Dlaczego lepiej wybrać pas zewnętrzny przy jeździe prosto.

Tu możecie podzielić się uwagami lub wątpliwościami związanymi z poruszaniem się na drogach

Moderatorzy: dylek, ella, klebek

Re: Dlaczego lepiej wybrać pas zewnętrzny przy jeździe prost

Postprzez dylek » środa 14 grudnia 2011, 18:49

Jeśli da to sobie wmówić - jego wybór.
Ja tam z każdym takim "czerwonym" będę swoje racje przed sądem przedstawiał - nawet jeśli p. policmajster będzie uważał, że nie mam racji.

P.S. O rondach już tyle na tym forum napisałem, że myślę, iż nic nowego chyba nie jestem w stanie dodać... (szukajka pewnie wyświetli setki postów :D )
Też czekam z utęsknieniem na jakieś regulacje prawne, bo te interpretacje zasad dla rond wg własnego widzimisię to niestety, ale jedno z większych niedociągnięć PoRDu.
Pozdrawiam z prawego fotela "eLki" :D
Avatar użytkownika
dylek
Moderator
 
Posty: 4648
Dołączył(a): czwartek 01 marca 2007, 22:39
Lokalizacja: Lublin

Re: Dlaczego lepiej wybrać pas zewnętrzny przy jeździe prost

Postprzez ringus1 » środa 14 grudnia 2011, 20:01

Zgadzam się, że w przepisach rondo jest... o przepraszam, nie ma go jako takiego. Ale o ile nie udowodni się czerwonemu, że wyjechał z tego samego wjazdu, co niebieski (skręca z prawego w lewo), to nie przyczynia się on do kolizji w żaden sposób.
Za to niebieski zmieniając pas, ma obowiązek ustąpienia pierwszeństwa pojazdowi, który już się na nim znajduje.
Dodatkowo, pasy ruchu na rondzie są wyraźnie namalowane. I pas wewnętrzny nijak nie prowadzi w tym miejscu do wyjazdu. Dlatego jestem wyznawcą opinii, że każdy zjazd na takim rondzie jest skrętem w prawo, wobec tego powinniśmy się zbliżyć do prawej krawędzi jezdni przed zjazdem.
Podążając tokiem myślenia, że jest to zwykłe skrzyżowanie (z tą różnicą, że będąc na nim mamy o dziwo pierwszeństwo, jeśli mamy A-7) możemy np.:
- swobodnie z lewego pasa jechać hen na wprost, bez potrzeby sygnalizacji niczego
- jadąc na wprost, kasować tych, którzy z prawego wjazdu zdążyli zrównać się z nami na prawym pasie (możliwe to na zwykłym skrzyżowaniu?)
- mając 2 pasy na swoim wjeździe, jadąc na wprost, do zjazdu o 1 pasie... właśnie... co np. wtedy? (ponownie, możliwe?)
itp.
"When was the last time you just got up and went for a drive? Not to anywhere, not for anything, just for a drive? See, motorcyclists do it all the time, so why don't human beings?" -- Jeremy Clarkson

Prawo jazdy na kat. A, B.
ringus1
 
Posty: 333
Dołączył(a): wtorek 29 listopada 2011, 22:32
Lokalizacja: Wrocław

Re: Dlaczego lepiej wybrać pas zewnętrzny przy jeździe prost

Postprzez dylek » środa 14 grudnia 2011, 21:57

ringus1 napisał(a):Zgadzam się, że w przepisach rondo jest... o przepraszam, nie ma go jako takiego. Ale o ile nie udowodni się czerwonemu, że wyjechał z tego samego wjazdu, co niebieski (skręca z prawego w lewo), to nie przyczynia się on do kolizji w żaden sposób.

Tu mam odmienne zdanie co do przyczyniania się kolizji, ale to za chwilę.
ringus1 napisał(a):Za to niebieski zmieniając pas, ma obowiązek ustąpienia pierwszeństwa pojazdowi, który już się na nim znajduje.

Ten przepis jest w innym oddziale PoRD - nie związanym z przecinaniem się kierunków ruchu - i tu nie ma, bo nie może mieć zastosowania. Dlaczego ?? Już wyjaśniam. Jedziesz prosto drogą z pierwszeństwem lewym pasem... dojeżdżając do skrzyżowania zauważasz, że ten przed tobą chce skręcać w lewo. Zmieniasz więc na tej drodze pas na prawy - ja przed ciebie wyjeżdżam z podporządkowanej i walisz mnie centralnie w bok, tył - jak wolisz. Drzesz się na mnie, że moja wina, a ja ci spokojnie tłumaczę, że zmieniając pas miałeś mi - będącemu już na tym pasie ustąpić :D Tak ma to funkcjonować, czy może jednak A-7 mnie obowiązuje ?? :D
ringus1 napisał(a):Dodatkowo, pasy ruchu na rondzie są wyraźnie namalowane. I pas wewnętrzny nijak nie prowadzi w tym miejscu do wyjazdu. Dlatego jestem wyznawcą opinii, że każdy zjazd na takim rondzie jest skrętem w prawo, wobec tego powinniśmy się zbliżyć do prawej krawędzi jezdni przed zjazdem.

Przejeżdżając z podporządkowanej na wprost przez dwujezdniówkę wielopasową - też ci pasy nie prowadzą w twój wyjazd... tylko najpierw prowadzą w prawo ( w lewo byłoby pod prąd :D ) - czy kolejno je zmieniając migasz lewym ?? , a za pasem zieleni prowadzą w lewo - i przejeżdżając przez nie kolejno migasz prawym ?? Przecież nie zjedziesz ze skrzyżowania nie wjeżdżając i zjeżdżając z pasa na pas - więc chyba powinieneś wszystkie zmiany pasów konsekwentnie migać ;)
ringus1 napisał(a):Podążając tokiem myślenia, że jest to zwykłe skrzyżowanie (z tą różnicą, że będąc na nim mamy o dziwo pierwszeństwo, jeśli mamy A-7) możemy np.:
- swobodnie z lewego pasa jechać hen na wprost, bez potrzeby sygnalizacji niczego
- jadąc na wprost, kasować tych, którzy z prawego wjazdu zdążyli zrównać się z nami na prawym pasie (możliwe to na zwykłym skrzyżowaniu?)
- mając 2 pasy na swoim wjeździe, jadąc na wprost, do zjazdu o 1 pasie... właśnie... co np. wtedy? (ponownie, możliwe?)
itp.

Ad pierwszy myślnik - TAK
Ad drugi - Tak, bo tych z prawego wjazdu obowiązuje A-7 i mają mi ustąpić, a nie wjeżdżać mi pod maskę. (analogia z normalnym skrzyżowaniem podana wyżej.)
Ad trzeci myślnik - przepisy zabraniają tego typu rozwiązań, by za skrzyżowaniem na wyjeździe było mniej pasów niż na wjeździe.

A, że życie w PL nie zawsze jest w zgodzie z przepisami.... cóż... nie oznacza to, że możemy sobie dowolnie te przepisy naciągać na własną melodię...

Sam wiem, że przepisy przepisami, a życie życiem i czasem przepisy są nieżyciowe.
Ale nie zmienia to faktu, że są i obowiązują.
A, że przydało by się je może zmienić, może doprecyzować to już zupełnie inna bajka :D
Pozdrawiam z prawego fotela "eLki" :D
Avatar użytkownika
dylek
Moderator
 
Posty: 4648
Dołączył(a): czwartek 01 marca 2007, 22:39
Lokalizacja: Lublin

Re: Dlaczego lepiej wybrać pas zewnętrzny przy jeździe prost

Postprzez ringus1 » środa 14 grudnia 2011, 22:26

dylek napisał(a):Ad drugi - Tak, bo tych z prawego wjazdu obowiązuje A-7 i mają mi ustąpić, a nie wjeżdżać mi pod maskę. (analogia z normalnym skrzyżowaniem podana wyżej.)

Ale chodzi mi o to, że on Ci ustąpił, wyjechał PO tobie i zdołał Cię dogonić. Jak rondo w miarę duże, to myślę, że da radę.

dylek napisał(a):Ad trzeci myślnik - przepisy zabraniają tego typu rozwiązań, by za skrzyżowaniem na wyjeździe było mniej pasów niż na wjeździe.

A tu np.?
Obrazek

Nie zrozum mnie źle, w Twoich postach jest wiele racji i doceniam, że starasz się przedstawiać argumenty popierając się przepisami, ale ja preferuję jednak bezpieczniejsze rozwiązania. Dodatkowo zdaje się, że nie tylko ja to podobnie interpretuję:
Obrazek
Wyrokiem sądu winnym kolizji był Audi, a Renault dostał osobno mandat. (Tam są A-7, żeby nie było.)

A także: http://www.motogazeta.mojeauto.pl/Aktualnosci/Jak_wlasciwie_jezdzic_po_rondzie,a,18035.html
Bezwzględnie obowiązkowe jest włączenie odpowiednio wcześnie prawego kierunkowskazu przed opuszczeniem ronda. Oczywiście zjazd z ronda, o ile specyfika i znaki nie pozwalają inaczej, jest możliwy tylko i wyłącznie z pasa zewnętrznego. Niedopuszczalne jest opuszczanie ronda z pasa wewnętrznego lub środkowego.
"When was the last time you just got up and went for a drive? Not to anywhere, not for anything, just for a drive? See, motorcyclists do it all the time, so why don't human beings?" -- Jeremy Clarkson

Prawo jazdy na kat. A, B.
ringus1
 
Posty: 333
Dołączył(a): wtorek 29 listopada 2011, 22:32
Lokalizacja: Wrocław

Poprzednia strona

Powrót do Sytuacje na drodze

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 55 gości