Dynamiczne pokonywanie zakrętów

Tutaj mile będą widziane wypowiedzi na temat techniki kierowania, oraz wszelkie porady dotyczące kupna, obsługi i eksploatacji pojazdu.

Moderatorzy: ella, klebek

Re: Dynamiczne pokonywanie zakrętów

Postprzez lith » niedziela 18 listopada 2012, 21:52

Ja chcę się rozpędzić i paliwa nie spalać :P
Avatar użytkownika
lith
 
Posty: 7569
Dołączył(a): niedziela 17 maja 2009, 21:09
Lokalizacja: E-g/Gda

Re: Dynamiczne pokonywanie zakrętów

Postprzez markos1503 » niedziela 18 listopada 2012, 22:05

lith jak każdy, bo drogooo... :D Chociaż benzynka teraz ładnie spada. Czyli krótko mówiąc z górki na biegu, skręt na biegu, bez zabawy w luzy i wciskanie sprzęgłą, podsterowność hamulcem z wyczuciem, albo chociaż puszczając gaz, więc na koniec dnia się wszystko ładnie wyjaśnia ;)
markos1503
 
Posty: 15
Dołączył(a): niedziela 18 listopada 2012, 11:45
Lokalizacja: Lubelskie

Re: Dynamiczne pokonywanie zakrętów

Postprzez amatoreador » niedziela 18 listopada 2012, 23:37

Biorąc pod uwagę wszystkie wypowiedzi w tym temacie, to z hamulcem bezpieczniej albo już wchodzić w zakręt, albo dać mu spokój. W każdym razie lepiej nie wciskać nagle w czasie pokonywania zakrętu. Najlepiej wziąć teraz samochód, znaleźć jakiś pusty plac (np. parking marketu nocą) i popróbować jak to wszystko działa.
amatoreador
 
Posty: 37
Dołączył(a): piątek 14 września 2012, 13:36

Re: Dynamiczne pokonywanie zakrętów

Postprzez Drezyna » poniedziałek 19 listopada 2012, 11:56

markos1503 napisał(a): Czyli krótko mówiąc z górki na biegu, skręt na biegu, bez zabawy w luzy i wciskanie sprzęgłą, podsterowność hamulcem z wyczuciem, albo chociaż puszczając gaz, więc na koniec dnia się wszystko ładnie wyjaśnia ;)

Moim zdaniem nie do końca. To są bardzo ogólne reguły, ale nie uniwersalne. Na przykład nie widzę powodu aby początkujący kierowcy w zakręt wchodzili z hamulcem, bo to jakoby przeciwdziała podsterowności. Również reguła z biegiem - owszem, ale w zimowych warunkach może czasem lepiej kiedy początkujący wciśnie sprzęgło, niż na złym biegu nieumiejętnie operuje gazem.
Czepiając się przypomnę niektórym złośliwie, że to nie forum randkowe tylko w miarę możliwości merytoryczne.
Drezyna
 
Posty: 1139
Dołączył(a): wtorek 30 sierpnia 2011, 16:59

Re: Dynamiczne pokonywanie zakrętów

Postprzez markos1503 » poniedziałek 19 listopada 2012, 15:48

Może ogólne i nie uniwersalne, ale początkujący taki jak ja na przykładzie takich sytuacji będzie mógł lepiej wyobrazić sobie jak w danej sytuacji się zachować.

Również reguła z biegiem - owszem, ale w zimowych warunkach może czasem lepiej kiedy początkujący wciśnie sprzęgło, niż na złym biegu nieumiejętnie operuje gazem.


Jedna i druga zasada ma swoje plusy i minusy. Jak taki początkujący się nauczy przez zimę jeździć na tym sprzęgle to będzie dyndać na nim na każdym zakręcie, a gdy złapie doświadczenie i z przyzwyczajenia wciśnie sprzęgło, a będzie mu potrzebna moc to spanikuje, nie puści tego sprzęgła i najzwyczajniej w świecie spowoduje zagrożenie. A w zakręcie, jak nie umie to niech tego gazu nie dodaje, ale jak będzie miał koła połączone z silnikiem to będzie miał możliwość wyboru, albo dodaje albo nie, nie zostanie przynajmniej bez napędu.

Czepiając się przypomnę niektórym złośliwie, że to nie forum randkowe tylko w miarę możliwości merytoryczne.
:?:
Nie wiem po co to porównanie. Chciałem być po prostu miły.
markos1503
 
Posty: 15
Dołączył(a): niedziela 18 listopada 2012, 11:45
Lokalizacja: Lubelskie

Poprzednia strona

Powrót do Porady techniczne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 20 gości