Luz czy sprzęgło

Tutaj mile będą widziane wypowiedzi na temat techniki kierowania, oraz wszelkie porady dotyczące kupna, obsługi i eksploatacji pojazdu.

Moderatorzy: ella, klebek

Postprzez BOReK » piątek 12 września 2008, 17:48

Xsystoff napisał(a):Na biegu paliwa nie spalasz, ale zatrzymasz sie duzo szybciej niz na luzie, podejrzewam, ze roznica bedzie na plus dla "luzakow".

A cóż to znowu za pomysły? Kolega zapomniał, że na luzie się nie jeździ? Czy może drzewa się dawno z bliska nie oglądało?
Natomiast co do szybszego zatrzymywania na biegu - wrzuca się piątkę (czy co tam kto ma najwyżej) i nie dość że auto się toczy prawie jak na luzie (o ile jedziemy poniżej 60km/h), to jeszcze spalanie jest zerowe. Da się? Da się.
Avatar użytkownika
BOReK
 
Posty: 3051
Dołączył(a): niedziela 25 lutego 2007, 13:02

Postprzez Xsystoff » piątek 12 września 2008, 18:07

lled3 napisał(a):to cos z tymi Twoimi eksperymentami naprawde nie tak.

1.3 przy wyprzedzaniu non stop na trasie niestety ciagnie paliwa wiecej niz po miescie :?


Odnosnie drzew nie bede sie wypowiadal, chyba ze kolega ma u siebie w miesciu na skrzyzowaniach drzewa na srodku drogi ;) Ponad to ponizej 1200-1400 rpm juz nie ma jazdy za darmo (zalezy od sterownika w silniku i konrektnego rozwiazania wolnych obrotow), wiec 5-tki nie wrzucisz przy 50-ciu, bo to bez sensu ;)
Xsystoff
 
Posty: 545
Dołączył(a): czwartek 23 lutego 2006, 01:14
Lokalizacja: Szczecin

Postprzez BOReK » piątek 12 września 2008, 18:12

A to już właśnie zależy od rozwiązań. U mnie zasilanie obrotów jałowych wskakuje około 900rpm, więc spokojnie mogę się tak toczyć nawet 30/kmh :]. Zresztą przy spokojnej jeździe miejskiej wrzucam piątkę własnie przy 50 - akurat ciut powyżej 1500rpm, przy delikatnym operowaniu gazem jest dobrze.
Avatar użytkownika
BOReK
 
Posty: 3051
Dołączył(a): niedziela 25 lutego 2007, 13:02

Postprzez lled3 » piątek 12 września 2008, 18:23

1.3 przy wyprzedzaniu non stop na trasie niestety ciagnie paliwa wiecej niz po miescie


no bo w miescie nie wyprzedzasz non stop ... porownujesz dwa rozne style jazdy.
Obrazek
lled3
 
Posty: 946
Dołączył(a): wtorek 07 sierpnia 2007, 19:45

Postprzez coen » piątek 12 września 2008, 18:45

BOReK napisał(a):
Xsystoff napisał(a):Na biegu paliwa nie spalasz, ale zatrzymasz sie duzo szybciej niz na luzie, podejrzewam, ze roznica bedzie na plus dla "luzakow".

A cóż to znowu za pomysły? Kolega zapomniał, że na luzie się nie jeździ? Czy może drzewa się dawno z bliska nie oglądało?
Natomiast co do szybszego zatrzymywania na biegu - wrzuca się piątkę (czy co tam kto ma najwyżej) i nie dość że auto się toczy prawie jak na luzie (o ile jedziemy poniżej 60km/h), to jeszcze spalanie jest zerowe. Da się? Da się.


Moj diesel raczej na tego typu pomysl nie pojdzie ... choc moze sproobuje, tylko nie chcialbym mu krzywdy zrobic ...
coen
 
Posty: 80
Dołączył(a): piątek 12 września 2008, 08:10

Postprzez Rafix » piątek 12 września 2008, 18:52

A diesel którym ja podróżuję idzie na to, zwykle przy jakichś ok 25km/h wciskam sprzęgło dopiero.
07.05.2008 - Teoria :) Placyk :) Miasto :(
31.05.2008 - Placyk :) Miasto :)
04.06.2008 - Prawo Jazdy: przyjęto wniosek, trwa postępowanie administracyjne.
11.06.2008 - Prawo Jazdy do odbioru w Urzędzie.
12.06.2008 - Prawo Jazdy w kieszeni :)
Rafix
 
Posty: 285
Dołączył(a): środa 04 czerwca 2008, 21:32
Lokalizacja: wrocław

Postprzez Xsystoff » piątek 12 września 2008, 20:56

lled3 napisał(a):no bo w miescie nie wyprzedzasz non stop ... porownujesz dwa rozne style jazdy.

W benzynowym niestety tak wychodzi. 2x mocniejszy diesel w 2.5x ciezszym samochodzie + klima spalal duuuuzo mniej z predkosciami duuuzo wyzszymi, a styl jazdy identyczny. Imho w benzynowym jak pogonisz po obrotach to otwiera sie wir w baku.


BOrek:
No to wszystko jasne, masz inaczej zestopniowana skrzynie biegow, ja mam na 4 biegu przy 50 km/h 1400 rpm, na 5tym biegu obroty przy 50 km/h beda w okolicach biegu jalowego, a 99Nm nie pociagnie na 5-tce przy tak niskich obrotach.
Xsystoff
 
Posty: 545
Dołączył(a): czwartek 23 lutego 2006, 01:14
Lokalizacja: Szczecin

Postprzez lled3 » piątek 12 września 2008, 21:48

co wychodzi ... ?

mam benzyne 1.8 16v
na trasie zaleznie od stylu od 6.8 do 8.7

w miescie zaleznie od stylu od 8.8 do ... 13 ... 14 ...
Obrazek
lled3
 
Posty: 946
Dołączył(a): wtorek 07 sierpnia 2007, 19:45

Postprzez Xsystoff » piątek 12 września 2008, 22:46

lled3 napisał(a):co wychodzi ... ?

Ze benzyna deptana do podlogi spala na trasie duuuuuuuuuuuzo wiecej niz diesel rowniez cisniety ile wlezie.
Xsystoff
 
Posty: 545
Dołączył(a): czwartek 23 lutego 2006, 01:14
Lokalizacja: Szczecin

Postprzez lled3 » sobota 13 września 2008, 15:39

no fakt - trafne spostrzezenie :)
Obrazek
lled3
 
Posty: 946
Dołączył(a): wtorek 07 sierpnia 2007, 19:45

Poprzednia strona

Powrót do Porady techniczne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości