Przejazd kolejowy z zaporami + Stop

Tu możecie podzielić się uwagami lub wątpliwościami związanymi z poruszaniem się na drogach

Moderatorzy: dylek, ella, klebek

Re: Przejazd kolejowy z zaporami + Stop

Postprzez rozek1899 » sobota 12 stycznia 2013, 14:26

Nie P&^*^*&^$e bo jest świetna widoczność po 150-200m na stronę i zawsze zwalniam przy przejazdach co by się nie działo. Mi chodzi o zatrzymanie do "zera", co pewnie żadnen z Was tutaj tego nie robi na każdym STOPIE. Instruktorowi chodziło o to że kodeks nie przewiduje takiego połączenia. Przejazd jak i cały dworzec był remontowany razem z zaporami. Są to pełne zapory i udało mi się w internececie znaleźć foto tego przejazdu z bardzo inteligentnym kierowcą skutra.
http://zapodaj.net/2552a1abb6bb0.jpg.html
rozek1899
 
Posty: 8
Dołączył(a): piątek 11 stycznia 2013, 16:35

Re: Przejazd kolejowy z zaporami + Stop

Postprzez LeszkoII » sobota 12 stycznia 2013, 14:53

A tak w ogóle, sygnalizator stanowi infrastrukturę drogową czy kolejową? Stawiałbym na to drugie. Sygnalizatory oczywiście muszą spełniać warunki techniczne dot. "rozporządzenia drogowego" czyli czerwone migające sygnały a nie żółte! Czasem kolorystyka bywa podobna aczkolwiek różna(nie dotyczy daltonistów) czyli: kolor czerwony contra kolor czerwono-żółty, który wygląda na pomarańczowy. Ciekawe dlaczego na sygnalizatorach używa się koloru pomarańczowego zamiast żółtego - jak ustawa opisuje. Migające światło żółte na sygnalizatorze oznacza niebezpieczeństwo, ale obliguje zatrzymania się przed sygnalizatorem.
rozek1899 napisał(a):Są to pełne zapory i udało mi się w internececie znaleźć foto tego przejazdu z bardzo inteligentnym kierowcą skutra.
http://zapodaj.net/2552a1abb6bb0.jpg.html
Mi się udało znaleźć pewne opracowanie [http://greenstone.ikolej.pl:8282/greenstone/collect/artykuyp/index/assoc/HASHab7c.dir/doc.pdf], z którego wynika, że przejazdy można znakować różnorodnie. Być może są to wytyczne rozporządzeń dotyczących kolejnictwa a nie ruchu drogowego....
Na Twoim rysunku nie ma sygnalizatorów :) A ja podam inny przykład: https://www.youtube.com/watch?v=L6F1kLWwUfk#t=35 Tutaj są półzapory. Przy zaporach (kategoria A przejazdów) musi być dróżnik i "budka" w sąsiedztwie.
"Specjalista to ktoś, kto wie wszystko o czymś i nie wie nic o czymkolwiek innym. W miarę postępów specjalizacji, to w końcu specjalista będzie to ktoś taki, kto wie wszystko o niczym i nie wie niczego o wszystkim" - śp. Józef Kossecki
Avatar użytkownika
LeszkoII
 
Posty: 7756
Dołączył(a): niedziela 07 października 2012, 13:53

Re: Przejazd kolejowy z zaporami + Stop

Postprzez Cyberix » sobota 12 stycznia 2013, 15:49

A potem dochodzi do tragedii bo komuś nie chciało się zatrzymać na znaku STOP.

PS. A tak nawiasem mówiąc, to od kiedy to w Kodeksie mają znajdować się wszystkie możliwe połączenia znaków, i niby dlaczego połączenie, które nie znajduje się w kodeksie ma być nieważne?

PS2. A jak zapory się popsują?
Cyberix
 
Posty: 2071
Dołączył(a): poniedziałek 22 lutego 2010, 19:49

Re: Przejazd kolejowy z zaporami + Stop

Postprzez LeszkoII » sobota 12 stycznia 2013, 16:14

Okej. Zrobiłem mały wywiad, bo obecność znaku STOP na przejeździe kat. A wydawała mi się dziwna.
Wszystko się wyjaśnia, czytając
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA TRANSPORTU I GOSPODARKI MORSKIEJ z dnia 26 lutego 1996 r. W SPRAWIE WARUNKÓW TECHNICZNYCH, JAKIM POWINNY ODPOWIADAĆ SKRZYŻOWANIA LINII KOLEJOWYCH Z DROGAMI PUBLICZNYMI I ICH USYTUOWANIE.
§ 22. 4. W przypadku:
1) uszkodzenia rogatek,
2) niedziałania sygnału dźwiękowego lub półsamoczynnej sygnalizacji świetlnej na rogatkach obsługiwanych z odległości,
3) uszkodzenia lub niedziałania samoczynnej sygnalizacji świetlnej na przejeździe z półrogatkami lub bez półrogatek,
4) potrzeby zmiany sposobu zabezpieczenia na skutek zmienionych warunków ruchu lub warunków miejscowych,
- powinno być stosowane jako środek tymczasowy strzeżenie przejazdów i przejść przez pracownika kolei.
oraz
§ 22.5. W razie niemożności niezwłocznego zorganizowania strzeżenia przejazdów i przejść w przypadkach określonych w ust. 4, zarząd kolei powinien:
1) ograniczyć prędkość pojazdów szynowych na przejazdach i przejściach do 20 km/h,
2) zarządzić ostrzeganie przed skrzyżowaniami sygnałem dźwiękowym z pojazdu szynowego,
3) oznakować przejazd znakiem zakazu B-20 "stop", a w przypadku uszkodzenia rogatek lub niedziałania samoczynnej sygnalizacji świetlnej dodatkowo umieścić pod nim tabliczkę z napisem "rogatka uszkodzona" lub "sygnalizacja uszkodzona".
:!: Najważniejsze :!:
§ 22. 6. Postępowanie, o którym mowa w ust. 5, stosuje się także na przejeździe kategorii A w razie braku dróżnika przejazdowego.
§ 22. 7. W przypadku uszkodzenia rogatek lub półrogatek albo samoczynnej sygnalizacji świetlnej na przejeździe, niezależnie od strzeżenia, o którym mowa w ust. 4, zarząd kolei wprowadza ograniczenie ruchu na drodze przez ustawienie znaku zakazu "Stój - rogatka uszkodzona" lub "Stój - sygnalizacja uszkodzona". Znak ten powinien być ustawiony z obu stron przejazdu, po prawej stronie drogi, bezpośrednio przed rogatką, półrogatką lub przed urządzeniem sygnalizacji świetlnej, w odległości 1 m od krawędzi jezdni.

Mam nadzieję, że się przyda. Pozostałe pytania można zadawać Komendantowi Policji lub zarządcy drogi a przede wszystkim zarządcy ruchu kolejowego na tym odcinku.
"Specjalista to ktoś, kto wie wszystko o czymś i nie wie nic o czymkolwiek innym. W miarę postępów specjalizacji, to w końcu specjalista będzie to ktoś taki, kto wie wszystko o niczym i nie wie niczego o wszystkim" - śp. Józef Kossecki
Avatar użytkownika
LeszkoII
 
Posty: 7756
Dołączył(a): niedziela 07 października 2012, 13:53

Poprzednia strona

Powrót do Sytuacje na drodze

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 214 gości