Wymiana oleju szkodzi silnikowi !

Tutaj mile będą widziane wypowiedzi na temat techniki kierowania, oraz wszelkie porady dotyczące kupna, obsługi i eksploatacji pojazdu.

Moderatorzy: ella, klebek

Postprzez cfk » wtorek 24 czerwca 2008, 22:34

to jest chyba jedyne wytłumaczenie tego wątku No bo jak nie cel marketingowy to co :P kiedys czy miales poloneza czy mercedesa i tak było trzeba co 10 tys zmieniac. a teraz niby jak masz inną marke to mozesz póżniej olej zmieniac. Ale dobrze niech ludzie zacieraja silniki bo ja pieniedzy potrzebuje !:D
Uprawnienie na kat: B
w planach: A, C, C+E =)
cfk
 
Posty: 99
Dołączył(a): wtorek 04 września 2007, 15:48
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez lled3 » wtorek 24 czerwca 2008, 22:55

LOBUZ88 - fajnie że w narodzie panuje wesoła atmosfera to pewnie sprawka obecnych rządów - ale nic konkretnego z Twojej strony jeszcze nie padło w tym wątku.

to jest chyba jedyne wytłumaczenie tego wątku No bo jak nie cel marketingowy to co Razz kiedys czy miales poloneza czy mercedesa i tak było trzeba co 10 tys zmieniac. a teraz niby jak masz inną marke to mozesz póżniej olej zmieniac. Ale dobrze niech ludzie zacieraja silniki bo ja pieniedzy potrzebuje !Very Happy


i znów się odnosimy do kiedyś i jedziemy na opiniach, pogłoskach stereotypach. Kiedyś jak piorun uderzył to tydzień modły odprawiali. Potem woleli by sie chalupy paliły niż inst. odgromową założyć ...

nie maja znaczenia marki - a technologie jakie zostały użyte do wyprodukowania danego podmiotu. Opieram się w wątku na Renault bo taki samochód mam i wiem co zaleca producent - trudno mi mówić o czyms innym czego nie znam.

może bardziej obrazowo. A w mleku coś się zmieniło :D ? nic ? to postawcie sobie dwie szklanki mleka - jedna napełniona takim prosto od krowy - druga takim łaciatym z kartonika i obserwujcie jakie będą zachodzić reakcje. A to tylko mleko !
Obrazek
lled3
 
Posty: 946
Dołączył(a): wtorek 07 sierpnia 2007, 19:45

Postprzez LOBUZ88 » wtorek 24 czerwca 2008, 23:13

weź sie nie ośmieszaj..cały czas pisze o konkretach a Ty mi pierdzielisz o jakiś koncernach o artykułach na necie i bzdury o 21 wieku, dodajesz ze nie znasz dokładnie budowy silnika bo rzekomo inżynierii nie studiujesz, silnika nie rozbierałeś a strzelasz wywody jak profesor na politechnice..więc jezli ktoś dba o poczucie humoru w tym temacie to możemy sobie podać ręce .

Zreszta i tak juz nic nie pisałem w wątku bo nie widziałem sensu..ja o konkretach a w zamian lanie wody, dopiero jak ktoś wyciągnął właściwy cel pojawienia sie artykułu coś napisałem i odrazu masz jakieś ale do mnie :roll:

koniec tematu z mojej strony, moge pogadać z kimś kto ma pojecie i konkretną wiedze a nie z osoba która cała swoja wiedzę opiera na artykułach i tym co tam kiedyś od kogoś usłyszało :)
Teoria : 28.03.2007 +
Praktyka : 13.04.2007 +
Odbiór : 27.04.2007 :)
Avatar użytkownika
LOBUZ88
 
Posty: 175
Dołączył(a): czwartek 05 kwietnia 2007, 12:34
Lokalizacja: Sosnowiec

Postprzez cfk » wtorek 24 czerwca 2008, 23:13

znaczy w nowych autach napewno mozna sobie rzadziej zmieniac olej, rozrzad i wszystko. Wydaje mi sie ze zalecenia producenta wynikaja tu nie tyle z tego ze np. z lepszych tworzyw robia silniki czy tez nagle oleje sa o niebo lepsze. Raczej chodzi o marketing. Taki człowiek nie majacy za duzo pojecia kupi auto w którym rzadziej trzeba dokładac. Jednak jaki to ma wpływ na 'zdrowie' silnika to juz odrebna sprawa. Tu pozostane dosc sceptyczny. Nie moze byc tragicznie bo na te 2 lata gwarancje daja. Zreszta teraz silniki sa bardziej eksplatowane. Kiedys vw wypuscil fajna jednostke 1.9 tdi o mocy bodajze ok 110 koni. Teraz jest silnik 2l o mocy 140 koni. Pojemnosc silnika duzo nie wzroslo a zyskalismy az 30 koni. Oczywiscie ta jednostka 1.9 zalicza sie po malu do tych niesmiertelnych.

Podsumuwujac. Teraz robia auta ktore maja starczyc na 10 lat. Kiedys robili mniej wyżyłowane jednostki, zalecali czestsze wymiany elementów zuzywających sie typu olej i auta jezdzily po 20 lat oraz wiecej. Jak i tak z załozenia auto sie bedzie psuc po 10 latach to przez te 10 lat mozna wymieniac olej rzadziej bo silnik to wytrzyma, a pozniej zepsuje sie z innej przyczyny. A własnie np. taki czynnik co ile wymieniamy olej moze miec wplyw na kupno samochodu przez potencjalnego klijenta.

ale to z artykułu o 350 tysiacach to juz bajka totalna :)
Uprawnienie na kat: B
w planach: A, C, C+E =)
cfk
 
Posty: 99
Dołączył(a): wtorek 04 września 2007, 15:48
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez lled3 » wtorek 24 czerwca 2008, 23:32

LOBUZ88 - czemu sie indyczysz ?

Twoja argumentacja tj. że tak się robi i koniec ... :roll: - ale to jak dla mnie troszke zamało ...

cfk - słusznie zauważasz - chodzi o marketing :) dlaczego więc koncerny miały by się nie kierowac marketingiem ?


P.S.
studiuje kierunek techniczny - jednak nie budowe silników :) ale silniki też zdażyło się rozebrac ... i nawet poskładac potem :)
Obrazek
lled3
 
Posty: 946
Dołączył(a): wtorek 07 sierpnia 2007, 19:45

Postprzez LOBUZ88 » wtorek 24 czerwca 2008, 23:40

nie napisałem wymieniać bo tak tylko napisałem - do czego prowadzi nie wymienianie oleju, za mało ? może wysłać Ci poczta wał , korby i tłoki z silnika który latał na starych olejach (i odziwo na cudownych och i ach syntetykach) takie konkrety pasują ? :)
Teoria : 28.03.2007 +
Praktyka : 13.04.2007 +
Odbiór : 27.04.2007 :)
Avatar użytkownika
LOBUZ88
 
Posty: 175
Dołączył(a): czwartek 05 kwietnia 2007, 12:34
Lokalizacja: Sosnowiec

Postprzez lled3 » środa 25 czerwca 2008, 00:04

można zrobić próbę na losowej grupie osób i spytać do czego prowadzi niewymienianie oleju i odpowiedza "zatarcia silnika" - ale to jest lakoniczna odpowiedz.

a skąd wiesz:
- że te silniki pracowały na syntetykach - ile pracowały, czy od początku na syntetykach
- że olej był wymianiany (nie wymieniany) co tyle i tyle ?
- że przyczyną był olej ? - bo można powiedziec ze kazda awaria silnika to olej ...
- że te oleje nie były podróbką ? mobil jest najczesciej podrabianym olejem (taka dygresja)
- że nie miały wady fabrycznej
- jakie miały przebiegi i jaką historie
- czy kiedys wczesniej ktos przy nich cos robil, czy nie popelnil bledu

sam pisałes ze nie ma reguły - jeden silnik zareaguje na to samo tak inny inaczej. Wiec czemu te awarie przypisujesz olejowi ?

t otroszke tak jak z tymi statystykami ze najwiecej wypadkow powoduja pijani kierowcy :)
tylko sie nie wspomina co to znaczy pijany, i ze w kazdej stłuczce z definicji winny jest ten po %

na te pytania mozna odpowiedzieć albo majac silnik w swoim aucie (i tak zostaną watpliwosci) - albo laboratorium i nie jedne specjalistyczne badania.

i przede wszytskim o jakich silnikach mówimy ? który rok produkcji ? jak dużo przed 2000 to nie jest to dobry przykład. Z tego względu że mówimy o "nowoczesnych silnikach" i "nowoczesnych olejach" - dość nieprecyzyjne okreslenie - fakt :) - ale napewno silnik z poloneza do takich nie nalezy

P.S.
lled3(at)o2.pl
Ostatnio zmieniony środa 25 czerwca 2008, 00:18 przez lled3, łącznie zmieniany 1 raz
Obrazek
lled3
 
Posty: 946
Dołączył(a): wtorek 07 sierpnia 2007, 19:45

Postprzez Xsystoff » środa 25 czerwca 2008, 00:26

Jesli juz jestesmy w temacie to polecam test olejow:

http://www.animegame.com/cars/Oil%20Tests.pdf

(dla niekumatych z angielskiego pozostaja same obrazki ale i tak widac na nich o co kaman).
Xsystoff
 
Posty: 545
Dołączył(a): czwartek 23 lutego 2006, 01:14
Lokalizacja: Szczecin

Postprzez LOBUZ88 » niedziela 29 czerwca 2008, 12:29

a ja polecam conieco z innego forum :) :

Witam

Jak wygląda nowy wkład filtra oleju, zapewne większość wie? Jednak to co pokazuję, to strzępy wyjęte z silniczka Opla po przebiegu około 60-70 tyś. km bez wymiany oleju. O innych filtrach nie wspominam, bo szkoda słów.


Silnik był tak zakitowany szlamem, że z okolic wałka rozrządu wypadały kawałki koksu.

Pozdrawiam

Foto :

Obrazek Obrazek


żródło : http://forum.tdi-tuning.pl




Ale co tam ważniejsze zaoszczędzić 100-150 zł na wymianię oleju :D
Teoria : 28.03.2007 +
Praktyka : 13.04.2007 +
Odbiór : 27.04.2007 :)
Avatar użytkownika
LOBUZ88
 
Posty: 175
Dołączył(a): czwartek 05 kwietnia 2007, 12:34
Lokalizacja: Sosnowiec

Postprzez lled3 » niedziela 29 czerwca 2008, 15:29

no ... nie wymieniac przez 70 tys filtra to oczywiscie glupota.

filtr nalezy wymieniac ! i to nawet czesciej niż standardowo jesli nie wymieniamy oleju.

a dwa ... takie fotki nic nie mówią - to jakieś brzegowe przypadki, tak naprawde nie wiadomo co i jak ... jaki filtr, jaki olej, jaki przebieg, co najwazniejsze jaki silnik i jaki samochód.

jak to bylo zalane jakims mineralnym, do 15 letniego opla - który 70 tys zrobił w 10 lat, pewnie po drodze dolewki jakiś innych olejów (bo kto pamiętał co było wlane przez tyle lat :)) no to nic dziwnego że szlam i smoła ...
Obrazek
lled3
 
Posty: 946
Dołączył(a): wtorek 07 sierpnia 2007, 19:45

Postprzez slayer17 » poniedziałek 30 czerwca 2008, 22:19

Widziałeś kiedyś kolego olej w dieselu po przejechaniu 100km? Smoła dosłownie czarna smoła :D

Po nazwie form domyślam się, że chodzi o diesle. W dieslu i w każdym silniku z turbiną nie zmieniać oleju to zabójstwo dla turbiny.


Podobnie myśląc można nie zmieniać oleju w skrzyni biegów, przecież drobinki smoły i opiłków żelaza wspaniale konserwują wszystkie mechanizmy wewnątrz.

Pierdzielenie. Jakby ten szef castrola dał silnik do remontu to by musiał nowego od razu szukać. Takie jest moje zdanie.

Widziałem wewnątrz zaniedbane silniki i zadbane.
Z tych drugich to można było jeść, podczas gdy te zaniedbane były zasyfione smołą, po czym właściciel zmienił olej, zalał "motordoktorem" i sprzedał samochód.
31.12.2008r. WORD Krosno - teoria, placyk, miasto +++

16.01.2009 - Prawko w kieszeni ;]
Avatar użytkownika
slayer17
 
Posty: 514
Dołączył(a): poniedziałek 13 listopada 2006, 18:32
Lokalizacja: Bieszczady ;P

Postprzez lled3 » poniedziałek 30 czerwca 2008, 22:45

Podobnie myśląc można nie zmieniać oleju w skrzyni biegów


no i wymian olejów w skrzyniach biegów producenci obecnie w znaczącej wiekszosci ... już nie przewiduja :) dlaczego ?

smoła powstaje gdy silnik pracuje na oleju mineralnym - powstałym wyłącznie w procesie destylacji ropy naftowej. Taki olej sie starzeje - nie jest jednorodny w swojej budowie - zawiera dość zróżnicowane pod wzgledem długosci weglowodory.

Takie mówienie - smoła sama z siebie się nie bierze - trzeba znać procesy jakie zachodza kiedy by mówic o takich rzeczach - ja niestety nie znam ... i w tej kwestii wiele nie powiem. Ale mówienie smoła kit ... bez podparcai tego zachodzacymi procesami jest ignorancja.
Obrazek
lled3
 
Posty: 946
Dołączył(a): wtorek 07 sierpnia 2007, 19:45

Postprzez abrover » poniedziałek 04 sierpnia 2008, 23:05

Posiadam od dwóch lat samochód BMW E30 318i 88'. Przebieg? Wie on sam. Niby 280 Mm, a tak naprawdę pewnie z 500 Mm, 1000 Mm? Silnik chyba nawet nie fabryczny? Olej wymieniłem tylko po zakupie, był wlany minerał więc szybko wyleciał, bo mineralnych olei nie toleruję (chyba że do Żuka). Zalałem Castrol Magnatec 5W40 z niemiec i do dnia dzisiejszego po przejechaniu 35 Mm dolałem około 3-4 litry i po przebiegu ~20 Mm od wymiany oleju wymieniłem filtr oleju. I co prawda olej jest czarny, ale co z tego? Nie widzę sensu wymiany...

Im więcej się naczytam o olejach smarowych i o mechanice płynów, tym bardziej jestem zwolennikiem stosowania olejów w pełni syntetycznych w każdych samochodach i nie wymieniania ich. Oczywiście filtr oleju należy wymieniać, po 30 Mm zaczyna po prostu się rozpływać cały...

Dobry olej syntetyczny, pod warunkiem że nie dostanie się do niego woda (mam szczelną uszczelkę pod głowicą) i benzyna (mam LPG i odpalam na LPG) może posłużyć baaaaaaaaardzo długo.

Nowy olej silnikowy wbrew pozorom jest gorszy niż ten po przejechaniu kilku Mm. Jest na początku substancją bardzo agresywną, ma duży wskaźnik TBN. Cząsteczki sadzy (te drobne, które filtr przepuszcza) rzeczywiście poprawiają właściwości smarne oleju.

Nie zachęcam nikogo do tej praktyki, ale wymiany co 10 000 km oleju "bo tak i już" to nie dla mnie, nie dam zarobić ani firmie olejowej, ani serwisowi.
abrover
 
Posty: 62
Dołączył(a): czwartek 11 sierpnia 2005, 13:58

Postprzez qwesrt » wtorek 05 sierpnia 2008, 13:47

Ja wymieniam olej systematycznie raz do roku
qwesrt
 
Posty: 12
Dołączył(a): wtorek 05 sierpnia 2008, 13:29

Postprzez lled3 » wtorek 05 sierpnia 2008, 15:01

qwesrt napisał(a):Ja wymieniam olej systematycznie raz do roku


tylko to postawa bierna - robie tak bo takie mam przyzwyczajenie - nie wiem czemu i po co ... bo tak podpatrzylem i wszyscy tak robia to chyba jest ok ...
nie podpierasz tego żadnymi argumentami
Obrazek
lled3
 
Posty: 946
Dołączył(a): wtorek 07 sierpnia 2007, 19:45

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Porady techniczne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości