&cbll=51.295697,18.175092&panoid=76F3kzCpXZhEXsqouLZTCQ&cbp=12,269.6,,1,-6.26&z=15
Mamy takie o to cudo.
Nosiłem sie z tym pytaniem od paru tygodni aż trafiłem na odpowiednie zdjęcie.
1. czy tojest prawidłowo oznakowane ?
2. czy powinniśmy zastosować sie do znaku stop , jest sygnalizacja ?


Zyczylbym sobie aby wszystko w PL bylo tak oznakowane jak ten przejazd kolejowy.

Szerszon, w czym masz tutaj Problem ?

Stoi znak STOP, jest linia zatrzymania ( jeden System / uklad oznaczenia )

Jest sygnalizacja , rogatki ( drugi System / uklad oznaczeia ) lepiej byc nie moze.

Oczywiscie, ze mozny by teraz wdac sie w debate, czy nie przekombinowane ale skrzyzowania swietlne rowniez wyposazone sa z znaki drogowe na wypadek, gdy sygnalizacja zawiedzie czy zostanie wylaczona.

:wink:
ks-rider
 
Posty: 3820
Dołączył(a): sobota 19 grudnia 2009, 21:47

Re: Czy powinniśmy sie zatrzymać ? B-20 i przejazd kolejowy.

Postprzez Borys_q » niedziela 08 czerwca 2014, 16:38

Czyli co on u licha robi przy przejeździe strzeżonym ?


Zwiększa bezpieczeństwo z powodu lokalnych nie typowych warunków, brak trójkąta widoczności, duży iloczyn ruchu. Szerszon nie podejrzewałem cie, tyle ludzi rocznie ginie na przejazdach kolejowych a ty poddajesz w wątpliwość obowiązek zatrzymywania się na połowie z nich. Od nas z zakładu jeden maszynista zginął drugi był bardzo blisko, pewnie kilku historii nie znam, Możliwe że Kolej w tych typach przejazdów stosuje dodatkowo stop ze względu na fakt że na przykład nie ma monitoringu na przejeździe, albo działanie zapór nie jest uzależnieniem dla podania dla pociągu wolnej drogi.
Szybka jazda nie wymaga odpowiednich umiejętności. Trzeba jedynie wiedzieć który pedał odpowiada za jej zwiększanie.
Borys_q
 
Posty: 3480
Dołączył(a): sobota 22 marca 2008, 16:36
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Czy powinniśmy sie zatrzymać ? B-20 i przejazd kolejowy.

Postprzez LeszkoII » niedziela 08 czerwca 2014, 17:10

Kiedyś czytałem przepisy, o które chodzi jasper.
viewtopic.php?p=307058#p307058
"Specjalista to ktoś, kto wie wszystko o czymś i nie wie nic o czymkolwiek innym. W miarę postępów specjalizacji, to w końcu specjalista będzie to ktoś taki, kto wie wszystko o niczym i nie wie niczego o wszystkim" - śp. Józef Kossecki
Avatar użytkownika
LeszkoII
 
Posty: 7756
Dołączył(a): niedziela 07 października 2012, 13:53

Re: Czy powinniśmy sie zatrzymać ? B-20 i przejazd kolejowy.

Postprzez jasper1 » niedziela 08 czerwca 2014, 18:27

LeszkoII OK, to dużo wyjaśnia, jest jednak ale - mała luka w przepisach.
Temat trochę prześledziłam.
O tym kto, co, gdzie na drodze umieszczać może decyduje to rozporządzenie (par.11 polecam)http://isap.sejm.gov.pl/DetailsServlet?id=WDU20031771729 i niestety stawiania B-20 przez kolej nie przewidziano.
B-20 stawiać może zarządca drogi, a on działa stosownie do wytycznych z 220, więc tylko na przejazdach kat.D.
Myślę, że to pozostałość z czasów starszej wersji przytoczonego przez Ciebie rozporządzenia - nowszej nie znałam, gdzie nie było mowy o B-20 w par.22.5, ale o B-32, które mogło stać, o zgrozo, przez okres do 7 dni bez możliwości zapewnienia dozoru osoby uprawnionej! Jeśli by to miało trwać dłużej należało zmienić całość oznakowania (postawić B-20, A-10, G-3 lub G-4).
Edit: jednak nowelizacja "Twojego" rozporządzenia jest z 2000, po wprowadzeniu w 1999 konieczności obecności osoby uprawnionej w związku z B-32, a "moje" z 2003 - trop co do przyczyn niespójności raczej niewłaściwy.
-----------------------
Tak więc wiemy już kiedy może pojawić się B-20 wg przepisów kolejowych, ale nadal jest to nie do końca w zgodzie z przepisami prawa.
Do tego w omawianej sytuacji brakuje tabliczki "rogatka uszkodzona lub "sygnalizacja uszkodzona", a znak B-20 nie wygląda na tymczasowy.
Jaka jest więc podstawa prawna postawienia B-20 w tej konkretnej sytuacji? Czy jest to tylko kolejarska (nad)gorliwość będąca pokłosiem wypadków wskutek braku SZO i niestosowania się do sygnalizatora?
Strach przed porażką, przed wyjściem na głupka to główna przeszkoda w uczeniu się
Genius is one percent inspiration and ninety-nine percent perspiration
jasper1
 
Posty: 2233
Dołączył(a): wtorek 12 lutego 2013, 00:04

Re: Czy powinniśmy sie zatrzymać ? B-20 i przejazd kolejowy.

Postprzez szerszon » niedziela 08 czerwca 2014, 18:48

ks
Zyczylbym sobie aby wszystko w PL bylo tak oznakowane jak ten przejazd kolejowy.

Niezgodnie z przepisami ? :wink:
Stoi znak STOP, jest linia zatrzymania ( jeden System / uklad oznaczenia )

Jest sygnalizacja , rogatki ( drugi System / uklad oznaczeia ) lepiej byc nie moze.

ja rozumiem ,ze przejazd kolejowy i tutaj trzeba się zachować wręcz z przesadna ostrożnością, ale chyba nie zatrzymujesz sie na B-20 , gdy masz sygnał zielony.
lith
B-32 się może pojawić dopiero jak kogoś pociąg rozsmaruje, bo wcześniej nikt nie wiedział, że sygnalizator padł.

Sądzę ,ze jest monitoring takich miejsc.Nie czekają do smarowania.
Borys q
Szerszon nie podejrzewałem cie, tyle ludzi rocznie ginie na przejazdach kolejowych a ty poddajesz w wątpliwość obowiązek zatrzymywania się na połowie z nich.

Jestem jak zwykle niewinny. Jest napisane, gdzie sie stawia B-20. Jeśli jest to niewystarczające wypada zmienić przepisy.

Opieram sie tylko na przepisach, jakie są ustanowione.
Real to inna sprawa.
szerszon
 
Posty: 16316
Dołączył(a): sobota 11 lipca 2009, 15:03

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Sytuacje na drodze

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 43 gości