Moment zmiany biegow

Tutaj mile będą widziane wypowiedzi na temat techniki kierowania, oraz wszelkie porady dotyczące kupna, obsługi i eksploatacji pojazdu.

Moderatorzy: ella, klebek

Postprzez modzel » piątek 14 listopada 2008, 22:34

cman ile ci pali przy takiej dynamicznej jeździe?

krk nie jest mały a zakładam ze więcej niż 100 w mieście nie jeździsz
wiec nie używasz 4tego biegu?

ja jeżdżąc normalnie do ~2500 rpm
w razie nagłej potrzeby do 5000

jakie masz obroty przy 100@III ??
modzel
 
Posty: 544
Dołączył(a): poniedziałek 24 marca 2008, 13:25
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez cman » piątek 14 listopada 2008, 23:43

modzel napisał(a):cman ile ci pali przy takiej dynamicznej jeździe?

Przy dynamicznej jeździe 10 - 11 l, a przy normalnej jeździe i dynamicznym rozpędzaniu (bo o to chyba raczej pytasz) 8 - 9 l.

modzel napisał(a):wiec nie używasz 4tego biegu?

Używam czwartego i piątego, ale dopiero w momencie, kiedy skończę się rozpędzać. Przykładowo, rozpędzam się na trójce do 90 km/h i dalej chcę jechać z taką prędkością, więc wbijam piątkę i ledwo co gazu, żeby tylko utrzymać prędkość.

modzel napisał(a):jakie masz obroty przy 100@III ??

Coś ok. 4500.
cman
 
Posty: 7456
Dołączył(a): wtorek 17 stycznia 2006, 20:02

Re: na tememat mocy,obrotów w małych autach

Postprzez Pinhead » sobota 15 listopada 2008, 10:23

borowko napisał(a):to prawda,że aby samochód pociagnał musi uzyskać pewne obroty,ale małe silniki bardzo szybko osiągaja swoje max,


Dane techniczne silnika Tico to:

Kod: Zaznacz cały
Moc maksymalna   30 kW/41 KM przy 5500 obr./min


I wykres z hamowni http://zlosnik.pl/files/650958-hamownia1.jpg

i ciagniecie na siłe jest bez sensu.samochód wyje i już nie da więcej oprócz hałasu i zuzycia.


A jednak nie co możesz zobaczyć na wykresie powyżej.
Avatar użytkownika
Pinhead
 
Posty: 1320
Dołączył(a): poniedziałek 20 listopada 2006, 07:34

Postprzez piterp » sobota 15 listopada 2008, 16:03

Czy jadąc np: 40 km/h, juz mając wcisniete sprzegło i hamulec do zatrzymania sie moge od razu wrzucic 1 ??? Słyszałem ze to psuje skrzynie, a ja myslałem ze wcisniecie sprzegła odcina jakby prace silnika czy cos takiego.
piterp
 
Posty: 34
Dołączył(a): środa 24 września 2008, 15:00

Postprzez Gil » sobota 15 listopada 2008, 16:07

Wciśnięcie sprzęgla podczas jazdy daje efekt tzw. luzu
Gil
 
Posty: 62
Dołączył(a): czwartek 16 października 2008, 00:12

Postprzez Pinhead » sobota 15 listopada 2008, 16:17

piterp napisał(a):Czy jadąc np: 40 km/h, juz mając wcisniete sprzegło i hamulec do zatrzymania sie moge od razu wrzucic 1 ???


Możesz ale nie jest to dobra technika jazdy. Lepiej dojeżdzaj na biegu a sprzęgło wciskaj w ostatniej fazie hamowania. Pierwszy bieg w niektórych samochodach posiada blokade która nie pozwoli go wrzucić powyżej danej prędkości.
Avatar użytkownika
Pinhead
 
Posty: 1320
Dołączył(a): poniedziałek 20 listopada 2006, 07:34

Postprzez Xsystoff » sobota 15 listopada 2008, 21:47

Pinhead napisał(a): Pierwszy bieg w niektórych samochodach posiada blokade która nie pozwoli go wrzucić powyżej danej prędkości.

Jakie to samochody i jak jest realizowana taka blokada? Mechanicznie? :roll:
Xsystoff
 
Posty: 545
Dołączył(a): czwartek 23 lutego 2006, 01:14
Lokalizacja: Szczecin

Postprzez Pinhead » niedziela 16 listopada 2008, 00:39

Nie wiem jak jest realizowana. Działało to tak że bieg mocno haczył, wrzucenie go było możliwe ale bardzo ciężkie. Spotkałem się z tym np. w Renault Megane i Toyocie Avensis. Przypuszam że ta "blokada" to tak naprawde niedomaganie synchronizatora 1 biegu który nie daje rady wyrównać aż tak bardzo różnych prędkości obrotowych przekładni w skrzyni.
Avatar użytkownika
Pinhead
 
Posty: 1320
Dołączył(a): poniedziałek 20 listopada 2006, 07:34

Postprzez eszmeraldka » niedziela 16 listopada 2008, 09:37

U mnie (Escort benzyniak) też tak jest. Musze sie naprawde toczyć, żeby wrzucić jedynkę. Wcześniej wchodzi z wieeelkim bólem, o ile w ogóle.
10 marca - początek kursu
3 czerwca - wizyta w WORD Bydgoszcz - zdane !!!
eszmeraldka
 
Posty: 29
Dołączył(a): środa 04 czerwca 2008, 08:31

Postprzez ble » niedziela 16 listopada 2008, 12:57

ja slyszalem ze wystarczy wyregulowac biegi i potem 1 normalnie wchodzi podczas jazdy
ble
 
Posty: 86
Dołączył(a): wtorek 20 listopada 2007, 19:08

Postprzez Pinhead » niedziela 16 listopada 2008, 13:05

Jak się reguluje biegi ? :roll:
Avatar użytkownika
Pinhead
 
Posty: 1320
Dołączył(a): poniedziałek 20 listopada 2006, 07:34

Postprzez ble » niedziela 16 listopada 2008, 18:00

nie wiem jak nigdy tego nie robilem
http://forum.vectraklub.pl/index.php?sh ... 7220&st=20 tu ludzie pisza ze po regulacji pomaga wiec chyba cos w tym musi byc nie?
ble
 
Posty: 86
Dołączył(a): wtorek 20 listopada 2007, 19:08

Postprzez lled3 » poniedziałek 17 listopada 2008, 01:17

regulować to można raczej mechanizmy sterujace zmiana biegow ;)
Obrazek
lled3
 
Posty: 946
Dołączył(a): wtorek 07 sierpnia 2007, 19:45

Postprzez BOReK » poniedziałek 17 listopada 2008, 21:33

Blokada jakby była, to raczej tej jedynki w ogóle nie dałoby się wrzucić, a pewnie zastosowano by ją również do wyższych biegów. Tam w końcu też można przekręcić silnik przez wbicie niższego biegu, a zgubienie połowy silnika przy wyższych prędkościach to większy problem. :P

Jeśli jedynka ciężko wchodzi przy wyższych prędkościach, to jest to zwyczajne zuzycie skrzyni. W moim prawie pełnoletnim Civicu to występuje, w razie potrzeby wystarczy odrobina wyczucia i wchodzi jak trzeba. ;)
Avatar użytkownika
BOReK
 
Posty: 3051
Dołączył(a): niedziela 25 lutego 2007, 13:02

Postprzez eszmeraldka » poniedziałek 17 listopada 2008, 22:08

BOReK.. i po co to tak dosadnie ujmować... ja wolalam myslec ze to blokada jakas, a nie ze mam starego grata ;) ;) ;)
10 marca - początek kursu
3 czerwca - wizyta w WORD Bydgoszcz - zdane !!!
eszmeraldka
 
Posty: 29
Dołączył(a): środa 04 czerwca 2008, 08:31

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Porady techniczne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 46 gości