Ustąpienie pierwszeństwa

Tu możecie podzielić się uwagami lub wątpliwościami związanymi z poruszaniem się na drogach

Moderatorzy: dylek, ella, klebek

Re: Ustąpienie pierwszeństwa

Postprzez szerszon » środa 26 marca 2014, 22:44

evo
Po skręcie w podporządkowaną chcesz mieć pierwszeństwo? To ja już wszystko rozumiem!

Po pierwsze-nie skręcam tylko zawracam.
po drugie -pierwszeństwo ustala sie zbliżając do skrzyzowania.
A ty winszujesz sobie w trakcie jazdy po skrzyżowaniu. Tego dawno nie grali...
Poza tym..jadąc czerwonym torem mam gdzieś ustąp pierwszeństwa w postaci A-7 ? :wink:

Rozumiem że a-7 też cię nie obowiązuje w takiej sytuacji jak czerwony....

Możesz mi pokazać to A-7 na drodze czerwonego ?
Przecież nadjechales droga z pierwszeństwem, a pierwszeństwo ustala sie przed skrzyżowaniem...

A na skrzyżowaniu realizuje.

W takim układzie a-7 po skręcie w lewo przed przecieciem drugiej jezdni tez cię nie obowiązuje!!! Ok , już wszystko wiem, mój blacharz sie ucieszy...

Pokaż mi to A-7 :D blacharz się ucieszy..nie wiem jak twój ubezpieczyciel.
szerszon
 
Posty: 16316
Dołączył(a): sobota 11 lipca 2009, 15:03

Re: Ustąpienie pierwszeństwa

Postprzez evo9rs » środa 26 marca 2014, 22:58

szerszon napisał(a):
Przecież nadjechales droga z pierwszeństwem, a pierwszeństwo ustala sie przed skrzyżowaniem...

A na skrzyżowaniu realizuje.

A tu mamy przykład skrzyżowania, który pokazuje, że to bzdura.
Obrazek
evo9rs
 
Posty: 346
Dołączył(a): środa 13 listopada 2013, 12:40

Re: Ustąpienie pierwszeństwa

Postprzez szerszon » środa 26 marca 2014, 23:05

Ciekawy jestem jak długo będziesz się opierał przed przeczytaniem tego co jest napisane w tekście pod tym rysunkiem.
O warunkach w jakich stawia się D-1..nie znalazłem nigdzie ,że D-1 stawia sie w środku skrzyzowania.

Oczywiście nie doczekałem sie odpowiedzi, gdzie jest ten A-7 na drodze czerwonego toru jazdy..po co , prawda ?
Kolejne zamiecione pod dywan.
szerszon
 
Posty: 16316
Dołączył(a): sobota 11 lipca 2009, 15:03

Re: Ustąpienie pierwszeństwa

Postprzez evo9rs » środa 26 marca 2014, 23:32

szerszon napisał(a): Ciekawy jestem jak długo będziesz się opierał przed przeczytaniem tego co jest napisane w tekście pod tym rysunkiem.

Skrzyżowanie!!!! Nie skrzyżowania.
szerszon napisał(a): O warunkach w jakich stawia się D-1..nie znalazłem nigdzie ,że D-1 stawia sie w środku skrzyzowania.
Szukajcie a znajdziecie. Jest, jest.

szerszon napisał(a):Oczywiście nie doczekałem sie odpowiedzi, gdzie jest ten A-7 na drodze czerwonego toru jazdy..po co , prawda ?
Kolejne zamiecione pod dywan.
masz na powyższym rysunku.
evo9rs
 
Posty: 346
Dołączył(a): środa 13 listopada 2013, 12:40

Re: Ustąpienie pierwszeństwa

Postprzez szerszon » środa 26 marca 2014, 23:39

evo
czy ty udajesz , czy ci za to płacą ?
Skrzyżowanie!!!! Nie skrzyżowania.

Pisałem , abys w końcu poczytał warunki umieszczania D-1, a nie podpis pod rysunkiem.

Szukajcie a znajdziecie. Jest, jest.

Cieszę się. A teraz wskaż punkt.

masz na powyższym rysunku.

Kpisz sobie... przecież pytam o znak A-7 na torze czerwonym na zdjęciu.
szerszon
 
Posty: 16316
Dołączył(a): sobota 11 lipca 2009, 15:03

Re: Ustąpienie pierwszeństwa

Postprzez Makabra » czwartek 27 marca 2014, 04:12

https://www.google.pl/maps/@50.075984,1 ... !2e0?hl=pl

Na tym skrzyżowaniu kiedy światła nie działają będzie taki sam problem. Czy opuszcza skrzyżowanie zawracający czy przepuszcza tego który wyjeżdża z podporządkowanej. Dzieli się takie zawracanie na dwa skręty i nie ma żadnego problemu. Jedyny problem w tym, że ten z głównej zawracający już nie ma tak fajnie, że sobie jedzie beztrosko cały manewr.
Avatar użytkownika
Makabra
 
Posty: 2168
Dołączył(a): wtorek 19 maja 2009, 23:00

Re: Ustąpienie pierwszeństwa

Postprzez szerszon » czwartek 27 marca 2014, 08:12

Inna organizacja ruchu. Nie da rady jednoznacznie stwierdzić, czy zawraca, czy nadjechał podporządkowana . P-4. P-14.
szerszon
 
Posty: 16316
Dołączył(a): sobota 11 lipca 2009, 15:03

Re: Ustąpienie pierwszeństwa

Postprzez Makabra » czwartek 27 marca 2014, 11:07

szerszon napisał(a):Inna organizacja ruchu. Nie da rady jednoznacznie stwierdzić, czy zawraca, czy nadjechał podporządkowana . P-4. P-14.


A co ma P-14 do niedziałających świateł? Co ma P4 do tego skąd nadjechał czerwony? Chyba zielony na obu skrzyżowaniach widzi że są dwukierunkowe. A jak zapada P4 śniegiem to już będzie git jak sobie 10 aut rzędem do zawracania przy lewej stanie między pasami zieleni i zablokuje zielonego? Na większym skrzyżowaniu trudniej ustalić oś jezdni jeśli mieści się więcej niż dwa rzędy pojazdów obok siebie. Na tym mniejszym skrzyżowaniu nie było miejsca dla P4 więc nie namalowali. Mieszczą się tylko dwa rzędy pojazdów więc sprawa osi jezdni jest prosta. Trzeba to samemu wykombinować, a nie stawać pod prąd. Ruch prawostronny, do lewej zawracanie tylko w sytuacji kiedy zostanie miejsce dla innych kierunków. Ojej; zapomniałem, że nie napisali tego w kodeksie :help:
Avatar użytkownika
Makabra
 
Posty: 2168
Dołączył(a): wtorek 19 maja 2009, 23:00

Re: Ustąpienie pierwszeństwa

Postprzez szerszon » czwartek 27 marca 2014, 19:39

evo
A co podpis pod rysunkiem ci nie pasuje?

Tak. Nie pasuje w stosunku do treści zawartej w tym punkcie.
Widzę tę sprzeczność.
Ty oczywiście nie chcesz przyjąć tego do wiadomości.
Jak coś nie pasuje to tego nie ma i dla ciebie po problemie.

W punkcie 5.2.1.3 masz tylko potwierdzenie tego: Znaki D-1 można umieszczać na skrzyżowaniach, jeżeli umieszczono na nich znaki A-7 lub B-20.

Gdyby to było napisane jak w przypadku A-7 to przyznałbym ci rację.
Odwołanie do rysunku 5.2.1.5 nie potwierdza twojego punktu widzenia.
Poza tym w punkcie 2.2.8 napisali
"Znaki A-7 i B-20 umieszczone przed skrzyżowaniem nie mogą występować samodzielnie..."
czyli powinieneś zrozumieć zapis z 220..nie stawiamy D-1 jeśli na podporządkowanej nie ma A-7 lub B-20, a nie że stawiamy w obrębie skrzyżowania, jak to napisali w przypadku A-7.
Masz odpowiednik Paragrafu 5.5 ze 170 dotyczący A-7 w stosunku do D-1 ??? :wink:

j.w.

Przykro mi, ale to nie to. Dlaczego ? Jak wyżej.

O oświeć mnie mistrzu!

Marne szanse abys zatrybił.
Tylko przypomnę co do drugiego zdjęcia.
Pokazałeś , gdzie jest A-7 na torze jazdy czerwonego ?
Czy zamiatamy pod dywan, bo nie pasuje do koncepcji ?

Na czym ta inna organizacja w miejscu przecięcia kierunków ruchu polega?

Użyta linia P-4 według warunków technicznych powinna mieć co najmniej 20m i służy do oddzielenia przeciwnych kierunków ruchu na odcinkach jezdni ( nie skrzyżowania).
Mogą po nim następować znaki..m.in P-3a która służy do oddzielenia przeciwnych kierunków ruchu pomiędzy skrzyżowaniami
Czy potrafisz sobie dodać dwa do dwóch ? :wink:

Czemu wg ciebie raz pierwszeństwo ma zielony a raz czerwony?

Czyli na obu zdjęciach są całkowicie różne sytuacje.
Kumasz ? :wink:

Ja widzę, że i tu i tu czerwoni w miejscu skrzyżowania kierunków ruchu skręcają w lewo, a z przeciwnego kierunku nadjeżdża czerwony.

Jak chcesz się spierać to pisz dokładnie. ja tam nadjeżdżającego drugiego czerwonego nie widzę.
A że zawracanie to dla ciebie szczególny rodzaj skrętu w lewo to i wychodzą ci pierwszeństwa przejazdu :wink:
szerszon
 
Posty: 16316
Dołączył(a): sobota 11 lipca 2009, 15:03

Re: Ustąpienie pierwszeństwa

Postprzez szerszon » czwartek 27 marca 2014, 19:49

Makabra
A co ma P-14 do niedziałających świateł? Co ma P4 do tego skąd nadjechał czerwony?

Już częściowa odpowiedź jest zawarta w poście powyżej. P-14 i P-4 nie pozwalają zawrócić małym łukiem.
Ewidentnie byłoby to jazda pod prąd.Napisałem, gdzie stosuje sie P-4. To odnośnie pierwszego zdjęcia, gdzie o zawracaniu jako jednym manewrze nie można mówić. Z racji długości odcinka łączącego jezdnie są to dwa skręty w lewo.
natomiast w przypadku drugiego zdjęcia nie ma takiego oznakowania. Przełączka jest szersza i jazda małym łukiem nie będzie kolidowała z pojazdami jadącymi podporządkowaną. Większa płynność ruchu.

A jak zapada P4 śniegiem to już będzie git jak sobie 10 aut rzędem do zawracania przy lewej stanie między pasami zieleni i zablokuje zielonego?

czy w tym Krakowie to już brak rozsądnego kojarzenia faktów ?
A kiedy odcinek jak z pierwszego zdjęcia możemy potraktować jako samodzielna drogę, w tym przypadku dwukierunkową ?
Podpowiedź masz przy linii P-4.
czy mogę w stosunku do ciebie teraz użyć... :help: :help: :help:
szerszon
 
Posty: 16316
Dołączył(a): sobota 11 lipca 2009, 15:03

Re: Ustąpienie pierwszeństwa

Postprzez LeszkoII » czwartek 27 marca 2014, 20:52

szerszon napisał(a):Przełączka jest szersza i jazda małym łukiem nie będzie kolidowała z pojazdami jadącymi podporządkowaną. Większa płynność ruchu.
Potwierdzam i dodam, że w tym przypadku ustawienie się zawracającego będzie jednoznacznie oznaczać, że zawracającego nie pomylimy ze skręcającym w lewo... w pewnym sensie sygnalizacja zamiaru i realizacji zwracania - dodatkowo - za pomocą ustawienia pojazdu :D
Poza tym na szerokich (choć wystarczająco krótkich - tj. na jeden pojazd) przełączkach na ogół odpada dyskomfort związany z zasłanianiem widoku przez innego zawracającego lub skręcającego w lewo.
Obrazek
^^ takie wykonywanie zawracania (konkretne skrzyżowanie) jest wysoce nieintuicyjnym torem jazdy - wręcz sztucznym, nie dziwne więc, że zielony potraktuje czerwonego jako zamierzającego skręcić w lewo a nie kontynuującego zawracanie.
"Specjalista to ktoś, kto wie wszystko o czymś i nie wie nic o czymkolwiek innym. W miarę postępów specjalizacji, to w końcu specjalista będzie to ktoś taki, kto wie wszystko o niczym i nie wie niczego o wszystkim" - śp. Józef Kossecki
Avatar użytkownika
LeszkoII
 
Posty: 7756
Dołączył(a): niedziela 07 października 2012, 13:53

Poprzednia strona

Powrót do Sytuacje na drodze

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 38 gości