Wymiana oleju szkodzi silnikowi !

Tutaj mile będą widziane wypowiedzi na temat techniki kierowania, oraz wszelkie porady dotyczące kupna, obsługi i eksploatacji pojazdu.

Moderatorzy: ella, klebek

Postprzez lled3 » poniedziałek 18 sierpnia 2008, 19:40

o jakich olejach mówisz i o jakich silnikach ?

bo napewno nie o nowoczesnych silnikach i nie o nowoczesnychy olejach.
Obrazek
lled3
 
Posty: 946
Dołączył(a): wtorek 07 sierpnia 2007, 19:45

Postprzez slayer17 » poniedziałek 18 sierpnia 2008, 22:47

Aleś się uczepił stary :wink:

Podepnij sobie miernik ciśnienia oleju to zobaczysz, że po kilkudziesięciu tysiącach km ciśnienie pójdzie w dół.


Ale to jest ciekawe, jak można zmienić filtr, nie wylewając dużej ilości oleju. Potem trzeba to dolać, i to mi wygląda na niepełną wymianę oleju, Kicha troszkę :mrgreen:
31.12.2008r. WORD Krosno - teoria, placyk, miasto +++

16.01.2009 - Prawko w kieszeni ;]
Avatar użytkownika
slayer17
 
Posty: 514
Dołączył(a): poniedziałek 13 listopada 2006, 18:32
Lokalizacja: Bieszczady ;P

Postprzez lled3 » wtorek 19 sierpnia 2008, 09:40

Ale to jest ciekawe, jak można zmienić filtr, nie wylewając dużej ilości oleju. Potem trzeba to dolać, i to mi wygląda na niepełną wymianę oleju, Kicha troszkę Mr. Green


pewnie znowu zalezy od silnika :wink: u mnie jest filtr ponad poziomem oleju. Nie wiem czy nawet cały olej nie miesci sie w misce olejowej (~6l) :P ?
ubedzie go tyle ile trzeba aby nasaczyc filtr ... wartosc spokojnie pomijalna.

Obrazek
tak wyglada :P mialem okazja ja sciagac do spawania.
Obrazek
lled3
 
Posty: 946
Dołączył(a): wtorek 07 sierpnia 2007, 19:45

Postprzez Pinhead » wtorek 19 sierpnia 2008, 11:53

Nie wymieniaj oleju przez 100tyś km i dopiero wtedy pokaż nam zdjęcia :) Przy okazji zrób sobie pomiar ciśnienia kompresji i ciśnienia oleju.
Avatar użytkownika
Pinhead
 
Posty: 1320
Dołączył(a): poniedziałek 20 listopada 2006, 07:34

Postprzez lled3 » wtorek 19 sierpnia 2008, 14:25

Pinhead napisał(a):Nie wymieniaj oleju przez 100tyś km i dopiero wtedy pokaż nam zdjęcia :) Przy okazji zrób sobie pomiar ciśnienia kompresji i ciśnienia oleju.



chwila. nie mówie nigdzie! żeby nie wymieniać i ze wymiana szkodzi. Ale że okres wymainy który zaleca producent można - a nawet trzeba (by nie być idiotą) - WYDŁUŻYĆ. Nie moge stwierdzić że że nienależy wymieniac - bo nie dyspunuje wynikami badań ... .
Sam jestem zdania (póki co) że pewnie niewymienianie przez 100 tys jest szkodliwe. ALE (co już pisalem w tym watku !) w znikomum sotpniu, na tyle znikomym że można to pominać i będzie to niezauważalne w codziennej eksploatacji.
Jednak nie czytacie wątku od początku. I nie chce pisac po raz koeljny tego samego.

Dlaczego kiedys renault zalecało wymieny w silnikach co 15 tys. obecnie co 30.
Dlaczego kiedys renault zalecało wymiany oleju w skrzyni - obecnie NIE przewiduje wymian WOGÓLE.


powtórze.
póki co - nie mówie ! że wymiana nie jest szkodliwa - a jedynie że okres między wymianami mozna pzedluzyc i odbedzie sie to ze znikoma szkodliwoscia (niezauwazalna) dla silnika.
I tyczy się to nowoczesnych silników (przyjmijmy że > 2000 r.) i nowoczesnych olejów (uwaga na podróbki).
Pzredewszytskim walcze z opinia "im czesciej tym lepiej". Gdzie ktoś ma zalecenie 30 i wymienia co 10.

Abrover napisał(a):Nowy olej silnikowy wbrew pozorom jest gorszy niż ten po przejechaniu kilku Mm. Jest na początku substancją bardzo agresywną, ma duży wskaźnik TBN. Cząsteczki sadzy (te drobne, które filtr przepuszcza) rzeczywiście poprawiają właściwości smarne oleju.

Nie jestem chemikiem - ale może Wy ustosunkujecie się do tego ?
Ostatnio zmieniony wtorek 19 sierpnia 2008, 14:35 przez lled3, łącznie zmieniany 1 raz
Obrazek
lled3
 
Posty: 946
Dołączył(a): wtorek 07 sierpnia 2007, 19:45

Postprzez Pinhead » wtorek 19 sierpnia 2008, 14:31

lled3 napisał(a):Sam jestem zdania (póki co) że pewnie niewymienianie przez 100 tys jest szkodliwe. ALE (co już pisalem w tym watku !) w znikomum sotpniu, na tyle znikomym że można to pominać i będzie to niezauważalne w codziennej eksploatacji.


Więc dlaczego nie wymieniasz oleju co 100-150tyś km ? :) Skoro to szkodzi ale niezauważalnie to jak sam piszesz można to pominąć.
Avatar użytkownika
Pinhead
 
Posty: 1320
Dołączył(a): poniedziałek 20 listopada 2006, 07:34

Postprzez lled3 » wtorek 19 sierpnia 2008, 16:50

dobre pytanie ;) pewnie dlatego by mieć co robić :wink: (bo oczywiście olej wymieniam osobiście :P).

ostatnio wymieniałem po 45. Teraz napewno zwiększe ten przebieg :P

trudno jest od razu przyjać taką rewolucje - nie ukrywam tego :wink: ale trzeba walczyc ze stereotypami ! z "gwalcicielami mechaniki"
Obrazek
lled3
 
Posty: 946
Dołączył(a): wtorek 07 sierpnia 2007, 19:45

etho85

Postprzez etho85 » piątek 26 września 2008, 14:28

W tym przypadku warto mie jakąś książkę na temat auta jakie posiadasz. Producenci olejów silnikowych może i podają po jakim przebiegu powinno się wymienić olej ale lepiej się stosowa do zalet producenta auta i stosowa oleje jakie on zaleca i przebieg auta w jakim powinno sie go wymienić. Ja mam fiata 700cc i producent pisze że w modelach do 1995r wymiana przypada po 10 tyś km a w modelach produkowanych po 95r wymienia można po przejechaniu 15 tyś.
etho85
 
Posty: 25
Dołączył(a): czwartek 25 września 2008, 18:30
Lokalizacja: Wałbrzych

Postprzez Kamil Bajko » poniedziałek 06 października 2008, 19:27

No to Ja podam kolejny przykład:
Ford Windstar mojego taty. Zalecana wymiana co 5000mil (8000km). Olej wymieniony za pierwszym razem po 20000 razem z panewkami :shock: . Więc czy w tym przypadku niewymienianie oleju się opłacało?
Od razu dodam, że o tym zaleceniu producenta co do przebiegu do wymiany oleju dowiedzieliśmy się dopiero później.
Kamil Bajko
 
Posty: 28
Dołączył(a): sobota 16 sierpnia 2008, 23:09

Postprzez lled3 » wtorek 07 października 2008, 00:33

no ale ... nie podajesz zadnych szczegolow ...

przypisujesz brak wymiany - uszkodzeniu silnika - nie podajac zadnych szczegolow - to jest ignorancja.

najwanziejsze - jakie olej ? oryginał ?
- jakas ekspertyza byla robiona ? moze to poprostu wada fabryczna ? itp itd ...
Obrazek
lled3
 
Posty: 946
Dołączył(a): wtorek 07 sierpnia 2007, 19:45

Postprzez Kamil Bajko » wtorek 07 października 2008, 18:23

lled3 napisał(a):no ale ... nie podajesz zadnych szczegolow ...

przypisujesz brak wymiany - uszkodzeniu silnika - nie podajac zadnych szczegolow - to jest ignorancja.

najwanziejsze - jakie olej ? oryginał ?
- jakas ekspertyza byla robiona ? moze to poprostu wada fabryczna ? itp itd ...

Wada fabryczna to nie była na pewno, samochód jeździł i zmieniając olej co 10tyś. km nic się nie działo, aż po prostu zapomnieliśmy zmienić i wyszło po 20 tyś. Jak napisałem wyżej razem z panewkami (a co tu mówić w tym przypadku o takiej zmianie cały czas). Jest to jeden z wrażliwszych samochodów jeżeli chodzi o olej.
Znam jeszcze jeden samochód, w którym nie wymienienie oleju na czas skutkuje uszkodzeniem silnika - Nissan 200SX S13. Wystarczy o to zapytać jego użytkowników (tych którzy jeżdżą wykorzystując możliwości samochodu).
EDIT: aha zapomniałem napisać, że olej to był Mobil 10W40.
17.07.2008r. - Zapis na kurs
7.08.2008r. - Pierwsza jazda L-ką
13.10.2008r. - Teoria (+), Praktyka (+)
20.10.2008r. - Przyjęto wniosek. Trwa postępowanie administracyjne.
22.10.2008r. - Dokument do odbioru.
23.10.2008r. - Dokument odebrany.
Kamil Bajko
 
Posty: 28
Dołączył(a): sobota 16 sierpnia 2008, 23:09

Postprzez lled3 » wtorek 07 października 2008, 20:19

10W40 to już pólsyntetyk - faktycznie nie jest to olej którego można nie zmieniać ... nie wiem jakie to auto (co tam zaleca producent) - ale teraz takich olei się w nowoczesnych autach juz praktycznie nie leje (albo wogóle nie są dopuszczne, albo gdzieś marginalnie tylko)

- skad wiesz ze to nie byla wada fabryczna ?
- dlaczego przypisujesz olejowi tą awarie - coś więcej pozazbiegie okolicznosci ?


P.S.
oleje mobil sa najczesciej podrabianymi olejami
Obrazek
lled3
 
Posty: 946
Dołączył(a): wtorek 07 sierpnia 2007, 19:45

Postprzez Kamil Bajko » wtorek 07 października 2008, 20:59

lled3 napisał(a):10W40 to już pólsyntetyk - faktycznie nie jest to olej którego można nie zmieniać ... nie wiem jakie to auto (co tam zaleca producent) - ale teraz takich olei się w nowoczesnych autach juz praktycznie nie leje (albo wogóle nie są dopuszczne, albo gdzieś marginalnie tylko)

- skad wiesz ze to nie byla wada fabryczna ?
- dlaczego przypisujesz olejowi tą awarie - coś więcej pozazbiegie okolicznosci ?


P.S.
oleje mobil sa najczesciej podrabianymi olejami

Widzisz, poza zbiegiem okoliczności niby nic, ale samochód jeździł normalnie z regularnymi wymianami oleju przez jakieś 50tyś. Nic nie stukało i nie pukało, a potem kiedy olej nie został zmieniony panewki padły. Przy przebiegu jakichś 18tyś. już zaczęły lekko stukać, przy 20 stukały już mocniej i zostały wymienione. A jaki jest najczęstszy powód padniętych panewek?
17.07.2008r. - Zapis na kurs
7.08.2008r. - Pierwsza jazda L-ką
13.10.2008r. - Teoria (+), Praktyka (+)
20.10.2008r. - Przyjęto wniosek. Trwa postępowanie administracyjne.
22.10.2008r. - Dokument do odbioru.
23.10.2008r. - Dokument odebrany.
Kamil Bajko
 
Posty: 28
Dołączył(a): sobota 16 sierpnia 2008, 23:09

Postprzez qwer0 » wtorek 07 października 2008, 22:55

wiesz lled3, nawet 1000 udanych experymentow nie dowodzi slusznosci jakiejs tezy, a wystarczy tylko jeden wynik negatywny, aby ja obalic ;)
Ktos tam zapodal tez przyklad z wymiana paskow.
Mialem w tamtym miesiacu niemila przygode, ktorej mozna bylo uniknac wymiana paska wielorowkowego.
Pech chcial, ze nagle na zakrecie pasek stanal, odcielo mi wspomaganie, zablokowalo kierownice i pojechalem sobie na zakrecie prosto.
A wystarczylo wymienic go niecale 10kkm tak jak producent zaleca.
Bo ocena jego stanu na oko, to... Na oko, jak wiadomo, to chlop w szpitalu umarl.
To jest blok tekstu, który może być dodawany do Twoich postów. Ma limit 255 znaków
Avatar użytkownika
qwer0
 
Posty: 2422
Dołączył(a): poniedziałek 21 kwietnia 2008, 20:36
Lokalizacja: Lublin

Postprzez lled3 » czwartek 09 października 2008, 20:55

qwer0 napisał(a):wiesz lled3, nawet 1000 udanych experymentow nie dowodzi slusznosci jakiejs tezy, a wystarczy tylko jeden wynik negatywny, aby ja obalic ;)

no nie - w przeprowadzanych doswiadczeniach sa zawsze pewne bledy, wynikajace z najrozniejszych przyczyn - i gdy w 1000 udanych znajdziemy jeden o innym wyniku - uzname że popełniono błąd tzw. gruby i tą próbę odrzucimy od pozostałych :)


Ktos tam zapodal tez przyklad z wymiana paskow.
Mialem w tamtym miesiacu niemila przygode, ktorej mozna bylo uniknac wymiana paska wielorowkowego.
Pech chcial, ze nagle na zakrecie pasek stanal, odcielo mi wspomaganie, zablokowalo kierownice i pojechalem sobie na zakrecie prosto.
A wystarczylo wymienic go niecale 10kkm tak jak producent zaleca.
Bo ocena jego stanu na oko, to... Na oko, jak wiadomo, to chlop w szpitalu umarl.


a ja mialem przypadek jak pasek akcesoriów urwał się ... pare kilometrów po wymianie ... w ystarczyło nie wymieniac.

Widzisz, poza zbiegiem okoliczności niby nic, ale samochód jeździł normalnie z regularnymi wymianami oleju przez jakieś 50tyś. Nic nie stukało i nie pukało, a potem kiedy olej nie został zmieniony panewki padły. Przy przebiegu jakichś 18tyś. już zaczęły lekko stukać, przy 20 stukały już mocniej i zostały wymienione. A jaki jest najczęstszy powód padniętych panewek?


trudno powiedzieć bez ekspertyzy ...
fakt faktem że 10W40 tj. półsyntetyk i nie łapie się on zdecydowanie na teorię o niewymienianiu :)
Obrazek
lled3
 
Posty: 946
Dołączył(a): wtorek 07 sierpnia 2007, 19:45

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Porady techniczne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 15 gości