Moderatorzy: dylek, ella, klebek
przez dragons » czwartek 15 sierpnia 2013, 23:45
przez niebieski90 » piątek 16 sierpnia 2013, 01:43
dragons napisał(a):Otóż przejeżdżał on przez ulicę (z chodnika na chodnik), zostając o mało nie potrącony z prawej strony przez skręcający samochód (dodam, że rowerzysta nie włączał się do ruchu drogowego ani nie przejeżdżał przez pasy). Kto w takiej sytuacji powinien mieć pierwszeństwo - samochód czy rowerzysta?
przez LeszkoII » piątek 16 sierpnia 2013, 08:40
Rowerzysta włączał się do ruchu i powinien ustąpić pierwszeństwa innym uczestnikom - w tym przypadku pojazdowi. Ze względów bezpieczeństwa i małej wiedzy rowerzystów proponuję "ustąpić" "lżejszemu" (ograniczone zaufanie wobec rowerzystów w tej konkretnej sytuacji drogowej), czyli samochód mając pierwszeństwo przepuszcza rowerzystę, co formalnie nie jest obowiązkiem bezpośrednio umocowanym w przepisach a raczej dobrą wolą, ostrożnością i doświadczeniem życiowym. Wadą takiego zachowania jest błędne postrzeganie, że rowerzysta ma pierwszeństwo i dlatego w następnej sytuacji trafiając na mniej "uprzejmego kierowcę" zostanie trącony z własnej winy.dragons napisał(a):Otóż mojemu koledze przydarzyła się ostatnio mała nieprzyjemność.
Pierwszeństwo miał samochód, więc gdzie ta spora sprzeczność? Po prostu doszło do nieporozumienia wśród projektujących i stanowiących prawo. Oni zapewne chcieli osiągnąć efekt i nawet rozumiemy jaki, ale niestety lobby rowerowe już nie raz dało przykład, że ma w nosie obowiązujące prawo (np. lansując obecność znaków 'STOP', znaków ograniczających prędkość,... na niektórych drogach rowerowych).niebieski90 napisał(a):Jest tutaj spora sprzeczność.
przez rusel » piątek 16 sierpnia 2013, 11:04
Temat był wielokrotnie poruszany na Forum a po ostatnim wątku jemu dedykowanym, definitywnie (jak twierdzę)rozwiązany. Oponent taki jak Rusel ostatecznie niczego nie wymyślił wobec miażdżących, merytorycznych argumentów. Podstawowy argument to "siła" przepisu Art.17..
Kto w takiej sytuacji powinien mieć pierwszeństwo - samochód czy rowerzysta?
przez LeszkoII » piątek 16 sierpnia 2013, 12:54
Rowerzysta jest włączającym się do ruchu KROPKA. I nie zmienisz tego faktu AUTENTYCZNEGOrusel napisał(a):Miazdzace merytoryczne argumenty istnieja jak wiemy tylko w twojej wyobraźni, rzeczywistość mowi cos innego czyli stosowanie obecnych przepisow w praktyce co nie lezy już w twoich kompetencjach.
Policja nie jest od rozwiązywania problemów tego typu. Policja może zaproponować mandat a nie wskazywać winnego. Winę rozstrzyga sąd lub osoba poczuwająca się do winy.rusel napisał(a):jezeli rowerzysta korzystal z chodnika zgodnie z przepisami to następnym razem proponuje wezwać Policje jezeli dojdzie do zdarzenia, tam rozwiejesz swoje wątpliwości bo forum samozwańczych doradcow i znawcow kodeksu drogowego jak m.i.n kolega Leszko nie jest najlepszym miejscem
Straż miejska tez sypie mandatami i kuriozalnych sytuacjach i ostatnio coraz częściej przegrywa w sądach. Po prostu liczą na słabą znajomość PoRD potencjalnie przyjmujących mandaty, do tego dochodzą sugestie typu "wie pan ile jakie są koszta sądowe". Zajęcia z psychologii nie poszły na marne.rusel napisał(a):Pierwsze mandaty już się posypaly w moim miescie, czekamy na pierwsze odmowy przyjęcia i sprawy w sądzie grodzkim
przez rusel » piątek 16 sierpnia 2013, 13:46
przez LeszkoII » piątek 16 sierpnia 2013, 14:05
przez BeckySahra » piątek 16 sierpnia 2013, 19:33
przez LeszkoII » piątek 16 sierpnia 2013, 20:47
To co podałeś, też nie jest zgodne z Art. 27.1a i Art. 17.12. While changing direction, the driver shall, without prejudice to the
provisions of Article 21 of this Convention regarding pedestrians, allow oncoming
vehicles on the carriageway he is preparing to leave, and cycles and mopeds moving
on cycle tracks crossing the carriageway he is about to enter, to pass.
przez rusel » piątek 16 sierpnia 2013, 22:21
Zgodzisz się ze mną, że powodem, dla którego powstają interpretacje(czasem skrajnie odmiennie co do zasady, np. kierunkowskazy na rondzie) jest mizeria naszego PoRD lub usilne lansowanie zwyczajów importowanych z zagranicy(tam są zapisane w prawie) wbrew polskim przepisom.
przez niebieski90 » sobota 17 sierpnia 2013, 20:54
LeszkoII napisał(a):Pierwszeństwo miał samochód, więc gdzie ta spora sprzeczność? Po prostu doszło do nieporozumienia wśród projektujących i stanowiących prawo. Oni zapewne chcieli osiągnąć efekt i nawet rozumiemy jaki, ale niestety lobby rowerowe już nie raz dało przykład, że ma w nosie obowiązujące prawo (np. lansując obecność znaków 'STOP', znaków ograniczających prędkość,... na niektórych drogach rowerowych).niebieski90 napisał(a):Jest tutaj spora sprzeczność.
przez LeszkoII » sobota 17 sierpnia 2013, 22:49
Z tego, co przeczytałem w pierwszym poście autora wątku.niebieski90 napisał(a):A skąd nagle wyciągnąłeś art 27.1a?
dragons napisał(a):Otóż przejeżdżał on przez ulicę (z chodnika na chodnik), zostając o mało nie potrącony z prawej strony przez skręcający samochód
To zależy na jak rozumianej drodze dla rowerów:niebieski90 napisał(a):A znaki STOP, ustąp pierwszeństwa, ograniczenia prędkości itd. na drogach rowerowych jak najbardziej istnieją i mają się bardzo dobrze(...)
przez Cyberix » niedziela 18 sierpnia 2013, 13:05
LeszkoII napisał(a):Znaki pionowe dotyczą kierujących znajdujących się na PASACH RUCHU!
przez niebieski90 » poniedziałek 19 sierpnia 2013, 00:11
LeszkoII napisał(a):To zależy na jak rozumianej drodze dla rowerów:niebieski90 napisał(a):A znaki STOP, ustąp pierwszeństwa, ograniczenia prędkości itd. na drogach rowerowych jak najbardziej istnieją i mają się bardzo dobrze(...)
-' czy na drodze, będącej droga dla rowerów,
-'' czy na części drogi, w skład której wchodzi m. in. droga dla rowerów
?
Znaki pionowe dotyczą kierujących znajdujących się na PASACH RUCHU!
Na jakiej drodze dla rowerów masz pasy ruchu??? Podaj przykład.
Cyberix napisał(a):I może z innej beczki, czy kierującego pojazdem szynowym obowiązują znaki drogowe dotyczące pierwszeństwa przejazdu? Czy pojazd szynowy porusza się po pasie ruchu czy torowisku?
przez sportowiec83 » poniedziałek 19 sierpnia 2013, 10:13