
Rondo jest jednopasmowe, w miejscu oznaczonym żółtym kółeczkiem jest włączany LEWY kierunkowskaz i "trzymany" aż do wyjazdu z ronda.
Moderatorzy: dylek, ella, klebek
przez FunkyMonkey » piątek 01 marca 2013, 17:18
przez elka2012 » piątek 01 marca 2013, 17:29
przez RossoneriDevil » piątek 01 marca 2013, 17:39
przez FunkyMonkey » piątek 01 marca 2013, 17:41
przez rafal5757 » piątek 01 marca 2013, 18:32
przez cierpnik » piątek 01 marca 2013, 18:40
O widzę, że chyba Pan instruktor tworzy nowe prawo i doszukał się przepisu nakazującego sygnalizowanie zamiaru przed skrzyżowaniem a nie przed jego wykonaniem. Skoro z ronda (ma być znak C-12) można tylko zjechać to tylko używamy prawego kierunkowskazu przed każdym zjazdem.rafal5757 napisał(a):Kierunkowskaz powinien być włączony odpowiednio przed skrzyżowaniem a nie tuż przed nim.
przez RossoneriDevil » piątek 01 marca 2013, 19:01
kierunkowskazu przed każdym zjazdem.
przez cierpnik » piątek 01 marca 2013, 19:21
przez LeszkoII » piątek 01 marca 2013, 20:19
przez skov » piątek 01 marca 2013, 22:20
przez szymon1977 » piątek 01 marca 2013, 22:21
Ups... W tym przypadku przejazd przez skrzyżowanie w lewo nie wiąże się ze zmianą kierunku jazdy w lewo (proszę nie mylić tych dwóch pojęć). Nie mamy więc na żadnym etapie pokonywania tego skrzyżowania obowiązku użycia lewego kierunkowskazu. Oczywiście ponieważ nic nam tego nie zabrania a dojdziemy do wniosku, że zwiększy to czytelność naszych zamiarów możemy to zrobić.LeszkoII napisał(a):Lewy należy włączyć na pewno przed miejscem oznaczonym żółtym kółkiem. Po minięciu żółtego kółka ukończyliśmy manewr zmiany kierunku jazdy i podążamy na wprost.
Ups... użycie prawego kierunkowskazu przed zjazdem z ronda jest naszym obowiązkiem ponieważ opuszczenie ronda jest w istocie zmianą kierunku jazdy w prawo - zjeżdżając z ronda opuszczamy z własnej woli kierunek wynikający z ruchu okrężnego na rondzie. N?ie jesteśmy z tego ronda wyprowadzanie przez przepisy (pasy ruchu wyznaczone znakami poziomym jak to ma miejsce w przypadku ronda turbinowego). Piszę w dużym uproszczeniu, nie łapcie za słówka - tłumaczyć nie będę.LeszkoII napisał(a):Prawy kierunkowskaz jest zbędny, bo nie skręcamy w prawo ani nie zmieniamy pasa ruchu(który nie jest wyznaczony).
Ponieważ... że co? Podczas jazdy mamy posługiwać się przyrządami mierniczymi? Skąd te rewelacje? Przypominam, że do użycia kierunkowskazu zobowiązuje nas wykonanie jednego z dwóch manewrów (zmiana kierunku jazdy lub zmiana zajmowanego pasa ruchu) a te jesteśmy w stanie wykonać bez kręcenia kierownicą.LeszkoII napisał(a):PONIEWAŻ: kąt pomiędzy osią jezdni wylotu(lub styczną do tej osi w punkcie przecięcia się z krawędzią wyspy - tam jest linia krawędziowa szeroka) a styczną do łuku wyznaczającego osi jezdni obwiedni wyspy w punkcie przecięcia się tych osi, wynosi nie więcej niż 20 stopni.W przypadku wątpliwości użycie prawego kierunkowskazu nie będzie błędem. Potrafimy na oko ocenić różnice między kątem 0 stopni a 60 stopni, gorzej różnicę rzędu 21 stopni.
przez axel234 » piątek 01 marca 2013, 23:02
LeszkoII napisał(a):PONIEWAŻ: kąt pomiędzy osią jezdni wylotu(lub styczną do tej osi w punkcie przecięcia się z krawędzią wyspy - tam jest linia krawędziowa szeroka) a styczną do łuku wyznaczającego osi jezdni obwiedni wyspy w punkcie przecięcia się tych osi, wynosi nie więcej niż 20 stopni.
W przypadku wątpliwości użycie prawego kierunkowskazu nie będzie błędem. Potrafimy na oko ocenić różnice między kątem 0 stopni a 60 stopni, gorzej różnicę rzędu 21 stopni.
przez rafal5757 » piątek 01 marca 2013, 23:08
cierpnik napisał(a):O widzę, że chyba Pan instruktor tworzy nowe prawo i doszukał się przepisu nakazującego sygnalizowanie zamiaru przed skrzyżowaniem a nie przed jego wykonaniem. Skoro z ronda (ma być znak C-12) można tylko zjechać to tylko używamy prawego kierunkowskazu przed każdym zjazdem.
szymon1977 napisał(a):Ups... W tym przypadku przejazd przez skrzyżowanie w lewo nie wiąże się ze zmianą kierunku jazdy w lewo (proszę nie mylić tych dwóch pojęć). Nie mamy więc na żadnym etapie pokonywania tego skrzyżowania obowiązku użycia lewego kierunkowskazu. Oczywiście ponieważ nic nam tego nie zabrania a dojdziemy do wniosku, że zwiększy to czytelność naszych zamiarów możemy to zrobić.
szymon1977 napisał(a):Ups... użycie prawego kierunkowskazu przed zjazdem z ronda jest naszym obowiązkiem ponieważ opuszczenie ronda jest w istocie zmianą kierunku jazdy w prawo - zjeżdżając z ronda opuszczamy z własnej woli kierunek wynikający z ruchu okrężnego na rondzie. N?ie jesteśmy z tego ronda wyprowadzanie przez przepisy (pasy ruchu wyznaczone znakami poziomym jak to ma miejsce w przypadku ronda turbinowego). Piszę w dużym uproszczeniu, nie łapcie za słówka - tłumaczyć nie będę.
przez LeszkoII » piątek 01 marca 2013, 23:12
Bardzo ciekawe... zwłaszcza z punktu widzenia innych uczestników ruchu. Jeśli na rys. nie widzisz możliwości wyboru kierunku jazdy - albo na wprost, albo w lewo - to jak można zobaczyć to w "realu"? Celowo napisałem ZOBACZYĆ a nie analizować. Z uporem maniaka zamierzam serwować Ci ten link http://goo.gl/maps/nsbwW (możesz sobie przerzucić obrazek w poziomie - wyjdzie podobna sytuacja).szymon1977 napisał(a):Ups... W tym przypadku przejazd przez skrzyżowanie w lewo nie wiąże się ze zmianą kierunku jazdy w lew
Akurat na tym etapie nie chodzi o czytelność, bo tor jazdy w lewo biegnie w lewo, a na wprost na wprost. Lewy kierunkowskaz obowiązkowy!szymon1977 napisał(a):Oczywiście ponieważ nic nam tego nie zabrania a dojdziemy do wniosku, że zwiększy to czytelność naszych zamiarów możemy to zrobić.
Zaraz zaraz. Pomału. Użycie kierunkowskazu przed zjazdem z ronda... Rozumiem Twój błędny tok myślenia. Opuszczenie ronda nie koniecznie wiąże się, ze zmiana kierunku jazdy. Opuszczenie ronda = zmiana kierunku jazdy? Jakiego kierunku? Tego samego, gdy zawracamy na drodze jednokierunkowej? Nie ma czegoś takiego jak kierunek dookoła wyspy. Ruch dookoła wyspy - owszem. A na ile sposobów można sie poruszać dookoła wyspy? Obowiązuje nas polska PoRD, Anglicy zerkną na kierunek wyznaczony na C-12 i sobie przypomną, że nie sa w Anglii.szymon1977 napisał(a):Ups... użycie prawego kierunkowskazu przed zjazdem z ronda jest naszym obowiązkiem ponieważ opuszczenie ronda jest w istocie zmianą kierunku jazdy w prawo - zjeżdżając z ronda opuszczamy z własnej woli kierunek wynikający z ruchu okrężnego na rondzie.
Nie doceniasz ludzkich możliwości percepcji? Na pewno rozróżnisz kąt 0 od 21 stopni - na kartce papieru oraz w przestrzeni realnej.szymon1977 napisał(a):Podczas jazdy mamy posługiwać się przyrządami mierniczymi? Skąd te rewelacje?
przez RossoneriDevil » sobota 02 marca 2013, 00:05